Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6905 jäsentä  •  417062 viestiä  •  19929 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi jeminal, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Virvoitusjuomat  (Luettu 134679 kertaa)

Kelmi

• Intoilija
Virvoitusjuomat
« : Syyskuu 06, 2012, 13:37:43 ip »

Tästä on ollut joskus puhetta, mutta en löytänyt ketjua. Siis käytätkö keinomakeutettuja juomia vai sokerisia? (Vai ei kumpiakaan)
Kirjattu

Neelia

• Aktiivinen
Vs: Virvoitusjuomat
« Vastaus #1 : Syyskuu 06, 2012, 13:43:14 ip »

Sokeritonta mehutiivistettä ja hiilihapotettua vettä...  :)

Tai sokerittomia limuja jos ei omaa sekotusta ole tarjolla.
Kirjattu

Veijo Puustinen

• Intoilija
  • D0=D2 ilman lääkitystä
    • Tietoa LCHF-ruokavaliosta
« Vastaus #2 : Syyskuu 06, 2012, 13:48:37 ip »

Sokeritonta mehutiivistettä ja hiilihapotettua vettä...  :)

Tai sokerittomia limuja jos ei omaa sekotusta ole tarjolla.

Unohtamatta kuitenkaa että myös keinomakeutetut pitävät useilla yllä makeanhimmoa.
Kirjattu
“First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.”

Mahatma Gandhi

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #3 : Syyskuu 06, 2012, 14:00:56 ip »

Sen vähän minkä limuja/mehuja käytän, käytän keinomakeutettuja. Mun yleisin juoma on vesi, niin janojuomana kuin ruokajuomanakin.

Hypojuomat on sitten tietty asia erikseen ;)
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

Neelia

• Aktiivinen
« Vastaus #4 : Syyskuu 06, 2012, 14:26:50 ip »

En aikonut provosoitua mutta haluan korjata mahdollisen väärän käsityksen...

Tiivistettä on vain "värinä" enkä yleensä ikinä edes syö mitään makeaa. Jätän aina kaikki kakut syömättä koska ne yököttävät minua jo siinä tekovaiheessa. Olen ehkä persompi suolaselle ja oikealle ruoalle.

Ja eikö tässä ollut kyse miten minä teen eikä siitä miten pitäisi tehdä?
Kirjattu

dadda

• Lentävä kynä
  • DM1v.-91->/Veo+humalog+metformiini/KHH
« Vastaus #5 : Syyskuu 06, 2012, 16:02:49 ip »

Olen ymmärtänyt että se keinomakean makeanhimoon liittyvä mekanismi menisi insuliinierityksen kautta, joten mulla ei sitä hätää ole. Tai sitten vain muuten on niin tarkka kontrolli makean määristä päällä, kiitos hiilarilaskennan jota on jo parikytä vuotta harrastanut...oma keinomakea virvoitusjuomissa rajoittuu pepsimaxiin, sitä tekee joskus mieli vaikka ulkona syödessä. Jos ei ole siis viini-tyyppistä ruokaa. Aikuistumisen huomaa siitä että on ruvennut vissyn suurkuluttajaksi, sitä happoa vaan tekee mieli juomassa.
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

rane58

• Aktiivinen
« Vastaus #6 : Syyskuu 06, 2012, 16:08:13 ip »

Täällä huushollissa ei ole sokeria kuin vieraille.... :-X
Kirjattu
-Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.
-Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.

Pussukka-81

• Vanha tekijä
« Vastaus #7 : Syyskuu 06, 2012, 16:19:51 ip »

Juon keinomakeutettuja, jos limppareista puhutaan. Hyvin harvoin silti tekee limpparia mieli, mutta silloin kun tekee, juon ihan hyvällä omallatunnolla keinotekoisesti makeutettua enkä tutki pullon tuoteselostuksia (paitsi hiilareiden osalta, niitä en limpparista halua vaikka harvoin joisinkin ;)). Useammin tekee mieli kivennäisvettä, johon joskus lurautan kotimehua joukkoon lähinnä väriksi ;D.

