Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: Gymnema  (Luettu 2721 kertaa)

zalagadulla

• Aloittelija
  • DM1, Combo & Novorabid
Gymnema
« : Heinäkuu 07, 2012, 12:08:09 ip »

Onko kukaan kuullut gymnema nimisestä rohdosta? Tässä taannoin minulle oikein tuputettiin matkaa intiaan gymnema hoitoon. Parantaa kuulemma diabeteksen. Joopa joo. On siis Intiasta kotoisin oleva kasvi jonka toimintaa ei vielä tunneta kovin hyvin vaikka sitä on kuulemma käytetty ainakin Intiassa D:n hoidossa, laihduttaessa... Ja ties missä. Rohdos kuulemma elvyttää jo tuhoutuneet langerhansinSaarekkeet. Tiedä siitä sitten, mutta ehkä 2-tyypin diabeetikoille tästä saattaisi ollakin apua joskus tulevaisuudessa.
Kirjattu

Jape

• Lentävä kynä
Vs: Gymnema
« Vastaus #1 : Heinäkuu 07, 2012, 12:46:54 ip »

No ihan varmaan elvyttää, jos ei muuta niin myyjän kassavirtaa. Kaikkea roskaa ne myy.....varsinkin tuollaisilla väittämillä. Mutta ken rahansa noihin tupeloi, niin anti mennä vaan.
Kirjattu
Jape, vanha pessimisti.

jester

• Veteraani
« Vastaus #2 : Heinäkuu 07, 2012, 14:41:53 ip »

kasvi on yleisesti tunnettu       noin kymmenkunta kasviasekoitetaan pilleriksi.             kaupataan  rahat takaisi  takuulla              teho on useimmille liian heikko
Kirjattu

Jape

• Lentävä kynä
« Vastaus #3 : Heinäkuu 08, 2012, 08:23:46 ap »

Rahat takaisin Intiasta ? Mielestäni on muutenkin törkeää että moisia terveysväittämiä, jotka eivät takuuvarmasti pidä paikkaansa, esitetään. Saattaa jollekin löyhäpäiselle ihmiselle käydä terveyden päälle, vähän kuin kuhne-kylvyt.... >:(
Kirjattu
Jape, vanha pessimisti.

nopal

• Jäsen
  • DM1. Remission venytystä jo vuodesta 2011.
« Vastaus #4 : Heinäkuu 09, 2012, 12:50:00 ip »

Käytössä on. Muita hyviä intialaisia "diabeteslääkkeitä" mm. bitter melon (karvaskurkku) ja tulsi, joka tunnetaan myös nimellä holy basil. En nyt välttämättä lähtisi maailman ääriin noita hakemaan kun postikin kulkee aika näppärästi. Ei kannata kokeilematta tuomita, onhan sitä nyt hyvänen aika maailmassa kolkkia joissa ei insuliinia pahemmin ole saatavilla. Enpä tiedä diabeteksen paranemisesta tuolla rohdolla, mutta hyvä apu se luonnollisessa diabeteksen hoidossa mielestäni on. Olen ostanut netistä himalaya healthcaren puristeita, joissa on useampaa yrttiä samassa, nyt viimeisimpänä ostin kuitenkin ihan puhdasta gymnemaa ja bitter melonia, jotka eivät siis sisällä mitään muuta. Tulsia saisi varmaan kasvamaan pöytäpuutarhaankin, suunnitelmia on.

Ykköstyyppi diagnosoitu viime kesänä. Loppuvuodesta pakurikääpätee päivittäiseen käyttöön -> Lantus -annostuksen vähentäminen -> keväällä mm. nopal kaktus, gymnema, omenaviinietikka yms. Pääsiäisenä lopetin kokonaan insuliinin käytön. Nyt Kesällä olen testaillut mm. poimulehtiä, mustikan lehtiä ja arinakääpää. Painotan ravitsemuksessani raakaa, elävää ravintoa ja antioksidanttipitoisia aineksia.
Kirjattu
remissioni.blogspot.fi

