Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: hoitovälineiden kuljetus matkalla (kova boxi?)  (Luettu 3841 kertaa)

Tiinaliisa

• Jäsen
  • D1 vuodesta 1968, Pumppu 2011 alkaen, 670g 03-2019
hoitovälineiden kuljetus matkalla (kova boxi?)
« : Elokuu 19, 2012, 13:55:48 ip »

Kerro, oletko löytänyt jonkun hyvän kuljetuslaukun pumppuvälineille? Mielestäni kanyylit+säiliöt olisi hyvä kuljettaa matkalla ihan omassa boxissa (käsimatkatavaroissakin). Tietysti myös "varavälineet" eri paikassa.

Odotan vinkkejä; kiitos ;)
Kirjattu
Harmaimmillakin pilvillä on kultaiset reunat ja pilvien yläpuolella paistaa aina aurinko.

Hula1

• Veteraani
Vs: hoitovälineiden kuljetus matkalla (kova boxi?)
« Vastaus #1 : Elokuu 19, 2012, 14:35:23 ip »

Mulla on lyhyitä parin päivän reissuja varten Medtronicilta saatu kangaskotelo, johon mahtuu just muutama kanyyli, paristo, varaneuloja, lansetteja, liuksapurkki ja insuliinisäiliö. Vastaavasti olen joskus käyttänyt esim. Marimekon pussukoita.

Pitemmille matkoille olen pakannut kaikki hoitovälineet isoon läpinäkyvään minigrip-tyyliseen muovipussiin, jota on helppo näytää vaikkapa lentokentän turvatarkastuskessa tarvittaessa. Käytän myös jos sun minkäkinlaisia meikkibokseja tai sitten heittelen varavälineitä ihan sellaisenaan makalaukun/repun taskuihin. Tietysti käytännön elämää helpottaa, jos kaikki välineet ovat kompaktisti samassa paikassa!

Mun mielestä neulat ym. kestävät aika hyvin kolhuja, joten en koe tarvetta koville pakkauksille. Ainoa, mitä jollain suojaisin on lasinen insuliinipullo. Mutta toisaalta senkinhän ainakin lentokoneeseen mennessä pitäisi olla alkuperäisessä pahvipakkauksessaan.
Kirjattu
Paradigm 515 ja Humalog

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #2 : Elokuu 19, 2012, 14:48:18 ip »

Mulla on vain nesteet siinä läpinäkyvässä Minigrip-pussissa ja siinäkin vain turvatarkastuksen ajan. Kaikki muut ovat matkan pituuden mukaan sellasessa sopivan kokosessa "toilettilaukussa", jonne yleensä sitten ne nesteetkin (inskat/inskakynät) siirrän heti turvatarkastuksen jälkeen.

Noin lyhykäisyydessään toimin.

Mä suosin pehmeitä toilettilaukkuja ehdottomasti kovien asemesta. Ne on minusta helpompi tunkea joskus täyteenkin käsimatkatavaralaukkuun muiden kamojen joukkoon ::).
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

kakoni

• Jäsen
« Vastaus #3 : Elokuu 19, 2012, 23:31:18 ip »

Tällasesta kokemusta;
http://www.medicool.com/diabetes/diabetes_travel_dipakdel.php

Tuohon menee..noh..kaikki;) (Kanyylit, säiliöt, muu pumppusälä, insuliniit, varajärjestelmät ja vs/ketoaine mittari...)

Kirjattu

Friita

• Lentävä kynä
« Vastaus #4 : Elokuu 20, 2012, 07:27:22 ap »

Mulla on marimekon pussukka, mutta sinne ei kaikki tahdo mahtua, pitäisi löytää vähän isompi pussukka, kun jaksais vain etsiä.
Kirjattu
D1 vuodesta 1986,
Veo 2/2012 - >
MiniMed 640G 5/2015
MiniMed 670G 6/2019
+ humalog sekä joitakin tabletteja

kaali

• Matkailija
« Vastaus #5 : Elokuu 20, 2012, 19:38:17 ip »

Mulla taisi viimeksi olla meikkipussissa. En muista, laitoinko 3 ml insuliiiniampulleja neste-minigrip-pussiin. Luultavasti en.
Kirjattu
- muista unelmoida, sillä unelmasi voivat toteutua -

