Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6972 jäsentä  •  418229 viestiä  •  19999 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi beret, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Bayerin uusi CONTOUR NEXT USB- verensokerimittari  (Luettu 19945 kertaa)

Motivaatiovalas

• Aloittelija
Vs: Bayerin uusi CONTOUR NEXT USB- verensokerimittari
« Vastaus #15 : Syyskuu 20, 2012, 21:52:32 ip »

Otin tuon nextin, jotta voisin käyttää sitä sen bayerin liuskat sisältävän mittarin kanssa ja purkaa molemmista tiedot samaan ohjelmaan (aiemmin mulla oli eri merkkinen mittari) mutta niinpä vaan ovat myös kehittäneet nextiin oman purkuohjelmansa, johon en saa automaattisesti lisättyä tuon vanhemman mittarin tietoja! Sinänsä ohjelmissa ei siis ole mitään eroa nähdäkseni, mutta tuo uusi ohjelma ei havaitse vanhaa mittariani ja päinvastoin! Että kiitti vaan. Muuten kyllä kiva mittari.
Kirjattu

ellinoora

• Vanha tekijä
« Vastaus #16 : Syyskuu 23, 2012, 21:33:39 ip »

Sama yhteensopimattomuus siis jatkuu myös softien kanssa :)
Kirjattu
D1 vuodesta 1992

Pläski

• Veteraani
  • ♂ D2
« Vastaus #17 : Syyskuu 24, 2012, 11:03:16 ap »

Sinänsä ohjelmissa ei siis ole mitään eroa nähdäkseni, mutta tuo uusi ohjelma ei havaitse vanhaa mittariani ja päinvastoin! Että kiitti vaan. Muuten kyllä kiva mittari.

Tuosta kannattaa ilmoittaa maahantuojalle ja/tai suoraan valmistajalle (tehdas). Voi olla, että toivomus yhteensopivuudesta otetaan huomioon.
Kirjattu

JKD1

• Intoilija
« Vastaus #18 : Marraskuu 01, 2012, 09:21:38 ap »

Kirjattu
Minimed Paradigm Veo & Apidra 11/2012->,

[(Levemir&Apidra 03/2012-11/2012), (Lantus&Apidra 09/2010-03/2012), D1 (9/2010->)]

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #19 : Marraskuu 01, 2012, 12:12:29 ip »

"Contour Next USB Kommunikoi uuden Pardigm Revel-pumpun kanssa".  Ymmärsinkö pikaisella vilkaisulla oikein, että on tulossa myös uusi Contour Next Link-mittari, joka kommunikoi vanhan Veon kanssa?
http://www.bayercontour.com/Blood-Glucose-Monitoring/NEXTProducts/CONTOUR-Next-Link-Pro
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

JKD1

• Intoilija
« Vastaus #20 : Marraskuu 01, 2012, 17:33:13 ip »

Revel on Veo ilman automaattisista insuliinisyötön katkaisua, pelkästään jenkkimarkkinoita varten. Muualla maailmassa myös insuliinisyötön katkaisuominaisuus on käytössä (sisältäen Kanadan).
Kirjattu

[(Levemir&Apidra 03/2012-11/2012), (Lantus&Apidra 09/2010-03/2012), D1 (9/2010->)]

Pussukka-81

• Vanha tekijä
« Vastaus #21 : Marraskuu 01, 2012, 17:39:27 ip »

Jes! Jos saan tuon uuden usb-mittarin käyttööni, voisin harkita mittaritoiminnon ja annosoppaan käyttöönottoa. 8)
Kirjattu
DM1 vuodesta 1986
Pumpussa Humalog

Jalari

• Vanha tekijä
« Vastaus #22 : Marraskuu 01, 2012, 22:41:03 ip »

Mä olen nyt totutellut Veon kanssa elämään tuon contour linkn kanssa.. Eli syöttää pumppuun vs:n automaattisesti ja langattomasti.