Jape

• Lentävä kynä
« Vastaus #5 : Heinäkuu 09, 2012, 13:46:01 ip »

Terveysväittämiä ei käsittääkseni Suomessa saa edes kertoa jos asiasta ei ole vedenpitävää tutkimusaineistoa. Ja se että se elvyttäisi jo tuhoutuneita saarekkeita, my ass.....voi toki olla apuna muuten hyvän ruokavalion kanssa. Ja valitettavasti, jos ykköstyyppi on diagnosoitu, niin kuten on jo aiemminkin täällä todettu, insuliini on edessä joka tapauksessa. Sori että olen näin ikävä ihminen.... :(
Kirjattu
Jape, vanha pessimisti.

zalagadulla

• Aloittelija
  • DM1, Combo & Novorabid
« Vastaus #6 : Heinäkuu 15, 2012, 09:43:11 ap »

Nopal, nyt vasta huomasin jossain toisessa ketjussa ton sun blogin. Mielenkiinnolla odotan jatkoa. Hienoa että olet selvinyt ilman inskoja. Itse myös uskon että ei tämä länsimainen lääketiede ole mikään ainut jumala ja avoimin silmin vaihtoehtoja katselen minäkin. Valitettavasti itse joudun insuliinia hengenpitimiksi pumppailemaan, mutta monessa muussa terveyden hoidossa apua olen saanut mm. Vanhasta Kiinalaisestalääketieteestä.
Kirjattu

jester

• Veteraani
« Vastaus #7 : Heinäkuu 15, 2012, 16:06:33 ip »

bitter melon sopii myos hyvin  laihtuttajalle.  ei sita  soppaa tai kastiketta  paljon syo.         myos kaljan  ja viinan vieroitukseen sopii hyvin.        yksi meloni  litraan kaljaa                 kaveritkin  karkaa silloin
Kirjattu

jester

• Veteraani
« Vastaus #8 : Heinäkuu 15, 2012, 17:02:30 ip »

glucobetic     nimisissa  pillereissa on kaikki  sokeria alentavat kasvit.          lisaksi opetusta ja ohjeita.            90 kpl  hinta  34$               ohjeisiin kannattaa tutustua
Kirjattu

nopal

• Jäsen
  • DM1. Remission venytystä jo vuodesta 2011.
« Vastaus #9 : Heinäkuu 16, 2012, 08:54:26 ap »

glucobetic     nimisissa  pillereissa on kaikki  sokeria alentavat kasvit.          lisaksi opetusta ja ohjeita.            90 kpl  hinta  34$               ohjeisiin kannattaa tutustua
Miten toimii sulla? Itselläni ei kokemusta kyseisestä, enkä välttämättä ostaisikaan, kapseliin lisätyt riisijauhe ja magnesium stearate rivät houkuttele. Itse suosin kuivattuja/jauhettuja tuotteita, tai sitten puristeita. Myös kapselit ok, jos niissä ei ole mitään tarpeetonta mukana, kapselin kun voi aina avata ja kaataa sisällön suuhun. Ei tuossa glucobetic´ssa sentään ihan kaikkia sokeriaineenvaihduntaa auttavia kasveja ole, mm. itselläni toimii erittäin hyvin mm. holy basil, cat´s claw ja nopal-kaktus. Nyt kesällä olen makustellut kotoisia mustikanlehtiä ja poimulehtiä.

Nopal, nyt vasta huomasin jossain toisessa ketjussa ton sun blogin. Mielenkiinnolla odotan jatkoa.
Heh, hyvä että huomasit vasta nyt, kun blogi oli varmaan kaksi kuukautta ihan alkutekijöissään.. Täytyy aktivoitua kun on tullut hyvää palautetta!
Kirjattu
remissioni.blogspot.fi

jester

• Veteraani
« Vastaus #10 : Heinäkuu 16, 2012, 12:34:01 ip »

noin 2 viikon valein saan luettavaksi  glucobetic kirjoituksia.              noin tusina  uusia kasveja  on tutkittavana eri paikoissa ,entisten lisaksi
Kirjattu

Linkkejä