Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6912 jäsentä  •  417187 viestiä  •  19933 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Savoost, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Ykköset, mitä söitte aamiaiseksi  (Luettu 8887 kertaa)

dadda

• Lentävä kynä
  • DM1v.-91->/Veo+humalog+metformiini/KHH
Vs: Ykköset, mitä söitte aamiaiseksi
« Vastaus #60 : Elokuu 20, 2012, 22:29:01 ip »

Tuoreita mustikoita, jugurttia ja pähkinöitä! Ja sitten kahvia. Ihana marja-aika...
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #61 : Elokuu 21, 2012, 15:08:47 ip »

- 1 monivilja paahtoleipäsiivu
- Becell 60%
- 1 keitetty kananmuna
- pari lasillista vettä

Eli köyhä aamiainen ennen Meikkuun lähtöä, siellä sitten vähän lisää ennen yhtätoista
- reilu vaaleahko kinkkusämpylä, jossa siis
-- vähän jotain rasvaa
-- pari tomaattisiivua
-- pari suolakurkkusiivua
-- kolme pientä kinkkusiivua
-- pieni salaatinlehti
- mukillinen kahvia
- lasillinen vettä
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

Sailor

• Jäsen
« Vastaus #62 : Elokuu 22, 2012, 10:56:07 ap »

- Becell 60%
- 1 keitetty kananmuna
- pari lasillista vettä

Eli köyhä aamiainen ennen Meikkuun lähtöä, siellä sitten vähän lisää ennen yhtätoista

Mulla on arkiaamuisin aina aika köyhä aamiainen eli pari hapankorppua, oivariinia, muutama siivu juustoa ja keitetty kananmuna. Kahvinkin juon vasta töissä.
Kirjattu

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #63 : Elokuu 22, 2012, 11:28:18 ap »

- Becell 60%
- 1 keitetty kananmuna
- pari lasillista vettä

Mulla on arkiaamuisin aina aika köyhä aamiainen eli pari hapankorppua, oivariinia, muutama siivu juustoa ja keitetty kananmuna. Kahvinkin juon vasta töissä.

No tänään palasin taas aika normaaliin eli:
- 2 monivilja paahtoleipäsiivua (ehdottomasti paahtimen kautta)
- Becell 60%
- 1 jääsalaatin lehti
- 1,5 siivua lisäaineetonta pyökkisavustettua kinkkua
- 1 tomaatti
- mukillinen kahvia (mustana)
 Ja taas se lasillinen vettä pillereiden kera.

Mulla on aika vakiona normi-aamuisin hiilareita noin 25-30g koostuivat ne sitten mistä vaan ja useinmiten ne koostuvat just paahtoleivästi tai sitten kaurapuurosta, lisukkeet sitten vaihtelevat.
Kirjattu
Antsu1

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #64 : Elokuu 22, 2012, 12:02:40 ip »

Palan ruispuikulaa tuoreella graavisiialla ja tillillä päällystettynä. Seuraksi pari mukillista hyvää ja vahvaa norjalaista kahvia.  :)

Mustikoita aioin lähteä vielä keräämään ilta- ja aamupalaksi, mutta näyttää aika sateiselta...
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

dadda

• Lentävä kynä
« Vastaus #65 : Elokuu 22, 2012, 12:46:59 ip »

Oo Toukkis tuossa olis aamiainen mun makuun..

Mulla on jäänyt viime aikoina aamiaiset pois, kun yöt menee vähän valvoessa ja nukun univelat pois kun muu perhe lähtee. Sen sijaan syön myöhäisillallisen. Samalla on inskantarve kääntynyt laskuun, niin heräsin yhdentoista maissa hypoon. Eli vasstaus otsikon kysymykseen - vajaan lasin tuoremehua ja pari karkkia hypovarastosta - jos lasketaan vielä aamiaiseksi...
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #66 : Elokuu 22, 2012, 13:07:36 ip »

Mulla oli jossain vaiheessa työpäivinä tapana juoda aamulla lasillinen appelsiinituoremehua ja lähteä töihin, sitten aamupäivän aikana meni töissä muutama mukillinen kahvia ja eka kiinteä ruoka oli lounas joskus klo 11 jälken.

