Kohtauspaikka



Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6899 jäsentä  •  416925 viestiä  •  19922 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Ailurus fulgens, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: VHH ja urheilu???  (Luettu 11639 kertaa)

Friita

  • Lentävä kynä
  • Viestejä: 13874
Vs: VHH ja urheilu???
« Vastaus #15 : Elokuu 24, 2014, 09:20:12 ap »

Kyllä mä ainakin tarvitsen kuntosalille hiilareita, en liikunnan aikana, mutta sen jälkeen kroppa huutaa hiilareita. Usein syönkin useamman näkkärin. Kun kokeilin viime syksynä hormonidieettiä, niin siinä kehoitettiin liikunnan alle protskuja ja likunnan jälkeen hiilareita.
Kirjattu
D1 vuodesta 1986,
Veo 2/2012 - >
MiniMed 640G 5/2015
MiniMed 670G 6/2019
+ humalog sekä joitakin tabletteja

äskoo

  • Lentävä kynä
  • Viestejä: 13353
Vs: VHH ja urheilu???
« Vastaus #16 : Elokuu 24, 2014, 11:17:54 ap »

Sanoisin että kokeilemalla se selviää. Huomaat kyllä jos et jaksa juosta ilman hiilareita. Punttijumppahan onnistuu ilman hiilareita, mutta aerobisesta en sitten olis niin varma. Siis kyllä kympin juoksu varmasti, mutta jos pidempää aerobista, kunnon kestävyysurheilua, niin varmaan menee turhan rankaksi ilman hiilareita.
Miten Sä kykenet punttijumpan vetää ilman hiilareita? Mitä syöt ja kuinka paljon ennen salitreenia? Miten kroppa saa tarpeeksi energiaa lihasten kasvattamiseen ja ylläpitoon? Protskulisiä?

Aika monella ykköstyyppiläisellä anaerobinen nostaa ja aerobinen laskee verensokeria. Ei kuitenkaan kaikilla, kun liikunnankin vaikutukset ovat hyvin yksilölliset.
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

sansu

  • Intoilija
  • Viestejä: 262
Vs: VHH ja urheilu???
« Vastaus #17 : Elokuu 27, 2014, 20:11:41 ip »

Tässä ehkä paras lukemani teksti aiheesta urheilu ja vhh, mutta valitettavasti kirjotettu englanniksi:

http://www.outsideonline.com/fitness/bodywork/the-fit-list/The-Truth-Behind-the-High-Fat-Low-Carb-Commotion.html?utm_source=twitter&utm_medium=social&utm_campaign=tweet

Yhteenvetona: vhh kannattaa vain,  jos tähtää painonpudotukseen tai ultrapitkille matkoille:

"The next time you’re thinking about cutting carbs, check your motives. If you’re doing it to look lean or run 62 miles or more at once, HFLC may work for you. But if you want to perform optimally at nearly any other endeavor, don’t ditch your bagels."

Toki tässä ei ole otettu diabetestä huomioon  ;)
« Viimeksi muokattu: Elokuu 27, 2014, 20:14:19 ip kirjoittanut sansu »
Kirjattu
D1, Apidra&Lantus

röllipetteri

  • Vieras
  • Viestejä: 24
Vs: VHH ja urheilu???
« Vastaus #18 : Kesäkuu 20, 2018, 08:59:52 ap »

Harvoin kun täällä käy niin kirjoitetaan nyt näihin ikivänhoihinkin ketjuihin kun sattuu osumaan omaan mielenkiintoon.

Odd kysyi miten salilla voi käydä VVH:lla. No itse ketoilen eikä sali ole mikään ongelma jos ei tee piitkiä sarjoja, eli kun pysyy semmosissa 1-5 toistoissa niin jaksaa kun pitää välit kohtuu pitkinä eli mulla yli 3min. Kävin jopa SM kisoissa ketoosissa ja olin luokkani paras. Ykköset varsinkin hoituu ihan eri energialla kuin hiilareilla, tais olla joku ATP joka ei ole lihaksen glukoosista riippuvainen. Tuossa yllä olikin noin muuten hyvä kuvaus miten eri matkat sopii eri makroihin, mutta siis lyhyisiin suorituksiin sopii myös VHH mielestäni ihan hyvin.
Kirjattu
 

Linkkejä