Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6875 jäsentä  •  416672 viestiä  •  19910 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Marcov, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Virvoitusjuomat  (Luettu 132276 kertaa)

Jape

• Lentävä kynä
Vs: Virvoitusjuomat
« Vastaus #30 : Marraskuu 24, 2012, 14:46:00 ip »

Euroshopper-limut on edullisia, mutta aika laimeita, ei oo hiilihappoa paljo paskan vertaa. Sen sijaan yksi hyvä löytö viime ajoilta on :

http://www.olvi.fi/web/fi/79

On hyvin hapokasta ja myös makua on. Kantsii kokeilla jos sattuu vastaan tulemaan. Olvin limut on vaan aika harvoin tarjouksessa niin ei oo juuri tullut niihin kiinnitettyä huomiota.

Kirjattu
Jape, vanha pessimisti.

rajatapaus

• Jäsen
« Vastaus #31 : Marraskuu 24, 2012, 21:43:03 ip »

En ikinä juo limuja, mutta kivennäisvettä kyllä ja ilman mitään makuja. En ole koskaan käsittänyt sitä, että ihmiset juovat janoonsa limua tai mehua.

Jos joskus, kerran kymmenessä vuodessa tekee mieli limua, niin ei tee enää, kun sitä ylimakeaa lientä on maistanut. Makeutta on mun makuuni aivan liikaa. Sama koskee jäätelöitä ja muitakin ns. herkkuja.
Kirjattu

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #32 : Marraskuu 24, 2012, 22:38:41 ip »

Niin no ei kai ne limut sen tarpeellisempai ole kuin energiajuomatkaan, joiden juonnista minua aina haukutaan  ;) Juon kyllä limujakin toisinaan, mutta monen diabeetikon paljon käyttämiä pillimehuja en sen sijaan juo ollenkaan. Jos juon limua, niin mieluiten colajuomaa tai pommacia, lightina molemmat.
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

Jape

• Lentävä kynä
« Vastaus #33 : Marraskuu 24, 2012, 23:06:11 ip »

En ikinä juo limuja, mutta kivennäisvettä kyllä ja ilman mitään makuja. En ole koskaan käsittänyt sitä, että ihmiset juovat janoonsa limua tai mehua.

Jos joskus, kerran kymmenessä vuodessa tekee mieli limua, niin ei tee enää, kun sitä ylimakeaa lientä on maistanut. Makeutta on mun makuuni aivan liikaa. Sama koskee jäätelöitä ja muitakin ns. herkkuja.

Kukin tyylillään... ;)
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 24, 2012, 23:12:23 ip kirjoittanut Jape »
Kirjattu
Jape, vanha pessimisti.

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #34 : Marraskuu 25, 2012, 21:48:41 ip »

Juon kyllä limujakin toisinaan, mutta monen diabeetikon paljon käyttämiä pillimehuja en sen sijaan juo ollenkaan.

Luulenpa, että "monet diabeetikot" kuten minä, juovat sitä vain hypoon. Minä en juo oikeastaan koskaan muulloin pillimehua (tai limua). Se on helppo hypoeväs pitkien päiväystensä takia.

Energiajuomaa olen juonut tasan kerran, kun edessä oli pitkä öinen ajomatka yksin. Minulle tuli siitä niin ylivirkeä ja kummallinen olo, että uni ei sitten perillepäästyäni tullutkaan.  :-\
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

rane58

• Aktiivinen
« Vastaus #35 : Marraskuu 26, 2012, 02:25:19 ap »

Vissyä niitä on eri makujakin, täytyy katella ettei ole sokeria. :P
Kirjattu
-Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.
-Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #36 : Marraskuu 26, 2012, 12:42:43 ip »

Mä juon aika vähän virvoitusjuomia, mutta juon kuitenkin, sokerittomia. Sokerilliset pillimehut on varattu hypo-juomiksi.

Normaalien sokerittomien (kuten muittenkin) limujen ongelmana on hiilihappo (siksi kivennäisvedetkin jätän väliin), limuja joko seisotan lasissa tai sitten laitan vähän vettä "lantringiksi", jotta hiilihappo vähenisi. Vatsa ei tykkää hiilihappoisista juomista ja hikkakin on aika keljua.

