Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: Kun sitten jotain jää matkasta...  (Luettu 7977 kertaa)

Friita

• Lentävä kynä
Vs: Kun sitten jotain jää matkasta...
« Vastaus #15 : Heinäkuu 23, 2012, 08:18:00 ap »

On mullakin muutaman kerran unohtunut liuskat kotiin, siis just, että muutama liuska mukana, mutta kun mukana on aina varamittari liuskoineen (yleensä), niin se ei niin haittaa. Sitten olen vain syöttänyt lukeman pumppuun.
Kirjattu
D1 vuodesta 1986,
Veo 2/2012 - >
MiniMed 640G 5/2015
MiniMed 670G 6/2019
+ humalog sekä joitakin tabletteja

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #16 : Heinäkuu 23, 2012, 15:45:57 ip »

Siis liuskoista viimeinen purkillinen kovaa vautia menossa... No onhan siihen keino pidentää liuskojen riittämistä: mittaa harvemmin. Kun normisti menee 8-10 liuskaa vuorokaudessa, niin nyt olen käyttänyt vain viisi. Kaikki ruoan jälkeen mittailut on jäänyt ja samoin pidemmät ulkoilut, joiden aikana joutuisi mittailemaan.

Antsu, minkämerkkisiä liuskoja tarvitsetkaan? Josko joku lainaisi?

Nyt hätä jo helpotti ;D. Just palasin jakelusta tavarakassin kanssa. Tulivatkin jostain syystä nopeammin kuin mitä jakelu ilmoittelee: keskiviikkona tilattu ja nyt maanantaina tavarat saatu, siis myös pumppujutut.

Tosin sain vain 2kk:n määrän, kun en tajunnut toitottaa, että samat määrät kuin ennenkin. Oletin jotenkin niin, kun tilauksen vastaanottaja ei mitään kysellyt ja toisessa paikassa ovat aina vaan todenneet, että "kuten ennenkin". Eli liuskamäärä olikin vain 650kpl entisen 1000kpl asemesta. En tajunnut edes kysellä, että mistä nuo määrät on oikein napattu ::)

Mutta pääasia on kunnossa - kaikkia tarvikkeita on taas hyvin käytettävissä :D.
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #17 : Heinäkuu 23, 2012, 17:00:26 ip »

Hih, mulla ei Kivelässä ole koskaan riittänyt mikään 'kuten ennenkin', vaan joka ikinen kerta on pitänyt uudestaan kertoa merkit ja määrät erikseen jokaista tuotetta kohden (aivan kuin muuttaisin kanyyli- ja liuskamerkkejä vähän väliä) ja silti on kestänyt jopa sen pari viikkoa. Kerran yritin sanoa, että samaa kuin ennenkin, niin siihen sanottiin närkästyneenä, etteivät he voi tietää, mitä minä olen ennen tilannut, vaan pitää kertoa tarkasti. No, olen sitten kertonut tarkasti katetrien jne jne nimet joka tilauskerta.

Mutta hyvä Antsu, että sait tavaraa joka tapauksessa ajoissa, on se niin epävarmaa olla ilman riittäviä vs-liuskoja.
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #18 : Heinäkuu 23, 2012, 19:38:37 ip »

Kerran yritin sanoa, että samaa kuin ennenkin, niin siihen sanottiin närkästyneenä, etteivät he voi tietää, mitä minä olen ennen tilannut, vaan pitää kertoa tarkasti. No, olen sitten kertonut tarkasti katetrien jne jne nimet joka tilauskerta.

Jo ennenkuin ryhdyin tilaamaan tarvikkeet sähköpostilla, tein aina listan, jonka vein mukanani jakeluun. Sähköpostilla sen on vielä helpompaa. Kun on vanhat sähköpostit tallessa, kopsaan edellisestä aina saman litanian 3 kk:n välein. Samalla näen sähköpostin päiväyksestä, milloin olen edellisen kerran tilannut. Aikamoista byrokratiaa ja tehottomuutta, ettei joka paikkakunnalla voi tehdä tilausta sähköpostilla. Ärsyttävin vaihe täällä oli se, kun kerran viikossa oli yksi tunti aikaa tehdä pumpputarviketilaus puhelimitse!  >:( Arvatkaa muistinko? Ellen, viikon päästä seuraava mahdollisuus.

