Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: Seisovat pöydät uhkana  (Luettu 6621 kertaa)

dadda

• Lentävä kynä
  • DM1v.-91->/Veo+humalog+metformiini/KHH
Vs: Seisovat pöydät uhkana
« Vastaus #15 : Elokuu 23, 2012, 14:13:11 ip »

Mulle kanssa seisova pöytä on ideaali kun saa itse valita ja annostella. Tai kai se meilläkin on pikemminkin linjasto, vaikka saisikin käydä monta kertaa. Otan aina kasvislisäkettä 1/4, liharuokaa 1/4 ja loput salaatteja, öljyä päälle, kaikki samalle lautaselle. En maitoa enkä leipää. Ehkä suklaapala kahvin kanssa. Jos on liian hiilaripitoinen kasvislisuke tai muuten hyvä keitto otan sitä kahvikupissa ruuan jälkeen, ei tule syötyä liikaa.

Mulle tuo lautanen mittana toimii. Ahnehdin vain kasviksia. Salaattia voi sitten jättää syömättäkin jos ei meinaa mahtua, mutta hyvä on ottaa itse ruokaa tietty kohtuumäärä eikä santsia. Tärkeintä on ajatella, että tämä EI ole viimeinen kerta kun ikinä syön. Sama ruokalista pyörii siellä muutaman viikon kierrolla, niin samaa ruokaa saa sitten lisää uudestaan seuraavalla kerralla :D

Hitaasti, ajatuksella ja seurustellen syöminen on hyvä vinkki! Ja se, että liha ja rasva ja kuitu pitää hyvin nälkää, ei tarvi syödä varmuuden vuoksi, voi opettaa mahansa pois ylitäydestä ähkystä, ja antaa luvan itselleen syödä sitten iltapäivällä lisää jos tuleekin yllätysnälkä - harvemmin tulee. Panttaamisesta ja alisyömisestä ja aterian väliinjättämisestä sen sijaan tulee varmasti.
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

Hula1

• Veteraani
« Vastaus #16 : Elokuu 23, 2012, 14:17:58 ip »

Itsehän lihoin heti 5 kg kun aloin käymään töissä, jossa käytiin eri ravintoloiden seisovissa lounaspöydissä. Mulla ongelma oli siinä, että ravintoloissa lounastaminen oli opikelijaruokaan tottuneelle niin kallista, että en raskinut ottaa pientä määrää, kun kerran olin sen 7-10 e ruoasta maksanut. Kun taas palasin kesällä opiskelijaruoan ääreen laiduin 4:ssä viikossa takaisin normaalipainooni...

Summa summarun, ahneus ja itsekurin puuten ovat minun kohdallani suurimmat ongelmat noutopöytien kanssa!
Kirjattu
Paradigm 515 ja Humalog

dadda

• Lentävä kynä
  • DM1v.-91->/Veo+humalog+metformiini/KHH
« Vastaus #17 : Elokuu 23, 2012, 14:25:16 ip »

Joo esim. kiinalaisen ravintolan noutopöytä onkin sitten ihan mahdottomuus, kun sortteja on liikaa! Ja sokerit mahdottomat hallita vaikka jättäis riisin kokonaan pois...mut sitten jos ottaa paljon ja santsaa "maistelumielellä" kaikkia sortteja, voi mun mielestä unohtaa "lautanen  tyhjäksi" periaatteen. Jos jostain ei esim. tykkää niin jättää syömättä.
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #18 : Elokuu 23, 2012, 14:49:17 ip »

Itsehän lihoin heti 5 kg kun aloin käymään töissä, jossa käytiin eri ravintoloiden seisovissa lounaspöydissä. Mulla ongelma oli siinä, että ravintoloissa lounastaminen oli opikelijaruokaan tottuneelle niin kallista, että en raskinut ottaa pientä määrää, kun kerran olin sen 7-10 e ruoasta maksanut. Kun taas palasin kesällä opiskelijaruoan ääreen laiduin 4:ssä viikossa takaisin normaalipainooni...

Summa summarun, ahneus ja itsekurin puuten ovat minun kohdallani suurimmat ongelmat noutopöytien kanssa!

No mulle kävi aikoinaan vähän samoin, tosin pienemmissä määrin. Siis kun vaihdoin nykyiseen työpaikkaani. Huomasin vaan pikkuhiljaa suunnilleen kilon vuodessa tulleen (suorastaan hiipineen) lisää. Sillon alussa mä tietty otin salaatin omalle lautaselleen ja sitten ne lämpimät ruoat sille isolle lautaselle. Tajusinpa onneksi nopsaan ottaa kaiken samalle lautaselle ja jo lakkas painon hidas nousu. Eli mun ongelma oli jättää sitä lautasta vajaaksi, siis sitä lämpimien ruokien lautasta ja ne jotka tietää mun koon, ymmärtää, että mulle täysi lautanen lämmintä ruokaa on vaan liikaa.