Tuolla aiemmin jo kerroin, että niitä sokerittomia 1+9 -lantrattavia tiivisteitä käytän, mutta ehdottomasti eniten mulla menee janojuomana ihan vesi hanasta ;)
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #37 : Marraskuu 26, 2012, 13:02:30 ip »

Mä kyllä joisin sokerisia limuja jos voisin.  :P Tykkään ihan hirveästi cociksesta ja sitä onkin aina kotona hypojen varalle. Joskus limu on jo ihan väljähtänyttä koska pullo on ollut kaapissa jo kauan, mutta kyllä sillä hypo selätetään.  ;)

Light-limsoja en juurikaan juo syystä että ne turvottavat ja tekevät mahan kipeäksi. Mutta ihan normaalit vissyt on mun lemppareita, en tarvitse niihin mitään keinotekoisia lisämakujakaan ja hedelmäsokerilla makeutettu "makuvissy" on mulle ihan kauhistus!

Liiterin sinisessä pullossa oleva kivennäisvesi on hyvää. Aamulla ei vaan mene pelkkä kraanavesi alas, ei sitten millään. Jotain hiilihappoa pitää olla...  ;)
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

Jape

• Lentävä kynä
« Vastaus #38 : Marraskuu 26, 2012, 16:14:56 ip »

Toki ihan perusvissy lasipullossa on paras. Hinta vaan normaalisti on sen verran korkea verrattuna vaikkapa isoihin limppapulloihin, ettei juuri viitsi ostaa. Ainut on tuo maximakasiini, jossa on vissykori aika ajoin ollut kympin, silloin olen pari-kolme koria hilannut lipitettäväksi.

Liiterissä on ihan ihme makusia kivennäisvesiä. Ainakin omenan makuinen oli kauheeta kuraa.... :o
Kirjattu
Jape, vanha pessimisti.

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #39 : Marraskuu 26, 2012, 17:35:14 ip »

Liiterissä on ihan ihme makusia kivennäisvesiä. Ainakin omenan makuinen oli kauheeta kuraa.... :o

Mun piti kans kerran ostaa ja maistaa sitä mutta en tykännyt.  :P Sitruunanmakuiset vedetkin väljästyy melkein heti kun korkin avaa. Olenkin joskus laittanut tavallisen vissyn sekaan oikeaa sitruunamehua, tuli ihan hyvää!  :)
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

E O J

• Lentävä kynä
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 27, 2012, 09:52:18 ap kirjoittanut E O J »
Kirjattu
D1, Lantus & NovoRapid.
Oli vain pelottavaa ja masentavaa havaita, miten kokonaan ruumis sittenkin johti henkeä   (Waltari)

ellinoora

• Vanha tekijä
« Vastaus #41 : Marraskuu 27, 2012, 10:27:17 ap »

Kannattaisi ehkä olla varovainen näiden limsojen kanssa: Turun Sanomissa julkaistu juttu: "Tutkimus: Limsanjuonti lisää ärhäkkää eturauhassyöpää"  :o

Ja tämän artikkelin kuvissahan luuraa tutun näköisiä tölkkejä  ;D

Mua aina kiinnostaa näissä jutuissa se luku, mitä harvemmin kerrotaan. Eli tässä tapauksessa: mikä on yleensä riski sairastua eturauhassyöpään. Tuo 40% lisääntynyt riski pitäisi pystyä suhteuttamaan sairastumisen riskiin.

Asiaa kärjistäen: jos riski sairastua on 30%, niin sitten riski limunjuojilla olisi 40% suurempi eli 42%. Mutta jos riski sairastua on 0,01%, niin ei tuo 40% siihen niin paljoa lisää...

Muistan joskus sairauden alkuaikoina itkeneeni diabetes-lehden jotain juttua, jossa myös lueteltiin lisääntyneitä riskejä siihen ja tähän diabeteksesta johtuen. Mutta kun sitä tarkemmin luki, niin missään ei kerrottu, mikä on "perusterveen" riski sairastua. Minä haluan laskea sen oman riskini, en tietää, paljonko se on jotain toista henkilöä suurempi. En sano ollenkaan, etteikö näitä asioita tulisi ottaa vakavasti. Mutta katson, että usein tällaisilla "35% suurempi riski, kolme kertaa todennäköisempi" lauseilla pelotellaan, kun osa tiedosta jätetään pois.

Ja luonnollisesti näissä todennäköisyyksissä ei voidakaan huomioida sitä, että jokainen on yksilö ja muutkin tekijät vaikuttavat.