Hyvä, että jakelu oli Antsun kohdalla tavallista nopeampi.  :)
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #19 : Heinäkuu 23, 2012, 22:01:14 ip »

No mulla tosiaan Kivelässä ovat aina todenneet heti puhelun aikana, kun liuskoista olen puhunut, että laitetaanko sama kuin viimeksikin. Pumpputarvikkeissakin ovat usein ehtineet itse kertoa esim. infuusiosetin merkin ja toki pumpun merkin ovat sanoneet. Ja itse he myös ottivat ne ketoliuskat puheeksi, kun en ollut tilausta tehnyt.

Ja minähän olen yksi näistä soittajista, siis haluan aina jutella jonkin kanssa, kun tilausta teen. Minusta se vaan on niin mukavaa, siis kommunikoida ihan omalla äänellä vaikkakin puhelimen välityksellä.

Olenkohan mä jotenkin erityistarkkailussa ::), mähän sillon Hesan tarvikejakelun alkuaikoina otin ihan yhteenkin sen jakelun ylilääkärin kanssa, joten mainetta siellä ainakin on :-[
Kirjattu
Antsu1

dadda

• Lentävä kynä
  • DM1v.-91->/Veo+humalog+metformiini/KHH
« Vastaus #20 : Heinäkuu 23, 2012, 22:32:47 ip »

Täh eikö teidän jakeluissa ole hoitotarvikelähetettä teille määritellyistä hoitovälineistä?! Sitähän voisi sitten ottaa mitä merkkiä ja mallia vaan, vaikka hankkia ite eri merkkisen pumpun ja tilailla siihen kamoja...??

Ennen kun hain d-hoitajalta ja sitä ennen tarvikejakelusta kamat, niillä oli kortisto johon mun merkit ja mallit ja määrät oli merktty siihen, ja sitten aina paljonko otin. Kai ne nyt johonkin pitää kirjaa paljonko on saanut vaikka liuskoja, eikö sieltä muka näy mitä on viimeksi ottanut...nyt kun tilaan itse Rochelta tai siis niiden ulkoistamasta lähetyspalvelusta, mulla on valmis lähete/tilauslomakepohja jossa on mallit ja koodit, siihen merkkailen määrät ja laitan sähköpostilla.
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #21 : Heinäkuu 23, 2012, 22:50:15 ip »

Täh eikö teidän jakeluissa ole hoitotarvikelähetettä teille määritellyistä hoitovälineistä?! Sitähän voisi sitten ottaa mitä merkkiä ja mallia vaan, vaikka hankkia ite eri merkkisen pumpun ja tilailla siihen kamoja...??

Ennen kun hain d-hoitajalta ja sitä ennen tarvikejakelusta kamat, niillä oli kortisto johon mun merkit ja mallit ja määrät oli merktty siihen, ja sitten aina paljonko otin. Kai ne nyt johonkin pitää kirjaa paljonko on saanut vaikka liuskoja, eikö sieltä muka näy mitä on viimeksi ottanut...nyt kun tilaan itse Rochelta tai siis niiden ulkoistamasta lähetyspalvelusta, mulla on valmis lähete/tilauslomakepohja jossa on mallit ja koodit, siihen merkkailen määrät ja laitan sähköpostilla.

Meillä ainakin on se lähete jakelussa ja siksi tietävätkin merkit sun muut aina valmiiksi, vain määrät voivat muuttua erinäisistä syistä, esim. hakuvälin vuoksi. Mulla ei siis ole mitään vaihtoehtoisia tuotteita käytössä. Ja paketiss on sitten "lähetyslista", jossa on luovutetut määrät sekä auki olevat määrät ja ajankohdat minne asti voimassa se auki oleva määrä.