AC-Spirit Combo + Humalog 5/2012

zalagadulla

• Aloittelija
  • DM1, Combo & Novorabid
« Vastaus #6 : Syyskuu 12, 2012, 08:56:34 ap »

Kakoni, kuinka monta kanyylia olet saanut mahtumaan tuohon medicoolin boxiin? Aika pieni oli minusta kahden viikon tarvikkeille. Mulla on A-C Flexlink pystykanyyli käytössä, mutta tietty jos matkalle ottais noita vinokanyyleita niin ehkä mahtuis? Olis hienoa jos sais kaikki kamat noin pieneen tilaan :D nyt mulla on ollut sellainen järjettömän iso Ikean toilettilaukku, missä kaikki kamat ihan sekaisin :-\
Kirjattu

Nainen57

• Aktiivinen
« Vastaus #7 : Syyskuu 12, 2012, 14:55:31 ip »

Minulla on diabete-ezy kova kotelo (googlaa, heillä on toimituksia ympäri maailmaa) johon mahtuu hyvin kolmet setit sekä muut tarvittavat (ampullit, varapatteri, varakynät, testiliuskat ym). Sitä pidän käsimatkatavaroissa. Matkalaukussa kulkee lähetin ja loput setit, määrä riippuu siitä kuinka pitkään on tarkoitus olla ulkomailla. Käsilaukussa on vielä mingrip pussissa yksi setti ja insuliiniampulli ja varapatteri. Käsilaukussa on myös hypoevästä, joskin sen pillimehun kanssa on usein kinaa. Viimeeksi tosin Helsingissä poikeuksellisesti ei ollutkaan ongelmaa vaikka ensin virkailija ehdotti että heitä mehu pois tai juo heti, niin kun kuuli että olen diabeetikko sanoi että ota mukaan vaan :)
Kirjattu
D1 vuodesta 1991, 670g 21.11.2019 (sitä ennen 640g ja Veo)

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #8 : Syyskuu 12, 2012, 14:58:10 ip »

Just vaellukselle lähdössä ja purin d-vermeet alkuperäispakkauksistaan ja laitoin pieniin minigrip-pusseihin, ei parane olla yhtään ylimääräistä kannettavaa mukana ja varsinkin kaikenlaiset kovat rasiat on rinkassa no-no. Ainut, mikä kulkee kovassa rasiassaan on glukagon.
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

zalagadulla

• Aloittelija
  • DM1, Combo & Novorabid
« Vastaus #9 : Syyskuu 13, 2012, 13:32:45 ip »

Meinasin aikoinani tilata just ton diabete-ezy kotelon, mutta arvelutti mitä sinne mahtaa mahtua. Nyt niillä tais olla jotain tarjouksia että ehkä tilaankin sieltä. Myös toi minigrip -pussi on varmaan aika kätevä. Kiitos vinkistä. Pystykanyyleitäkin mahtuu minigrippiin ilman niitä suojuksia varmaan melkoisesti enemmän kuin suojuksien kanssa. Kyllä kannatti taas tulla tänne ihmettelemään.  :D
Kirjattu

kivitatti

• Lentävä kynä
« Vastaus #10 : Syyskuu 13, 2012, 15:28:31 ip »

Ainoa, mitä jollain suojaisin on lasinen insuliinipullo. Mutta toisaalta senkinhän ainakin lentokoneeseen mennessä pitäisi olla alkuperäisessä pahvipakkauksessaan.
Tuo on ihan typerä sääntö. Insuliinipullon kyljessä lukee mitä se pitää sisällään. Eikä mulla kyllä ole koskaan ollut lääkkeet alkuperäispakkauksissaan. Reseptit vaan mukana. Ajatteleppa joku jolla on lääkekaapillinen päivittäin käytettäviä eri lääkkeitä(täältä löytyy varmasti sellaisia ihmisiä useampiakin ;)), joka normaalisti annostelee ne dosettiin valmiiksi, niin sen pitää viikon reissulle raahata se koko kaapillinen mukanaan, vaikka dosetti veisi vain kirjan verran tilaa.

