Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6972 jäsentä  •  418228 viestiä  •  19999 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi beret, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Surujen ketju  (Luettu 85506 kertaa)

Tomaatti

• Vieras
Vs: Surujen ketju
« Vastaus #45 : Huhtikuu 07, 2013, 15:41:38 ip »

No niin, käytiin eilen mummo hautaamassa. Paikoitellen papin sanat ottivat koville ja hautaan lasku oli rankka hetki. Muistotilaisuudesta jäi todella hyvä fiilis, mummon lapsuudenystävät kertoivat tarinoita heidän yhteisestä nuoruudestaan ja kyllähän niistä tottavie meidän mummon tunnisti  :)
Kirjattu

dadda

• Lentävä kynä
  • DM1v.-91->/Veo+humalog+metformiini/KHH
« Vastaus #46 : Huhtikuu 07, 2013, 22:44:31 ip »

Voimia!
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

Stumppi

• Intoilija
« Vastaus #47 : Huhtikuu 09, 2013, 12:39:16 ip »

Jahas....
Juuri äsken tuli puhelinsoitto että mummoni, 92 vuotta, on nukkunut rauhallisesti pois, saaden päätökseen pitkän taipaleensa tämän maan päällä.  :'(
Kirjattu
Turkkulaine ykköstyyppi, muuten terve!
Levemir&NovoRapid&Positiivinen elämänasenne

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #48 : Huhtikuu 09, 2013, 14:22:58 ip »

Stumppi, osanottoni.  :(

Ja Tomaatille jaksuja!
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

dadda

• Lentävä kynä
« Vastaus #49 : Huhtikuu 09, 2013, 15:25:42 ip »

Mummille hyvää matkaa!
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #50 : Huhtikuu 09, 2013, 16:23:15 ip »

Jahas....
Juuri äsken tuli puhelinsoitto että mummoni, 92 vuotta, on nukkunut rauhallisesti pois, saaden päätökseen pitkän taipaleensa tämän maan päällä.  :'(

Hyvää matkaa mummollesi hyvin ansaituille "kukkaniityille"!  :'(

"Kun mummot kuolevat
heistä tulee kukkaniittyjä ja heinää
ja joistakin mummoista tulee puita
ja he humisevat lastenlastensa yllä,
suojaavat heitä
sateelta ja tuulelta
ja levittävät talvella
oksansa lumimajaksi heidän ylleen.
(Eeva Kilpi)
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

dadda

• Lentävä kynä
« Vastaus #51 : Huhtikuu 09, 2013, 16:38:44 ip »

Minun äidistäni on tullut sammalmätäs, ajattelen minä. Hillasuolle.
Kirjattu

emonen

• Lentävä kynä
« Vastaus #52 : Huhtikuu 09, 2013, 21:59:05 ip »

Jahas....

Hyvää matkaa mummollesi hyvin ansaituille "kukkaniityille"!  :'(

"Kun mummot kuolevat
heistä tulee kukkaniittyjä ja heinää
ja joistakin mummoista tulee puita
ja he humisevat lastenlastensa yllä,
suojaavat heitä
sateelta ja tuulelta
ja levittävät talvella
oksansa lumimajaksi heidän ylleen.
(Eeva Kilpi)

Tuo runo kuvaa minunkin ajatuksiani siitä kun mummot ovat lähteneet...
Siellä jossain he ovat  :)

Stumpille ja Tomaatille voimia! Sillä ikävä niitä mummoja silti tulee ennenkuin tottuu siihen että nyt on mummo päässyt perille...
Kirjattu
Diabeetikkotytön äiti

Susihukka65

• Veteraani
« Vastaus #53 : Huhtikuu 10, 2013, 12:57:11 ip »

Kaunis ajatus, dadda.
Kirjattu
D1 vuodesta 1971
Medtronic MiniMed 640G ja Humalog

Jape

• Lentävä kynä
« Vastaus #54 : Huhtikuu 10, 2013, 13:05:07 ip »

Tavallaan  sekin on surullista, kun lukee näitä isovanhempien juttuja, ettei omiin isovanhempiin ole koskaan ollut mitään suhdetta. Toiselta puolelta olivat minun syntyessä jo kuolleet ja toisetkin jäi hyvin etäiseksi muistikuvaksi.  :(
Kirjattu
Jape, vanha pessimisti.

applefigure

• Lentävä kynä
« Vastaus #55 : Huhtikuu 12, 2013, 13:31:18 ip »

Jaa-a, siitäpä on aikaa kun minä olen viimeksi tällä palstalla käynyt. Ajattelin ekana laittaa ihan uuden ketjun käyntiin kuulumisistani, mutta tämä ketjuhan tähän sopii vallan mainiosti.

