Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6949 jäsentä  •  417751 viestiä  •  19976 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi w1byra5, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Pikkukoululaisen kesäloma  (Luettu 2321 kertaa)

Onde

• Jäsen
Pikkukoululaisen kesäloma
« : Maaliskuu 07, 2013, 09:36:44 ap »

Hei!

Tästä aiheesta on varmasti keskusteltu aiemmen, mutten onnistunut löytämään yhtään ketjua.

Miten olette järjestäneet pikkukoululaisen kesälomahoidon? Meidän d-lapsi on nyt ensimmäisellä luokalla, joten ensi kesänä alkaa kauan pelkäämäni kesähoito/leiri/järjestelyrumba.

Asumme pääkaupunkiseudulla ja erilaisia päiväleirejä täältä löytyy kyllä vaikka kuinka paljon. Pari muttaa on matkassa: Leiriviikon hinta 100-200 euroa,  "koulutettu henkilökunta" on usein lyhyen ohjaajakurssin käyneitä opiskelijoita, leirimaksuun sisältyy yleensä enintään lämmin lounas, välillä ei sitäkään. Kesäkuussa ohjelmaan pitäisi kehittää neljälle viikolle ja elokuulle vielä kahdelle viikolle.

Tuntuu toivottomalta yrittää perehdyttää joka viikko eri ohjaajia edes diabeteksen perushoitoon. Tottakai voimme tinkiä hoitotavoitteista esim. viikon ajaksi, muttei nyt sentään kuudeksi viikoksi. Lapsella on käytössä pumppu ja on tosi omatoiminen, mutta tunnistaa huonosti matalat sokerit. Esim. koko päivä jumppaleirillä saa kyllä sokerit heilumaan aika ennakoimattomasti.

Isovanhempien apu ei valitettavasti ole meillä vaihtoehtona eikä myöskään se, että pitäisimme lomat miehen kanssa eri aikaan. 11 kuukauden pyörityksen jälkeen perheemme ansaitsee olla edes sen 4 viikkoa yhdessä :)

Mielessä on pyörinyt nuoren palkkaaminen kesätöihin, hoituisi samalla isonveljenkin ruokkiminen ja peräänkatsominen. Mutta eipä sekään ihan halpaa ole ja entäs, jos palkattu hoitaja ilmoittaakin edellisellä viikolla, ettei tulekaan?!

Noilla leirimaksuilla pitäisi varmaan jäädä töistä pois ja pyörittää muutama viikko d-leiriä kotona, löytyisi varmaan muitakin lapsia, joille kelpaisi akkareiden lukeminen ja sohvalla löhöily :)

Kertokaakan, miten olette itse toimineet. Myös kaikki vinkit ovat tervetulleita!
Kirjattu
D1 1994, pumppussa Novorapid
Tyttö 3/2005, sair. 11/2006
Pumppu 5/2009

katanka

• Matkailija
Vs: Pikkukoululaisen kesäloma
« Vastaus #1 : Maaliskuu 07, 2013, 11:38:38 ap »

Miten mll-hoitajat, jos jo nyt ottaa yhteyttä? Nuorten työllistämiseen on usein hyvin erillaisia tukia, kannattaa tutkia. Ehkei kesätyöhön palkkaus olekkaan niin kallis vaihtoehto. Leirit ovat varmaan yhtä kalliita. Miten teilläpäin olisi puistotätejä, nekin on varmaan pienemmille. Kuinka vanha isompi sisarus on, pystyisikö vastuuttamaan häntä ekaksi kesätyöksi?Nää on kaikki ehkä pöhköjäkin heittoja :) Entä kunnan kotiapu, jos sellaista on enää olemassa, mutta ainahan kysyä voi. Onko seurakunnalla toimintaa? Itse olin kotona, mutta onneksi asut pääkaupunkiseudulla, sillä siellä on enemmän vaihtoehtoja kuin jossain maalaispitäjässä. Meillä ei ole edes ollut tuota mll vaihtoehtoa edes lyhyeksi ajaksi.
Kirjattu

emonen

• Lentävä kynä
« Vastaus #2 : Maaliskuu 07, 2013, 12:09:52 ip »

Hei!

Meillä on jouduttu pitämään lomat eri aikoihin. Ne välit mitä on molemmat oltu töissä, mä olen tehnyt paljon iltoja ja viikonloppuja jotta lapset eivät ole olleet koko päivää keskenään. Isompia sisaruksia vastuutettiin niinä päivinä ja ahkerasti soiteltiin...

Noin moneksi viikoksi kuin tarviitte, ei mikään leirirumba varmaan toimi. Kannattaa etsiä hoitajaa kotiin ellei esim seurakunnan kesäkerhoa ole saatavilla. Joillain seurakunnilla nimittäin iltiksen tilalle on kesäkerho kesäkuun että eivät joudu vakituista henkilökuntaa lomauttamaan... Meillä isompi pikkukoululainen oli kesäkerhossa yhtenä kesänä kun diabeetikko vielä oli päiväkodissa.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 07, 2013, 12:22:54 ip kirjoittanut emonen »
Kirjattu
Diabeetikkotytön äiti

Neelia

• Aktiivinen
« Vastaus #3 : Maaliskuu 07, 2013, 13:49:29 ip »

Itse yksityisenä lastenhoitajana työskentelevänä olen ehdottomasti hoitajan kotiin palkkaamisen kannalla...   ;)

Kelahan ei valitettavasti maksa tukia kuin alle kouluikäisistä (ainakin näin olen ymmärtänyt), mutta esim. lähihoitajaopiskelijan palkkaaminen edes muutamaksi viikoksi olisi varmaan ihan kohtuullista. Ottaen huomioon että silloin lapset saavat olla kotona tutussa ympäristössä, lapsien seurassa olisi joku aikuinen ja teillä on jonkinlainen mielenrauha siitä että asiat hoituvat niinkuin pitää.

Joo, ja myönnän, tungin taas nokkani osioon joka ei minulle kuulu, anteeksi!   ;D
Kirjattu

hyrskynmyrsky

• Jäsen
« Vastaus #4 : Maaliskuu 07, 2013, 18:12:13 ip »

Meillä oli työllistämistuella hoitaja (ei koulutettu) kotona ensimmäisen vuoden, kun äitiysloman jälkeen palasin töihin. Tuolloin tytöllä ei kyllä ollut vielä diabetesta. Hoitaja tuli tuolloin paljon halvemmaksi, kuin päiväkotipaikka kahdelle 2-vuotiaalle. Aikaa on kyllä siitä useampia vuosia, eli en tiedä onko tuollaisia tukia enää olemassakaan.
Kirjattu

vispilä

• Aloittelija
« Vastaus #5 : Maaliskuu 12, 2013, 21:58:45 ip »

Meillä on sama ongelma, mutta me ollaan kyllä mieheni kanssa valmiita olemaan eri aikaan lomilla. Näin saadaa suurin osa kesästä katettua ja hoitoapua tarvitaan vain parille viikolle. Tylsäähän se on eri aikaan lomailla, mutta pakollinen kuvio, koska apuja ei ole tarjolla. Näin mennään varmaan useampana vuotena. Ja samaa suosittelen kyllä viestiketjun aloittaneellekin. Pienen diabeetikkolapsen turvallisuus pitäisi kyllä mennä oman mukavuudenhalun edelle.
Kirjattu

Linkkejä

Tule meille toimistoassistentiksi!

Julkaistu 13.01.2020 | 12:22

Tule meille suunnittelijaksi!

Julkaistu 13.01.2020 | 12:16