Kylmät salaatit hotivat lautasen täydeksi eli söin täysiä lautasellisia enkä "puolityhjiä" ja silti energiamäärä pieneni itselleni sopivammaksi. Siis toki "petkutin" vähän itseäni, mutta mielestäni hyvällä tavalla ;D
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

Jape

• Lentävä kynä
« Vastaus #19 : Elokuu 23, 2012, 15:44:08 ip »

Toisaalta, miksi ottaa lautaselle ensin puoli lautasta rehuja, jos ei syö niitä kuitenkaan ;)...senkin tilan voi täyttää suussa sulavilla perunoilla, pastalla, lihalla, kastikkeella, sitten kiireesti rohmuamaan leipäpöytään leipää ja leikkelettä, sitten muutama lasi maitoa tahi kotikaljaa ja lopuksi iso kuppi pihisevää sumppia.... ;D  ehkä joku hedelmä vielä jonnekin mahan nurkkaan sopii.....

Tämä siis ehkä puolenkymmentä kertaa vuodessa....ei turhan usein. Ehkä jos päivittäin söis niin miettis tarkemmin... 8)
Kirjattu
Jape, vanha pessimisti.

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #20 : Elokuu 23, 2012, 16:25:22 ip »

Käyn harvoin seisovan pöydän antimien ääressä ja taktiikkani on aina sama: Ensin salaatti- ja kalapöytä. Syön ja nautin ihania salaatteja, kaloja jos jonkinmoisia, ktkarapuja... Liha-perunapuoleen en edes katso, ei vaan tee mieli. Jälkkäripöydästä nappaan pikkupaloja ja kaiken kruunaa kahvi.

Eikä massu ole koskaan ähkytäynnä.  :)

Töissä on sama homma eli lautanen ensin puolilleen rehuja ja sitten ne muut. Leipää en syö kuin keittolounaalla ja makeat kiisselit jätän väliin. Ne nostavat turhaan sokereita enkä kyllä pidä sokerikiisselien maustakaan.  ???
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #21 : Elokuu 23, 2012, 16:26:05 ip »

Toisaalta, miksi ottaa lautaselle ensin puoli lautasta rehuja, jos ei syö niitä kuitenkaan ;)...senkin tilan voi täyttää suussa sulavilla perunoilla, pastalla, lihalla, kastikkeella, sitten kiireesti rohmuamaan leipäpöytään leipää ja leikkelettä, sitten muutama lasi maitoa tahi kotikaljaa ja lopuksi iso kuppi pihisevää sumppia.... ;D  ehkä joku hedelmä vielä jonnekin mahan nurkkaan sopii.....

Tämä siis ehkä puolenkymmentä kertaa vuodessa....ei turhan usein. Ehkä jos päivittäin söis niin miettis tarkemmin... 8)

No mä ymmärsinkin, että aloittaja puhui työpaikkaruokailusta, siis aina arvipäivisin tapahtuvasta ja siltä pohjalta olen koko ajan vastaillut. Sinä taas olet tainnut koko ajan puhua satunnaisista seisovista pöydistä. Ja myös siltä kannalta ajattelin, että ymmärsin hänellä olevan vähän ongelmia noiden työpaikan ruokailujen kanssa juuri painon pitämisen/tiputuksen puitteissa.

Mutta jokainenhan näissä jutuissa tekee omat valintansa, siis viimekädessä ;)
Kirjattu
Antsu1

Jape

• Lentävä kynä
« Vastaus #22 : Elokuu 23, 2012, 16:39:14 ip »

Ja kun yrittäjillä ei oo työpaikkaruokailua....ainakaan minulla... :P 8)
Kirjattu
Jape, vanha pessimisti.

Veijo Puustinen

• Intoilija
  • D0=D2 ilman lääkitystä
    • Tietoa LCHF-ruokavaliosta
« Vastaus #23 : Elokuu 23, 2012, 16:55:32 ip »

Rohkeat miehet ei käytä kypärää, ei silmäsuojia eikä ota back up:pia tärkeimmistä tiedostoistaan. Puhumattakaan siitä että heitä verensokerin kovat heilahtelut huolestuttaisi-----vielä.
Kirjattu
“First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.”

