Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6962 jäsentä  •  418058 viestiä  •  19987 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi annenanne, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Apua  (Luettu 12742 kertaa)

dadda

• Lentävä kynä
  • DM1v.-91->/Veo+humalog+metformiini/KHH
Vs: Apua
« Vastaus #90 : Helmikuu 16, 2013, 12:20:34 ip »

Täällä on monia vanhoja keskusteluja hormonien vaikutuksesta. Ninski, muutatko perusinskaa tuolloin heittelyviikoilla vai korjailetko vain? Pienikin korotus/lasku basaalissa voi saada aikaan ihmeellistä tasaisuutta. TBA:lla voi kokeilla aluksi. Mulla menee niin että pilleriviikoilla on 20% suurempi inskantarve. Monella on luomukierrolla vaihtelua annoksissa sen oviksen kohdalla.
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

Ninski

• Vanha tekijä
« Vastaus #91 : Helmikuu 17, 2013, 18:12:21 ip »

Oon muuttanut perusinskaa, sekä pienentänyt boluksia, yrittänyt rukata inska-hiilarisuhdetta. TBA:ta en ole paljoa käyttänyt, kun mua ärsyttää se joka tunnin välein tuleva hälytys TBA:n käytön aikana. TBA:t käytössä oikeastaan vain kävelylenkeillä ja sairastellessa. Ainakin tähän asti ollut. Lisäksi harvoin teen mitään muutoksia vain yhden päivän perusteella. Jos sama trendi toistuu kahtena peräkkäisenä päivänä, niin sitten saatan tehdä perusannos-muutoksenkin.
Ihmeitä varmaan tekisi jo sekin, että se kuukautiskierto tasaantuisi, niin pääsisi luotettavasti huomaamaan mahdolliset vaikutukset. Monesti oon noita hormoni-keskustelujakin lukenut.

Tässä yritän ajaa raportteja tuon carelink-ohjelman kautta ja kattoa löytyiskö mitään maata mullistavaa tietoa käppyröistä  :o
Kirjattu
D1 vuodesta 1996 - ♀
Hypotyreoosi
Thyroxin ja Medtronic Paradigm Veo Humalogilla 6/2012 ->

Pussukka-81

• Vanha tekijä
« Vastaus #92 : Helmikuu 18, 2013, 18:03:23 ip »

Ninski: Mulla pillerit nostivat ihan hirveästi inskatarvetta. Siksi mä ne aikanaan lopetinkin, koska en oppinut (tai paremminkin uskaltanut) missään vaiheessa tykittämään riittävästi inskaa ja sokerit olivatkin sitten jatkuvasti korkealla. Pillereiden aikaan olin vielä pistoshoidolla, joten en enää muista, miten paljon inskatarve laski pillerit lopetettuani. Sen kuitenkin muistan erittäin hyvin, että tarve laski todella selkeästi.

Pumppuun siirtyessäni inskatarve laski entisesestään ja se teki sitä pitkän ajan kuluessa, tarve ei siis romahtanut kertarysäyksellä. Ei siis mikään ihme, jos sulla on tarve romahtanut selvästi, kun oot kuitenkin aika tuore pumppailija eikä pillereiden lopettamisestakaan ole vielä kauaa. Toivottavasti pian kuitenkin homma edes vähän tasaantuisi ja säädöt helpottuisivat. :)

Mulla on ollut se hyvä puoli, että kiertoni on ollut aina suht säännöllinen ilman pillereitäkin. Ja ovulaatio on tapahtunut suurinpiirtein samoihin aikoihin eli kiertoa on ollut helppo seurata. Vasta kuitenkin tikutettuani oviksia, koko homma selkeytyi itsellenikin. Aina ovulaation jälkeen inskatarpeeni nousi selvästi ja menkkojen alkaessa tarve taas romahti. Pumpun kanssa ja vähän hiilareita rajoittamalla tarpeen ero ei mikään valtaisa ollut, mutta aivan selkeä kuitenkin. Mä aloin noita oviksia tikuttaa vasta raskaushaaveiden aikana, aikaisemmin en edes älynnyt tai tiennyt sellaista edes voivan tehdä.