Vatsa ei tykännyt yhtään pitkän päälle ja niinpä opettelin paremmille tavoille, ei koskaan tuoremehua tyhjään vatsaan ja sitten ei myöskään pelkkää kahvia sen tuoremehun päälle, vaan jotain leipää piti olla mukana. Loppui närästykset ja ylävatsakivut kuin seinään. Vinkit sain eräältä työkaveriltani, vatsahaavapotilaalta :D

Tuoremehu jäi lopullisesti ja aamukahvit töissä saivat kaverikseen aina pari leipäsiivua tai sämpylän ;)
Kirjattu
Antsu1

dadda

• Lentävä kynä
« Vastaus #67 : Elokuu 22, 2012, 13:43:22 ip »

Mun työ-normiaamis on se mustikka-jugurttismoothie ja pähkinöitä kotona, kun ei ole nälkä ja sitä voi tehdä valmiiksi kannuun niin on nopea. n. 12 Hhg. Töissä sitten vasta ysiltä aamukahvi, ja puol 12 lounas. Tuolla kombinaatiolla toimii maha eikä närästä, kun kahvi on vasta myöhemmin ja smoothie on "kuituinen" ja täyttävä vaikka onkin juotavaa.
Kirjattu

Ruiskaunokki

• Aktiivinen
« Vastaus #68 : Elokuu 22, 2012, 15:29:06 ip »

Meen seitsemäksi töihin eli kuudelta ylös ja puoli seiskalta lähtö - mulla ei todellakaan ole nälkä saati tarve syödä heti aikaisen herätyksen jälkeen, joten kotona juon vain lasin vettä,töissä sitten 7 ja 9 välillä 2 isoa mukia kahvia maitotilkan kera. Jos vs on ok (eli alle 7) herätessä, en tähän mennessä pistä muuta kuin aamu-Lantuksen klo 6. Sitten aamiaistauolla töissä n. klo 9.30 syön vakkariksi muodostuneen 1 siivu kokojyväleipää (15 g hh), 1 paistettu kananmuna ja 1 grillattu makkara, eli puoli-irlantilainen aamiainen,nam!Tuolle pistän 3 ky Humalogia, muuten pukkaa aamunkoittonousua. Myöskin yhtään enemmän hiilaria aamiaisella tuppaa nostamaan sokruja vaikka kuinka pistäis, eli tuo on osoittautunut mulle hyväksi määräksi. Lounas sitten klo 12.30 paikkeilla.
Kirjattu
D1 vuodesta 1987
"If you don't like where you are, move. You are not a tree. "

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #69 : Elokuu 22, 2012, 16:25:13 ip »

Mullekaan ei työaamuna ruoka maistu. Puoli väkisin syön yhden A-jukurtin ja sitten töissä klo 8.30 kahvitauolla Ruisleipää, vihanneksia ja kahvia.  :)

Lounastauko on puolenpäivän maissa ja silloin kyllä maittaa sapuska kuin sapuska! Puolet lautasesta täytän aina salaatilla ja on se kumma miten "valmiiseen pöytään" syömäänmeno tuntuu mukavalta!  ;)
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

zebra1

• Lentävä kynä
« Vastaus #70 : Elokuu 22, 2012, 21:42:07 ip »

Mua taas ihan tosissaan yrjöttää, jos aamiainen jää väliin. Jotain on pakko saada pian heräämisen jälkeen, muuten olisin työmatkalla pusikossa laattaamassa. En tiedä miksi näin on, se on alkanut kauan ennen karppaamista. Veli taas on aamuisiin surkea syömään mitään, että ei johdu edes lapsuudenkodin tavoista.
Kirjattu
Levemir, Humalog ja metformiini
Keinotekoisesti hengissä, mutta tiukasti elämässä kiinni

Linkkejä

Lääkehoito onnistuu yhdessä

Julkaistu 08.10.2019 | 15:07