Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: Insuliinipumppu ja liikunta  (Luettu 2997 kertaa)

heppis

• Vieras
Insuliinipumppu ja liikunta
« : Elokuu 16, 2012, 07:34:37 ap »

Mitenkäs teidän lapsilla/nuorilla on pumppu kiinnitettynä kun harrastaa liikuntaa? Meillä 9-v poika ja vyötäröllä pumppuvyöllä. Liikunta olisi helpompaa, jos pumppu ei pääse heilumaan tai liikkumaan. Olisi siis kiva kuulla erilaisista tavoista ja ennenkaikkea tarvikkeista. Oletteko itse tehneet ja millaisia?
Kirjattu

HMK

• Aloittelija
Vs: Insuliinipumppu ja liikunta
« Vastaus #1 : Elokuu 16, 2012, 16:18:24 ip »

Meillä yksinkertaisesti otetaan pumppu pois liikunnan ajaksi. Sokrut laskee liikunnassa yleensä sen verran reippaasti, että näin voi hyvin tehdä. Jos korkeiden sokrujen puolesta pumppua liikunnan aikana on tarvis, laitetaan vähän bolusta etukäteen, pumppu irti ja sit taas liikunnan jälkeen (joskus välissäkin) lisää tarpeen mukaan. Lapsi itsekin tykkää kovemman liikunnan aikana olla "vapaana" pumpusta. -Sitten tietty pitää vaan muistaa kytkeä takaisin. Ja ihan perus pihaleikkejä ei tässä vielä lasketa liikunnaksi, silloin pumppu kulkee joko vyössä tai housun taskussa.
Kirjattu

heppis

• Vieras
« Vastaus #2 : Elokuu 16, 2012, 19:23:58 ip »

Kiitos vastauksestasi. Mekin teemme näin harrastusten parissa, mutta koulussa on se ongelmana kun poika ei itse saa kanyylia vielä kunnolla irti (takapuolessa kiinni) ja toisena ongelmana on se kun on sensori käytössä. Jos pumppu kaukana niin sensori yhteys häviää. Tietääkö joku, joko Suomesta saisi erilaisia vöitä ja pussukoita ja ehkä muunlaisiakin pumpun kantovälineita? Usasta olen tilannut vöitä ja katsellut netistä sellaisia "pumppupantoja", mutta niitä en ole uskaltanut tilata kun ei pysty näkemään ensin livenä.
Kirjattu

hansu

• Vieras
« Vastaus #3 : Lokakuu 16, 2012, 22:39:43 ip »

Katso netistä www.annaps.com/fi, pumppu alushousut.
Meillä tyttö pelaa jalkapalloa ja tyttöjen mallin alkkarit (tosi hyvät)
tai sitten vain vyotärökotelo tarpeeksi tiukalla
Kirjattu

Seibe

• Jäsen
« Vastaus #4 : Lokakuu 17, 2012, 23:00:46 ip »

Noi pumppualushousut vaikuttaa kivoilta, mutta ilmeisesti ei vielä pienille lapsille löydy. Meillä 6v poika pelaa jalkapalloa, treenit ovat sen verran "löysemmät" ettei pumppua tarvi ottaa pois. Olen hankkinut hänelle tälläisen vyön
http://www.spibelt.fi/Original-v%C3%A4rivetoketjulla.php
Vöistä on myös diabetic-malli, mutta ihan orginaali toimii meillä. Pääset hypistelemään noita Intersportissa.
Kirjattu
Poika -06, jolla 1DM -08, A-C Combo cum Novorapid 9/12 lähtien.

Linkkejä