Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6535 jäsentä  •  412250 viestiä  •  19570 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi omiar1, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Luontoilua  (Luettu 153572 kertaa)

pæve

• Vanha tekijä
Vs: Luontoilua
« Vastaus #1155 : Marraskuu 03, 2016, 22:14:23 ip »

Eilen sanoin kanssa, että pitää aloittaa. Päivän valjetessa, tämä pv meni maailmalla.
Kirjattu
Karjalasta kajahtaa :)

Taitsa

• Veteraani
« Vastaus #1156 : Marraskuu 09, 2016, 16:15:18 ip »

Ihmeellisiä "tappajatinttejä" liikkeellä luonnossa :P. Eka kimppuun kun autosta nousi,hyppeli olkapäillä,jaloilla ja selässä. Kova oli puhumaan, vaan en ymmärtänyt tai en halunnut ;). Seuraava nuotiopaikalla,sama meininki taas ja lisäksi avonaiseen reppuun menossa väkisin. Laitoin parit maggarat paistumaan, niin niitä alkoi kyttäämään. Hyvä,ettei höyhenpukuaan polttanut,sen verran oli meininkiä. No,katsoin parhaaksi antaa pienen palan maggaraa, jonka pilkoin. Ajattelin,että jäähän mulle edes jotain syötävää,jos nopea olen,kun haki kaverit mukaan pick nickille,äkkiä katosivat maggarapalat. ;D
Kirjattu

Taitsa

• Veteraani
« Vastaus #1157 : Marraskuu 12, 2016, 14:42:32 ip »

Joella
Kirjattu

julia

• Vanha tekijä
« Vastaus #1158 : Marraskuu 12, 2016, 18:37:52 ip »

Rusakko ilmestyi tänään lintulaudan alle syömään kauraa. Jäljet olin jo nähnyt aiemmin. Hän huomasi minut ikkunassa, tuijotti minua hetken "taas toi kylää" ilmeellä ja jatkoi ateriaansa.
Kirjattu
"Lujaa laatua LADA"

HeikkiJ

• Aktiivinen
« Vastaus #1159 : Maaliskuu 26, 2017, 00:11:02 ap »

Näin tänään valkosen peuran. Mahtasko olla albiino? Oli sen verran kaukana pellolla ettei silmien väriä nähny.
Kirjattu

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #1160 : Maaliskuu 27, 2017, 00:10:46 ap »

Kävin toissapäivänä mäyrien ja liito-oravan pesällä, pellot on hanhia täynnä, tänään Repoveden itäosassa, käpytikka hakannut pesänsä sen verta lähelle mun sänkyä, että hauskaa varmaan riittää sitten, kun poikaset tulee. Peipon näin viime viikolla, pellot täynnä kiuruja, tiet niin jäässä, etten päässyt eilen pilkkikisaan, tänään törmäsin tuttuun pilkkijään Repovedellä. Oon seonnut pöllökuunteluun, tundrahanhet on mahtavia, kurjet herätti eilen päikkäreiltä, mun talipalloilla käy vain tiaisia, pikkuvarpusia ja mustarastas. Kymijokeen pääsee jo uimaan, vaikka kävin kyllä toissapäivänä hiihtämässä, villisian jälkiä lumessa, keltasirkkuja joka puolella, samoin viherpeippoja. Tää oli tällainen pikaluontopäivitys  8)
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

V. Kuutti

• Vanha tekijä
« Vastaus #1161 : Toukokuu 13, 2017, 16:58:30 ip »

Naapurin akka meni hame korvissa, kissan perään sokevan luudan kanssa ja huuti niin maar penteleesti jotain pissasta. Oisko häl ollu se paljon puhuttu hätä.
Luonnos on niin kivoi ihmisiikin.
Kissakin kummissaan!
Kirjattu

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #1162 : Toukokuu 14, 2017, 21:59:25 ip »

Seisoin tänään laiturilla katselemassa järvelle, kun salmen vastarannalta alkoi kuulua ensin rytinää, sitten loiskaus ja puuskutusta. Metsäkauris oli päättänyt lähteä uimaan meidän puolelle. Seisoin ihan liikkumatta ja se ui suoraan minua kohti. Tuuli oli valitettavasti vastainen ja se ilmeisesti haistoi minut, kun vaihtoi äkkiä suuntaa muutaman kymmenen metriä ennen rantaa. Se nousi rantaan naapurin puolella, katsoi hetken minua hölmistyneenä, ravisti turkkinsa kuin koira ja lähti hyppelemään pellolle. Kaunis eläin! :)

Joutsenpari oli hävinnyt meidän lahdelta, lienevätkö hiljaa pesäpuuhissa. Kuikkia pyöri jokisuussa, toivottavasti häätävät aamuyöstä rääkyvän härkälinnun tiehensä. Pihapuiden pönttöjä siivoillaan, mutta töyhtöhyypät joutuvat tekemään uudet pesät, kun maanviljelijä oli viime viikolla mennyt kyntämään ja äestämään niiden pesäpellon. :(

Sain kaverilta virkatun ampiaispesän, jonka ripustimme talon räystään alle. Toivottavasti ampiaiset jättävät nyt meidän terassin rauhaan.
Kirjattu
“Every cloud has a silver lining”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

Linkkejä

Virkeyttä hoitoon senioreille

Julkaistu 18.07.2017 | 08:52