Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: Vinkit etelänmatkaan nyt tähän, kiitos :)  (Luettu 7939 kertaa)

isämeidän

• Jäsen
Vs: Vinkit etelänmatkaan nyt tähän, kiitos :)
« Vastaus #30 : Marraskuu 08, 2012, 22:24:33 ip »

Itse olen aikanaan 80-luvun alkupuolella reissanut omien vanhempieni kanssa ja matka ei ollut mitenkään miellyttävä vanhempien skitsoillessa diabeteksen takia.

Kannattaa ottaa rauhallisesti ja loma lomana. Tämä tarkoittaa myös itse potilasta. Eli perusmittaukset+insuliinilla säätö. Parempi antaa syödä samaa ruokaa kuin muutkin (tai muut lapset). Toki kohtuudella jäätelöä ja makeita.

Frion pussille pisteet täältäkin. Toimineet todella hyvin reissuilla ja pitävät insut kylminä. Pussia aktivoitaessa kannattaa katsoa tarkkaan aika, nimittäin pussissa oleva geeli imee vettä todella paljon, paisuu, ja pussiin ei välttämättä mahdu kyniä tarpeeksi. Aurinkorantareissuille en tosin ole pussia mukaan ottanut.

Kiitos

Mites se menikään?

Et tarvitse muuta kuin 3 asiaa

1.Mielenrauha
2.Mielenrauha
3.Mielenrauha

Mutta tietysti jos haluat kiusata d-lastasi (kuten edellä hienosti kerrottu), hermoile oikein kunnolla ennen matkaa, matkan aikana, sekä matkan jälkeen taas.

Kärsimys on tosiaan täysin oma valinta (Aikuinen levittää sitä ympärilleen...)

Kirjattu

aronja

• Matkailija
« Vastaus #31 : Marraskuu 09, 2012, 19:11:00 ip »

Paljon voimia Tänttärälle ja perheelle.

Kunhan elämä alkaa taas näyttää paremman puolensa niin ehkä sitten on sen loman paikka. :) Meillä on reissattu lasten kanssa mutta ennen kuin poika sairastui diabetekseen. Itselläni D1 on ja ainoa paikka missä on tosi tarkasti insuliinit tarkastettu on Helsinki-Vantaa. Meillä hoitava lääkäri oli sitä mieltä että todistuksia ei enää kirjoitella vaan riittää se D-kortti ja insuliinireseptit joilla voi sitten todistaa että mukana oleva lääkitys on minulle. Avaamattomat pakkaukset on aina olleet mukana mutta silti oli tosi perinpohjaista se mietiskely "mites näiden kans nyt..". Koneeseen olen omissa käsimatkatavaroissa vienyt pillimehuja, kuivattuja hedelmiä ym ja hyvin on onnistunut.

Mukana pidettävä insuliinikynä on kulkenut kohteessa repussa kylmägeelipakkauksen kyljessä eikä ole ollut ongelmia. Ja ruokaa ja juomaa on löytynyt ihan yhtä hyvin kuin Suomessakin. :)
Kirjattu

Tänttärä

• Aloittelija
« Vastaus #32 : Marraskuu 14, 2012, 22:01:36 ip »

Kiitos kaikille! Loma siis tosiaan jäi nyt tällä erää. Mies on toipunut suhteellisen hyvin ja nyt koitetaan sitten nauttia lomasta kotona. Käydään me moikkaamassa tytön kanssa ti-tinallea ja kylpylässä kun ehdittiin jo uimapuvut kaivaa Teneriffaa varten. Onneksi tyttö on vielä niin pieni, että ei ymmärrä mitä eroa on uida Teneriffalla tai kylpylässä :) Ja Ti-ti Nallen talokin kuulosti hienommalta kuin Teneriffa :)
Kirjattu

emonen

• Lentävä kynä
« Vastaus #33 : Marraskuu 15, 2012, 15:36:57 ip »

Kiitos kaikille! Loma siis tosiaan jäi nyt tällä erää. Mies on toipunut suhteellisen hyvin ja nyt koitetaan sitten nauttia lomasta kotona. Käydään me moikkaamassa tytön kanssa ti-tinallea ja kylpylässä kun ehdittiin jo uimapuvut kaivaa Teneriffaa varten. Onneksi tyttö on vielä niin pieni, että ei ymmärrä mitä eroa on uida Teneriffalla tai kylpylässä :) Ja Ti-ti Nallen talokin kuulosti hienommalta kuin Teneriffa :)

Hienoa kuulla että teille kuuluu nyt parempaa!
Ulkomaan lomalle sitten toiste, nyt nautitte toistenne seurasta täällä kotosuomessa!
Kirjattu
Diabeetikkotytön äiti

Linkkejä