Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6974 jäsentä  •  418246 viestiä  •  20001 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Riikka Lindholm, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Poistettu-missä motivointi?  (Luettu 16568 kertaa)

Veijo Puustinen

• Intoilija
  • D0=D2 ilman lääkitystä
    • Tietoa LCHF-ruokavaliosta
Poistettu-missä motivointi?
« : Elokuu 10, 2012, 11:08:31 ap »

Kirjoitukseni "Totta ja tarua LCHF/VHH:sta" näyttää saaneen siivet selkäänsä?

katsoin kirjoituksen tarpeelliseksi (käännös lääkärin mielipiteestä, Ruotsin suurimmalta terveyssivulta) foorumissa esiintyvien väärinkäsitysten takia.
Kirjattu
“First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.”

Mahatma Gandhi

Diabetesliiton tiedotus

• Administrator
  • Veteraani
Vs: Poistettu-missä motivointi?
« Vastaus #1 : Elokuu 10, 2012, 11:54:19 ap »

Pelkkien blogilinkkien jakaminen Kohtauspaikalla ei edistä vertaistukea. Linkkialoituksia poistetaan helpommin kuin asiasisältöisiä.

Diabetesliiton tiedotus
Kirjattu

PateT

• Lentävä kynä
« Vastaus #2 : Elokuu 10, 2012, 11:58:49 ap »

Pelkkien blogilinkkien jakaminen Kohtauspaikalla ei edistä vertaistukea. Linkkialoituksia poistetaan helpommin kuin asiasisältöisiä.

Diabetesliiton tiedotus
HYVÄ Ylläpito!!!
Paté
Kirjattu
Elämä on kuin kameli.Sen saa tekemään mitä tahansa paitsi peruuttamaan.
-Marcelene Cox

Veijo Puustinen

• Intoilija
  • D0=D2 ilman lääkitystä
« Vastaus #3 : Elokuu 10, 2012, 11:59:53 ap »

Diabetesliiton tiedotus

Linkkialoitus-asiasisältö??? Missä mielessä aloitus oli asiaton??
Mitä tekemistä kirjoituksen aiheella on "kohtauspaikan toiminnan" kanssa???
« Viimeksi muokattu: Elokuu 10, 2012, 12:04:31 ip kirjoittanut Veijo Puustinen »
Kirjattu
“First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.”

Mahatma Gandhi

Veijo Puustinen

• Intoilija
  • D0=D2 ilman lääkitystä
« Vastaus #4 : Elokuu 10, 2012, 12:03:00 ip »

Diabetesliiton tiedotus
HYVÄ Ylläpito!!!
Paté

PateT

Kirveleehän se aina kun joutuu oppimaan jotain uutta. ;=))
Kirjattu

Mahatma Gandhi

Pussukka-81

• Vanha tekijä
« Vastaus #5 : Elokuu 10, 2012, 12:24:19 ip »

Nimenomaan, juuri PAKKO ja JOUTUMINEN syö pohjaa kaikelta oppimiselta! ::)
Väkisin kun tuputtaa, harvaa jaksaa kiinnostaa...
Ja pakottaminen on eri asia kuin motivoiminen.
Kirjattu
DM1 vuodesta 1986
Pumpussa Humalog

Veijo Puustinen

• Intoilija
  • D0=D2 ilman lääkitystä
« Vastaus #6 : Elokuu 10, 2012, 12:26:46 ip »

Nimenomaan, juuri PAKKO ja JOUTUMINEN syö pohjaa kaikelta oppimiselta! ::)
Väkisin kun tuputtaa, harvaa jaksaa kiinnostaa...
Ja pakottaminen on eri asia kuin motivoiminen.

Kuka pakottaa??? On täysin vapaaehtoista se mitä suuhunsa panee, onneksi!
Kirjattu

Mahatma Gandhi

Pussukka-81

• Vanha tekijä
« Vastaus #7 : Elokuu 10, 2012, 12:38:13 ip »

Niin, en tiedä ketä tai mitä tarkoitit tällä "kirveleehän se aina kun JOUTUU oppimaan jotain uutta". Luultavasti osaat itse vastata siihen parhaiten, turhaan kysyt sitä minulta.