Jos jaksat ja viitsit, voithan sä parina kuukautena ottaa sellaisen ovulaatiotikutusprojektin ja katsoa, näkyykö sen vaikutus inskatarpeessa. Se voi olla itelle tosi valaisevaa ja palkitsevaakin. Mutta jos se tuo vain lisästressiä hoitoon, sitten en suosittele. ;)
Kirjattu
DM1 vuodesta 1986
Pumpussa Humalog

dadda

• Lentävä kynä
« Vastaus #93 : Helmikuu 18, 2013, 21:13:51 ip »

Joo, toi tunnin välein tuleva TBA-hälytys on älytön! Mun pumpussa ei sitä ole.
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

Pussukka-81

• Vanha tekijä
« Vastaus #94 : Helmikuu 18, 2013, 22:45:25 ip »

Samaa mieltä, tuo Medtronicin pumppujen TBA-hälytys on älytön! >:( Ja mulla se on saanut aikaiseksi sen, etten enää herää hälytyksiin kovin herkästi. Mulla on nimittäin TBA usein öisinkin käytössä ja oon näköjään aika hyvin turtunut siihen hälytykseen (kuten mieskin ::))...ei kovin hyvä homma. :-[ Tosin kyllähän niissä ns. vakavemmissa hälytyksissä äänet voimistuvat ja tulevat "vaativammiksi", joten eiköhän niihin jossain vaiheessa heräisi. Ekoihin hälytyksiin en kuitenkaan enää nykyään herää. :-\
Kirjattu
DM1 vuodesta 1986
Pumpussa Humalog

BlueDeath

• Vieras
« Vastaus #95 : Helmikuu 18, 2013, 22:58:58 ip »

Tainnut tulla suunnittelussa "pikkuinen" ylilyönti... ::) >:(

Combossa ainakin ääni voimistuu koko ajan ja se on kai v-uksillaan tehty sellaiseksi "iloiseksi sävelmäksi"... ::) Voisin äänittää tänne niin kuulette tekin muun merkin pumppaajat.
Kirjattu

Ninski

• Vanha tekijä
« Vastaus #96 : Helmikuu 20, 2013, 14:42:58 ip »

Pussukka: oisko vinkkejä mistä niitä tikkuja sais halvemmalla ku tavan apteekista. Olin jo nimittäin menossa niitä ostamaankin kunnes nettiapteekista katoin hintatason ja järkytyin!  :o
Kyllä mä sen rykäisyn voisin tehdä, että tikuttelisinkin siinä vaiheessa kun selittämättömiä laskuja tulee.

Pariin otteeseen romahdukset tuli kyllä yhdistelmällä päivällinen+bolukset => saunaan.  ::) Mutta ei tämäkään kyllä suurinta osaa matalista selitä.
Kirjattu
D1 vuodesta 1996 - ♀
Hypotyreoosi

dadda

• Lentävä kynä
« Vastaus #97 : Helmikuu 20, 2013, 14:44:10 ip »

Muinoin käytin sellaista kuin mammaksi.fi. Sieltä liuskoja, samoin kuin raskaustestejä saa ilman "kuoria" ja pakkauksia, vähän kuin vanhat sokerin ja ketojen pissaliuskat. Halpaa kuin saippua.
Kirjattu

Ninski

• Vanha tekijä
« Vastaus #98 : Helmikuu 20, 2013, 14:51:57 ip »

Kiitos! Tilaukseen meni heti. 30 kpl sai samaan hintaan ko apteekista 6 kpl. Ja vieläpä ilman toimituskuluja :)
Kirjattu
D1 vuodesta 1996 - ♀
Hypotyreoosi

Pussukka-81

• Vanha tekijä
« Vastaus #99 : Helmikuu 20, 2013, 18:41:55 ip »

Samaa verkkokauppaa olen käyttänyt kuin dadda. :) Liuskat ovat edullisia ja ainakin mulla ne toimivat hyvin (sopivuudessakin nimittäin voi olla eroja). Ja puljulla oli vielä todella nopeat toimitusajatkin.
Onnistuneita ja valaisevia tikutushetkiä! :)
Kirjattu
DM1 vuodesta 1986
Pumpussa Humalog

Ninski

• Vanha tekijä
« Vastaus #100 : Helmikuu 21, 2013, 08:00:36 ap »

Onnistuneita ja valaisevia tikutushetkiä! :)

Heh, kiitos! Riittää avokilla ihmettelemistä niissä :D
Kirjattu
D1 vuodesta 1996 - ♀
Hypotyreoosi

Seibe

• Jäsen
« Vastaus #101 : Helmikuu 23, 2013, 09:36:22 ap »

Tainnut tulla suunnittelussa "pikkuinen" ylilyönti... ::) >:(

Combossa ainakin ääni voimistuu koko ajan ja se on kai v-uksillaan tehty sellaiseksi "iloiseksi sävelmäksi"... ::) Voisin äänittää tänne niin kuulette tekin muun merkin pumppaajat.

Pojalla on pari kertaa yöllä pumppu hälyttänyt ja olen ihmetellyt, miten se hälytysääni voi olla niin hiljainen. Jos olisin nukkunut, en tietenkään olisi sihen herännyt. Mutta hyvä tietää että se kovenee.
Kirjattu
Poika -06, jolla 1DM -08, A-C Combo cum Novorapid 9/12 lähtien.

Linkkejä