Zero-kolan juonti on omalta osaltani muuten tippunut noin yhteen lasiin päivässä. Usein ei iltaisin enää tule juotua. Ei tee mieli. Mutta ah, että se on ihanaa, kylmä cocis :)
Kirjattu
D1 vuodesta 1992

E O J

• Lentävä kynä
« Vastaus #42 : Marraskuu 27, 2012, 10:42:33 ap »

Kannattaisi ehkä olla varovainen näiden limsojen kanssa: Turun Sanomissa julkaistu juttu: "Tutkimus: Limsanjuonti lisää ärhäkkää eturauhassyöpää"  :o

Ja tämän artikkelin kuvissahan luuraa tutun näköisiä tölkkejä  ;D

Mua aina kiinnostaa näissä jutuissa se luku, mitä harvemmin kerrotaan. Eli tässä tapauksessa: mikä on yleensä riski sairastua eturauhassyöpään.

Hyvä kysymys.

Naisilla riski on kaiketi varsin olematon  ;D    - mutta miehistä on äskettäin lausuttu seuraavaa:

Lainaus käyttäjältä: suomalaineneturauhassyopa.fi
Eturauhassyöpä on tällä hetkellä Suomen yleisin syöpämuoto.
...
Eturauhassyövän osuus kaikista miesten syövistä oli 37 %

Tietoa eturauhassyövän esiintyvyydestä Suomessa

Tietoa eturauhassyövän esiintyvyydestä verrattuna muihin syöpälaatuihin

« Viimeksi muokattu: Marraskuu 27, 2012, 10:45:42 ap kirjoittanut E O J »
Kirjattu
D1, Lantus & NovoRapid.
Oli vain pelottavaa ja masentavaa havaita, miten kokonaan ruumis sittenkin johti henkeä   (Waltari)

V. Kuutti

• Veteraani
« Vastaus #43 : Marraskuu 27, 2012, 12:12:02 ip »

Harwardin yliopisto nostaa riskitekijöiksi eturauhassyövälle, punaisen lihan, rasvaisen ruoan, nopeasti imeytyvät hiilarit ja sokerijuomat. Joten kun kokonaisriskiä lasketaan, päästään kai yli sadan prosentin ja syöpää on löydettävissä kaikilta iäkkäilta miehiltä, jos vain tutkitaan; näin olen ymmärtänyt. Elämästä ei selviä hengissä, enkä juomista lopeta oletetun riskin takia. Juomattomuus on myös riski, ihminen ei kauaa elä ilman nestettä :)  Puolukkamehu on hyvää ja raikasta, kokonaisia puolukoita pakastimesta laittaa tehosekoittajaan, kylmää vettä päälle ja jano lähtee!
Makuasia tietty. Light mehut kumminkin kaipaavat joskus vaihtelua.
Kirjattu

ellinoora

• Vanha tekijä
« Vastaus #44 : Marraskuu 27, 2012, 12:19:54 ip »

Harwardin yliopisto nostaa riskitekijöiksi eturauhassyövälle, punaisen lihan, rasvaisen ruoan, nopeasti imeytyvät hiilarit ja sokerijuomat. Joten kun kokonaisriskiä lasketaan, päästään kai yli sadan prosentin ja syöpää on löydettävissä kaikilta iäkkäilta miehiltä, jos vain tutkitaan; näin olen ymmärtänyt. Elämästä ei selviä hengissä, enkä juomista lopeta oletetun riskin takia.

Olen samoilla linjoilla. Jos syö ja juo monipuolisesti ja pääosin terveellisesti, eikä stressaa liikoja, niin saattaa pysyä terveenä ja saa iloa elämästä (ja iloiset ihmiset elävät jonkun tutkimuksen mukaan pidempään ;) ). Ja eikös silloin ne terveet asiat kumoa niiden epäterveellisempien riskejä... hehee. Kohtuudella asioita, kultainen keskitie, jne. Muistatteko, kun joku vuosi oli hirveä hulabaloo, että perunalastut aiheuttavat syöpää. Aamutelkkarissa silloin oli asiantuntija, joka sanoi, että jos aikoo itseensä saada lisääntyneen syöpäriskin perunalastuja syömällä, pitäisi 70 kiloisen ihmisen syödä 70 kiloa perunalastuja päivässä ;D
Kirjattu
D1 vuodesta 1992

Linkkejä

Jäsenten oma sivusto auennut

Julkaistu 12.06.2019 | 08:46