Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6974 jäsentä  •  418238 viestiä  •  19999 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Riikka Lindholm, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: VEO sanoi sopimuksen irti !!  (Luettu 13562 kertaa)

RAR

• Lentävä kynä
Vs: VEO sanoi sopimuksen irti !!
« Vastaus #15 : Helmikuu 19, 2013, 19:28:39 ip »

En mä oo koskaan ajatellu paljaan pumpun olevan mitenkään inhottava, mutta mä oonki kehittäny omat tapani jo teini-iässä jolloin se piilottaminen oli huomattavasti tärkeempää kun mukavuus  ;)

Juu, en minä sitä mihinkään piilottele, mutta hyvin pysyy piilossa tuossa pussukassa. Ihan yhtä hyvin kuin ilman pussia. Mutta mielestäni pumppu tosiaan hiostaa paljasta ihoa vasten ikävästi. Ja se puuvillakotelo on ihan pumpun kokoinen, joten ei vie tilaa ja siksi helppo piilottaa.

Ja mielestäni on kyllä ensiarvoisen tärkeää suojata pumppu jollain, jos harrastaa sellaista liikuntaa missä hikoillaan kovasti.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 19, 2013, 21:26:50 ip kirjoittanut Keiju »
Kirjattu

Ninski

• Vanha tekijä
« Vastaus #16 : Helmikuu 20, 2013, 14:53:39 ip »

Ja mielestäni on kyllä ensiarvoisen tärkeää suojata pumppu jollain, jos harrastaa sellaista liikuntaa missä hikoillaan kovasti.
Jep, kerrasta oppineena nykyään suojaan mahdollisimman hyvin. Vauvan sukkia en oo kuitenkaa alkanu osteleen vielä pussukoiksi :D
Kirjattu
D1 vuodesta 1996 - ♀
Hypotyreoosi
Thyroxin ja Medtronic Paradigm Veo Humalogilla 6/2012 ->

Jalari

• Vanha tekijä
« Vastaus #17 : Maaliskuu 04, 2013, 00:22:04 ap »

Mulla oli toin Veon edeltäjässä tota näppäinongelmaa enemmän kuin laksi sallii. Nyt tässä Veossa näppäin napsuukin erilailla lujempaa ja napakammin  ja jotenkin toivoisin ettei tän Veon näppäimet olisi niin surkeaa pelleilyä.
Kirjattu

Jalari

• Vanha tekijä
« Vastaus #18 : Maaliskuu 04, 2013, 00:23:53 ap »

Niin toistaiseksi eiu puolenvuoden aikana ole ollut ongelmaa... Mutta kesä ja kosteat vartalot ovat vasta edessä…

Mutta mulla tippua kopsahti pumppu kerran lattialle ja meni täydin pimeeks. Tsippas siihen ja vasta hetken päästä se "käynnistyi" uudelleen.  :o
Kirjattu

Nainen57

• Aktiivinen
« Vastaus #19 : Huhtikuu 09, 2013, 10:56:16 ap »

Tähän ketjuun taitaa sopia 2.4.2013 päivätty Medtronicin kirje jonka sain tänään
Urgent Recall for product Correction - Medtronic Paradigm Insulin Pump.
Models 511 512 515 522 554 715 722 712 754

Kirje koski 3 seikkaa, joista vakavin koskee löytynyttä  drive support kansiongelmaa. Soitin taas Texasiin, medtronicin global helppiin San Antonionn kysyäkseni tarkempia tietoja. Selitys oli seuraava:

Joissakin pumpuissa patterit alapuolella oleva mäntä pullottta, sen pitäisi olla sisällä selkeästi. Tuo on vika joissakin pumpuissa. (Minun pardigm MMT-554 oli ok)

Toinen seikka koski malleja 554 ja 754 jos käyttää jatkuvaa sensorointia. sensor graph time out ei kannata asentaa "NONE' ( en tiedä mikä se on suomenkielisissä), vaan kannattaa jättää oletusarvoksi. Basalin uudelleen käynnistys ei onnistu jos sensorin käyrä on jatkuvasti päällä. Ja se kuluttaa patteriakin.

