Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6960 jäsentä  •  418037 viestiä  •  19985 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi milkavainamo, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Poistettu-missä motivointi?  (Luettu 16333 kertaa)

Veijo Puustinen

• Intoilija
  • D0=D2 ilman lääkitystä
    • Tietoa LCHF-ruokavaliosta
Vs: Poistettu-missä motivointi?
« Vastaus #15 : Elokuu 10, 2012, 14:22:33 ip »

Mutta viisaampi osaa aina vaieta ajoissa.

Täsmälleen samaa mieltä. Olen vain sivusta seurannut tätä hurjaa vyörytystä ja antanut valua kuin vesi hanhen selästä. Valitettavasti - harmittaa jälkeenpäin - provosoiduin yksi ilta vastaamaan, kun minusta oli liian röyhkeää tulla diabeetikoiden foorumille lausumaan jotakin sen suuntaista kuin "vuonna 1917 tyypin 1 diabeetikoiden tilanne oli hieman hankalampi".

Snanna, allekirjoituksesi on mainio.

Väännetä'än nyt sinullekin rautalangasta ja lupaan kirjoittaa hitaasti että ennätät ajatella lukiessasi.

Vuonna 1917 D1:n tilanne oli hieman hankalampi........koska kyseisen keittokirjan ruokavalio D2:lle, kuten jo nykyisin tiedetään, toimii, katso Ruotsin Sosiaaliministeriön lausunto kahden vuoden tarkastuskierroksen jälkeen- "LCHF ruokavalio perustuu tieteeseen ja käytännön kokemukseen ja sitä voidann käyttää hoitomuotona D2:ssa ja painonhallinnassa". D1:lle ei insuliinin puutteen takia tilanne ollut sama.

Se ravinto mikä on hyväksi sokeritautiselle on ollut tiedossa jo vuosisatoja. Tänään voidaan viralliselta taholta suositella diabeetikolle samaa ravintoa kuin muillekin (hh=sokeria 55-60E%) mutta aina se tärkein unohtuu siinä yhteydessä. Näin voi diabeetikko syödä RIITTÄVÄLLÄ LÄÄKITYKSELLÄ (usein nousevalla lääkityskierteellä ja diabetksen luonnollisine seurauksineen).
Kirjattu
“First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.”

Mahatma Gandhi

Veijo Puustinen

• Intoilija
  • D0=D2 ilman lääkitystä
« Vastaus #16 : Elokuu 10, 2012, 14:29:16 ip »

Eroa on keskinäisellä ja yhdensuuntaisella tiedonvälityksellä. Vertaistuen lähtökohta on, että pitää muita vertaisinaan, ja ajattelee voivansa oppia jotain myös heiltä. Linkittää voi tyyliin "mitäs mieltä olette tästä, tällaisen löysin" tai "täällä on totuuteni, lukekaa ja oppikaa". Tämän eron luulen olevan kuohunnan taustalla.

Milloin, voi milloin päästään puhumaan kiihkottomasti itse asiasta, joka olisi meille monille niin olennainen paremman tasapainon etsimisessä...Toivon liiton ja suositusten yms. tulevan ajan kanssa kunnolla vastaan, niin maaperä "vapaustaistelijoille" katoaisi...

dadda

Missä olen kirjoittanut että tämä on tutuus, oppikaa jne.
Pitäisikö ajatella että täällä liikkuu vain lukuhaluttomia alaikäisiä joille kaikki, mm. kaipaamasi "mitä olette mieltä tästä" täytyy syöttää lusikalla valmiiksi pureskeltuna?
Kyllä aloitukseni ovat aiheyttaneet paljon keskustelua foorumilla, valitettavasti myös näiltä eri foorumien tyypillisiltä narisijoilta. Onko kuitenkin niin että kyseessä onkin se että heidän "totuutensa" on vaarassa kirjoittamieni artikkeleiden kanssa??
« Viimeksi muokattu: Elokuu 10, 2012, 16:38:36 ip kirjoittanut Veijo Puustinen »
Kirjattu
“First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.”

Mahatma Gandhi

Friita

• Lentävä kynä
« Vastaus #17 : Elokuu 10, 2012, 16:56:17 ip »

Teo ootte ihania, kiteytitti minunkin ajatukseni, dadda ja Pussukka-81  :-*
Kirjattu
D1 vuodesta 1986,
Veo 2/2012 - >
MiniMed 640G 5/2015
MiniMed 670G 6/2019
+ humalog sekä joitakin tabletteja

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #18 : Elokuu 10, 2012, 17:04:26 ip »

Mä en jaksanut noita linkitysviestejä edes katsella, niinpä laitoin koko nimimerkin estolistalleni.

