Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6908 jäsentä  •  417081 viestiä  •  19928 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Anili, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Voi voi  (Luettu 8354 kertaa)

vivianv

• Veteraani
Vs: Voi voi
« Vastaus #30 : Maaliskuu 26, 2013, 10:52:25 ap »

Intiassa, tuossa pyhien lehmien maassa, syödään paljon voita. Se kirkastetaan pannulla ja tuloksena on ghee, joka säilyy hyvin lämpimässäkin. Ghee on lähes jokaisen intialaisen ruoan pohjana ja eritoten kasvissyöjille tärkeä energianlähde.
Kirjattu
D1 v:sta -77, karppaaja, kynäilijä ja kilpparivaivainen
Levemir&Humalog&Thyroxin

Vox audita perit, littera scripta manet.

V. Kuutti

• Veteraani
« Vastaus #31 : Maaliskuu 26, 2013, 11:34:47 ap »

Kauan sitten oli telkussa voi/margariini väittely ja testi siitä onko pulla parempaa voilla vai flooralla.
Yllätys yllätys... testaajat EIVÄT pystyneet erottamaan oliko pulla leivottu voilla vai flooralla!
Eli tuo makukin on myytti ja maistajan päässä. Todellista eroa maussa ei ole.
Kirjattu

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #32 : Maaliskuu 26, 2013, 11:37:31 ap »

Välttämättä ei niin paljon eroa maussa, mutta terveellisyydessä kylläkin voi on ykkönen.
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #33 : Maaliskuu 26, 2013, 11:46:39 ap »

Kauan sitten oli telkussa voi/margariini väittely ja testi siitä onko pulla parempaa voilla vai flooralla.
Yllätys yllätys... testaajat EIVÄT pystyneet erottamaan oliko pulla leivottu voilla vai flooralla!
Eli tuo makukin on myytti ja maistajan päässä. Todellista eroa maussa ei ole.

Minäkin muistan kuulleeni tästä. Voi hyvinkin pitää paikkansa.  ;)
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

vivianv

• Veteraani
« Vastaus #34 : Maaliskuu 26, 2013, 11:54:10 ap »

Riippuu varmaan kuka maistaa ja millä arominvahventeilla tämä maistaja on makuaistinsa turruttanut.
Kirjattu
D1 v:sta -77, karppaaja, kynäilijä ja kilpparivaivainen
Levemir&Humalog&Thyroxin

Vox audita perit, littera scripta manet.

Dad

• Vanha tekijä
« Vastaus #35 : Maaliskuu 26, 2013, 13:14:27 ip »

Voi maistuu aika lailla paremmalta kuin mikään margariini. Ainakin minun makuni mukaan, huolimatta siitä että olen aikamoisen margariinivuoren syönyt -70, -80 ja -90 luvuilla. Lupaan erottaa voin teollisista rasvoista sokkotestissä, jos sellaiseen pääsen.

Ainahan sitä voi muistella jotain pullatestiä, mutta ei ne muistikuvat kyllä mitään voin tai margariinin mausta kerro, jos edes sen pullan mausta.
Kirjattu
"Well managed diabetes is the leading cause of nothing", Dr. William Polonsky

"It never ceases to surprise me at the infinite capacity of the human mind to resist the introduction of useful knowledge." Thomas Raynesford Lounsbury

dadda

• Lentävä kynä
  • DM1v.-91->/Veo+humalog+metformiini/KHH
« Vastaus #36 : Maaliskuu 26, 2013, 19:47:11 ip »

Voita pitää olla pullassa kunnon silmä päällä. Kodinhoitaja teki meillä pullataikinaa ilman MITÄÄN rasvaa, suolattomalta sämpylältä maistui...

Voi mistuu mun suuhun paistamisessa ja ruuaasa hyvältä, mut silteen liian "kovalta". Oivariini tms. on puikuloiden tai tuoreen leivän päällä ihanaa, silloin kun syön. Herkkujahan ne ovatkin. Tykkäsin pitkään Keijun mausta, varsinkin vasta-avattuna, nyt on maku taas muuttunut...ja keijuriini sulaa liian helposti. Ehkäpä sitä ei ole kovetettu...
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #37 : Huhtikuu 08, 2013, 23:31:12 ip »

Viikko Lapissa, nin mulla meni puoli kiloa voita  8) enkä edes leiponut enkä paistanut mitään.
Kirjattu

rane58

• Aktiivinen
« Vastaus #38 : Huhtikuu 09, 2013, 00:36:08 ap »

Viikko Lapissa, nin mulla meni puoli kiloa voita  8) enkä edes leiponut enkä paistanut mitään.

No huhhuh... -Tais olla hauskaa...?
Kirjattu
-Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.
-Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #39 : Huhtikuu 09, 2013, 07:31:16 ap »

No huhhuh... -Tais olla hauskaa...?

Ihan sisäisesti nautittu kuitenkin  ;D
Mä vaan en halua pilata verisuoniani noilla kasvisrasvoilla. t verisuonet tutkittu ja samassa kunnossa kuin 17-vuotiailla keskimäärin  8)
Kirjattu

mmol/L 5.0

• Vanha tekijä
« Vastaus #40 : Huhtikuu 09, 2013, 13:57:36 ip »

Olisko tuossa kuitenkin liioittelun makua. Kohtuus kaikessa, lienee hyvä ohje voinsyönnissäkin.
Kirjattu

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #41 : Huhtikuu 09, 2013, 15:28:58 ip »

Olisko tuossa kuitenkin liioittelun makua. Kohtuus kaikessa, lienee hyvä ohje voinsyönnissäkin.

Aika kohtuullista mielestäni, kun sitä ei mennyt paistamiseen eikä leipomiseen. Koko ajan joutui kuitenkin säästelemään, ettei lopu kesken.
Kirjattu

Tomaatti

• Vieras
« Vastaus #42 : Huhtikuu 10, 2013, 13:20:36 ip »

Miten niin? Onko yksi paketti voita viikossa huikauhianpaljon?

Nimim. Eihän nyt yksi viikoksi riitä
Kirjattu

Jape

• Lentävä kynä
« Vastaus #43 : Huhtikuu 10, 2013, 14:18:40 ip »

Miten niin? Onko yksi paketti voita viikossa huikauhianpaljon?

Nimim. Eihän nyt yksi viikoksi riitä

No se on sama kuin viinanjuonnissakin, eli kohtuus kaikessa, pullo päivässä.  ;)
Kirjattu
Jape, vanha pessimisti.

zebra1

• Lentävä kynä
« Vastaus #44 : Huhtikuu 12, 2013, 14:31:08 ip »

Just eilen tein itse leivänpäällyslevitettä luomuvoista ja kunnollisesta paksusta rypsiöljystä. Lapset on alkaneet haluta leipänsä päälle rasvaa, enkä halua totuttaa niitä siihen, että margariinit muka maistuu hyvältä.  :P Oivariinia ja Dellariinia meillä on ollut, mutta tuo itse tehty oli kyllä paljon parempaa.
Kirjattu
Levemir, Humalog ja metformiini
Keinotekoisesti hengissä, mutta tiukasti elämässä kiinni

Linkkejä