Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: Hyviä syitä anoa (ja saada) sensoroiva pumppu  (Luettu 19619 kertaa)

Marika40

• Aktiivinen
  • Uutta tietoa janoava/kokeileva diabetekse hoidossa
Vs: Hyviä syitä anoa (ja saada) sensoroiva pumppu
« Vastaus #105 : Maaliskuu 22, 2015, 08:53:46 ap »

Minä sain sellaisen pumpun ja kaikki muut tarvikkeet paitsi sensorit.
Eli nämä tulivat: pumppu, lähetin laturi, asetin ja testeri. :( :-[ :-[
Katsoin hintaa kuinka paljon maksaa 5 kpl sensoria 252€ ja päälle 24% alv ja 10 kpl 505€ ja 24% alv.
Ei kannata itsekkään tilata!!!!!!!!!!!!!
Kirjattu
Oikean puolen hemibekia(lihas heikkous)synnäinen ,D1 vuodesta1980 pumpailua vuodesta 2003.

Marika40

• Aktiivinen
« Vastaus #106 : Maaliskuu 22, 2015, 09:01:38 ap »

Vielä listasin kans sellaiset asiat jotka olisi hyvä ottaa huomioon, Minulla on ongelmana se että en tunnista matalia sokereita ollenkaan ja kun on joskus saannut sensoroinin niin siinä on pelkästään matalahkoja arvoja ja kerran on ollut pysäytys ja niillä ei ollut merkitystä sensorin saantiin, mutta aidon kysellä jos saisi itselle niitä että saisi ongelmien tullessa sensoroida.
Kirjattu
Oikean puolen hemibekia(lihas heikkous)synnäinen ,D1 vuodesta1980 pumpailua vuodesta 2003.

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #107 : Maaliskuu 22, 2015, 09:21:24 ap »

Katsoin hintaa kuinka paljon maksaa 5 kpl sensoria 252€ ja päälle 24% alv ja 10 kpl 505€ ja 24% alv.
Ei kannata itsekkään tilata!!!!!!!!!!!!!

Minä ostan vuodessa 20 Medtronicin sensoria ja kappalehinnaksi tuli alveineen viime vuoden lopulla 62,60e, jos ostaa 10 kappaleen erissä. Yksittäin ostaen hinta on hieman kalliimpi.

Elämä on kallista! ;)
Mutta onneksi muut välineet ja insuliinit ovat sentään ilmaisia! Mulla on ystävä, joka sairastaa syöpää ja se uusi lääke, jota hän nyt saa viimeisenä toivonaan, maksaa hänelle yli 2000e/kk  :-\
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

E O J

• Lentävä kynä
« Vastaus #108 : Maaliskuu 23, 2015, 11:30:33 ap »

Mutta onneksi muut välineet ja insuliinit ovat sentään ilmaisia!

Ovatko ne?  >:(

Mitä kustannuksia insuliinien hankintaan tulevaisuudessa (ja jo nyt) liittyykään...

Kuten jo aiemmin kirjoitin, näiden pienten omavastuuosuuksien sun muiden omitusten lisärasitteiden varjopuoli on se, että pieni kasvaa helposti isoksi ja väliaikainen jää helposti pysyväksi:  "Väliaikaista" kaikki on vaan...    ;D

Lisäksi esimerkiksi verensokerimittareiden "ilmaisuuteen" liittyy sellainen yllättävä ongelma, että Suomen vs-mittarimarkkinat ovat jo selvästi vääristyneet.
Kirjattu
D1, Lantus & NovoRapid.
Oli vain pelottavaa ja masentavaa havaita, miten kokonaan ruumis sittenkin johti henkeä   (Waltari)

jester

• Veteraani
« Vastaus #109 : Maaliskuu 23, 2015, 20:47:48 ip »

huono   mittari  aiheuttaa     insulinin  annostelun   vaaristymisen.    vihe  saattaa olla  jopa  26 %.       koemusta  on        MITTARI on tuhottu
Kirjattu

jester

• Veteraani
« Vastaus #110 : Maaliskuu 24, 2015, 03:30:33 ap »

tuhlasin 2  purkkia liuskoja.     tuhosin   A-C  active mittarin.  taysin sopimaton  insulinin   annosteluun         hypo  oli   2.7,   toisella  mittarilla    4.3           koska  sensorit  on  epatarkkoja.   niita  ei  voi  kayttaa  insulinin    annosteluun.        vaan  pitaa    tarkistaa  kunnollisella   mittarilla.      freeStyle  lite  on   myos   huonon  puoleinen.         on    turha jakaa  ilmaisia  liuskoja  ja mittareita.  jos  mittari  ei  ole  sopiva  insulinin  annosteluun
Kirjattu

Marika40

• Aktiivinen
« Vastaus #111 : Maaliskuu 24, 2015, 07:46:31 ap »

Minulla tällä hetkellä medtronic veo ja sain sensorin joko on ptänyt paikkansa kun sensori näytti 3.2 niin bayer mittari3.1 joten nämä kaksi yhdistelmää toimivat ainakin. Sensoreiden saanti hankalaa!!!!!!! :(
En itse olisi tiennyt mitään matalasta mutta pumppu ilmoitti ja oli justiin syöttöä pysäyttämässä.
Kirjattu

jester

• Veteraani
« Vastaus #112 : Maaliskuu 24, 2015, 10:43:02 ap »

BayerContour USB    on  listan mukaan  liian  epatarkka
Kirjattu

Marika40

• Aktiivinen
« Vastaus #113 : Maaliskuu 24, 2015, 11:04:11 ap »

Minulla on bayer contour next link usb mittari, mutta minusta siinä on liuska portti ahdas.
Kirjattu

E O J

• Lentävä kynä
« Vastaus #114 : Maaliskuu 24, 2015, 11:11:29 ap »

Minulla on bayer contour next link usb mittari, mutta minusta siinä on liuska portti ahdas.

Sellaista(kin) voi sattua "laatu"vehkeillä...

Ei ole aivan mahdotonta hieman käsitellä reagenssiliuskoja ennen niiden käyttöä. Kerran jouduin esimerkiksi leikkaamaan karvan (mutta vain karvan) verran pois erään ison saksalaisen firman tuottamista reagenssiliuskoista, jotta ne olisivat ylimalkaansa toimineet  ;D
Kirjattu
D1, Lantus & NovoRapid.
Oli vain pelottavaa ja masentavaa havaita, miten kokonaan ruumis sittenkin johti henkeä   (Waltari)

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #115 : Maaliskuu 24, 2015, 11:15:26 ap »

Olisiko kyseessä ns maanantaikapple ja syytä reklamoida? Soitto maahantuojalle varmaan ratkaisisi asian.

Minä käytän sujuvasti päivittäin tuota (itse ostamaani) Contour Next Linkiä, eikä minulla ole tuota ongelmaa.
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

tapsa

• Lentävä kynä
« Vastaus #116 : Maaliskuu 24, 2015, 12:10:18 ip »

Mulla on sekä Contour USB että Contour USB Next käytössä.

USB:n liuskat ovat hieman suurempia,mutta myös mittarin "portti" on väljempi. Next:in liuskat ovat pienempiä ja portti tiukempi, mutta ei se ongelmalta tunnu.

Aluksi ihmettelin, kun Next-liuskapurkki näyttää tyhjemmältä kuin edeltäjänsä. Johtuu pienemmistä liuskoista samankokoisessa purkissa.
Kirjattu
tapsa, d1 vuodesta 1953, Animas-pumppuhoitoa  yli 14 v ja nykyisin Lispro:lla

Linkkejä