Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: Eriarvoinen kohtelu pääkaupunkiseudulla hoitovälineiden ja hoidon suhteen  (Luettu 25866 kertaa)

dadda

• Lentävä kynä
  • DM1v.-91->/Veo+humalog+metformiini/KHH

Tuo alasajo on todella valitettavaa..juuri päinvastoin, kuin mistä Tero Kangas on puhunut. Asiaan pitäisi panostaa, eikä peruuttaa vuosikausien työ. Toki kaikkien on hyvä osata se perusmantra vaikka painonpudotuksesta kakkosilla, mutta kyllä asiantunteva diabeteksen hoito on muutakin kuin kirjasta opitun toistelua..taudin yksilöllisyys vaatii sen keskittymisen asiaan ja tarpeeksi potilasmassaa yksilöllisen vaihtelun ymmärtämiseksi.
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

Amanda

• Matkailija

Espooseenhan on tulossa oma hoitopaikka diabeetikoille, diabeteskeskukseksi sitä kutsuvat.
Kirjattu

rane58

• Aktiivinen

Espooseenhan on tulossa oma hoitopaikka diabeetikoille, diabeteskeskukseksi sitä kutsuvat.

-Mihin, minne...?
Kirjattu
-Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.
-Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.

d1-nainen

• Lentävä kynä

Helsingissähän ei voi enää tilata välineitä sähköpostilla, vaan pitää käyttää pankkitunnuksia. Kuulemma sähköposti ei ole tarpeeksi turvallinen (kenenköhän mielestä?)
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

ellinoora

• Vanha tekijä

-Mihin, minne...?

Tämä paikka on tulossa Jorvinmäelle eli siihen johonkin sairaalan välittömään läheisyyteen. Homman pitäisi käynnistyä toukokuussa mutta ainakin oma diabeteshoitajani oli loppuvuodesta vähän epäileväinen, että alkaakohan muka juuri ennen lomakautta. Kuitenkin sinne on kuulemma henkilökunta jo palkattu. Tätä malliahan on vuosikausia puuhattu ja sinne sitten kaikki diabeetikoiden hoito keskitettäisiin. Saa nähdä, miten pitkälle resurssit riittävät. Itse veikkaan, että kaltaiseni "tavalliset D1:t", jotka ennenkin on hoidettu vuotuisella kertakäynnillä tk:ssa, hoidetaan niin jatkossakin. Mutta toivottavasti tuo tämän vuoden aikana selviää.
Kirjattu
D1 vuodesta 1992

ellinoora

• Vanha tekijä

... Se, mikä on huonoa, on heidän alkeellinen prosessinsa. Lähetin jakeluun tilaukseni spostilla. Takaisin ei tule mitään kuittausta, että sposti on mennyt perille ja että tilaus on käsittelyssä/valmis. Nyt sitten odottelen vielä viikon ja menen Sellon kirjastoon tarkistamaan, menikö se viesti perille ja tuliko tarvikkeet. Kaikessa online-tilaamisessa on mielestäni minimivaatimus se, että tilauksen vastaanotto ja käsittely kuitataan.

Sen verran komento takaisin, että nyt juuri tuli viesti kertoen koska välineet ovat noudettavissa valitsemastani pisteestä. Sittenhän pitää vaan toivoa, että on oikeaa tavaraa. Mitenköhän tuolla toimii palautus... Joka tapauksessa olen sitä mieltä, että olisi hyvä saada samantien kuittaus, että viesti on mennyt perille. Muutenhan sitä odottelee vkon verran ennenkuin alkaa kyselemään tilauksensa perään. ;)
Kirjattu
D1 vuodesta 1992

Konrad

• Vieras

Tunnustan. Olen kade.
Kadehdin taitoja, joita minulla ei ole:

En osaa lähteä d-lääkärin vastaanotolta ovet paukkuen ja huutaen, että
- Tänne en ikinä tule, olet huono lääkäri!

En osaa jättää puhumatta puhelimeen, jos d-hoitaja ja lääkäri soittelevat edellisen tapahtuman jälkeen, etten vain tee itselleni mitään ja anelevat takaisin.

En osaa vaatia, että diabeteksen hoito sujuu, vaikken itse tekisi mitään sen eteen.

En osaa saada itkupotkuraivaria, jos lääkäri ei anna sairaslomaa.

En ole lähes nelikymppinen ikimurkku.

Siis miksi moisesta olen kade?

Noilla tempuilla saa jatkuvaan käyttöön sensorit, rajoittamattoman määrän liuskoja ja sairaslomaa aina, kun siltä tuntuu.

