Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6877 jäsentä  •  416673 viestiä  •  19910 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Fiina, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Virvoitusjuomat  (Luettu 132311 kertaa)

Antsu1

• Lentävä kynä
Vs: Virvoitusjuomat
« Vastaus #15 : Syyskuu 07, 2012, 09:52:19 ap »

Mä inhoan cocista. Jos vaan muita vaihtoehtoja on, niin aina niitä, yleensä perus-jaffa-lightiä. Joskus on ulkomailla ollut pakko ottaa cocis, esim. lennoilla, kun muuta ei lightinä löydy eli kyllähän se alas menee, mutta maku on jotenkin niin epämiellyttävä.

Toki tuo sopiikin minulle nykyisin tosi hyvin, koska fosforin vuoksi en sitä muutenkaan saisi juoda ;)
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

Snanna

• Vieras
« Vastaus #16 : Syyskuu 07, 2012, 09:53:03 ap »

Olen cocacolisti. Ennen join enemmänkin, nyt on kiintiö max 2 lasia päivässä cocis zeroa, missä olen hyvin pysynyt. Se on minun kahvini ja teeni, koska niitä en välitä juoda. Kylmä cocis zero on parasta. Ja en ole myöskään makeanhimoa huomannut. Tosin sellainen minulla on muutenkin vain erittäin harvoin. Cociksen juomisesta tulee vain himo juoda lisää  ;D

Täällä toinen cocacolisti. ;D

Mun herkku on Coca-cola Light, välillä jäillä ja sitruunalla höystettynä. Hammaslääkäri tykkää. :D

+/- puoli litraa tulee nautittua vuorokaudessa. Eka lasi aamupalan yhteydessä ja illalla loput.

Ennen join energiajuomia colan ohella 1-3 pulloa vuorokaudessa, mutta lopetin sen sillä se alkoi käymään maksan päälle. Huonot maksa-arvot voivat siis johtua ihan vaan energiajuomista.  :-\

Nyt menee runsaasti kahvia energiajuomien ja osittain Colan korvikkeena.
Kirjattu

rasvis

• Lentävä kynä
« Vastaus #17 : Syyskuu 07, 2012, 10:41:52 ap »

juu ylläolevaan:ns.Lihtg himo on karppaajien ihan oma keksintö? Ei toteudu reaalielämässä+olen kiitollinen S ja K ruokakaupoille (ja Lidlillele),että teiltä löytyy myös näitä Light juomavaihtoehtoja seka  virvoitus että ETENKIN Cidereissä, ISO KIITOS.
Kirjattu

Veijo Puustinen

• Intoilija
  • D0=D2 ilman lääkitystä
    • Tietoa LCHF-ruokavaliosta
« Vastaus #18 : Syyskuu 07, 2012, 10:51:49 ap »

juu ylläolevaan:ns.Lihtg himo on karppaajien ihan oma keksintö? Ei toteudu reaalielämässä+olen kiitollinen S ja K ruokakaupoille (ja Lidlillele),että teiltä löytyy myös näitä Light juomavaihtoehtoja seka  virvoitus että ETENKIN Cidereissä, ISO KIITOS.

Light-himo voi olla keksintä mutta se eett' light juomat eivät ole paljonkaan terveellisempiä kuin muut "täyssokeroidut" ja että ne aiheuttavat makeanhimoa ei ole.
Kirjattu
“First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.”

Mahatma Gandhi

Kirppuli

• Jäsen
« Vastaus #19 : Syyskuu 07, 2012, 11:07:56 ap »

Minäkin liityn cocacolistien kerhoon :D Oon muutenki aika hirmu limpparin juomari. Eniten menee cocis lightia ja pepsi maxia. Jopa 1,5 l päivässä toisinaan. Aina sitä pitää jääkaapissa olla.
Kirjattu

Jape

• Lentävä kynä
« Vastaus #20 : Syyskuu 07, 2012, 13:13:40 ip »

Light colaa ja jaffaa ja niitä menee väh. litra päivässä. Vaarallistako ? So what... :-X :)
Kirjattu
Jape, vanha pessimisti.

Friita

• Lentävä kynä
« Vastaus #21 : Syyskuu 07, 2012, 13:22:47 ip »

Light colaa ja jaffaa ja niitä menee väh. litra päivässä. Vaarallistako ? So what... :-X :)

Kerran täällä vain eletään ;D
Kirjattu
D1 vuodesta 1986, MiniMed 640G + Novorapid  sekä muutama muu ylimääräinen tabu

Jape

• Lentävä kynä
« Vastaus #22 : Syyskuu 07, 2012, 16:08:06 ip »

. Juu, turha säästellä kun toista tilaisuutta ei ole eikä tule.

Kerran täällä vain eletään ;D
Kirjattu
Jape, vanha pessimisti.