Joissain muilla palstoilla olen nähnyt aloitetun suoraan oma kesksutelu blokista ja se on toiminut hyvin. Ne, jotka haluavat blokia tutkia, löytävät sen helpolla ja toisaalta siihen ei tarvi uudelleen ja uudelleen törmätä vähän joka keskustelussa.

Sikäli aika harvinaista minulle tuo estolistan käyttö, että vain yksi nimimerkki siellä on. Ja minulla suurin syy on tuo linkkien kylväminen.
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

Philomela

• Vanha tekijä
« Vastaus #19 : Elokuu 10, 2012, 17:06:28 ip »

^Hyvä idea, kiitos  :)  Eipä olisi tullut mieleen.
Kirjattu

Friita

• Lentävä kynä
« Vastaus #20 : Elokuu 10, 2012, 17:08:01 ip »

Mä en jaksanut noita linkitysviestejä edes katsella, niinpä laitoin koko nimimerkin estolistalleni.

Oi, voiko niinkin tehdä? Mä en oo tajunnut moista, kiitti vinkistä  :)
Kirjattu
D1 vuodesta 1986,
Veo 2/2012 - >
MiniMed 640G 5/2015
MiniMed 670G 6/2019

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #21 : Elokuu 10, 2012, 17:11:10 ip »

Oi, voiko niinkin tehdä? Mä en oo tajunnut moista, kiitti vinkistä  :)

Omaa profiilia päivittämällä löytyy mahdollisuus, on erikseen "kaverit" ja "estolista"
Kirjattu
Antsu1

???

• Vieras
« Vastaus #22 : Elokuu 10, 2012, 17:17:32 ip »

Tehty ;)
Kirjattu

Susihukka65

• Vieras
« Vastaus #23 : Elokuu 10, 2012, 17:52:35 ip »

Samoin täällä  :) .
Kirjattu

Friita

• Lentävä kynä
« Vastaus #24 : Elokuu 10, 2012, 17:54:23 ip »

Huono juttu sinänsä, että ei-kirjautuneena kuitenkin näkee ks. tyypin kirjoitukset :( Ehdin jo säikähtää, ettei tää toimikaan, pitää muistaa aina kirjautua sisään, näemmä.
Kirjattu
D1 vuodesta 1986,
Veo 2/2012 - >
MiniMed 640G 5/2015
MiniMed 670G 6/2019

Susihukka65

• Vieras
« Vastaus #25 : Elokuu 10, 2012, 18:00:32 ip »

Friita, veit sanat suustani (tai kirjaimet näppäimistöltäni). Ehdin jo säikähtää ihan samaa  ;D .
Kirjattu

Veijo Puustinen

• Intoilija
  • D0=D2 ilman lääkitystä
« Vastaus #26 : Elokuu 10, 2012, 18:04:15 ip »

Friita, veit sanat suustani (tai kirjaimet näppäimistöltäni). Ehdin jo säikähtää ihan samaa  ;D .

Hauskaa kun on ihan ikioma ihailijalauma. ;=))
Kirjattu

Mahatma Gandhi

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #27 : Elokuu 10, 2012, 18:56:03 ip »

Huono juttu sinänsä, että ei-kirjautuneena kuitenkin näkee ks. tyypin kirjoitukset :( Ehdin jo säikähtää, ettei tää toimikaan, pitää muistaa aina kirjautua sisään, näemmä.

No saman minäkin heti alussa tajusin, mutta kun laittaa itsensä aina kirjautuneeksi, niin eipä ole tuotakaan ongelmaa. Tosin useamman koneen käyttäjällä en tiedä miten onnsituu, mutta kait ainakin jos samalla koneella... No niin pitkälle ei ole vielä tarvinut mennä.

Ja kun vastauksia ei voi kirjopitella kuin kirjautuneeena, niin siinähän ehtii pahimmat tunnekuohut jo laantua, vaikka olisikin nähnyt esim. taas niiden linkkien "kukkivan" ;)
Kirjattu
Antsu1

Tea

• Lentävä kynä
« Vastaus #28 : Elokuu 11, 2012, 22:33:41 ip »

Noh, minä lienen sitten "näitten foorumien tyypillinen narisija", jonka kokemukset ei vaan tue yhden totuuden torvia.