Pointtini oli se, että ainakaan minua ei motivoi "uuden" asian PAKKOsyöttö. Kun linkkiä tulee linkin perään, niistä menee teho eikä niitä tee mieli avata. Enkä avaakaan. Mutta tämä on vain minun mielipiteeni eikä sitä ole tieteellisesti todistettu, joten tällä ei välttämättä ole painoarvoa vertaistukeen perustuvalla keskustelupalstalla... ;)
Kirjattu
DM1 vuodesta 1986
Pumpussa Humalog

nopal

• Jäsen
  • DM1. Remission venytystä jo vuodesta 2011.
« Vastaus #8 : Elokuu 10, 2012, 12:46:44 ip »

1. Mikä Kohtauspaikka on?

1.1. Kohtauspaikka on diabeetikoille ja diabeteksesta kiinnostuneille tarkoitettu foorumi, jonka tarkoituksena on mahdollistaa vertaistuki ja keskinäinen tiedonvälitys.

Eikös tässä ole nimenomaan kysymys tiedonvälityksestä? Jatkuvastihan täällä avataan uutena viestiketjuna linkkejä tutkimuksiin, artikkeleihin tms. ilman että varsinaiseen ensimmäiseen viestiin sisältyy minkäänlaista jaarittelua.
Kirjattu
remissioni.blogspot.fi

Veijo Puustinen

• Intoilija
  • D0=D2 ilman lääkitystä
« Vastaus #9 : Elokuu 10, 2012, 12:54:04 ip »

Niin, en tiedä ketä tai mitä tarkoitit tällä "kirveleehän se aina kun JOUTUU oppimaan jotain uutta". Luultavasti osaat itse vastata siihen parhaiten, turhaan kysyt sitä minulta.

Pointtini oli se, että ainakaan minua ei motivoi "uuden" asian PAKKOsyöttö. Kun linkkiä tulee linkin perään, niistä menee teho eikä niitä tee mieli avata. Enkä avaakaan. Mutta tämä on vain minun mielipiteeni eikä sitä ole tieteellisesti todistettu, joten tällä ei välttämättä ole painoarvoa vertaistukeen perustuvalla keskustelupalstalla... ;)

Lopeta naukuminen turhasta. Kukaan ei pakota sinua tekemään mitään. Ei, lukemaan kirjoituksiani eikä avaamaan linkkejäni. Keskity kirjoittamaan omasta asiastasi, minäkin saatan lukea ne. Tyhjän narisijat ei paljon paina minun näkökohdastani.
Kirjattu

Mahatma Gandhi

Pussukka-81

• Vanha tekijä
« Vastaus #10 : Elokuu 10, 2012, 13:06:01 ip »

Tästä ei ollutkaan kyse. Lähinnä siitä, että jos sama nimimerkki käy kaikissa aloittamissaan  ketjuissa "keskustelua" lätkimällä linkkejä omaan blogiinsa, se ei enää ole vertaistukea eikä keskinäistä tiedonvälitystä, ainakaan minusta. Lähinnä se on jo tuputtamista, ainakin minusta. Näin mielenkiintoinen ja hedelmällinenkin keskustelunavaus muuttuu helposti inhottavaksi...kuten monessa tällaisessa ketjussa onkin käynyt. Mutta tottakai jokaisella on oikeus kirjoitella täällä, siitä nyt kuitenkaan ei ollut kyse.

Ja Veijo, juuri omia asioitanihan minä kirjoitinkin, vain ja ainoastaan omia mielipiteitäni ;D. Minulla vain ei valitettavasti ole mielipiteisiini mitään valmista blogilinkkiä olemassa...ja jos mielipiteeni ovat sinusta turhaa naukumista, miauuuuu, jätä ne lukematta. Nyt näytät vinkumisiani kuitenkin seuraavan. Ja se mikä on sinulle turhaa narinaa, voi olla minulle täyttä asiaa. Ehkä siinä se kuilu onkin...pyydät omia mielipiteitä, mutta sitten kuitenkin lyttäät ne turhanpäiväisinä vinkumisina ja naukumisina. Se on sitä jumaluutta...eipäs kuin vertaistukea ja keskinäistä tiedonsiirtoa.
Kirjattu
DM1 vuodesta 1986
Pumpussa Humalog

Snanna

• Vieras
« Vastaus #11 : Elokuu 10, 2012, 13:22:11 ip »

Tästä ei ollutkaan kyse. Lähinnä siitä, että jos sama nimimerkki käy kaikissa aloittamissaan  ketjuissa "keskustelua" lätkimällä linkkejä omaan blogiinsa, se ei enää ole vertaistukea eikä keskinäistä tiedonvälitystä, ainakaan minusta. Lähinnä se on jo tuputtamista, ainakin minusta. Näin mielenkiintoinen ja hedelmällinenkin keskustelunavaus muuttuu helposti inhottavaksi...kuten monessa tällaisessa ketjussa onkin käynyt. Mutta tottakai jokaisella on oikeus kirjoitella täällä, siitä nyt kuitenkaan ei ollut kyse.