Just siksi ihmettelinkin tän toisen jakelupaikan tapaa antaa vaan joku määrä, joka ei ollut se, johon olin jo tottunut. Mietinkin tässä, että onkohan tää yritis vähentää pumppulaisten vapaata liuskojen saantia vai mistä on kyse... Nyt siis annettiin kaikki kamat jakelusta kysymättä multa mitään, siksi oletinkin vanhan mukaan mentävän, mutta eipä menty ::) No asia selvinnee aikanaan, seuraavalla kerralla, joka nyt tulee vähän normaalia nopeammin ;)
Kirjattu
Antsu1

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #22 : Heinäkuu 24, 2012, 00:14:04 ap »

Kyllähän niillä ne merkit pitäis olla tiedossa, kun ei edes muuta saa kuin mitä lähetteessä seisoo, mutta siitä huolimatta pitää joka kerta kertoa nuo merkit. Oisko pienestä potilaan pompottamisesta kyse? Joutuu kaivelemaan niitä merkkejä, kun ei muista ulkoa, ja esim vanhukselle tehdään näin asia mahdollisimman hankalaksi. Kivahan se olisi, jos riittäisi, kun sanoo, että otan sen merkkisiä vs-liuskoja, mitä siellä lähetteessä lukee  ::).
Kirjattu

Ninski

• Vanha tekijä
« Vastaus #23 : Heinäkuu 24, 2012, 07:56:49 ap »

Mulla on välinejakelussa hoitotarvikelähete semmosen lapun yhteydessä, mihin merkkaavat aina millon oon hakenut ja mitä. Pumpputarvikkeet on heillä aina 3kk tarpeiksi valmiina odottamassa, jos tulee tilanne, että joudun hakea ne normaalia aiemmin. Eli kun haen 3kk tarvikkeet sieltä, he tilaavat heti täydennyksen. Näin jopa että heillä oli siellä oma hyllypaikka mun tarvikkeille ja hyllyn reunassa luki nätisti mun nimi  :) "Hyllypaikan" lisäksi sanoivat, että toinen 3kk tarvikemäärä on sitten keskusvarastolla odottamasssa myös, eli varautuvat periaatteessa aina 6kk tarpeisiin.
Liuskoja mennyt nyt ihan tuhottomasti - pahoittelin asiaa viimeksi kun kävin hakemassa niitä kun siellä oli paikallinen d-hoitaja jakelemassa (ei oma hoitsu), niin se vaan totesi, että "ei me seurata kuinka paljon yksittäinen ihminen käyttää liuskoja, lähinnä vaan, että jos joku ei hae pitkään aikaan, niin ollaan sitten yhteydessä, että "miten menee". Tärkeintä on että jaksat mitata ja hoitaa itseäsi, sitähän varten nämä täällä on."  :o Kaiken täältä lukemani pohjalta tunnen olevani todella etuoikeutetussa asemassa välinejakelun suhteen. Mutta toisaalta huono "omatunto", kun pitäisihän kaikilla olla sama mahdollisuus!
Kirjattu
D1 vuodesta 1996 - ♀
Hypotyreoosi
Thyroxin ja Medtronic Paradigm Veo Humalogilla 6/2012 ->

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #24 : Heinäkuu 24, 2012, 08:38:12 ap »

Näin jopa että heillä oli siellä oma hyllypaikka mun tarvikkeille ja hyllyn reunassa luki nätisti mun nimi  :) "Hyllypaikan" lisäksi sanoivat, että toinen 3kk tarvikemäärä on sitten keskusvarastolla odottamasssa myös, eli varautuvat periaatteessa aina 6kk tarpeisiin.

