Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6972 jäsentä  •  418229 viestiä  •  19999 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi beret, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Bayerin uusi CONTOUR NEXT USB- verensokerimittari  (Luettu 19946 kertaa)

rucca

• Vieras
Vs: Bayerin uusi CONTOUR NEXT USB- verensokerimittari
« Vastaus #30 : Marraskuu 08, 2012, 15:54:11 ip »

Jos käytät vanhaa contour usb mittaria, niin muista päivittää siihen uusi ohjelmaversio,
niin silloin se toimii kuten contour next usb tietojen siirrossa tietokoneelle. Itse päivitin
mittarini ohjelman ajantasalla odotellessani uutta mittaria.
Kirjattu

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #31 : Marraskuu 11, 2012, 23:48:26 ip »

Mä olen nyt totutellut Veon kanssa elämään tuon contour linkn kanssa.. Eli syöttää pumppuun vs:n automaattisesti ja langattomasti.

En ole nyt ihan vakuuttunut. Mun mielestä toi on jotakuinkin hyödytön ominaisuus, mikä lisää turhaa piipittelyä ja pumpun kuittailua tms. ähläämistä. Se vähentää aivokontrollia vs:n suhteen; perinteisessä tavassa verensokerin tulosta piti muistaa ja ajatella ajatuksissa sen aikaa kun sen naputti pumppuun. Nyt ainakin aluksi valmiina tarjoillun vs:n kattelu ja kuittailu on vähemmän palkitsevaa ja jotenkin… jokin siinä mättää, ehkä en ole tottunut. Pitää erikseen funtsia että jos ei halua tulosta pumppuun jne...

Ota automaattinen lähetystoiminto pois tai poista koko mittari pumpun valikosta. Annosopasta voi käyttää niinkin, että syöttää vs-lukeman manuaalisesti ja silloin voi myös käyttää juuri sitä mittaria, mistä tykkää.
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

Jalari

• Vanha tekijä
« Vastaus #32 : Marraskuu 12, 2012, 01:02:47 ap »

Joo. kyllä mä tuohon aloin jo tottumaan. Monella tapaa kätevämmin käteen sopiva mittari. On nyt vaan ollut tuo vanha musta puikula, minkä nimeä en muista, kun siihen on noita liuskoja. Harmi että Contourissa ei ole liuskaportin valoa  :o tai edes näytön valoa (ellei löydy jostain asetuksista).
Kirjattu

RiMa

• Vieras
« Vastaus #33 : Joulukuu 22, 2012, 20:21:49 ip »

Jos käytät vanhaa contour usb mittaria, niin muista päivittää siihen uusi ohjelmaversio,
niin silloin se toimii kuten contour next usb tietojen siirrossa tietokoneelle. Itse päivitin
mittarini ohjelman ajantasalla odotellessani uutta mittaria.

Täälläkin odotellaan uutta usbia. Vanha contour usb on mittarina ihan ok, mutta kun sen kytkee tietokoneeseen, niin ongelmat alkavat. On yritetty päivittää ohjelmaversio; ei onnistu. Olen soitellut asiakaspalveluun ja sieltä lähetettiin päivitysohjelma muistitikulla; tikku ilmoitti vain erroria. En tiedä missä on vika? Meidän tietokoneessa, mittarissa, ohjelmaversioissa tai niiden asennus-jutuissa vai missä? Mies on monta iltaa viettänyt ensin ladaten koko himskutin ohjelmaa koneelle ja nyt sitten kun yritti sitä päivittää. Ja hän ei ole aivan tumpelo näissä jutuissa.

En tiedä ratkaiseeko uusi mittari ongelmat sitten kun sen joskus ensi vuoden puolella saan.
Kirjattu

JKD1

• Intoilija
« Vastaus #34 : Joulukuu 31, 2012, 09:13:43 ap »

Jenkeissä tätä mittaria jaetaan jo uusien insuliinipumppujen kylkiäisinä. Nykyiset pumpun käyttäjät saavat siellä uuden mittarin tammikuusta 2013 alkaen.

http://www.diabetesmine.com/2012/09/newsflash-medtronic-unveils-more-accurate-usb-link-meter.html

http://www.loop-blog.com/blog/Update-on-Linking-Blood-Glucose-Meters-for-Medtronic-Insulin-Pumps
Kirjattu
Minimed Paradigm Veo & Apidra 11/2012->,

[(Levemir&Apidra 03/2012-11/2012), (Lantus&Apidra 09/2010-03/2012), D1 (9/2010->)]

Nainen57

• Aktiivinen
« Vastaus #35 : Tammikuu 14, 2013, 06:47:37 ap »

Minullekin luvattiin tuollainen mittari jo muutama kuukausi sitten kun soitin ja kyselin että mistä mittarin saa. D hoitajani nimittäin kertoi että pumppua käyttävät saavat mittarin ilmaiseksi ja liuskat ovat nyt täkäläisen tuen piirissä. Puhelimessa sanoivat että uudesta mittarista on kova kysynta mutta pian tulee minulle mittari postissa. Ei ole vielä näkynyt... ehkä katosi postissa :) Tilasin jo liuskojakin kun ne samaan aikaan tulivat täällä tuettaviksi liuskoiksi, suunnilleen samanhintaiset kuin Freestyle liuskat. Toivottavasti eivät vanhene ennekuin tuo uusi mittari saapuu...

Olen kyllä kahden vaiheilla, tuoko tuon mittarin carelink'iin siirto mitään helpotusta nykytilanteeseeni. Minä näpyttelen sormenpäästä mitatut vs arvot pumppuun jokatapauksessa ja uploadaan pumpun datan minimead.carelink sivulle.

