Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: Kun sitten jotain jää matkasta...  (Luettu 8034 kertaa)

Antsu1

• Lentävä kynä
Vs: Kun sitten jotain jää matkasta...
« Vastaus #30 : Heinäkuu 24, 2012, 12:12:11 ip »

Täällä kuulemma tilataan jokainen yksittäinenkin liuskapurkki erikseen Saksasta, siksi joutuu odottamaan. Ja varastotilaa ei ole yhtään. Hmm, kumpihan maksais enemmän, pienen huoneen hommaaminen varastoksi vai noi yksittäistilaukset?
Onkohan se sen Performan kanssa noin, mä ainakin olen saanut liuskapurkit Avivaan suunnilleen seuraavana päivänä, joten mistään Saksasta asti niitä ei ole tarvinut tilata. Ja on jopa sanottu, että liuskoja on "varastossa", kun olen kysellyt kuinka nopsaan on mahdollisuus saada.
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #31 : Heinäkuu 24, 2012, 12:40:07 ip »

Just siksi ihmettelinkin tän toisen jakelupaikan tapaa antaa vaan joku määrä, joka ei ollut se, johon olin jo tottunut. Mietinkin tässä, että onkohan tää yritis vähentää pumppulaisten vapaata liuskojen saantia vai mistä on kyse... Nyt siis annettiin kaikki kamat jakelusta kysymättä multa mitään, siksi oletinkin vanhan mukaan mentävän, mutta eipä menty ::) No asia selvinnee aikanaan, seuraavalla kerralla, joka nyt tulee vähän normaalia nopeammin ;)

Ja nyt tajusin syynkin eli ihan selvä juttu tuo hassu määrä. Itseasiassa jopa kuukaudessa saisin nuo liuskat käyttää, koska siinä oli kaikki jäljelläolevat ja voimassaolon tämänkertainen loppupäivä on 23-8-2012 ;D. Tokihan tuo voimassaolo on aina alkanut automatic taas uudelleen eli mitään ei itse ole tarvinut tehdä.
Kirjattu
Antsu1

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #32 : Heinäkuu 24, 2012, 16:01:14 ip »

Täällä kuulemma tilataan jokainen yksittäinenkin liuskapurkki erikseen Saksasta, siksi joutuu odottamaan. Ja varastotilaa ei ole yhtään. Hmm, kumpihan maksais enemmän, pienen huoneen hommaaminen varastoksi vai noi yksittäistilaukset?
Onkohan se sen Performan kanssa noin, mä ainakin olen saanut liuskapurkit Avivaan suunnilleen seuraavana päivänä, joten mistään Saksasta asti niitä ei ole tarvinut tilata. Ja on jopa sanottu, että liuskoja on "varastossa", kun olen kysellyt kuinka nopsaan on mahdollisuus saada.

En usko, koska mulle on aina sanottu, että mitään varastoa heillä ei ole, vaan kaikki pitää tilata erikseen. Tämä, kun olen oikein erikseen kysynyt, että eikö heillä ole yhtään tarvikkeita varastossa.
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #33 : Heinäkuu 24, 2012, 16:32:04 ip »

En usko, koska mulle on aina sanottu, että mitään varastoa heillä ei ole, vaan kaikki pitää tilata erikseen. Tämä, kun olen oikein erikseen kysynyt, että eikö heillä ole yhtään tarvikkeita varastossa.

En toki vastaan väitä, nopea on vaan sitten tilaus, jos minä tänään tilaan Kivelästä ja sanovat samantien, että huomenna voi tulla hakemaan... Mulle on käynyt parina pelkkien liuskojen hakukerralla noin, toki aika usein on niitä pumpputarvikkeitakin, jotka sitten pidentävät tuota odotusaikaa. Pumpputarvikkeistahan heillä ei tosiaan varastoa ainakaan ole, näin ovat minullekin sanoneet.