Eikä siinä kaikki.
Tarina on tosi.
Itse asiansaosaajalta kuulleena
Kade-Kriisikko

Noinhan se varmaan on. :( Itse en saa pillitetyksi lääkärin enkä hoitajan vastaanotolla. Kurkun kiristystä tai muuta väkivaltaista menettelyä en herrasmiehenä voi tehdä. Vastaanottokäyntejäkin välttelen. En siis saa liuskoja kuin minimin ja senkin huonolle mittarille. Olenkin hankkinut liuskat vapailta jälkimarkkinoilta itse.
Kirjattu

kriisikko

• Vieras

Tunnustan. Olen kade.
Kadehdin taitoja, joita minulla ei ole:

En osaa lähteä d-lääkärin vastaanotolta ovet paukkuen ja huutaen, että
- Tänne en ikinä tule, olet huono lääkäri!

En osaa jättää puhumatta puhelimeen, jos d-hoitaja ja lääkäri soittelevat edellisen tapahtuman jälkeen, etten vain tee itselleni mitään ja anelevat takaisin.

En osaa vaatia, että diabeteksen hoito sujuu, vaikken itse tekisi mitään sen eteen.

En osaa saada itkupotkuraivaria, jos lääkäri ei anna sairaslomaa.

En ole lähes nelikymppinen ikimurkku.

Siis miksi moisesta olen kade?

Noilla tempuilla saa jatkuvaan käyttöön sensorit, rajoittamattoman määrän liuskoja ja sairaslomaa aina, kun siltä tuntuu.

Eikä siinä kaikki.
Tarina on tosi.
Itse asiansaosaajalta kuulleena
Kade-Kriisikko

Noinhan se varmaan on. :( Itse en saa pillitetyksi lääkärin enkä hoitajan vastaanotolla. Kurkun kiristystä tai muuta väkivaltaista menettelyä en herrasmiehenä voi tehdä. Vastaanottokäyntejäkin välttelen. En siis saa liuskoja kuin minimin ja senkin huonolle mittarille. Olenkin hankkinut liuskat vapailta jälkimarkkinoilta itse.

;D

Voithan sinä opetella kiristelemään hampaita äänekkäästi, se ei ole väkivaltaa. 8)

Nyt kävi oudosti tuon edelläolevan kateuspurkaukseni jälkeen, sairaslomaa määrättiin ilman itkupotkuraivaria ja pyytämättä.
Olen vielä hieman shokissa siitä käynnistä.
Tuonne toiseen ketjuun kirjoitin, miten uskomaton lääkärikäynti minulla oli enkä tarvinnut yhtään noista tempuista.
Kirjattu

emonen

• Lentävä kynä

... Se, mikä on huonoa, on heidän alkeellinen prosessinsa. Lähetin jakeluun tilaukseni spostilla. Takaisin ei tule mitään kuittausta, että sposti on mennyt perille ja että tilaus on käsittelyssä/valmis. Nyt sitten odottelen vielä viikon ja menen Sellon kirjastoon tarkistamaan, menikö se viesti perille ja tuliko tarvikkeet. Kaikessa online-tilaamisessa on mielestäni minimivaatimus se, että tilauksen vastaanotto ja käsittely kuitataan.

Sen verran komento takaisin, että nyt juuri tuli viesti kertoen koska välineet ovat noudettavissa valitsemastani pisteestä. Sittenhän pitää vaan toivoa, että on oikeaa tavaraa. Mitenköhän tuolla toimii palautus... Joka tapauksessa olen sitä mieltä, että olisi hyvä saada samantien kuittaus, että viesti on mennyt perille. Muutenhan sitä odottelee vkon verran ennenkuin alkaa kyselemään tilauksensa perään. ;)

Meilläkin on tulossa sähköinen tilausmahdollisuus. Toivotaan, toivotaan että oikeasti onnistuu myös lapselle tilaaminen, pitäisi kyllä kunhan saan tunnarit...
Soitin tulevaan uuteen jakelupisteeseemme ... jakelun ihminen sanoi puhelimessa, että kuittaus aina tulee, periaatteessa kahden päivän sisällä. Toimitusajaksi tulee tuo 2 viikkoa, kun nyt on yleensä saanut kaikki mitä hyllystä löytyy heti tai ainakin seuraavana päivänä. Jälkitilaukseen jäävät (meillä yleensä Cavilon) ovat kestäneet viikon, joskus jopa kolme...
Tosin sanoi, että varastotavaran saa nopeammin mutta pitävät pienten tilojen takia (tulee 5000 asiakasta lisää kun yksi jakelupiste poistuu - se meidän tähänastinen) vain pinetä varastoa ja esim meidän lapsella on käytössä tavaroita joita heidän nykyisistä asiakkaista kukaan ei käytä... Tilaus lähtee aina perjantaisin.
Kirjattu
Diabeetikkotytön äiti

emonen

• Lentävä kynä

Helsingissähän ei voi enää tilata välineitä sähköpostilla, vaan pitää käyttää pankkitunnuksia. Kuulemma sähköposti ei ole tarpeeksi turvallinen (kenenköhän mielestä?)