Ja Veijo, juuri omia asioitanihan minä kirjoitinkin, vain ja ainoastaan omia mielipiteitäni ;D. Minulla vain ei valitettavasti ole mielipiteisiini mitään valmista blogilinkkiä olemassa...ja jos mielipiteeni ovat sinusta turhaa naukumista, miauuuuu, jätä ne lukematta. Nyt näytät vinkumisiani kuitenkin seuraavan. Ja se mikä on sinulle turhaa narinaa, voi olla minulle täyttä asiaa. Ehkä siinä se kuilu onkin...pyydät omia mielipiteitä, mutta sitten kuitenkin lyttäät ne turhanpäiväisinä vinkumisina ja naukumisina. Se on sitä jumaluutta...eipäs kuin vertaistukea ja keskinäistä tiedonsiirtoa.

Hyvä Pussukka-81!

Olen sun kanssa ihan samaa mieltä. Sivusilmällä olen seurannut tätä sokeaa saarnaamista palstalla. Tiedonvälitys ja tuputtaminen on tosiaan kaksi ihan totaalisen eri asiaa. Eiköhän aikuiset ihmiset tiedä, että mikä heille on parasta ihan ilman sitä tyrkyttämistäkin. Ja jos ei halua toimia terveellisellä tavalla, niin se on henkilön oma asia. Terveellistäkään on paha lähteä määrittelemään, sen verran erilainen jokainen meistä on.

P.S. Repesin huutonauruun tuon "...ja jos mielipiteeni ovat sinusta turhaa naukumista, miauuuuu, jätä ne lukematta." -kohdalla.  ;D
Kirjattu

tapsa

• Lentävä kynä
« Vastaus #12 : Elokuu 10, 2012, 13:51:24 ip »

Lienee hyväksyttävä, että keskustelupalstoilla viihtyy joukko narsistisia egoisteja, jotka vastailevat pääasiassa omiin provosoiviin kirjoituksiinsa ja väheksyvät muita.

Saavat mukaansa jopa myötäilijöitä.

Mutta viisaampi osaa aina vaieta ajoissa.
Kirjattu
tapsa, d1 vuodesta 1953, Animas-pumppuhoitoa  yli 14 v ja nykyisin Lispro:lla

Susihukka65

• Vieras
« Vastaus #13 : Elokuu 10, 2012, 14:09:09 ip »

Mutta viisaampi osaa aina vaieta ajoissa.

Täsmälleen samaa mieltä. Olen vain sivusta seurannut tätä hurjaa vyörytystä ja antanut valua kuin vesi hanhen selästä. Valitettavasti - harmittaa jälkeenpäin - provosoiduin yhtenä iltana vastaamaan, kun minusta oli liian röyhkeää tulla diabeetikoiden foorumille lausumaan jotakin sen suuntaista kuin "vuonna 1917 tyypin 1 diabeetikoiden tilanne oli hieman hankalampi".

Snanna, allekirjoituksesi on mainio.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 10, 2012, 14:16:33 ip kirjoittanut Susihukka65 »
Kirjattu

dadda

• Lentävä kynä
  • DM1v.-91->/Veo+humalog+metformiini/KHH
« Vastaus #14 : Elokuu 10, 2012, 14:16:56 ip »

Eroa on keskinäisellä ja yhdensuuntaisella tiedonvälityksellä. Vertaistuen lähtökohta on, että pitää muita vertaisinaan, ja ajattelee voivansa oppia jotain myös heiltä. Linkittää voi tyyliin "mitäs mieltä olette tästä, tällaisen löysin" tai "täällä on totuuteni, lukekaa ja oppikaa". Tämän eron luulen olevan kuohunnan taustalla.

Milloin, voi milloin päästään puhumaan kiihkottomasti itse asiasta, joka olisi meille monille niin olennainen paremman tasapainon etsimisessä...Toivon liiton ja suositusten yms. tulevan ajan kanssa kunnolla vastaan, niin maaperä "vapaustaistelijoille" katoaisi...
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

Linkkejä