Ja enpä ole huomannut minäkään, että keinomakeutusaine olisi itselläni jollain tavalla yhteydessä makeanhimoon.
Kirjattu
DM1 vuodesta 1986
Pumpussa Humalog

Ruiskaunokki

• Aktiivinen
« Vastaus #8 : Syyskuu 06, 2012, 16:20:11 ip »

Sokeritonta cokista tai pepsiä - silloin harvoin kun sellaisia juon, eli max. pari kertaa viikossa eikä aina niinkään usein. Lähinnä pizzan tai "roskaruuan" kaverina tekee mieli limsaa. Samoin kaikki alkoholijuomani ovat sokeritonta laatua jos vain mahdollista, musta on jotenkin "turhaa" pistää inskaa juomille, en millään viitsisi sitä tehdä plus esim. baarissa sitä saisi sitten piikittää koko ajan jos ottaa useamman juoman!
Kirjattu
D1 vuodesta 1987
"If you don't like where you are, move. You are not a tree. "

Friita

• Lentävä kynä
« Vastaus #9 : Syyskuu 06, 2012, 20:53:47 ip »

Fanta Zero, sitä mä nykyään juon. Vuosi sitten oli sensorointi ja löysin koneelta mun ruokapäiväkirjan, ihan oli melkein samat pöperöt ja sitä Fanta Zeroa meni yhtä paljon ;D Ennen join aina PepsiMapsia, mutta en minä tuota nyt juo kovin usein, muut käy perjantaisin Alkossa, mä haen pullon limpsaa.
Kirjattu
D1 vuodesta 1986,
Veo 2/2012 - >
MiniMed 640G 5/2015
MiniMed 670G 6/2019
+ humalog sekä joitakin tabletteja

Hippa

• Matkailija
« Vastaus #10 : Syyskuu 06, 2012, 22:43:06 ip »

Keinomakeutettuja limsoja tulee juotua, kun limsaa juon. Samaa limua meillä juovat kaikki perheenjäsenet. Ei sitä oikein osaa ostaa kaupasta kun light limsaa. :) 
Kirjattu
"Asioilla on tapana järjestyä"

Accu-chek Spirit Combo

Tepa88

• Jäsen
« Vastaus #11 : Syyskuu 07, 2012, 00:40:39 ap »

Keinomakeutettuja ostan aina. Pinttyny tapa pistosajoilta, jolloin ei todellakaan tehny mieli ottaa ylimääräsiä pistoksia limu-/mehulasin takia (+ kun lapsesta asti on kielletty juomasta sokerilitkuja, niiden makuun ei oo tottunu ja esim. tavallinen kokis maistuu ihan hirveeltä).
Tuoremehua meillä on yleensä aina jääkaapissa, tosin sekin aina ilman lisättyä sokeria. Sitä mä juon aamulla yhden lasillisen ja tarvittaessa litkin hypoihin.
Kirjattu
DM1 vuodesta -96.
Pumppu vuodesta -05, nyt Paradigm 715 + Humalog.

jester

• Veteraani
« Vastaus #12 : Syyskuu 07, 2012, 01:50:11 ap »

taas on huijarit  asialla           VIRVOITUSJUOMA   mita se on     missa sita on         koko kylasta  ei loyty  virvoitus juomaa        mista saisi virvoitus juomaa   HEVOSELLE,  jotta juoksisi nopeammin
Kirjattu

Friita

• Lentävä kynä
« Vastaus #13 : Syyskuu 07, 2012, 07:03:22 ap »

Keinomakeutettuja ostan aina. Pinttyny tapa pistosajoilta,

Mulla on sama juttu, mutta maidon suhteen, mä kun olin lapsuuteni nälässä, siis sen jälkeen kun sairastuin, niin jos olisin vielä maitoa juonut, niin sehän olisi vähentänyt muuta ruokaa silloin.
Kirjattu
D1 vuodesta 1986,
Veo 2/2012 - >
MiniMed 640G 5/2015
MiniMed 670G 6/2019
+ humalog sekä joitakin tabletteja

ellinoora

• Vanha tekijä
« Vastaus #14 : Syyskuu 07, 2012, 09:42:52 ap »

Olen cocacolisti. Ennen join enemmänkin, nyt on kiintiö max 2 lasia päivässä cocis zeroa, missä olen hyvin pysynyt. Se on minun kahvini ja teeni, koska niitä en välitä juoda. Kylmä cocis zero on parasta. Ja en ole myöskään makeanhimoa huomannut. Tosin sellainen minulla on muutenkin vain erittäin harvoin. Cociksen juomisesta tulee vain himo juoda lisää  ;D
Kirjattu
D1 vuodesta 1992

Linkkejä