En ole nyt ihan vakuuttunut. Mun mielestä toi on jotakuinkin hyödytön ominaisuus, mikä lisää turhaa piipittelyä ja pumpun kuittailua tms. ähläämistä. Se vähentää aivokontrollia vs:n suhteen; perinteisessä tavassa verensokerin tulosta piti muistaa ja ajatella ajatuksissa sen aikaa kun sen naputti pumppuun. Nyt ainakin aluksi valmiina tarjoillun vs:n kattelu ja kuittailu on vähemmän palkitsevaa ja jotenkin… jokin siinä mättää, ehkä en ole tottunut. Pitää erikseen funtsia että jos ei halua tulosta pumppuun jne... Sitten jos mä haluun että annosopas pitää sokeritasot kurissa, niin vs tavoitearvot pitää olla melko pienellä ja toiseksi minimi ja maksimi samassa arvossa (mulla 5,5 mmol/l). No toi sitten tarkoittaa että tavan arjessa pumppu piipittää joka vs. mittauksen yhteydessä lisäannoksen tarpeesta, vaikka hittoi soi mä tiedän ihan tarkkaan lähteväni vaikka lenkille tai kauppaan ja haluun pitää sokerit  ysissä kympissä esim.

Ei, en tykkää. Mutta mä yritän. Ehkä tää tästä.
Kirjattu

Jalari

• Vanha tekijä
« Vastaus #23 : Marraskuu 01, 2012, 23:02:00 ip »

Niin ja joo, ohjekirja taisi sanoa, että vs mittarin paristo kestää abaut kuukauden jos ottaa neljä koetta päivässä ja käyttää tota langatonta. Ei ei tuu oikeesti diiliä jos mä joudun parinviikon välein vaihtamaan patterit tosta mittarista. Ja sitten pumpusta kans patterit…
Kirjattu

JKD1

• Intoilija
« Vastaus #24 : Marraskuu 01, 2012, 23:14:07 ip »

Niin ja joo, ohjekirja taisi sanoa, että vs mittarin paristo kestää abaut kuukauden jos ottaa neljä koetta päivässä ja käyttää tota langatonta. Ei ei tuu oikeesti diiliä jos mä joudun parinviikon välein vaihtamaan patterit tosta mittarista. Ja sitten pumpusta kans patterit…

Bayerin USB Contourissa (/ Linkissä) ei ole paristoa, vaan sisäinen akku, joka ladataan joko tietokoneen usb-portista tai kännykkä-usb-laturilla.
Kirjattu

Pussukka-81

• Vanha tekijä
« Vastaus #25 : Marraskuu 01, 2012, 23:18:37 ip »

Jalari: Aika pitkälle samat seikat ovat mulla syynä siihen, etten oo ottanut annosopasta käyttöön. En vain oo kokenut sille mitään tarvetta. En tykkää LINK-mittarista ja käytän siksi usbia, joten en pidä mittaritoimintoakaan päällä. Enkä tykkää Medtronicin purkuohjelmastakaan, joten senkään takia en oo nähnyt syytä mittaritoiminnolle. Ja silloin harvoin kun sensoroin, näpyttelen verensokerit manuaalisesti.

Mutta, JOS tuon uuden usbin saisin, voisin tosiaan EHKÄ harkita annosoppaan ja mittaritoiminnon käyttöönottoa tai ainakin kokeilua. Ja usbinhan saa ladattua, joten paristoja ei tarttis erikseen ostella, jos akku alkaisikin noiden toimintojen kanssa kestää vähemmän aikaa.
Kirjattu
DM1 vuodesta 1986
Pumpussa Humalog

hogan

• Vanha tekijä
« Vastaus #26 : Marraskuu 02, 2012, 08:54:53 ap »

Nyt unohdetaan kaikki höpö-höpö.

Countour Link -mittarissa on paristo muistaakseni CR2032 -tyyppinen (tai joku toinen CR20xx) nappiparisto. Minulla on ollut linkkitoiminto päällä koko ajan ja nyt ehkä kahden vuoden jälkeen mittari valittaa pariston vähyyttä. Kokeita otan vaihtelevasti 2-10 päivässä.

USB-mallisessa mittarissa ei ole linkkitoimintoa. Siinä ei myöskään ole paristoa, vaan laite lataantuu tosiaan USB-piuhan/tietskarin kautta. Yksi lataus riittää 1-2kk ja akku ehkä vajenee pikkuhissuksiin, vaikka mittaria ei käytäkään. Laite lataantuu alle tunnissa ehkä jopa puolessa.
Kirjattu
D1 1972-->
Hoitosurffailija
Muutin uuteen kotipaikkaan voidakseni
jatkaa asianmukaista diabeteshoitoa.

