Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6950 jäsentä  •  417799 viestiä  •  19979 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi baltrem60, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Eriarvoinen kohtelu pääkaupunkiseudulla hoitovälineiden ja hoidon suhteen  (Luettu 24122 kertaa)

DamDam

• Matkailija

Mä kun vihdoin keväällä pääsin yli puolen vuoden odottelun jälkeen diabeteshoitajalle (Helsingissä), niin hoitaja vain kysyi, kuinka paljon liuskoja tarvitsisin,  laittoi siitä lähetteen ja kertoi, että voin vaikka heti mennä niitä hakemaan. Homma onnistui ihan käsittämättömän helposti, etenkin ottaen huomioon, että pyysin 12 liuskaa/päivä. Tätä ennen olin lähes vuoden yrittänyt selittää terveyskeskuslääkärille, etten saa hyvää hoitotasapainoa 6 liuskalla päivässä.

Hba1c laski reilussa kolmessa kuukaudessa 11,6 --> 8,2. Nyt on toivottavasti laskenut lisää.
Kirjattu

MiniMi

• Lentävä kynä

DamDam, ihana kuulla välillä näin ihania uutisia :)
Kirjattu
D1 vuodesta -72 + "kaikki" liitännäiset + vähän muitakin juttuja
Kokemus on hyvä opettaja,joka lähettää sikamaisen kalliita laskuja

jester

• Veteraani

60% diabetikoista   ei  tieta  mita  mittarin numerot  tarkoittaa.           20%  ymmartaa mittarin  nayton.  ja  osaa  toimia oikealla  tavalla.            auttaisiko  parempi  koulutus  ja  opetus.    sopisiko  20  tuntia   lisaa  opetusta.    2tuntia   kerralla
Kirjattu

Jape

• Lentävä kynä

60% diabetikoista   ei  tieta  mita  mittarin numerot  tarkoittaa.           20%  ymmartaa mittarin  nayton.  ja  osaa  toimia oikealla  tavalla.            auttaisiko  parempi  koulutus  ja  opetus.    sopisiko  20  tuntia   lisaa  opetusta.    2tuntia   kerralla

Missäs jester-instituutissa tuo tutkimus on tehty ? Kuulostaa hölynpölyltä..... :o
Kirjattu
Jape, vanha pessimisti.

Tomaatti

• Jäsen

Mistä mittarin numeroista jester edes puhuu, siinähän lukee vain joko HI tai LO, pöh  ;D
Kirjattu

jester

• Veteraani

auto koulu onnistuu  helposti            sokerikoulu on  hankala ja   aikaa  vieva.               aikaa saattaa kulua useita      vuosia
Kirjattu

jester

• Veteraani

laakarilla ei ole  aikaa opettamiseen.         hoitajalla on myos muita hommeleita          joten  hankaan ei opeta,  jo nyt sattuisi  osaamaan  jotakin.            melkein kaikki lisa   sairautet  johtuu  tyhmyytesta.   ei ole  opetettu  riittavan  ajoissa.          kenen tehtaviin kuuluu  opetus,   koulutus                   lisa sairautet ja   tyottomyys  lisaa   kustannukset  helposti   100 kertaisiksi
Kirjattu

Jape

• Lentävä kynä

Mitä hankalaa siinä on ? Jos osaa sen verran että 4-10 on ihan jees, riippuen onko ennen ruokaa vai ruoan jälkeen, sillä pääsee jo pitkälle. Ei siinä kovin suurta ymmärrystä tarvita. ;)
Kirjattu
Jape, vanha pessimisti.

