Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6933 jäsentä  •  417402 viestiä  •  19955 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi hirax, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Pieni toive palstan ylläpidolle, siis tekniselle  (Luettu 15473 kertaa)

Antsu1

• Lentävä kynä
Pieni toive palstan ylläpidolle, siis tekniselle
« : Lokakuu 28, 2012, 10:19:22 ap »

Voisitteko jotenkin rajata noiden oikeassa reunassa olevien liiton uutisten lukumääriä? Ne kun venyttävät sivua paljon ja ainakin mulla sitten ilmestyy tyhjää siihen otsikoiden alle ennen varsinaista KP-sisältöä.

Tai sitten jotenkin muuten estää tuo tyhjän välin ilmestymisen. Esim. tätä uutta viestiä aloittaessani on alussa otsikoiden alla paljon turhaa tyhjää.

Kiitos jo etukäteen :D
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

RAR

• Lentävä kynä
Vs: Pieni toive palstan ylläpidolle, siis tekniselle
« Vastaus #1 : Lokakuu 28, 2012, 11:00:55 ap »

Asiaa Antsu! Minulla myös sekoittavat näytön ihan kokonaan. Ja nuo sivuotsikot tulevat esim. kp-viestien päälle.

Lisäksi haku-toiminto ei ainakaan minulla toimi, kuten kuuluisi. Ei ole toiminut pitkään aikaan. :(
Kirjattu

Kide

• Veteraani
« Vastaus #2 : Lokakuu 28, 2012, 11:08:39 ap »

Mikä selain teillä on? Mulla Firefox ja otsikot eivät häiritse, vaan näkyvät oikein hyvin, ovat kiinnostavia ja katselen niitä säännöllisesti.  ::)
Kirjattu
♀, labiili D1 vuodesta 77,
09/2012 alkaen Paradigm Veo, jossa ensin Humalog, 29.6.2013 alkaen NovoRapid
5.6.2019 alkaen 640G, Guardian™ Link 3 -lähetin ja Guardian Sensor(3)
Matala-annoksinen naltreksoni (LDN) 04/2014, jolla S-Insu-Ab  pudonnut 56 % -> 12 %

???

• Vieras
« Vastaus #3 : Lokakuu 28, 2012, 11:34:47 ap »

Ei munkaa näyttö häiritse nuo liiton uutiset, tuleepahan niitäkin enemmän luettua :).
Kirjattu

ergava

• Veteraani
  • D2 Keliakia
« Vastaus #4 : Lokakuu 28, 2012, 12:18:47 ip »

Isolla näytöllä toimii mukavasti. Pienemmällä epämukavasti. Suurempi näytön tarkkuusasetus pelastaa vähän, mutta sitten on tekstit pienempiä.
Kirjattu
D2 vuodesta 1997 ja Keliakia n.1995
Menee toistaiseksi : Levemir 14yks, Metforem 750mg 1,Trajenta 1 aamulla, Met 2 illalla,  ASA-ratiopharm 50mg, Magnesium,  vitamiineja

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #5 : Lokakuu 28, 2012, 12:20:07 ip »

Mikä selain teillä on? Mulla Firefox ja otsikot eivät häiritse, vaan näkyvät oikein hyvin, ovat kiinnostavia ja katselen niitä säännöllisesti.  ::)

Sama juttu täällä ja meinasin just kiitellä hyvästä uudistuksesta.  ;) Selain taitaa vaikuttaa asiaan?

Mulla kyllä haku toimii, just testasin.
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #6 : Lokakuu 28, 2012, 12:30:28 ip »

Sama juttu täällä ja meinasin just kiitellä hyvästä uudistuksesta.  ;) Selain taitaa vaikuttaa asiaan?

Mulla kyllä haku toimii, just testasin.

Siis kaikki pelaa, mutta ne oikean sivun otsikot toimivat eri selaimilla erilailla. Joku osaa jakaa hyvin riveille ja joku taas laittaa vain yhden sanan riville eli näin kasvattaa sitä pituutta. Kyllähän yleisimmillä selaimilla yleensä ainakin pyritään siihen, että homma pelaa samalla tavalla. Ainakin meillä duunipaikalla (on siis aika yleinen sovellus asiakkaiden käytössä) testaillaan aina tiukastikin, että muutokset toimisivat kaikilla yleisemmillä selaimilla.

Mutta ei mun maailma tähän kaadu, kunhan halusin ylläpidolle kertoilla, jos eivät ole huomanneet tai jos tietäisivät miten pitäisi toimia...
Kirjattu
Antsu1

Philomela

• Vanha tekijä
« Vastaus #7 : Lokakuu 28, 2012, 13:48:42 ip »

Mulla toimii ihan hyvin. Chrome käytössä. Ja sitten läppäri, joten aika paljon tilaa juuri sivusuuntaan.
Kirjattu

RAR

• Lentävä kynä
« Vastaus #8 : Lokakuu 28, 2012, 13:50:37 ip »

Mutta ei mun maailma tähän kaadu, kunhan halusin ylläpidolle kertoilla, jos eivät ole huomanneet tai jos tietäisivät miten pitäisi toimia...