Kolmas seikka koski ohjeita miten toimia jos pumppu on vahingossa joutunut veteen. Silloin pitäisi nopeasti kuivata pumppu ja tarkistaa että tomii tekemällä se itse testaus joka on apuväline menussa (utilities)

Että sille....
Kirjattu
D1 vuodesta 1991, 670g 21.11.2019 (sitä ennen 640g ja Veo)

Ninski

• Vanha tekijä
« Vastaus #20 : Huhtikuu 09, 2013, 11:51:12 ap »

Joissakin pumpuissa patterit alapuolella oleva mäntä pullottta, sen pitäisi olla sisällä selkeästi. Tuo on vika joissakin pumpuissa. (Minun pardigm MMT-554 oli ok)
Siis sisäpuolella jossain, vai ulkopuolella?

Toinen seikka koski malleja 554 ja 754 jos käyttää jatkuvaa sensorointia. sensor graph time out ei kannata asentaa "NONE' ( en tiedä mikä se on suomenkielisissä), vaan kannattaa jättää oletusarvoksi. Basalin uudelleen käynnistys ei onnistu jos sensorin käyrä on jatkuvasti päällä. Ja se kuluttaa patteriakin.
Tämä lienee suomeksi "Käyrän näyttö". Voi asettaa "EI", 2 min, 4min tai 6 min.

Kirjattu
D1 vuodesta 1996 - ♀
Hypotyreoosi

Kide

• Veteraani
« Vastaus #21 : Huhtikuu 09, 2013, 12:30:30 ip »

Kylläpä on taas ketjun täydeltä asiaa.  :)

Vähän kyllä kummastuttaa, kun joskus 90-luvulla (?) Medtronicin pumpun kanssa sai käydä suihkussa. Ja nyt ei kestä edes kosteaa ilmaa, saati hikeä. Näin se tekniikka kehittyy.  :P

Mutta kiitos, kun varoititte tästäkin mahdollisesta ongelmasta.
Kirjattu
♀, labiili D1 vuodesta 77,
09/2012 alkaen Paradigm Veo, jossa ensin Humalog, 29.6.2013 alkaen NovoRapid
5.6.2019 alkaen 640G, Guardian™ Link 3 -lähetin ja Guardian Sensor(3)
Matala-annoksinen naltreksoni (LDN) 04/2014, jolla S-Insu-Ab  pudonnut 56 % -> 12 %

Ninski

• Vanha tekijä
« Vastaus #22 : Huhtikuu 09, 2013, 14:40:06 ip »

Joo kyllä minusta ainakin on sen yhden sopimuksen irtisanomisen jälkeen tullut aivan äärettömän varovainen Veoni ja sen kastumisen kanssa. Tympeetä. Elämää sen pitäis kestää.  >:(
Kirjattu
D1 vuodesta 1996 - ♀
Hypotyreoosi

JKD1

• Intoilija
« Vastaus #23 : Huhtikuu 12, 2013, 22:55:50 ip »

Tähän ketjuun taitaa sopia 2.4.2013 päivätty Medtronicin kirje jonka sain tänään
Urgent Recall for product Correction - Medtronic Paradigm Insulin Pump.
Models 511 512 515 522 554 715 722 712 754

Kirje koski 3 seikkaa, joista vakavin koskee löytynyttä  drive support kansiongelmaa. Soitin taas Texasiin, medtronicin global helppiin San Antonionn kysyäkseni tarkempia tietoja. Selitys oli seuraava:

Kolmas seikka koski ohjeita miten toimia jos pumppu on vahingossa joutunut veteen. Silloin pitäisi nopeasti kuivata pumppu ja tarkistaa että tomii tekemällä se itse testaus joka on apuväline menussa (utilities)

Että sille....