emonen

• Lentävä kynä

Olen aiemminkin kirjoittanut sensorien saamisesta... Huoh!
Kun tavallinen pumppu vaihdettiin sensoroivaan pumppuun, piti sitoutua sensoroimaan vähintään kerran kuussa. Jakelun kanssa takkuamista oli ja lääkäri suositti jossain vaiheessa tiheää sensorointia (jopa 25/vuosi) jolla saatiinkin parempia hoitotuloksia... Vaan jakelu yski...
Sitten jakelu lakkasi kokonaan antamasta sensoreita ja niitä saadaan vain hoitopaikasta. Ja yllätys yllätys, nyt saakin sensoroida enintään 10 kertaa vuodessa.
Kirjattu
Diabeetikkotytön äiti

dadda

• Lentävä kynä
  • DM1v.-91->/Veo+humalog+metformiini/KHH

:(
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

Tilulilu

• Intoilija

Kyllä tämä diabeteksen hoitaminen on vaativaa puuhaa ja ei yhtään auta, että itse saa olla jatkuvasti anelemessa parempia välineitä ja hoitoa.
Itse aloin haaveilemaan pumpusta heti kun kuulin sellaisia olevan. Kun tulin raskaaksi olisin todella tarvinnut pumppua jatkuvaan aamunkoittilmiöön. Tätä aamunkoittoilmiötä kunnalisessa ei kukaan halunnut myöntää, että minulla edes on. Lapseni syntymän jälkeen aloin "taistella" ja tehtyäni hoitohenkilökunnalle todella moneen kertaan hyvin selväksi mitä TARVITSEN ja VAADIN sain insuliinipumpun. Helpolla se ei irronnut ja olen kyllä kateellinen niille diabeetikoille joille tätä pumppua oikein "tuputetaan". En ole ylpeä kaikista niistä kerroista, kun jouduin iskemaan nyrkkiä pöytään ja jalkaa maahan. Asian olisi voinut käydä sivistyneemminkin. Aivan varmasti ja joku muu olisikin voinut, mutta itselleni tämä oli niin henkilökohtainen hyökkäys ja loukkaus, että kyllä päässä kiehahti. Olenkin varmasti hoitohenkilökunnan silmissä varsinainen akkojen Akka. Kirjoitin diabeteslehden toimitukseenkin, että ärsyttää nämä jutut näistä pumpuista. Niissä kun aina kerrotaan miten diabeetikot itse eivät niitä halua jne.
Ehkä olen sitten jo menetetty keissi/arvoton? Sellainen tunne minulle tässä koko jupakassa tuppasi tulemaan.
Olen sitä mieltä, että jos on olemassa välineet parempaan hoitoon niin todellakin ne pitää saada. Ja tälläiset labiilit diabetekset? Haha! Sallikaa mun nauraa. Ne vain ovat tätä lääkäreiden omaa termistöviidakkoa jolla yritetään perustella jonkun toisen tauti toisen edelle. Ihan höpöhöpöä!
Nykyään käyn lääkärissä vain uusimassa reseptin ja toivon, että pian tämä koko tauti on vain pahaa unta.
Kirjattu
Pumppu Humalogilla kesästä 2012.

Nimeton

• Aloittelija

Tässä nyt puhutaan Helsingin jakelusta, mutta ajattelin omaa kokemusta kirjoittaa KYS:in piiristä. En voi kuin kehua tähän asti hoitoa tuolla KYS:llä. Olen sairastanut vasta 3kk, mutta hoitajan tavoittaa puhelimella aina kun tarvitsee, kun muuten osastolla käy niin hoitajalla on yleensä aina sen verran aikaa vaikka virallista aikaa ei ole varattu, että kerkeää vaihtaa "kuulumiset". Sokerimittarin sai vaihdettua helposti, liuskoja toistaiseksi sen verran että ei jää niistä hoito kiinni, täyttökynät sai kun vain pyysi. Hoitaja sanoi, että sellaiset laitteet tilataan mikä helpottaa/motivoi hoitoon ettei asia niistä jää kiinni.

Tällaiset terveiset Savosta! =)
Kirjattu
D1 8/2014, Toujeo, Fiasp

Linkkejä

Tule meille toimistoassistentiksi!

Julkaistu 13.01.2020 | 12:22