Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6960 jäsentä  •  418037 viestiä  •  19985 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi milkavainamo, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Poistettu-missä motivointi?  (Luettu 16334 kertaa)

Veijo Puustinen

• Intoilija
  • D0=D2 ilman lääkitystä
    • Tietoa LCHF-ruokavaliosta
Vs: Poistettu-missä motivointi?
« Vastaus #30 : Elokuu 23, 2012, 12:12:53 ip »

Pelkkien blogilinkkien jakaminen Kohtauspaikalla ei edistä vertaistukea. Linkkialoituksia poistetaan helpommin kuin asiasisältöisiä.

Diabetesliiton tiedotus

Kirjoitukseni "Vain Diabetes2" on saanut kyytiä. Puuttuiko asiasisältöä vai pettääkö vanhan miehen muisti?
Kirjattu
“First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.”

Mahatma Gandhi

NooNoo

• Vieras
« Vastaus #31 : Syyskuu 03, 2012, 08:21:02 ap »

Eikö täältä bannata koskaan nimimerkkejä joiden ainoa tarkoitus on vain provota? Joidenkin kohdalla en löydä edes kirjoituksia joissa saisi mitään viitteitä että heillä ylipäätään olisi diabetes. Kuten tämä josta tein äsken ilmoituksen.
Kirjattu

BlueDeath

• Vieras
« Vastaus #32 : Syyskuu 03, 2012, 09:00:58 ap »

Joidenkin kohdalla en löydä edes kirjoituksia joissa saisi mitään viitteitä että heillä ylipäätään olisi diabetes.
En ota muuten mitään kantaa, mutta säännöissä lukee: "Kohtauspaikka on
diabeetikoille ja
diabeteksesta
kiinnostuneille

tarkoitettu foorumi"
Kirjattu

NooNoo

• Vieras
« Vastaus #33 : Syyskuu 03, 2012, 09:44:06 ap »

Joidenkin kohdalla en löydä edes kirjoituksia joissa saisi mitään viitteitä että heillä ylipäätään olisi diabetes.
diabeetikoille ja
diabeteksesta
kiinnostuneille

tarkoitettu foorumi"

Eli ei-diabeetikon olisi tämän perusteella oikeutettua vinoilla diabeetikolle hänen hoidostaan? No tämä selvä.
Kirjattu

BlueDeath

• Vieras
« Vastaus #34 : Syyskuu 03, 2012, 14:07:10 ip »

diabeetikoille ja
diabeteksesta
kiinnostuneille

tarkoitettu foorumi"

Eli ei-diabeetikon olisi tämän perusteella oikeutettua vinoilla diabeetikolle hänen hoidostaan? No tämä selvä.
No mitään sellaista en ole sanonut. Kannattaisi lukea tarkasti ennen kuin "suutuksissaan" lähtee kirjoittelemaan. Tarkensin vain sitä, että kyllä tänne saa ei-diabeetikotkin kirjoitella. Anteeksi nyt sitten vain jos se on sinulle noin suuri ongelma.
Kirjattu

dadda

• Lentävä kynä
  • DM1v.-91->/Veo+humalog+metformiini/KHH
« Vastaus #35 : Syyskuu 03, 2012, 14:33:08 ip »

Tuskin se sulle on suuttunut vaan vinoilulle.
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

NooNoo

• Vieras
« Vastaus #36 : Syyskuu 04, 2012, 13:58:48 ip »

Tuskin se sulle on suuttunut vaan vinoilulle.

No nimenomaan. Ensin pake vastaa kysymykseen jota en kysynyt ja sitten syyttää ymmärtämättömäksi. Ihan kuin täällä olisi ainoa keskustelun muoto nykyään tuo että yritetään saada mitä tahansa kirjoittanut näyttämään tyhmältä...
Kirjattu

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #37 : Syyskuu 04, 2012, 14:36:26 ip »

Mä olen alkanut miettimään, että ollaanko me diabeetikot tosiaan niin stressaantuneita tämän diabeteksemme kanssa, että on alkanut iltsehillintä ja sanomisten vastaanottotaito heikkenemään, kuten tietty itse sanomistenkin kitkeryyskin.

Mä en ole sitä oikein aiemmin uskonut, mutta nyt on pakko myöntää... Huomaan itsessänikin, ettei pinna enää kestä kuten aiemmin. Ja pinnahan vaan kiristyy ja kiristyy, jos samasta jatketaan - puolin sun toisin. Tälläisissä tilanteissa "luovuttava" on minusta "voittaja".
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

BlueDeath

• Vieras
« Vastaus #38 : Syyskuu 04, 2012, 15:26:57 ip »

Myönnän kyllä, että ylireagoin tuossa vastauksessani. Sitä pyydän anteeksi.

