Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6900 jäsentä  •  416932 viestiä  •  19922 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Tyypin 1, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: 2-sokeritautiset, mitä söitte aamiaiseksi?  (Luettu 11972 kertaa)

lomalle

• Vieras
2-sokeritautiset, mitä söitte aamiaiseksi?
« : Elokuu 07, 2012, 10:52:57 ap »

Itse söin makkarakeittoa jossa ei ole perunoita ja makkara on 90% lihaa.

Kirjattu

Pläski

• Veteraani
  • ♂ D2
Vs: 2-sokeritautiset, mitä söitte aamiaiseksi?
« Vastaus #1 : Elokuu 07, 2012, 11:48:37 ap »

On vakiintumassa tämä: Aamupuuro noin puoli litraa (maitoa ja vähän sokeria päälle), pari voileipää juustoineen tai makkaroineen, pari mukia kahvia maidon kanssa. Menee helposti iltapäivälle ilman nälkää.

Toisinaan ei jaksa tehdä puuroa vaan syö enemmän leipiä.
Kirjattu

ergava

• Veteraani
  • D2 Keliakia
« Vastaus #2 : Elokuu 07, 2012, 12:13:35 ip »

7:30 Vs 8.1 ja
-lääkkeet
-mustaa maustamatonta kahvia 2 mukillista
-50g kotijuustoa, kun ei enempää ollut
- 2 paistettua kanan munaa
- 100g kylmä grillimakkara 67% lihaa, 19%rasvaa, 1,6% suolaa,........ Gluteeniton

12:06
Ei ole nälkä vieläkään. Lounas joskus toisella keralla....9.9mmol/L. Voi savilakit kumminkin??????????. Uusia mittareita on paikallislehdissä haukuttu...En nyt kumminkaan usko senkään syyksi.
Kirjattu
D2 vuodesta 1997 ja Keliakia n.1995
Menee toistaiseksi : Levemir 14yks, Metforem 750mg 1,Trajenta 1 aamulla, Met 2 illalla,  ASA-ratiopharm 50mg, Magnesium,  vitamiineja

Ultsi

• Lentävä kynä
« Vastaus #3 : Elokuu 07, 2012, 12:32:08 ip »

Riisi+kaurahiutaleita 1 dl, 2 dl Oatly kalsium kauramaitoa > näistä puuro
1 dl mustikoita puuron kanssa
2 dl viiden hedelmän mehua joista puolet ko. mehua ja puolet vettä
vettä tablettien nauttimiseen
Presidentti tummapaahto kahvia 2 dl.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 07, 2012, 12:44:59 ip kirjoittanut Ultsi »
Kirjattu
D2

mirgrud

• Matkailija
« Vastaus #4 : Elokuu 07, 2012, 16:14:42 ip »

Kahvia kookosöljyllä ja kahvia ilman öljyä. Ei maistu aamulla mikään muu ?
Jos joskus syön aamupalan, niin pari keitettyä kananmunaa.
Kirjattu

mmol/L 5.0

• Vanha tekijä
« Vastaus #5 : Elokuu 07, 2012, 19:15:09 ip »

AAMUPALA:
1. 5 kpl tyrninmarjoja pakkasesta, ruokalusikallinen kylmäpuristettua pellavan siemenöljyä.
2. Paistettu kamananmuna,  verilettu, 17%:n kermajuustoviipaleet, valkosipulin kynsi.
3. Juomalasiin ed. illalla muhimaan lkaitettu ruokalusikallinen pellvansiemenrouhetta.
4. Ripaus lesekaurapuuroa, johon reilusti mustikoita ja 2 rkl Turkkilaista jogurttia.
Kirjattu

lomalle

• Vieras
« Vastaus #6 : Elokuu 08, 2012, 10:42:59 ap »

Eilisen makkarasopan lopun.

Kirjattu

Veijo Puustinen

• Intoilija
  • D0=D2 ilman lääkitystä
    • Tietoa LCHF-ruokavaliosta
« Vastaus #7 : Elokuu 08, 2012, 11:44:44 ap »

(Olin lipsahtanut tuonne 1:sten palstalle joten korjataan. Sopii kuitenkin vihjeenä myös 1:sille joten en poista sieltä)

"200gr itse uunissa laittamaani sivulihaa, (valkosipulilla/pippurilla) maustettua. 3 kananmunaa. Mustaa kahvia 2 kupillista.

En koske edes heinähangolla aamulla (enkä muutenkaan) viljatuotteisiin, kevyttuotteisiin, paistorasvoihin tai margariineihin. Sama koskee kaikkiin tuotteisiin minkä nimityksen alussa on sana "kevyt". Ei viitsi kantaa kallista vettä kotiin kun sitä löytyy muutenkin. Viime viikoina suoraan lähteestä mökillä. Nyt kuitenkin jo Ruotsissa mutta porakaivon vesi kelpaa hyvin.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 08, 2012, 11:50:38 ap kirjoittanut Veijo Puustinen »
Kirjattu
“First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.”

