Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: Kokemuksia/vinkkejä soijasta ruuanlaitossa...  (Luettu 4296 kertaa)

zebra1

• Lentävä kynä
Vs: Kokemuksia/vinkkejä soijasta ruuanlaitossa...
« Vastaus #15 : Elokuu 16, 2012, 23:18:12 ip »

Mutta eilen oli nuotilla jotain soijafilepihvejä.

Soijafile. *reps*

Tuohon D1-naisen ruokavalioasiaan. Mulla on kasvissyöjäsisko, jolla on myös pähkinäallergia, ja ite olen tällainen moniruokavamukki. Tehdään ruuat perheessä niin, että pöydässä on kolmenlaista asiaa: perunaa/pastaa/riisiä/ohraa + liha/kalaa + ruokaisaa kasvislisuketta. Siitä saa kukin valita itselleen sopivan yhdistelmän, eikä toisten tarvitse sopeutua hampaat irvessä.  Tämä systeemi on käytössä sekä arkiruuissa että juhlissa, tosin juhlissa niitä lajeja voi olla kymmenen.
Kirjattu
Levemir, Humalog ja metformiini
Keinotekoisesti hengissä, mutta tiukasti elämässä kiinni

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #16 : Elokuu 23, 2012, 13:21:24 ip »

Mä itse olen käyttänyt soijaa oikeastaan vain Alpro soijakerman muodossa. se sopii hyvin korvaamaan esim. tavallista kermaa, jota en pahemmin voi käyttää fosforin vuoksi. Ja toimii minusta hyvin tosiaan esim. uunijutuissa, laatikoissa ym.
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

Susihukka65

• Vieras
« Vastaus #17 : Elokuu 23, 2012, 14:35:03 ip »

Soijakermaa en ole vielä kokeillut, kiinnostaa kokeilla esimerkiksi juurikin uuniruuissa.

Soija ei ole minulle kovin tärkeä asia, käytän sitä ehkä kerran - pari kuussa jossakin muodossa. Enkä voi ymmärtää teitä, jotka ette pidä soijarouheen mausta  :)  :) . Minusta soijarouhe-kasvispata on oikeasti hyvää.

Ruokavalioista: Olen kasvissyöjä, joka käyttää myös kananmunia (luomu-) ja satunnaisesti maitotuotteita. Vatsaongelmat estävät usein maitovalmisteiden käytön (ehkä soijamaito / -jogurtti / -kerma sopisi paremmin? - täytyy tästäkin syystä kokeilla). Lisäksi olen yliherkkä lähes kaikelle tuoreelle, mikä kyllä surettaa kovasti. Kuitenkin vaikkapa vieraisilla onnistun yleensä löytämään jotakin sopivaa syömistä. Jos tarjolla on esimerkiksi lihaa tai kalaa ja jokin lämmin kasvislisuke, otan sen lisukkeen ja lisäksi leipää / leipätikkuja, juustoa tms, ja tilanne on minulle täysin OK.

Zebran systeemi, jossa jokainen kokoaa itselleen sopivan aterian, on oikein hyvä.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 23, 2012, 14:36:35 ip kirjoittanut Susihukka65 »
Kirjattu

Linkkejä