Viime vuosi oli ehkäpä kamalin, mitä olen ikinä elänyt. Menetin kuusi läheistä ihmistä kuolemalle. Yhtä lukuunottamatta he kaikki lähtivät aivan yllättäen, äkkiarvaamatta ilman minkäänlaista ennakkovaroitusta. Juuri kun luuli pääsevänsä edellisestä edes kontilleen, se tuli taas ja potkaisi selkään... Suru alkaa tuntua vasta nyt, hiljalleen. Tähän asti olen ollut vähän niinkuin lamassa, aivan turta. Vasta ihan viime aikoina olen kyennyt itkemään käydessäni syksyllä menehtyneen miesystäväni haudalla.

Elämä opettaa ja varsinkin kuolema - silloin kun se ei tempaa itseä mukaansa. Jotenkin tuollaiset "äärettömän tärkeät" pikkuasiat ovat saaneet arvonsa, todellakin pikkuasioina ja olen päättänyt, että seuraavan kerran, kun pomoni alkaa nillittää jostakin asiasta, että "onko se nyt aivan välttämätöntä" sanon hänelle, että tuli viime vuonna opittua, että elämässä ei ole mitään muuta välttämätöntä kuin kuolema. Että antaapa byrokratian olla ja pidä tunkkisi, en minä sitä varmaan tarvitse. Kuolema taisi tehdä minusta ilkeän vanhan akan...

Osanottoni ja lämmin halaus kaikille suruja kokeneille - emme me yksin onneksi ole, ystäviltä ja läheisiltä saa arvokkainta apua ja lohtua. Kiitos siitä myös minun ystävilleni, ilman teitä/heitä en olisi selvinnyt.
Kirjattu
I don't care what you think as long as it's about me.....

dadda

• Lentävä kynä
« Vastaus #56 : Huhtikuu 12, 2013, 14:26:22 ip »

Voi kulta. Olenkin miettinyt, mitä sulle kuuluu. Rankinta varmasti on, kun menettää vielä läheisimmän lohduttajansakin :(
Kirjattu

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #57 : Huhtikuu 12, 2013, 18:12:59 ip »

Apple, rankkaa. Ja niin surullista.  :'(

Muistan kun serkkuni vaimo kuoli yllättäen aivokalvontulehdukseen marraskuussa 2010. Joulukuun 23. lähti oma isä taivaaseen. Tammikuussa 2011 kuoli isäni sisko, mulle läheinen Helena-täti. Syöpään ja nopeasti. Seuraavana päivänä lähti isäni veli, niin ikään rakas ihminen jota odotin turhaan isän hautajaisiin. Hän oli saanut äkillisen sydänkohtauksen ja menehtynyt kotipihalleen talvipakkasella.  :'( :'( :'(

Silloin tuntui että nyt en kestä. Onneksi olin äidin luona kun suru-uutisia alkoi tulvia. Oli pakko jaksaa äidin takia.

Sinun menetyksiäsi ei voi verrata minun menetyksiini, ei niitä koskaan voi! Mutta läheisen, oman ihmisen kuolema on kyllä rankimpia asioita elämässä. Sitä ei voi tietää ennen kuin sen itse kokee.

Arkipäivän arvostus on noussut arvoon arvaamattomaan, samoin jäljellä olevat läheiset!
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

Tomaatti

• Vieras
« Vastaus #58 : Huhtikuu 12, 2013, 18:44:29 ip »

Kiitokset kaikille jaksuista ja voimia Stumpille. Niinhän sen elämän on tarkoitus mennä että nuoremmat hautaavat vanhemmat mutta ei se kuolema helppo asia ole vaikka kuinka olisi ikää.
Kirjattu

???

• Vieras
« Vastaus #59 : Huhtikuu 18, 2013, 18:55:04 ip »

"Kuolema ei  tartu", tällä naisella oli asennetta loppuun asti :-X.

http://areena.yle.fi/tv/1895314
Kirjattu

Linkkejä