Voi, kuinka ihanteellinen tilanne!  :) 
Saako kysyä, minkäkokoisesta kunnasta on kyse? Helsingissä tuo ei liene mahdollista.  ;)
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

Friita

• Lentävä kynä
« Vastaus #25 : Heinäkuu 24, 2012, 08:42:39 ap »

En taida uskaltaa ehdottaa tuota omaan hoitopaikkaani, tarvikkeet tulevat viikossa kylläkin, mutta voisi siellä mullekin hyllypaikka olla. Vimeksi tilasin reippaasti tarvikkeita, hain äsken. D-hoitsu kyseli kovasti pumppuhoidosta, kun joku tuttavansa on kieltäytynyt pumpusta, kehuin kovasti, enkä muuten huonoa asiaa keksinyt, kun sitäkin kyseli.
Kirjattu
D1 vuodesta 1986,
Veo 2/2012 - >
MiniMed 640G 5/2015
MiniMed 670G 6/2019

Ninski

• Vanha tekijä
« Vastaus #26 : Heinäkuu 24, 2012, 08:53:52 ap »

Näin jopa että heillä oli siellä oma hyllypaikka mun tarvikkeille ja hyllyn reunassa luki nätisti mun nimi  :) "Hyllypaikan" lisäksi sanoivat, että toinen 3kk tarvikemäärä on sitten keskusvarastolla odottamasssa myös, eli varautuvat periaatteessa aina 6kk tarpeisiin.

Voi, kuinka ihanteellinen tilanne!  :) 
Saako kysyä, minkäkokoisesta kunnasta on kyse? Helsingissä tuo ei liene mahdollista.  ;)

Tää on tämmönen n. 15 000 asukkaan kaupunki Pohjois-Pohjanmaalla :)
Kirjattu
D1 vuodesta 1996 - ♀
Hypotyreoosi

Ninski

• Vanha tekijä
« Vastaus #27 : Heinäkuu 24, 2012, 08:55:23 ap »

En taida uskaltaa ehdottaa tuota omaan hoitopaikkaani, tarvikkeet tulevat viikossa kylläkin, mutta voisi siellä mullekin hyllypaikka olla. Vimeksi tilasin reippaasti tarvikkeita, hain äsken. D-hoitsu kyseli kovasti pumppuhoidosta, kun joku tuttavansa on kieltäytynyt pumpusta, kehuin kovasti, enkä muuten huonoa asiaa keksinyt, kun sitäkin kyseli.
Olit vissiin ainut pumppuilija sun alueella, eikös? Ei muuta kuin ehdotat vaan! Jos yhtään siellä on järkeä päässä, niin mielellään varmasti ottavat vinkkejä vastaan siitä miten voivat järkevöittää sitä hommaa? Sanot vaikka, että "Näin ainakin tuossa lähikunnassa tehdään"  ;D
Kirjattu
D1 vuodesta 1996 - ♀
Hypotyreoosi

Friita

• Lentävä kynä
« Vastaus #28 : Heinäkuu 24, 2012, 08:59:17 ap »

Joo, taidan olla ainoa pumppuilija, aluksi homma tuntui takertelevan, mutta kun hyvissä ajoin laittaa s-postia hoitajalle, niin tarvikkeet on viikossa mulla.  Haku ainoastaan sitten on vähän ongelmallista, kun nytkin eilen se oli laittanut postiin, että hae tänään ennen klo 15.30 tai huomenna samaan aikaan, sitten törrötät sen oven takana, kun se ottaa 2. tyyppiläisiä vastaan. Tänään pääsin heti sen huoneeseen hakemaan laatikkoa, olin varautunut odottamiseen. Mä odotin puhelinsoittoa, kun en lue kovin usein sitä s-postia ja tää lupasi ilmoittaa koska tarvikkeet voi hakea.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 24, 2012, 09:01:26 ap kirjoittanut Friita »
Kirjattu
D1 vuodesta 1986,
Veo 2/2012 - >
MiniMed 640G 5/2015
MiniMed 670G 6/2019

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #29 : Heinäkuu 24, 2012, 11:20:18 ap »

Täällä kuulemma tilataan jokainen yksittäinenkin liuskapurkki erikseen Saksasta, siksi joutuu odottamaan. Ja varastotilaa ei ole yhtään. Hmm, kumpihan maksais enemmän, pienen huoneen hommaaminen varastoksi vai noi yksittäistilaukset?
Kirjattu

Linkkejä