Kanyylipakkaukset työnnän matkalaukkuun sinne väleihin, minne ne mahtuu. Ne ei pienistä iskuista hajoa.
Pystykanyyleja pakkaisin ehkä minigripin sijasta johonkin kovaan rasiaan, esim margariinirasiaan. Ainakin accuchekin pystyissä on se neulansuojus niin huonosti kiinni, että irtoaa ihan varmasti jos minigripissä laittaa laukkuun litistymään.
Kirjattu
- D1, hypotyreoosi, astma, ibs - ♀
- Accu-Chek Spirit Combo Humalogilla, Thyroxin ja Pulmicort -

dadda

• Lentävä kynä
  • DM1v.-91->/Veo+humalog+metformiini/KHH
« Vastaus #11 : Syyskuu 14, 2012, 18:24:41 ip »

Joo, esim. Metformiinin loota on ihan järjettömän iso! Riittäiskö että on läpipainoliuskoissa, niissäkinhän lukee lääkkeen nimi, mut ei kyllä sitä kenelle on, mut sehän taas on resepteissä..? Tästä väännettiin jossain toisessa ketjussa jo. Dosetti on niiin kätevä.
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #12 : Syyskuu 14, 2012, 19:25:51 ip »

Ainakin joskus kait oli tarkoitus just se, että sulla siis on resepti ja se pakkaus, jossa on apteekin tarra, josta selviää, että pillerit on juuri sinulle kirjoitetulla reseptillä apteekista haettu.

Varmaan (kuvittelen ainakin) halusivat varmistaa, että et kanna jonkin toisen hommaamia (tai luvattomista paikoista hommattuja) lääkkeitä etenkin, kun/jos kyseessä olisi noita huumausaineinakin käytettäviä juttuja. Oletan, että sellaisten kuljetuksen kanssa pitäisi olla kaikki todisteet mukana ja viranomaisille on helpompi antaa vaan yhdet ohjeet, vaikkeivat sitten niitä tiukkaan seuraakaan.

Ja juu, itse käytän dosettia reissuilla pillereille. Kerran on tullut ongelmia inskan kanssa, muttei sekään johtunut siitä, ettei ampulli ollut omassa pakkauksessaan vaan siitä, että oli mennyt se englanninkielinen certificaatti jo yli vuoden ikäiseksi, olivan Intiassa niin tarkkoja, tai se tyttö oli, joka minua käsikopeloi pumpun vuoksi, vanhempi virkailija ymmärsi heti tilanteen ja sain jatkaa matkaa kohti lentokonetta (ja Helsinkiä ;)).
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

dadda

• Lentävä kynä
  • DM1v.-91->/Veo+humalog+metformiini/KHH
« Vastaus #13 : Syyskuu 15, 2012, 11:32:25 ap »

Joo tarkoitus on kyllä selvä ja hyvä mutta läytännössä hankala, joten toimin kutakuinkin kuten sinä... ;D
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

Jalari

• Vanha tekijä
« Vastaus #14 : Syyskuu 26, 2012, 11:05:48 ap »

Just vaellukselle lähdössä ja purin d-vermeet alkuperäispakkauksistaan ja laitoin pieniin minigrip-pusseihin, ei parane olla yhtään ylimääräistä kannettavaa mukana ja varsinkin kaikenlaiset kovat rasiat on rinkassa no-no.
Kyllä mä laittaisin infuusiosetit ja muut johonkin sopivaan pakasterasiaan. En vaan luota siihen että rinkka ei sais jossain kummallisessa tilanteessa kunnollista osumaa… Kompastuminen nyt lähinnä tulee mieleen, kompastuminen märkään (esim. leveä tunturipuro) seuraavana ja lopuksi vaikka rinkan heitto vahingossa sopivalta tunturinjyrkänteeltä alas – vaikka nyt joku Tuolpagorni tai Norra Sytertoppen etc. josta jengi alati heittelee rinkkokaan alamäkeen…  ;D Köh, no ennemmin ehkä rinkan joutuminen alimmaiseksi bussissa sitten ennemmin tms.
Kirjattu

Linkkejä