Linkki kuvineen:

http://www.australiandiabetescouncil.com/PDFs-(other)/3001_001.aspx
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 12, 2013, 23:06:59 ip kirjoittanut JKD1 »
Kirjattu
Minimed Paradigm Veo & Apidra 11/2012->,

[(Levemir&Apidra 03/2012-11/2012), (Lantus&Apidra 09/2010-03/2012), D1 (9/2010->)]

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #24 : Huhtikuu 13, 2013, 00:27:06 ap »

Siis ihan avuton pumppumalli, jos ei hikeä kestä, melkein yhtä huono esitys kuin se taannoinen mittarimalli, joka ei toiminut alle +14 asteen lämpötilassa. Mä ainakin hikoilen lähes koko ajan eikä siinä paljon kangaspussukat auttais, nehän kastuu hetkessä läpi, jos kunnolla hikoilee. 
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

dadda

• Lentävä kynä
  • DM1v.-91->/Veo+humalog+metformiini/KHH
« Vastaus #25 : Huhtikuu 13, 2013, 00:50:51 ap »

Uuh. Lämpimissä maissa sisälämpötiöa on alle 14 astetta...
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #26 : Huhtikuu 13, 2013, 10:31:33 ap »

Tuo JKD:n linkki avasi tuota ohjetta hyvin!

Joissakin pumpuissa patterit alapuolella oleva mäntä pullottaa, sen pitäisi olla sisällä selkeästi. Tuo on vika joissakin pumpuissa. (Minun pardigm MMT-554 oli ok)

Pullottava kohta saattaa siis olla säiliön ei-letkun puoleisessa päässä. Se pyörylä, joka ainakin omassa pumpussani on pumpun kuorta syvemmällä, saattaa siis pullistua ulospäin.

Lainaus
Maahantuoja on laittanut ainakin minun pumpussani jo valmiiksi asentoon 00:02 (Sensori/muuta asetuksia/käyrän näyttö)

Lainaus

Myös kännyköille suositellaan samaa: irrotetaan paristo (ja säiliö) ja kuivatellaan nopeasti. Minulla ei ole koskaan ollut ongelmia kosteuden kanssa, vaikka pumppu onkin joskus ihan märkä hiestä. Tulipahan nyt testauksi ensimmäisen kerran tuo Sisäinen testauskin (Apuohjelmat/Sisäinen testaus)

[/quote]
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

Friita

• Lentävä kynä
« Vastaus #27 : Huhtikuu 13, 2013, 14:13:15 ip »

Mä luulen, että hoitopaikkoja on näistä informoitu ja he laittavat tiedotteen eteenpäin tai kertovat polikäynnillä asiakkaille, koska mä sain yllättäen tuollaisen kirjeen. En usko, että olen ainokainen, joka tuollaisen kirjeen sai Suomessa :P
Kirjattu
D1 vuodesta 1986,
Veo 2/2012 - >
MiniMed 640G 5/2015
MiniMed 670G 6/2019
+ humalog sekä joitakin tabletteja

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #28 : Huhtikuu 13, 2013, 15:16:50 ip »

Mulle ei ole (ainakaan vielä) tullut kirjettä. Odottelen maahantuojalta myös parempaa purkuohjelmaa, jonka d-hoitajani minulle tilasi.
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #29 : Toukokuu 29, 2013, 21:31:10 ip »

Pumppuedustaja mainitsi tästä männän pullotuksesta ja kaikkien pumput tarkastettiin viimeksi pumpputapaamisessa.  :)

Mulla on se ongelma, pumppu ollut kuukauden, että välillä näyttöön tulee tummia läikkiä, ihan kuin kosteutta. Sanoinkin tästä edustajalle ja heidän mielestään näin ei saisi käydä. Kehoittivat soittamaan pumppupäivystykseen heti jos läikkiä taas tulee.  :-[

Katsellaan...
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

Linkkejä