Mutta tuo itse asia: minä en oikein vieläkään ymmärrä NooNoota. Minä ymmärsin NooNoon alkuperäisen viestin siten, että hän luulisi, että tänne ei ei-diabeetikot saisi kirjoittaa ollenkaan. Minä viittasin sääntöihin, että kyllä saa. En puhunut mitään siitä, että ei-diabeetikolla olisi oikeus vinoilla hoidosta diabeetikolle.
Kirjattu

NooNoo

• Vieras
« Vastaus #39 : Syyskuu 04, 2012, 16:12:46 ip »

No, mä puhuin juuri siitä että ihmiset joilla ei välttämättä ole koko diabetesta, tai sitten ovat D2:ia alkavat räyhätä mulle ettei D1:stä voi hoitaa VHH ruokavaliolla. Enköhän mä sen itse paremmin tiedä.

Yleisin syytös on että jos saa D1 hallintaan VHH:lla on että väittää että koko diabetes paranee. Ei kukaan niin väitä. Ja sitten on taas lynkkauskone Diabetesliiton siunauksella päällä.
Kirjattu

Veijo Puustinen

• Intoilija
  • D0=D2 ilman lääkitystä
« Vastaus #40 : Syyskuu 04, 2012, 16:21:15 ip »

No, mä puhuin juuri siitä että ihmiset joilla ei välttämättä ole koko diabetesta, tai sitten ovat D2:ia alkavat räyhätä mulle ettei D1:stä voi hoitaa VHH ruokavaliolla. Enköhän mä sen itse paremmin tiedä.

Yleisin syytös on että jos saa D1 hallintaan VHH:lla on että väittää että koko diabetes paranee. Ei kukaan niin väitä. Ja sitten on taas lynkkauskone Diabetesliiton siunauksella päällä.

Kyllä D1:stä voi hoitaa VHH:lla ja joidenkin ,kuten minun, mielestä sitä tulee hoitaa VHH:lla.

Sen kummemmin D1:nen kuin D2:nen ei parane mutta usein D2:nen pääsee lääkityksestä kun pitäytyy VHH:lla.

http://lchf3356.blogit.fi/diabeteksesta/diabeetikon-keittokirja-1917/lchf-ruokavalion-vaikutuksesta-diabeeteksessa/

http://lchf3356.blogit.fi/diabeteksesta/diabeetikon-keittokirja-1917/lchf-ruokavalion-vaikutuksesta-diabeeteksessa/
Kirjattu
“First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.”

Mahatma Gandhi

BlueDeath

• Vieras
« Vastaus #41 : Syyskuu 04, 2012, 17:27:42 ip »

Ok, asia selvä.
Kirjattu

dadda

• Lentävä kynä
« Vastaus #42 : Syyskuu 04, 2012, 19:54:31 ip »

Mun mielestä kellään ei oikein ole kanttia sanoa toiselle miten hänen tulisi sairauttaan hoitaa. Lääkäreillä ehkä, vaikka hekään eivät osuisi neuvoissaan oikeaan ;) Miksei voida uskoa että eri ihmiset pääsevät samaan lopputulokseen eri reittejä?
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

Veijo Puustinen

• Intoilija
  • D0=D2 ilman lääkitystä
« Vastaus #43 : Syyskuu 04, 2012, 20:05:44 ip »

Mun mielestä kellään ei oikein ole kanttia sanoa toiselle miten hänen tulisi sairauttaan hoitaa. Lääkäreillä ehkä, vaikka hekään eivät osuisi neuvoissaan oikeaan ;) Miksei voida uskoa että eri ihmiset pääsevät samaan lopputulokseen eri reittejä?

Dadda

Olen aivan samaa mieltä, sitä paitsi se on mahdotonta mutta ainahan voi vihjaista että muitakin mahdollisuuksia on. Sen jälkeen on lukiija joka täysin päättää omasta elämästtään ja syömisistään.
Kirjattu

Mahatma Gandhi

dadda

• Lentävä kynä
« Vastaus #44 : Syyskuu 04, 2012, 20:29:22 ip »

Nimenomaan VAIHTOEHTOJA. Tyyliin, Hei, saattaisko sullekin sopia tämä...? Se on eri asia, kuin että Jos minulta kysytään, sinun tulisi hoitaa itseäsi näin, mutta ole vaan rauhassa huonossa tasapainossa tyhmyyttäsi...

Se valinta kun ihan oikeasti ei ole tietyn hoitomuodon ja hyvän hobiksen ja toisen hoitomuodon ja huonon hobiksen välillä, vaan ainakin ykköset on sen verran erilaisia kuten olen koittanut selittää, että jollekin toiselle saattaa tie hyvään hoitotasapainoon olla tyystin toinen kuin toiselle.

Se on sitten eri asia ja todella "kirveelle töitä" -osastoa, että näistä vaihtoehdoista ei ennakkoluulojen ja jääräpäisyyden takia hoitotaholta saa tietoa, ja moni diabeetikko ei siksi löydä itselleen sopivaa hoitoa. Siihen juuri tätä tällä palstalla vinkkaamista tarvitaan.
Kirjattu

Linkkejä

Puolustusvoimat ei muuta päätöstään diabetesta sairastavien varusmiespalveluksesta

Puolustusvoimat vahvisti tänään päätöksensä, että diabetesta sairastavat vapautetaan palveluksesta rauhan aikana. Käytännössä päätös hautaa monen nuoren diabeetikon toiveet asevelvollisuuden suorittamisesta.

Julkaistu 07.02.2020 | 13:29