Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: Kenen vastuu?  (Luettu 1948 kertaa)

Lupita

• Vanha tekijä
Kenen vastuu?
« : Lokakuu 16, 2012, 08:48:21 ap »

Hyvä kirjoitus. kuinka paljon kuuluu nuorelle itselle ja tämän vanhemmalle vastuu diabeteksen hoidosta?

http://carbdm.org/2012/10/15/isnt-he-too-old-for-that/

(google translate auttaa jonkinverran).
Kirjattu

E O J

• Lentävä kynä
Vs: Kenen vastuu?
« Vastaus #1 : Lokakuu 16, 2012, 11:00:54 ap »

Tuo kirjoitus on kyllä ihan hyvä, mutta mielestäni on hyvä pitää mielessä lapsien kehittyvän eri tavoin.
Joku 14-vuotias pystyy jo suorittamaan itsenäisesti vaativaa tieteellistä tutkimusta (esim. Jack Andraka). Jou toinen ei ehkä ymmärrä vaikkapa kalenteria, vaikka hän voi samalla olla aivan jossakin muussa asiassa poikkeuksellisen lahjakas (esimerkkiä en nyt mainitse, vaikka tunnenkin erään tällaisen tapauksen  ;D)

Kirjattu
D1, Lantus & NovoRapid.
Oli vain pelottavaa ja masentavaa havaita, miten kokonaan ruumis sittenkin johti henkeä   (Waltari)

vivianv

• Veteraani
« Vastaus #2 : Lokakuu 16, 2012, 20:06:08 ip »

Eikä ole välttämättä missään kytkyssä kognitiivisiin kykyihin. Itse tykkäsin vyöryttää haluamassani mittakaavassa kaikenlaista hoitohommaa äidille ihan siihen saakka kun muutin kotoa omilleni. Jotenkin vaan, se krooninen ketutus minkä tauti mussa aiheutti, se oli helpompaa kestää niin.

Oliko logiikkana sitten ihan pragmaattista laiskuus, vahinko kiertämään -ajattelu, kosto huonoista geeneistä vai mitä. Enpä osaa sanoa vieläkään. Mua ei olisi mitenkään saatu toimimaan toisin. Jos mua ei olisi vaikka pistetty (aamulla), niin sitten en olisi pistänyt ollenkaan. Tämä oli harvinaisen selvää kaikille asianosaisille. 
Kirjattu
D1 v:sta -77, karppaaja, kynäilijä ja kilpparivaivainen
Levemir&Humalog&Thyroxin

Vox audita perit, littera scripta manet.

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #3 : Lokakuu 16, 2012, 20:47:27 ip »

Eikä ole välttämättä missään kytkyssä kognitiivisiin kykyihin. Itse tykkäsin vyöryttää haluamassani mittakaavassa kaikenlaista hoitohommaa äidille ihan siihen saakka kun muutin kotoa omilleni. Jotenkin vaan, se krooninen ketutus minkä tauti mussa aiheutti, se oli helpompaa kestää niin.

Omilleen muuttaminen oli mullakin se lopullinen tilanne, jossa hoito siirtyi itselleni. Toki olin silloin vasta 11-vuotias ja siksipä tulokset eivät vallan hyviä olleet.

Hyvä oli muuten kirjoitus, sen vähän perusteella mitä jaksoin juttua kahlata läpi.
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

Linkkejä