V. Kuutti

• Veteraani
« Vastaus #23 : Syyskuu 07, 2012, 19:40:27 ip »

Vuosien kokeilujen jälkeen vakiintunut aspartaami makeutettu Light mehu, jonka voi maustaa mieleisekseen ja sitten päälle hiilihapotettua vettä.
Jano menee ja maistuu hyvälle.
Kirjattu

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #24 : Syyskuu 07, 2012, 19:51:33 ip »

Mä olen viimeaikoina siirtynyt sellaiseen tapaan, että jos on hiilihapollista limua, niin kaadan puoli lasillista limua ja puolet vettä. Näin saan hiilihapon vähenemään, kun se ei ole ollenkaan suositeltavaa ainetta ilmavaivaiselle. Toinen vaihtoehto on kaataa Yaffa lasiin lantraamatta ja jättää seisomaan vähän pidemmäksi ajaksi avoimena, siis se lasi.

Ja mieluumin käytänkin näitä 1+9 tiivisteitä, appelsiini-mango on suosikki ja lantrinkisuhde varmaan ainakin 1+12, jos ei enemmänkin (siis veden eduksi ;)). Lisäksi makua antamaan vähän sitruunamehua (Sicilia).

Hassuja tapoja on meillä ;D ::) (tai ainakin minulla ;))
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 07, 2012, 21:47:09 ip kirjoittanut Antsu1 »
Kirjattu
Antsu1

emonen

• Lentävä kynä
« Vastaus #25 : Syyskuu 07, 2012, 21:35:47 ip »

Kotioloissa tyttö  ;)  juo (jos ei juo vettä )  omatekemää limua. Ottaa kuplavettä lasiin suoraan jääkaapin ovesta ja laittaa päälle haluamansa määrän (jotakin hiilaritonta) limuainetta. Makuja on monia ja vaihdellen näyttää maistuvan...
Tuo jääkaappi joka tekee kuplavettä/oikeasti kylmää vettä on kyllä ollut hyvä hankinta. Veden kulutus on perheessä ainakin viisinkertaistunut.
Sitten jos tuodaan ihan kaupan limuja, niin light pommac ja jaffat ovat suosikkeja.
Muutamien hurjien hypokertojen jälkeen meillä on nykyisin ihan aina kaapissa hypolimua. Useampia 0,5 litran pulloja. Niistä löytyy smurffia, muumilimua, Dr Pepperiä jne. Kaikkia sellaisia joita ei arjessa saa  ;) Joku maku voi olla muutaman kuukauden pannassa, kun mahataudissa on joutunut oksentamaan.
Me muu perhe juodaan eniten kuplavettä.
Kirjattu
Diabeetikkotytön äiti

Tea

• Lentävä kynä
« Vastaus #26 : Syyskuu 07, 2012, 21:43:03 ip »

Light-limppareita juon silloin kun limpparia juon. Useimmiten Pepsi Maxia tai Cokis lightia/zeroa. Mutta vain siis aamuisin/aamupäivisin/päivisin, sillä illalla tuo pitää turhaan hereillä. Limpparin vuoksi en minä myöskään halua insuliineja pistellä.

Kuplavesiä myös - sen verran huomannut, että se magnesiumia sisältävä rasituksesta palauttava mineraalivesi tuntuisi oikeasti toimivan silloin, kun on reippaasti rankat treenit takana...
Kirjattu
Tea
DM tyyppi1 (Levemir & Humalog)

rane58

• Aktiivinen
« Vastaus #27 : Syyskuu 08, 2012, 02:54:00 ap »

"Ennen join energiajuomia colan ohella 1-3 pulloa vuorokaudessa, mutta lopetin sen sillä se alkoi käymään maksan päälle. Huonot maksa-arvot voivat siis johtua ihan vaan energiajuomista.  :-\"

-Miten noi litkut vaikuttaa maksa-arvoihin..?  ???
Kirjattu
-Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.
-Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #28 : Syyskuu 08, 2012, 13:53:41 ip »

"Ennen join energiajuomia colan ohella 1-3 pulloa vuorokaudessa, mutta lopetin sen sillä se alkoi käymään maksan päälle. Huonot maksa-arvot voivat siis johtua ihan vaan energiajuomista.  :-\"

-Miten noi litkut vaikuttaa maksa-arvoihin..?  ???

No ainakaan pienin määrin käytettynä eivät ole vaikuttaneet (mulla) mitenkään maksan päälle.
Kirjattu
Antsu1

Tea

• Lentävä kynä
« Vastaus #29 : Syyskuu 08, 2012, 21:35:45 ip »

Oho, no jos yhtään lohduttaa, niin omalla nautintamäärälläni maksa-arvot ovat edelleen alle ns. normin eli hoitsun sanoin: "Et taida pahemmin maksaasi rasittaa!".
Kirjattu
Tea
DM tyyppi1 (Levemir & Humalog)

Linkkejä

Jäsenten oma sivusto auennut

Julkaistu 12.06.2019 | 08:46