Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: (Taas) uusi potentiaalinen keinohaima  (Luettu 2405 kertaa)

JKD1

• Intoilija
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 30, 2013, 19:16:45 ip kirjoittanut JKD1 »
Kirjattu
Minimed Paradigm Veo & Apidra 11/2012->,

[(Levemir&Apidra 03/2012-11/2012), (Lantus&Apidra 09/2010-03/2012), D1 (9/2010->)]

BlueDeath

• Vieras
Vs: (Taas) uusi potentiaalinen keinohaima
« Vastaus #1 : Maaliskuu 30, 2013, 19:36:54 ip »

Tuskin tuostakaan mitään tulee. Siis ensinnäkin, FDA:n testaukset kestää viidestä seitsemään vuotta ja vasta sitten päästään testaamaan. (vai ymmärsinkö väärin?) Sitten testaukset kestää vähintään neljä vuotta, josta aikaisintaan viiden vuoden päästä tulisi Suomeen. Eli veikkaan, että jos edes toimii niin kestää 20 vuotta ennen kuin Suomessa  ::) Ja siinä ajassa ollaan jo varmaan keksitty rokote diabetekseen, eikä mitään "meille" edes kehitellä  ::) :(

Anteeksi negatiivinen viestini, mutta tuskin paljon paremminkaan käy.
Kirjattu

Jape

• Lentävä kynä
« Vastaus #2 : Maaliskuu 31, 2013, 11:34:20 ap »

Ei oo pake yksin negatiivisuuden kanssa, ihan turha ruveta intoilemaan kun kyse on kuitenkin monista, monista vuosista......
Kirjattu
Jape, vanha pessimisti.

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #3 : Maaliskuu 31, 2013, 11:39:22 ap »

Vaikka olenkin melkoinen skeptikko seurattuani jo parikymmentä vuotta kaikkia "näitä uusia mullistavia hoitovälineitä, jotka juuri ovat lyömässä läpi", uskon silti, että hoitovälineet kehittyvät yhtä kovaa vauhtia kuin ovat kehittyneet viimeiseten 20 vuoden aikana (sensoroivat pumput, uudet insuliinit jne). Vaikka en itse ehtisi niistä nauttia, tulevat sukupolvet ehtivät, onneksi!  :)
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

BlueDeath

• Vieras
« Vastaus #4 : Maaliskuu 31, 2013, 12:04:24 ip »

Mutta aika varma olen, että jos joskus tällainen "automatiikka" keksittäisi, tarvittaisiin siihen jokin / joitain vaihdettavia osia (vrt. neulat, kanyylit, säiliöt, liuskat...) ja jokin aine, todennäköisesti insuliini. Eihän se nyt muuten valmistajille sopisi!  ::)
Kirjattu

Susihukka65

• Veteraani
« Vastaus #5 : Huhtikuu 01, 2013, 06:22:31 ap »

Vaikka en itse ehtisi niistä nauttia, tulevat sukupolvet ehtivät, onneksi!  :)

Näin minäkin ajattelen.

En ole jaksanut enää pitkiin aikoihin uskoa, että minun aikanani diabetekseen löydettäisiin mitään mullistavaa parannus- tai hoitokeinoa. Silti tutkimusuutiset ovat kerrassaan mielenkiintoisia, niin tämäkin. Moni tällä hetkellä medi-scifiltä kuulostava uutinen on joskus tulevaisuudessa aivan arkista medi-faktaa.  :)
Kirjattu
D1 vuodesta 1971
Medtronic MiniMed 640G ja Humalog

dadda

• Lentävä kynä
  • DM1v.-91->/Veo+humalog+metformiini/KHH
« Vastaus #6 : Huhtikuu 01, 2013, 17:21:36 ip »

Miten iso muutos omalla kohdalla on jo se etten joudu ampumaan hyttystä kanuunalla eli pistelemään kahden yksikön välein vaan pumppailen 0,1 välein...kummasti on kehitystä tapahtunut. Varsinkin ymmärryksessä taudin nyansseista.
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

Linkkejä