Parasta minusta diabeteksen kontrolloinnissa on pumpun lisäksi sensorin käyttö ja pumpussa oleva sensorin verensokeri (kudossokeri?) käyrä.
Kirjattu
D1 vuodesta 1991, 670g 21.11.2019 (sitä ennen 640g ja Veo)

JKD1

• Intoilija
« Vastaus #36 : Helmikuu 08, 2013, 07:05:57 ap »

Kirjattu
Minimed Paradigm Veo & Apidra 11/2012->,

[(Levemir&Apidra 03/2012-11/2012), (Lantus&Apidra 09/2010-03/2012), D1 (9/2010->)]

ellinoora

• Vanha tekijä
« Vastaus #37 : Helmikuu 08, 2013, 10:51:19 ap »

Olen ihmetellyt, kun Bayerin softa (glucofacts deluxe) ei toimi kunnolla. Se ei päivitä tuloksia, vaan profiili on pitänyt luoda erikseen joka kerta. Käytän siis contour next usb:tä sen kanssa. Soitin Bayerille ja selvisi, että softassa oli joku virhe ja siihen sekä mittariin pitää ajaa päivitys, joka löytyy heidän sivuiltaan. Eli tämä ihan vaan tiedoksi, jos jollain on ollut samanlainen ongelma.
Kirjattu
D1 vuodesta 1992

vokaali

• Vanha tekijä
« Vastaus #38 : Helmikuu 12, 2013, 18:39:12 ip »

En selannut koko keskustelua, mutta kysyisin seuraavaa: vanhassa USB-mittarissa Trendit-valikossa kun näkyy ne 14 tai 7 vuorokauden tulokset ja siinä vieressä alekkain yli tavoitteen menevät, tavoitteen sisällä olevat ja alhaiset. Mistäköhän johtuu, että NEXTissä sen tilalla näkyy vain keskiarvo ja tulosten lukumäärä?

Mittari on ollut käytössäni vasta pari päivää, vaikuttaakohan se? Harmillista, jos ei mittarista suoraan näe verensokerien suhdetta tavoitteeseen.
Kirjattu
Ykkösdippis kera pumpun ja silleen.

Pussukka-81

• Vanha tekijä
« Vastaus #39 : Helmikuu 12, 2013, 19:05:42 ip »

vokaali:
Vai pitääkö ne ensin itse asettaa ja päivittää tietokoneen avulla? Mulla ei tuota nextiä vielä ole, joten tää oli vain villi veikkaus. Vanhassa nimittäin jotkut muutokset sai tehtyä vain koneen avulla, esim. keskiarvon aikavälimuutoksen sai tehtyä vain koneen avulla. Esim. ite muutin koneen/ohjelman avulla mittariin yhden kk:n keskiarvon noiden 7 ja 14 vrk:n sijasta.
Kirjattu
DM1 vuodesta 1986
Pumpussa Humalog

vokaali

• Vanha tekijä
« Vastaus #40 : Helmikuu 12, 2013, 22:59:20 ip »

Asetukset pitäisi olla ok ja tavoitteet asetettu ja päivitetty mittariin. Mietin vaan, että johtuuko siitä ettei koko seurantajakso (mulla 7 vrk) ole vielä täynnä, koska olen käyttänyt mittaria vasta sunnuntaista. Jos ei ala selvitä niin pitää kysyä tuesta. :)
Kirjattu

ellinoora

• Vanha tekijä
« Vastaus #41 : Helmikuu 13, 2013, 08:47:29 ap »

Katselen tässä Next-USB-mittaria...

Trendit saa muutettua "Asetukset" valikon kautta. Valikossa on "Trenditasot" ja mulla vaihtoehdot: 7, 14, 30 ja 90 vrk. Ja sitten raportissa on keskiarvo eri ajankohdille (paasto, ennen ateriaa, aterian jälkeen ja kaikki tulokset) ja kuinka monta mittausta tavoitetasossa, alle ja ylle.

Voi olla, että jos sulla ei ole vielä tarvittavia päiviä täynnä, niin tuota ominaisuutta ei voi käyttää.
Kirjattu
D1 vuodesta 1992

Pussukka-81

• Vanha tekijä
« Vastaus #42 : Helmikuu 13, 2013, 12:43:19 ip »

vokaali: Toivottavasti tilanne joka tapauksessa selviää. :) Ootko siis saanut sen mittarin jo susirajan välinejakelusta? Ja liuskojakin on saatavilla? Pitääpä itsekin kysellä seuraavalla kerralla sen perään.
Kirjattu
DM1 vuodesta 1986
Pumpussa Humalog

vokaali

• Vanha tekijä
« Vastaus #43 : Helmikuu 13, 2013, 17:17:40 ip »

Joo Pussukka, hoitaja oikein tekstiviestillä ilmoitti että voin tulla hakemaan kun joskus oli puhetta. :) Liuskoja kävin just eilen. (Samalla sain muuten Accu Checkin Multiclix-pistolaitteen kun oli niistä huonoista Vitrexin lanseteista puhe. Tuo tuntuu paljon paremmalta.)
Kirjattu

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #44 : Helmikuu 13, 2013, 17:52:25 ip »

Laitankin tässä heti sähköpostilla tarviketilauksen hoitotarvikejakeluun ja kysyn samalla, joko niitä nextejä tarjotaan täälläkin ja onko jo Veon kanssa keskustelevaa mittaria tarjolla?
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

Linkkejä

Haastaako korona arkea diabeteksen kanssa?

Julkaistu 02.04.2020 | 10:14