Kohtauspaikka



Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: Hieman vitamiineista  (Luettu 1731 kertaa)

Veijo Puustinen

  • Intoilija
  • Viestejä: 254
  • D0=D2 ilman lääkitystä
    • Tietoa LCHF-ruokavaliosta
Hieman vitamiineista
« : Elokuu 22, 2012, 09:42:54 ap »

Vitamiinien ja mineraalien saanti on tärkeää  kaikille ehkä vielä enemmän meille diabeetikoille. Mistä ne vitamiinit otetaan on aihe mikä näkyy kiinnostavan monia. Itse olen sitä mieltä että niin pitkälle hakea ne luonnolisista lähteistä. Mitä sinä tykkäät?

Pieniä artikkeleita aiheesta:

http://lchf3356.blogit.fi/tarkeita-kasitteita/mita-kaupasta/syotavaa-viikoksi/vitamiineista/
http://lchf3356.blogit.fi/nuorille-tytoille-lisaa-d-vitamiinia/
http://lchf3356.blogit.fi/terveemmaksi-ja-hoikemmaksi-d-vitamiinilla/
Kirjattu
“First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.”

Mahatma Gandhi

mätäomena

  • Aktiivinen
  • Viestejä: 464
Vs: Hieman vitamiineista
« Vastaus #1 : Elokuu 24, 2012, 08:27:24 ap »

Kasvatetussa lohessa (muuta ei ole tarjolla tavalliselle kuluttajalle) EI ole D-vitamiinia.

Ja se lohi on muutenkin ns. roskaruokaa täynnä huonoa rasvaa, vähän ravinteita ja antibioottijäämiä.

Norjalaista lohta Chilestä

Norjalaiset kirjolohikasvattamot uhkaavat Chilen rannikkoa. Kasvattamoista karanneet lohet syövät meret tyhjiksi ja levittävät paikallisia lajeja tuhoavia tauteja. Silti lohentuottajien tuotteissa komeilee mm. WWF:n logo.

TV1 La 25.08.2012 klo: 09.05

Netissäkin näkee vielä 27 päivää:
http://yle.fi/ohjelmat/765977
Kirjattu

lomalle

  • Vieras
Vs: Hieman vitamiineista
« Vastaus #2 : Elokuu 24, 2012, 11:07:17 ap »

Toisissa kalalajeissa on jonkun verran D-vitamiinia ja toisissa Omega3. Mikäli haluaa kaloista saada vitamiinit ja Omega3 pitää syödä lähes joka päivä. Silli, silakka, magrilli ja kuha ovat parhaita.

Kirjattu

V. Kuutti

  • Veteraani
  • Viestejä: 1241
Vs: Hieman vitamiineista
« Vastaus #3 : Elokuu 24, 2012, 13:48:43 ip »

Monipuolinen ruoka takaa vitamiinit. Itse en ruokaile apteekin tiskillä.
Drive in apteekki on hieman outo ruokapaikka.
Kirjattu

lomalle

  • Vieras
Vs: Hieman vitamiineista
« Vastaus #4 : Elokuu 24, 2012, 20:07:22 ip »


Drive in apteekki on hieman outo ruokapaikka.

Siellä onkin kallit vitamiinit. Täytyy ennakoida ja tilata USA:sta, pääsee monta kertaa halvemmalla.

Kirjattu

rane58

  • Aktiivinen
  • Viestejä: 647
Vs: Hieman vitamiineista
« Vastaus #5 : Elokuu 25, 2012, 02:47:35 ap »

Kasvatetussa lohessa (muuta ei ole tarjolla tavalliselle kuluttajalle) EI ole D-vitamiinia.

Ja se lohi on muutenkin ns. roskaruokaa täynnä huonoa rasvaa, vähän ravinteita ja antibioottijäämiä.

Norjalaista lohta Chilestä

Norjalaiset kirjolohikasvattamot uhkaavat Chilen rannikkoa. Kasvattamoista karanneet lohet syövät meret tyhjiksi ja levittävät paikallisia lajeja tuhoavia tauteja. Silti lohentuottajien tuotteissa komeilee mm. WWF:n logo.

TV1 La 25.08.2012 klo: 09.05

Netissäkin näkee vielä 27 päivää:
http://yle.fi/ohjelmat/765977

Näin tuon ohjelman jo aiemmin, kyllä pisti vihaksi koko touhu... >:(
Kirjattu
-Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.
-Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.

mätäomena

  • Aktiivinen
  • Viestejä: 464
Vs: Hieman vitamiineista
« Vastaus #6 : Elokuu 25, 2012, 07:32:04 ap »

Monipuolinen ruoka takaa vitamiinit. Itse en ruokaile apteekin tiskillä.

Ei apteekissa mitään vitamiineja myydä.

Itse ostan sieltä lääkkeet.
Kirjattu
 

Linkkejä