Mutta samapa tuo, pääasia on ollut, että olen saanut liuskoja ;).
Kirjattu
Antsu1

dadda

• Lentävä kynä
  • DM1v.-91->/Veo+humalog+metformiini/KHH
« Vastaus #34 : Heinäkuu 24, 2012, 17:43:59 ip »

Tuota vois kyllä selvittää miten erilailla kohdellaan saman piirin alueella... ninski, sulla on mahtava tilanne! Asian ytimessä on hoitsu :)
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

emonen

• Lentävä kynä
« Vastaus #35 : Heinäkuu 24, 2012, 22:41:11 ip »

Meilläkin pitää periaatteessa tilata etukäteen ( ja silloin toimitusaika muistaakseni tuo viikko). Ja kuitenkin samalla on mahdollisuus mennä tiettyinä aikoina (2 krt/viikko) ovelta hakemaan.
Käytännössä liuskoja ja kanyyleitä on aina. Muut voi jäädä jälkitilaukseen. Joista hoitaja soittaa sitten, että nyt on tullut. Jo jos on enemmän kuin yksi artikkeli jäämässä jälkitilaukseen, voi sopia soitetaanko ekasta-vikasta...
Liuskoja ja kanyyleitä menee enemmän kuin terveyslautakunnassa hyväksytty määrä on. Lapsilla kai tuon sietävät ilman lisäperusteluja.
Ja arkea on, että ikinä ei vielä ole vinguttu, jos on pyydetty enemmän. Vaikka periaatteessa ovat siitä tosi tiukkoja, hoitotaho on saanut paimenkirjeen tarkoista vuosilähetteistä yms... No jos lähete on ja lukee, että tarve on iso, saadaan...
Kirjattu
Diabeetikkotytön äiti

emonen

• Lentävä kynä
« Vastaus #36 : Heinäkuu 24, 2012, 22:46:29 ip »

Onhan sitä kaikenlaista jäänyt matkasta. Mittari mukana ilman liuskoja jne... (vika liuska käytetty ekana ja sitten että oho, ei uusia mukana...)
Hankalin varmaan oli, kun lapsi oli menossa viikonlopuksi tukiperheeseen. Tavan mukaan piti vaihtaa kanyyli illalla viedessä - ja olikin aika vaihtaa myös ampulli. Eikä uutta ollut mukana  :o
No onnistuin täyttämään vanhan ampullin uudelleen, kynällä taiteillen... Sehän toki on ehdottoman kiellettyä  ;) Vaan vkl ei mennyt pilalle. Uusi ampulli vaihdettiin sunnuntaina kotona.
Kirjattu
Diabeetikkotytön äiti

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #37 : Heinäkuu 24, 2012, 23:11:24 ip »

Tuota vois kyllä selvittää miten erilailla kohdellaan saman piirin alueella...

Taidan tietää syyn selvittämättäkin ::). Antsu on asiallinen ja hyvin käyttäytyvä ja mä taas... :-X, joten ihan oma vika.
Kirjattu

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #38 : Heinäkuu 24, 2012, 23:27:48 ip »

Tää nyt menee vähän ohi aiheen mutta meillä oli kauan, kauan sitten välinejakelussa sellainen despootti, että hyvä jos viikoksi sai tarvikkeita!  >:(

Kun pyysin esim. tarvitsemani 3 kk satsin liuskoja, niin sain 2 laatikkoa ja kommentin: " Ei olla varauduttu. Näitä pitää riittää muillekin! " EI OLLA VARAUDUTTU vaikka jakelupäivä oli aina sama!

En ymmärrä vieläkään, sillä eihän varastonhoitaja OMIA tarvikkeitaan jakanut?  ;) ::) ::)
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

NooNoo

• Vieras
« Vastaus #39 : Heinäkuu 24, 2012, 23:56:38 ip »

Mä tilaan Kivelästä aina saman läjän, Aviva-liuskoja, neuloja ja lansetteja ja sähköpostiin tulee tunnin sisään vastaus että noudettavissa. Kyllä mä käsittäisin että nuo varastossa on.
Kirjattu

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #40 : Heinäkuu 25, 2012, 12:40:38 ip »

Tuota vois kyllä selvittää miten erilailla kohdellaan saman piirin alueella...