Jalari

• Vanha tekijä
« Vastaus #27 : Marraskuu 02, 2012, 09:05:08 ap »

Hyvä kuulla, tuo patterikesto vaan perustui ohjekirjan ilmoittamaan aikaan, käytäntö sen tosiaan sitten vasta näyttää.
Kirjattu

emonen

• Lentävä kynä
« Vastaus #28 : Marraskuu 02, 2012, 09:13:48 ap »

Countour Link -mittarissa on paristo muistaakseni CR2032 -tyyppinen (tai joku toinen CR20xx) nappiparisto. Minulla on ollut linkkitoiminto päällä koko ajan ja nyt ehkä kahden vuoden jälkeen mittari valittaa pariston vähyyttä. Kokeita otan vaihtelevasti 2-10 päivässä.

USB-mallisessa mittarissa ei ole linkkitoimintoa. Siinä ei myöskään ole paristoa, vaan laite lataantuu tosiaan USB-piuhan/tietskarin kautta. Yksi lataus riittää 1-2kk ja akku ehkä vajenee pikkuhissuksiin, vaikka mittaria ei käytäkään. Laite lataantuu alle tunnissa ehkä jopa puolessa.

Meillä on käytössä Contour link mittari. Tai oikeastaan kolme. Yksi koulussa, käytetään vain kun mittari jäänyt kotiin, kaksi muuta kotona eli jatkuvassa käytössä vaihdellen. Alkuun oli kaksi mittaria, kolmas pyyydettiin aika pian. Ja pumppailtu noilla on marraskuusta 2009, paristoja on vaihdettu karran kahteen mittariin, kolmanteen ei vielä kertaakaan. Annosopas on käytössä ja mittaristakin katsotaan aika usein mitä on tapahtunut. Mittauksia tulee 5-12/vrk. Sensoroidessa joskus vain 3-5.
Kirjattu
Diabeetikkotytön äiti

Pussukka-81

• Vanha tekijä
« Vastaus #29 : Marraskuu 02, 2012, 11:51:18 ap »

---
Nooh, ei kai se tee asiasta vielä höpö-höpöä, jos ei pidä LINK-mittarista eikä Medtronicin purkuohjelmasta ja on siksi annosopas ja mittaritoiminto ottamatta käyttöön... ::) (ei mulle patterien kestävyys ole se suurin haittapuoli)
Ja mulla on tietty niin tasainen boluksen tarve vuorokauden ympäri, että se on todella helppo laskea ilman annosopastakin. Tietty jos olisi kovin monimutkaiset kertoimet ja tarve vaihtelisi paljon päivän aikana, annosopas voisi olla mullekin oiva apu. Tällä hetkellä sille ei kuitenkaan ole niin suurta tarvetta, että siirtyisin annosoppaan ja LINK-mittarin käyttäjäksi. Voishan arvot tietty näpytellä manuaalisestikin, mutta en näe syytä siihen muuta kuin sensorointien aikana.

Se on tiedossa, ettei nykyisessä USB-mittarissa ole link-toimintoa. Tässä onkin kyse siitä, että sellainen on vihdoinkin tulossa, jes! Ja JOS tuon link-USB-mittarin joskus saan, sama kai olisi sillä sokerit lähettää pumppuunkin. USB-mittarista nimittäin pidän erittäin pajon.

Mulla on ollut USB-mittari käytössäni vuoden enkä ole aloituksen jälkeen vielä kertaakaan varsinaisesti ladannut sitä. Mittarin puran koneelle aika harvoin, enintään kerran kuukaudessa (ekan puolen vuoden aikana en purkanut kertaakaan), ja silloin mittari on noin 5-10 min. kerrallaan koneessa kiinni. Akku on siis ollut todella riittoisa ainakin mun käytössäni. Sokereita mittaan 6-12/vrk.

Kirjattu
DM1 vuodesta 1986
Pumpussa Humalog

Linkkejä

Haastaako korona arkea diabeteksen kanssa?

Julkaistu 02.04.2020 | 10:14