Ei sinällään haittaa äärettömästi. Mutta se yksipuolinen toitotus rasittaa. Toistaiseksi en ole ketään laittanut estolistalle kuitenkaan.

Ja kuten jo aiemmin todettu - jos haluan kaivella jotain asiaa, voin googlailla itsekin. En tarvitse linkityksiä sinne tänne tai tuonne, vaan mukava olisi keskustella, vaikka välillä tiukemminkin, mutta kuitenkin niin, että keskustelua käydään asiaperustein & tasavertaisesti. Jokaisella on omat kokemuksensa & joku juttu sopii toiselle paremmin kuin toiselle.

Eniten ketuttaa nämä linkitykset johonkin bernsteineihin, joilla homma toimii tavalla F kuin junan vessa. Ja samaan aikaan ovat täysin tietämättömiä, ihanan sivullisia vaikkapa hormonien vaikutuksesta verensokereihin. Ja itse tahkoaa sitten ihan urakalla tuolla ladulla, josta ei pahemmin armoa satele. No, onpahan oppinut taaplaamaan, mutta kaikkea muuta kuin helpolla. Siihen päälle ei vaan kertakaikkiaan jaksa jotain kivankuuloisia tarinoita joihin ei vaan ole mahdollisuuksia. Rkele vaikka kuinka yrittäisi. Ja siihen päälle sitten kuunnella, jotta "no toimii se, mutta et vain osannut oikein". Ihan kuin olisi alakoululainen tautinsa kanssa.

Pah. Sanon minä. Ja siihen päälle sitten ihanaa, että olette täällä. Te, joilla on empatiakyky tallella.  :)
Kirjattu
Tea
DM tyyppi1 (Levemir & Humalog)

Susihukka65

• Vieras
« Vastaus #29 : Elokuu 12, 2012, 06:45:39 ap »

Minusta kaikki linkit eivät ole pahasta, esimerkiksi Hoitovälineet-osiossa linkit ovat monta kertaa vieneet sivuille, joita en itse varmasti koskaan olisi löytänyt. Ja jopa iltapäivälehden raapaisu ilman faktoja ja perusteluja voi herättää kiinnostuksen johonkin asiaan, ja siitä rupeaa sitten itse ottamaan selvää. Loputon linkkitehtailu on asia erikseen.

Minäkin toistan saman asian kuin te muutkin: mistä tahansa voi keskustella, kun sen tekee asiallisessa ja ystävällisessä hengessä. Täällä on monia kirjoittajia, joiden kanssa olen jostakin asiasta täysin eri mieltä mutta joiden maltillisia ja harkittuja kirjoituksia luen mielelläni. Saavat minut tarkastamaan omia kantojani.

Tällä totuudella tulet autuaaksi -julistajat osuvat minua niin pahasti hermoon ehkä siksi, että vuoden alkupuolisko on ollut todella vaikea niin oman kuin varsinkin läheisen (ei diabeetikko, parantumaton sairaus, jossa tapahtui merkittävä käänne pahempaan vuoden alussa) terveyden kannalta. Olen miettinyt kevään aikana näitä asioita paljon ja ajattelen nyt niin, että on lakattava toivomasta turhia ja että asiat pitää vain hyväksyä sellaisina kuin ne ovat. Esimerkiksi diabetes-vatsa-ongelmavyyhti tulee seuraamaan minua lopun elämääni, ja siksi en koskaan saa tasapainoani hyväksi. En vaikka tekisin mitä.

Ja siihen päälle sitten ihanaa, että olette täällä. Te, joilla on empatiakyky tallella.  :)

Niin! Joistakin viesteistä jää hyvä mieli pitkäksi aikaa  :) . Ja osa on niin hervottomia, ettei niitä voi yksin julkisella paikalla lukea, nämä epikriisikukkaset esimerkiksi...
Kirjattu

Linkkejä

Puolustusvoimat ei muuta päätöstään diabetesta sairastavien varusmiespalveluksesta

Puolustusvoimat vahvisti tänään päätöksensä, että diabetesta sairastavat vapautetaan palveluksesta rauhan aikana. Käytännössä päätös hautaa monen nuoren diabeetikon toiveet asevelvollisuuden suorittamisesta.

Julkaistu 07.02.2020 | 13:29