Me ei ole voitu ikinä tilata sähköpostilla. Nyt tulee käyttöön Forsanten systeemi. Vaatii juuri nuo pankkitunnarit.
Pääasia että tulee sähköinen systeemi!
Kirjattu
Diabeetikkotytön äiti

Toukka

• Jäsen
  • DM1 - 12/2005

Milloin tämmöinen muutos on tullut/tulossa?
Kaupungin sivuilla annetaan puhelin- ja faksinumerot sekä sähköpostiosoitteet tilausta varten. Sivun päiväys ei ole edes kuukauden vanha. http://www.hel.fi/hki/terke/fi/Terveyspalvelut/Omahoitov_lineiden+jakelu
Kirjattu

Amanda

• Matkailija

-Mihin, minne...?

Tämä paikka on tulossa Jorvinmäelle eli siihen johonkin sairaalan välittömään läheisyyteen. Homman pitäisi käynnistyä toukokuussa mutta ainakin oma diabeteshoitajani oli loppuvuodesta vähän epäileväinen, että alkaakohan muka juuri ennen lomakautta. Kuitenkin sinne on kuulemma henkilökunta jo palkattu. Tätä malliahan on vuosikausia puuhattu ja sinne sitten kaikki diabeetikoiden hoito keskitettäisiin. Saa nähdä, miten pitkälle resurssit riittävät. Itse veikkaan, että kaltaiseni "tavalliset D1:t", jotka ennenkin on hoidettu vuotuisella kertakäynnillä tk:ssa, hoidetaan niin jatkossakin. Mutta toivottavasti tuo tämän vuoden aikana selviää.

Jep, sinne nuorisopsykan luo ts Kauniaisten suuntaan.
Mulle on aika varattu kesäkuulle ja silloin kuulemma siellä ollaan. Olin iloinen kuullessani, että suosikkilääkärini Aranko on siellä myös.
Kirjattu

d1-nainen

• Lentävä kynä

Milloin tämmöinen muutos on tullut/tulossa?
Kaupungin sivuilla annetaan puhelin- ja faksinumerot sekä sähköpostiosoitteet tilausta varten. Sivun päiväys ei ole edes kuukauden vanha. http://www.hel.fi/hki/terke/fi/Terveyspalvelut/Omahoitov_lineiden+jakelu

Viimeksi kun hain muutama viikko sitten, sanoivat, että ensi kerralla pitääkin sitten tilata jo pankkitunnuksilla eikä sähköposteja enää käytetä. Eli oletin, että lähimmän 3 kuukauden kuluessa tulee voimaan.
Kirjattu

Cane

• Vanha tekijä
  • T1 D '90

No, nyt tuli alustava epuu pumpun suhteen, kun en kuulemma osaa laskea hiilareita. Avauduin tästä tuolla pumppukeskustelussa jo...

Asiasta hiukan kukkaruukkuun: Onko kukaan saanut AccuChek Aviva Nanossa verenmäärän lisäystä (näytteen ollessa liian pieni) toimimaan? Olin lukevinani tuolta taulukoinnista, että sellainen olisi mahdollista... mut en minä vaan ole saanut toimimaan.

Miten olette ratkaisseet kovettuvat sormenpäät? Nyt, kun mittaan 6-9 krt/vrk, sormenpäät on mustilla rei'illä, käytössä ylimpään niveleen asti (paitsi peukalo). Kämmenestäkin voisi ottaa näytettä, mut mun kädet on todella rujon näköset/mustelmilla niin tehdessä......
Kirjattu
Animas Vibe + Dexcom Platinum G4, metformiini & levotyroksiininatrium + Neurobion Forte

d1-nainen

• Lentävä kynä

Cane, mulla pysyy somrenpäät kunnossa sillä, että käytän samaa lansettia monta kuukautta eli en pistä terävällä lansetilla. Mittaan 10+ kertaa päivässä.

Mutta siis pöh, miten niin et muka osaisi hiilareita laskea. Tuo ei voi olla syynä, ihan varmasti osaat ja jos nyt jostain syystä et osaisikaan, niin sehän tarkoittaisi sitä, että he eivät ole opettaneet oikein ja heidän pitää opettaa paremmin. Mutta siis huh-huh, mikä perustelu. Mulle ei meinattu joskus myöntää pumppua huonon hobiksen perusteella, joillekin ei myönnetä siksi, että hobis on liian hyvä.
Kirjattu

Linkkejä