Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6914 jäsentä  •  417190 viestiä  •  19934 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi aliisa.nurminen, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Mitä makuja inhosit lapsena mistä tykkäät nyt?  (Luettu 8912 kertaa)

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
Mitä makuja inhosit lapsena mistä tykkäät nyt?
« : Maaliskuu 20, 2013, 23:47:47 ip »

Toinen keskustelu kirvoitti siis tämän kysymyksen eli mistä sellaisesta mausta tykkäät nyt mitä lapsena inhosit tai et muuten vaan syönyt?

Mulle tulee mieleen ainakin:

- silakkalaatikko
- karjalanpaisti
- tönkkösuolatut neulamuikut
- mämmi
- simpukat ja etanat
- hapankaali
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

kivitatti

• Lentävä kynä
Vs: Mitä makuja inhosit lapsena mistä tykkäät nyt?
« Vastaus #1 : Maaliskuu 21, 2013, 00:10:25 ap »

Mä en kyllä karjalanpaistista vällää vieläkään. Samoin rössypotut ja merimiespihvi. Purjo-perunakeitto. Luumutäytteiset liharullat.

Linssikeittoa en ole syönyt sitten lapsuuden, ja silloin inhosin sitä. Samoin uunipuuroa ja talkkunapuuroa. Ja nahkaisia. Ehkä näitä pitäis taas kokeilla. :)

- Punaviiniä opin juomaan vasta 23-vuotiaana.
- Graavilohi. Inhosin sitä aina, mutta viimeisen kahden vuoden ajan se on kuulunut herkkuihini. Sinnikkäästi maistelin sitä 5 vuotta aina kun oli tarjolla ja niin vaan opin tykkäämään. Nykyään tykkään tosi paljon.
- Lindsrtömin pihvit. (Punajuuripihvit)

Toisinpäin on käynyt kananmunakastikkeelle. Se oli lempiruokaani ala-asteella. En tajua miksi. ;D

Hernekeitto on aina ollut mun mieleen, mutta jo kakkosluokalla mulle tuli hernekeitosta paha olo, opettaja toi mut kotiin, jonka jälkeen yrjö lensi. Joka kerta. Nykyään en syö sitä lainkaan. Parista lusikallisesta menee jo maha kuralle. Kokeilin muutama vuosi sitten. Enempää en uskaltanut.
Thaimaalainen ja kiinalainen saa myös mun mahan sekaisin.

Mulla lähti heti ihan lapasesta tämä homma! ;D
Kirjattu
- D1, hypotyreoosi, astma, ibs - ♀
- Accu-Chek Spirit Combo Humalogilla, Thyroxin ja Pulmicort -

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #2 : Maaliskuu 21, 2013, 00:25:11 ap »

Eli siis kookos, mantelimassa, kaurapuuro, leipäjuusto, kermavaahto. No kaurapuuroa sentään söin lapsenakin, mutta noita muita en saanut alas ja nyt kaikki on oikein lemppareita  :-*.

Mansikoita ja banaaneja en saanut alas lapsena enkä nyt eli se on jäänyt, paitsi että kyllä ne nyt alas saa nippa nappa, mutta jätän mieluummin niille, jotka niistä tykkää.
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

Jape

• Lentävä kynä
« Vastaus #3 : Maaliskuu 21, 2013, 08:03:23 ap »

Eipä oikein edes tule mieleen tuollaista. Ehkä se että hedelmiä on tullut aina tosi vähän syötyä, aina näihin viime vuosiin asti. En niitäkään inhonnut, mutta ei vaan tullut syötyä. Nyt päivittäin.  Kuulun siihen ihmiskastiin, joka ei maista enää sellaista jonka on joskus aikanaan todennut skeidaksi..... 8)
Kirjattu
Jape, vanha pessimisti.

Sahara

• Matkailija
« Vastaus #4 : Maaliskuu 21, 2013, 10:04:23 ap »

Pienenä en tykännyt salaatinlehdistä, ei niinkään maun vaan koostumuksen takia. Nykyään syön salaatinlehtiä päivittäin, koska salaatti on niiiin hyvää. ;D Lisäksi meillä oli (ja on edelleen) joulupöydässä sellaista katkarapuhyydykettä, josta en tykännyt, mutta maistelin sitä silti joka vuosi, jotta saisin sen päälle levitettyjä suolakalasiivuja, joista tykkäsin jo silloin yli kaiken. Nykyään tuo katkarapuhyytelö on yksi lemppareistani joulupöydässä. Tosin ilman niitä suolakalasiivuja siinä pinnalla, en varmaan olisi koskaan maistanut sitä riittävän montaa kertaa.
Kirjattu
D1 vuodesta 1995, Lantus & Humalog
Kilpparin vajaatoiminta 1/2014, Thyroxin

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #5 : Maaliskuu 21, 2013, 11:35:22 ap »

Kuulun siihen ihmiskastiin, joka ei maista enää sellaista jonka on joskus aikanaan todennut skeidaksi..... 8)

;D ja siksikö et syö minkään sortin kasviksia?