No ei minunkaan, mutta parannusehdotuksethan kuuluvat juuri tähän osaan. Joten hyvä, kun otit asian esiin.
Kirjattu

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #9 : Lokakuu 28, 2012, 14:40:46 ip »

Mulla näkyvät kaikilla koneilla (selaimena Firefox) nuo uutiset ihan kapeana palstana oikeassa laidassa, eivätkä vaikuta KP-palstaan mitenkään.

Mainio uudistus mielestäni siis sisällöltään, aika usein käyn ne mielenkiintoisimmat lukemassakin. Toivottavasti saavat tekniikankin pelaamaan.
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

Konrad

• Vieras
« Vastaus #10 : Lokakuu 28, 2012, 17:51:50 ip »

IE9:llä ja IE8:lla toimii oikein. Kun sivua zoomailee sisäänpäin, suurenee oikealla oleva osa mittasuhteet säilyttäen. Sen sijaan keskusteluosio kapenee ja sen tekstit jakaantuvat useammille riveille. Jossakin kohtaa tulee se tilanne, että sivu tulee sivusuunnassa vieritettäväksi eikä siis kavenna keskusteluosiota aivan liuskaksi.

Epäilen, että ongelmaisilla on jotakin vikaa selainasetuksissa.
Kirjattu

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #11 : Lokakuu 28, 2012, 18:35:57 ip »

Oletteko kokeilleet esim. aloittaa uutta keskustelua, silloin tulee siihen just ennen tyhjää tekstiboksia vähän tyhjää tuliketulla ja IE:llä vähän enemmän, kun IE:llä jostain syystä ne oikean reunan tekstit ei osaa jakautua oikein, jopa lyhyt sana "ja" vie oman rivin. Tuo siis vain IEL:llä.

Mutta siis tuon tyhjän tuleminen siihen isojen otsikoiden ja itse keskustelun väliin on se asia, josta valittelen. Luonollista olisi, että se tulisi sinne keskustelualueen perään (jos nyt ymmärsitte mitä tarkoitin)

Näytön leveys ei ole ongelma eikä muutenkaan ole ongelmaa selainten kanssa. Ja pienihän tämäkin on, lähinnä pieni "kauneusvirhe", joka näkyy vain muutamissa tilanteissa.

PS. onkohan mulla jo ikävä töihin, kun tälläsiin aiemmin työtehtäviini kuuluviin juttuihin tartun ::) Ei kait :-\
Kirjattu
Antsu1

RAR

• Lentävä kynä
« Vastaus #12 : Lokakuu 28, 2012, 18:43:10 ip »

Epäilen, että ongelmaisilla on jotakin vikaa selainasetuksissa.

Juu, eikä tällä ongelmaisella ole ainoa vika..  ;D ;)

Mutta ei haittaa.  8)
Kirjattu

Konrad

• Vieras
« Vastaus #13 : Lokakuu 28, 2012, 18:50:08 ip »

Oletteko kokeilleet esim. aloittaa uutta keskustelua, silloin tulee siihen just ennen tyhjää tekstiboksia vähän tyhjää tuliketulla ja IE:llä vähän enemmän, kun IE:llä jostain syystä ne oikean reunan tekstit ei osaa jakautua oikein, jopa lyhyt sana "ja" vie oman rivin. Tuo siis vain IEL:llä.

Kokeilin IE9:llä tuota uuden viestiketjun avaamista. Kirjoittelin tekstiä enkä havainnut tuollaista kertomaasi. Kaikki meni normaalin tuntuisesti. Lopetin esikatselun jälkeen lähettämättä viestiä.

Edit: Aloitin uuden viestiketjun. Ei tullut mitään tyhjää tilaa kirjoittaessa ja rivit jakaantuivat normaalisti.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 28, 2012, 19:09:13 ip kirjoittanut Konrad »
Kirjattu

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #14 : Lokakuu 28, 2012, 20:02:40 ip »

No onhan tossa sun "piilosilla" .-ketjussakin täysin turhaa tyhjää vähän. Siis tuossa alussa, Kohtauspaikka > Kohtauspaikka > kohtauspaikan toiminta > ... -rivin alla. Ja vähenee toki, jos joku kirjoittaa esim. vastauksen sinulle. Tämä siis tuliketulla ;)

Ja IE:llä (mulla taitaa olla kasi) on sitä tyhjää paljon enemmän, samassa kohtaa. Mutta annetaan olla, nää on vaan näitä friikin huomioita ;) Ja kaikki kirjoituksethan on ihan niinkuin pitääkin eikä kirjoittaessa ole mitään ongelmia.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 28, 2012, 20:06:11 ip kirjoittanut Antsu1 »
Kirjattu
Antsu1

Linkkejä