Mahatma Gandhi

Friita

• Lentävä kynä
« Vastaus #8 : Elokuu 08, 2012, 19:19:34 ip »

(Olin lipsahtanut tuonne 1:sten palstalle joten korjataan. Sopii kuitenkin vihjeenä myös 1:sille joten en poista sieltä)

Kyllä mua oikeastaan vituttaa aikalailla tuo komentti tuolla VÄÄRÄSSÄ paikassa. Täällä 2. tyypin osiossa nousee aina hemmetinmoinen huuto, jos 1. tyyppiläiset kommentoivat. Niin, pitäiskö meidän vain hyväksyä kaikki paska?
Kirjattu
D1 vuodesta 1986,
Veo 2/2012 - >
MiniMed 640G 5/2015
MiniMed 670G 6/2019
+ humalog sekä joitakin tabletteja

Veijo Puustinen

• Intoilija
  • D0=D2 ilman lääkitystä
« Vastaus #9 : Elokuu 08, 2012, 19:57:47 ip »

Kyllä mua oikeastaan vituttaa aikalailla tuo komentti tuolla VÄÄRÄSSÄ paikassa. Täällä 2. tyypin osiossa nousee aina hemmetinmoinen huuto, jos 1. tyyppiläiset kommentoivat. Niin, pitäiskö meidän vain hyväksyä kaikki paska?

Kyllä tähän maailmaan mölinää mahtuu-jopa mitättömistä jutuista.
Kirjattu
“First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.”

Mahatma Gandhi

Dad

• Vanha tekijä
« Vastaus #10 : Elokuu 08, 2012, 21:06:04 ip »

Käy vaikka kävelylenkillä välillä, että saat pahimmat höyryt laskemaan. Tuolla menolla katkeaa verisuoni päästä.

Veijon kommentissa ei muuten ollut mitään vikaa, hänen aamiaisensa olisi aivan oiva ykköstyyppiläisellekin.
Kirjattu
"Well managed diabetes is the leading cause of nothing", Dr. William Polonsky

"It never ceases to surprise me at the infinite capacity of the human mind to resist the introduction of useful knowledge." Thomas Raynesford Lounsbury

Friita

• Lentävä kynä
« Vastaus #11 : Elokuu 08, 2012, 22:06:14 ip »

Tyyppi2:han näistä kirjoittamisista kirjaa pitää, miksei hän nyt natise, että Vessukka kirjoitti 1. tyyppiläisten ketjuun? Kun meidän ohjeita kritisoidaan 2. tyyppiläisten ketjuissa, niin miksi meidän pitäisi sitten olla hiljaa ns. omassa ketjussa?
Kirjattu
D1 vuodesta 1986,
Veo 2/2012 - >
MiniMed 640G 5/2015
MiniMed 670G 6/2019
+ humalog sekä joitakin tabletteja

Veijo Puustinen

• Intoilija
  • D0=D2 ilman lääkitystä
« Vastaus #12 : Elokuu 08, 2012, 22:22:53 ip »

Tyyppi2:han näistä kirjoittamisista kirjaa pitää, miksei hän nyt natise, että Vessukka kirjoitti 1. tyyppiläisten ketjuun? Kun meidän ohjeita kritisoidaan 2. tyyppiläisten ketjuissa, niin miksi meidän pitäisi sitten olla hiljaa ns. omassa ketjussa?

Piti elämää kuka hyvänsä niin aina yhtä naurettavaa mielestäni. Diabeetikko kuin diabeetikko. Ravinolla on niin paljon yhteistä että siinä mielessä on aivan yhdentekevää kumpaanko ketjuun kirjoittaa. keskittykää asiaan asiallisesti. Rajavartiolaitos hoitaa rajojen valvonnan.
Kirjattu

Mahatma Gandhi

kivitatti

• Lentävä kynä
« Vastaus #13 : Elokuu 08, 2012, 23:15:28 ip »

Hehee, työnnän lusikkani tänne aamupalasoppaan. ;D
HOX! Olen ykkönen, mutta väliäkö hällä. Jotkut kakkosetkin voi syödä hiilareita. ;) Mulla on kaksi aamupalavaihtoehtoa:
1) Puuro: 1dl kaurahiutaleita, 1dl leseitä, 2dl raejuustoa, maitoon keitettynä. Sekaan 1dl marjoja ja silmäksi reilusti oivariinia. Työläs, mutta terveellinen ja täyttävä.
2) Leipä ja jogurtti: Oululainen jälkiuunipala (100% täysjyväruista, lisäaineeton), päälle 4 siivua pekonia, 2 siivua kalkkunaleikkelettä, 3 siivua kermajuustoa ja paistettu kananmuna. Noin 250g turkkilaista jogurttia ja 1dl marjoja.

Ja totta turisette, hyviä aamupalavaihtoehtoja täältä löytyy ykkösillekin. :)
Kirjattu
- D1, hypotyreoosi, astma, ibs - ♀
- Accu-Chek Spirit Combo Humalogilla, Thyroxin ja Pulmicort -

dadda

• Lentävä kynä
  • DM1v.-91->/Veo+humalog+metformiini/KHH
« Vastaus #14 : Elokuu 08, 2012, 23:17:23 ip »

No katos kun meille avattiin samasta aiheesta ihan oma ketju...

Taas puhutaan "ohjeista" ja "neuvoista", vaikka molempien ketjujen otsikoissa puhuttiin vain omista kokemuksista...
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

Linkkejä