Kyllä mua harmittais, jos olisin jääräpäisesti pitänyt kiinni noista lapsuuden tykkäämättömyyksistä, olisin jäänyt monesta herkusta paitsi.
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

Jape

• Lentävä kynä
« Vastaus #6 : Maaliskuu 21, 2013, 12:41:36 ip »

No sanotaan niin että tiedän miltä kasvikset maistuu, ja ehkä porkkanaa lukuunottamatta eivät ole minun suussani mitään makuelämyksiä, eli en syö yök.... 8)
Kirjattu
Jape, vanha pessimisti.

Friita

• Lentävä kynä
« Vastaus #7 : Maaliskuu 21, 2013, 14:09:40 ip »

Eipä oikein edes tule mieleen tuollaista. Ehkä se että hedelmiä on tullut aina tosi vähän syötyä, aina näihin viime vuosiin asti. En niitäkään inhonnut, mutta ei vaan tullut syötyä. Nyt päivittäin.  Kuulun siihen ihmiskastiin, joka ei maista enää sellaista jonka on joskus aikanaan todennut skeidaksi..... 8)

Mä olen vähän samanlainen, sillä erotuksella, että olen voinut aikuisenakin maistaa useamman kerran ja todennyt skeidaksi ja nyt ei oo enää pakko syödä sellaista ;D
Kirjattu
D1 vuodesta 1986,
Veo 2/2012 - >
MiniMed 640G 5/2015
MiniMed 670G 6/2019
+ humalog sekä joitakin tabletteja

ellinoora

• Vanha tekijä
« Vastaus #8 : Maaliskuu 21, 2013, 15:13:57 ip »

Kukkakaalia. En syönyt missään muodossa ja äitini keitteli sitä melko usein (siis itselleen) ja sitä kutsuttiin sitten kakkakuuliksi. Inhosin sitä tuoksua. Nykyään tykkään tuoksusta ja mausta :)

Kalasta en myöskään tykännyt yhtään ja harvinaista kala olikin perheenjäsenen allergian vuoksi.

Sitten on paljon asioita, joihin en tutustunut lapsena (kuten esim. oliivit), joihin on vasta kasvanut vanhempana. Ja myös monia asioita, joista en tykännyt lapsena, enkä myöskään aikuisena, kuten joulukinkku.

Kirjattu
D1 vuodesta 1992

peltikatto91

• Matkailija
« Vastaus #9 : Maaliskuu 21, 2013, 16:13:22 ip »

En syö vieläkään mitään niistä mitä lapsena inhosin :D Tai no sipulia olen nyt oppinut heittämään ruokien sekaan. Mutta edelleenkään ei oliivit, sienet, kaaliruoat, mämmit, janssonin kiusaukset ym iske. Jos ne yhden kerran on pahaa niin sitten ne on aina pahaa :D
Kirjattu
D1 3/2013
Novorapid&Toujeo

-Kyl mää, sanoi turkulainen saunan lauteella.

kivitatti

• Lentävä kynä
« Vastaus #10 : Maaliskuu 21, 2013, 22:25:36 ip »

Luettelit juuri mun lähes lempiruokia! ;D Janssonia ei vaan sokerit oikein kestä, mutta koulun ruokalassa sitä vähän otin siltikin, joskus vuosi sitten...
Kirjattu

kriisikko

• Vieras
« Vastaus #11 : Maaliskuu 21, 2013, 22:53:19 ip »

Maito, yök. Vieläkin pahaa.
Voi: se teki inhottavan kalvon kitalakeen. Vieläkin välttelen.
Kirjattu

kivitatti

• Lentävä kynä
« Vastaus #12 : Maaliskuu 21, 2013, 23:34:55 ip »

Koulun kitalakikastike!! ;D Yööök. Jotain tiivistekastiketta joka tekee sen saman kalvon kitalakeen ja on sen lisäksi pahaa.
Siis en tykännyt siitä pienenä, enkä todellakaan pidä siitä vieläkään!
Kirjattu

Stumppi

• Intoilija
« Vastaus #13 : Maaliskuu 22, 2013, 08:32:51 ap »

Koulun kitalakikastike!! ;D
Siihen kun lisätään perinteiset kouluissa tarjottavat kolmen-Hoon-perunat, Gourmé -elämys on on valmiina.  ;D

Niinkin hullulta kuin se kuulostaa, en lapsena pahemmin pizzasta välittänyt. Nykyään se on suurinta herkkua.  :o
Kirjattu
Turkkulaine ykköstyyppi, muuten terve!
Levemir&NovoRapid&Positiivinen elämänasenne

Friita

• Lentävä kynä
« Vastaus #14 : Maaliskuu 22, 2013, 08:58:15 ap »

Meillä kotona oli vissiin sen verran huonoa tuo ruokapuoli, kun en muista mitään kouluruokaa, jota olisin inhonnut. Muistan kyllä, kun alle kouluikäsenä, isot tytöt kertoi, että koulussa oli ollut kieltä ja pahaa oli, niin se veti hiljaiseksi, etten ikinä syö semmoista ;D Onneksi muutimme sitten pois Klaukkalasta ja mä menin Pohjanmaalla kouluun ;D ;D
Kirjattu
D1 vuodesta 1986,
Veo 2/2012 - >
MiniMed 640G 5/2015
MiniMed 670G 6/2019
+ humalog sekä joitakin tabletteja

Linkkejä

Lääkehoito onnistuu yhdessä

Julkaistu 08.10.2019 | 15:07