Taidan tietää syyn selvittämättäkin ::). Antsu on asiallinen ja hyvin käyttäytyvä ja mä taas... :-X, joten ihan oma vika.

No en mä kyllä ihan tohon kuitenkaan usko ;)

Mä tilaan Kivelästä aina saman läjän, Aviva-liuskoja, neuloja ja lansetteja ja sähköpostiin tulee tunnin sisään vastaus että noudettavissa. Kyllä mä käsittäisin että nuo varastossa on.

Ja tässä sitten vähän varmistustakin eli on muitakin. Kiitos NooNoo, jopa helpotti, kun huomaan etten saa mitään extra-palvelua ;).

D1-nainen, haetko sä useinkin pelkkiä liuskoja, siis ilman pumppu-krääsää?
Kirjattu
Antsu1

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #41 : Heinäkuu 25, 2012, 13:13:20 ip »

D1-nainen, haetko sä useinkin pelkkiä liuskoja, siis ilman pumppu-krääsää?

En, mutta joskus tulee tilanne, jossa pumppukrääsää on vielä riittämiin ja liuskat uhkaa loppua. Eli mulla kyllä vaihtelee nuo määrät sen mukaan, että mitä on enemmän jäljellä ja mitä vähemmän. Mutta merkit ei kuitenkaan vaihtele. 
Kirjattu

Ninski

• Vanha tekijä
« Vastaus #42 : Heinäkuu 25, 2012, 13:22:46 ip »

Minäkin haen liuskoja pumpputavaroiden välissä. Ts. nyt olen hakenut liuskoja jo kahteen otteeseen sen jälkeen kun kesäkuun alussa hain ekan pumppu-krääsäsatsin. Eipähän oo ne liuskapurkit kotona viemässä jo valmiiksi vähää säilytystilaa ja kun niitä liuskoja kuitenkin on aina siellä välinejakelussa (ei tarvitse tilata erikseen, eikä varata kenellekään nimellä), niin on helppo hakeakin. (Tätä ei nyt varsinaisesti multa kysytty, mutta vastailimpa kans  ::))
Kirjattu
D1 vuodesta 1996 - ♀
Hypotyreoosi
Thyroxin ja Medtronic Paradigm Veo Humalogilla 6/2012 ->

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #43 : Heinäkuu 25, 2012, 13:55:45 ip »

Mulla tuo jopa pari viikkoa ennen tilaaminen saa usein aikaan sen, etten etukäteen tiedä, milloin parin viikon päästä pääsen hakemaan, varsinkaan kun en tiedä etukäteen sitä päivääkään, milloin tavara on noudettavissa. Niin sitten joskus tavara joutuu lojumaan siellä vielä muutaman päivän odottamassa sitä, että pääsen hakemaan, eikä asia yhtään ole helpottunut nyt, kun opiskelen muualla.
Kirjattu

NooNoo

• Vieras
« Vastaus #44 : Heinäkuu 25, 2012, 23:28:48 ip »

Ja tässä sitten vähän varmistustakin eli on muitakin. Kiitos NooNoo, jopa helpotti, kun huomaan etten saa mitään extra-palvelua ;)

Tai sitten me ollaan molemmat tosi VIP? :D Kyllä minusta olisi vähän kummallista jos tuota perustavaraa ei heillä olisi varastossa vaan kaikki erikseen tilaisivat, kyllä mä näkisin että niillä siellä tilaakin on sen lasiseinän takana ja varmaan jossain kellarin puolella lisää.
Kirjattu

Linkkejä

Osallistu Diabetes arjessa -kyselyymme

Julkaistu 07.08.2020 | 10:59