Mahatma Gandhi

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #24 : Elokuu 23, 2012, 17:08:09 ip »

No sittenhän sinulla ei ollutkaan mitään sanottavaa varsinaisesti tähän aihepiiriin, siis työpaikkaruokailuun jatkuvsti seisivasta pöydästä :P 8). Eli ihan OK ;D
Kirjattu
Antsu1

Jape

• Lentävä kynä
« Vastaus #25 : Elokuu 23, 2012, 17:19:59 ip »

No sittenhän sinulla ei ollutkaan mitään sanottavaa varsinaisesti tähän aihepiiriin, siis työpaikkaruokailuun jatkuvsti seisivasta pöydästä :P 8). Eli ihan OK ;D

Ei minulla monestikaan ole mitään sanottavaa, niinkuin monella muullakaan, mutta tekstiä silti syntyy. :D Ja Veijolle, edelleen, jos puolenkymmentä kertaa vuodessa tuon tekee, on ihan sama mitä ne sokerit sitten on. Ja senkin voi oikealla määrällä tasoitella. Kypärän käyttö varsinkin mopolla ajellessa on pakollista, rehut ei.

Ei pidä olla liian nipo.

Ja tarkalleen ottaenhan kysyttiin että mitä seisovan pöydän ongelmille voi tehdä....ihan yleisesti käsittelen vaikka aloittaja syökin työpaikalla... 8)
« Viimeksi muokattu: Elokuu 23, 2012, 17:26:52 ip kirjoittanut Jape »
Kirjattu
Jape, vanha pessimisti.

lomalle

• Vieras
« Vastaus #26 : Elokuu 23, 2012, 17:21:56 ip »

Meillä yrttäjillä ei näytä olevan nykyisin mitään sanomista edes työntekijöidemme terveelliseen ruokaan.
Jos poistat perunat, pastat ja leivät seisovasta pöydästä niin kohta varmaankin syytetään työntekijöiden syrjimisestä sekä lähdetään ulosmarssille. Siitäkin huolimatta vaikka tilalle olis tullut paljon kalliinpia vihanneksia ja muita terveellisempiä ruokia. Väittävät etteivät syö mitään porvareiden tai muiden toimihenkilöiden ruokia.

Kirjattu

Pläski

• Veteraani
  • ♂ D2
« Vastaus #27 : Elokuu 23, 2012, 17:44:00 ip »

Saako työpaikaltasi poistua ruokatunnin ajaksi ja joudutko maksamaan ruokailustasi?
Ota vhh retkieväät kotoa mukaan ja mene ulos syömään.

Saa poistua ja ruoka maksetaan. Olen miettinyt tuota eväs-juttua. Voisin lämmittää mikrossa kevytaterian. Sitä voisi joskus kokeilla. Tuntuu siltä, että itse kasattu ateria ei ole yhtään sen halvempi kuin virallinen ateria. Tästä taas seuraa ajatus, että virallisen ruokailun laajempi tarjonta ja terveellisempi tarjonta on parempi ratkaisu.

Hyvä vinkki tuo on kuitenkin.
Kirjattu

Pläski

• Veteraani
  • ♂ D2
« Vastaus #28 : Elokuu 23, 2012, 17:49:38 ip »

No mä ymmärsinkin, että aloittaja puhui työpaikkaruokailusta, siis aina arvipäivisin tapahtuvasta ja siltä pohjalta olen koko ajan vastaillut. Sinä taas olet tainnut koko ajan puhua satunnaisista seisovista pöydistä. Ja myös siltä kannalta ajattelin, että ymmärsin hänellä olevan vähän ongelmia noiden työpaikan ruokailujen kanssa juuri painon pitämisen/tiputuksen puitteissa.

Ihan oikein ymmärsit! Viikonloppuisin voin syödä sitten paremmin diabeetikolle sopivasti.
Kirjattu

Kelmi

• Intoilija
« Vastaus #29 : Elokuu 23, 2012, 17:57:13 ip »

Laivalla seisovasta pöydästa haetaan ensin kalaa ja salaattia. Ja sitten lihaleikkeleitä ja salaattia. Ja sitten lämmintä ruokaa. Ja sitten juustoja. Ja sitten jälkiruokaa. Lopuksi kahvi. Sitten mennään hyttiin ja podetaan täyttä mahaa ja huonoa omatuntoa, Sokeria ei mitata vuorokauteen.
Ei Pläski, en todellakaan osaa sanoa, miten seisovassa pöydässä pitäisi käyttäytyä. Ei olisi pitänyt kirjoittaa tätäkään. Anteeksi.
Kirjattu

Linkkejä