Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: Pumputtoman päiväkirja  (Luettu 7099 kertaa)

dadda

• Lentävä kynä
  • DM1v.-91->/Veo+humalog+metformiini/KHH
Vs: Pumputtoman päiväkirja
« Vastaus #45 : Syyskuu 07, 2012, 22:59:56 ip »

Kun oli oikeen vastaanotolla kysellyt, että mitäs kun loppupäivä lähenee?
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

KisKis83

• Jäsen
« Vastaus #46 : Syyskuu 09, 2012, 20:10:56 ip »

Juu siis pumpun loppuminen ei tullut minään yllätyksenä, ainakaan mulle itelle  :D Mut heinäkuun oli täällä toi d-poli kii, ni siks joutuivat siirtämään mun ekaa d-poliaikaa ja sit ku viimein pääsin uudella ajalla, ni toi käyttöaika olikin huvennu noin vähiin.. että vähän oma moka siis. Ja silloin keväällä jo varoittelin asiasta, ku laskeskelin että heinäkuussa on poli kii.
Täällä menee pumpun kans silleen, et keskussairaalassa kun olen hoidossa, ni hoitava d-lääkäri laittaa "lähetteen" kotikuntaan, kotikunnassa sitten joko hyväksyvät ja "maksavat" uuden pumpun taikka ovat hyväksymättä. Nyt mä vaan pelkään sitä, että katsovat minun pärjäävän ilman kallista pumppuakin (jos ovat kunnassa rahapulassa tai jossain..), ja joudun vajaan kymmenen pumppuvuoden jälkeen takasin piikeille  :-\

Neljä päivää ilman pumppua ja mulla on sormenpäät h****tin hellinä kauheasta vs mittausrumbasta. Eivätkä nämä vs mitään kaunista katseltavaa ole: kahta lukemaa lukuunottamatta mennään yli 12 arvoissa, lähempänä 20 arvoja jopa. Surkuhupaisaa sinänsä etten ole paljoa syönyt mitään, ku ei uskalla! Tuntuu että tälleen pistettynä humalogin 10 yksikköä ei riitä edes maitokahville  :o Mitäs jos mä hairahdun syömään vaikka perunaa?? Ei täs oo mitään järkeä..

muoks: niin, en tiiä vaikuttiko asiaan, mut d-polilla oli kesätyöntekijä sillon d-hoitajana.. liekö mennyt mun omahoitajalle tietoa ollenkaan.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 09, 2012, 20:12:39 ip kirjoittanut KisKis83 »
Kirjattu
DM1 jo vuodesta 1988, A-C Spirit Combo+Humalog
Elän diabeteksen kanssa -en sairasta sitä

hogan

• Vanha tekijä
« Vastaus #47 : Syyskuu 10, 2012, 01:09:06 ap »

Kylläpä kuulostaa hurjalta touhulta. Sinulla on tainnut tossa mennä monta epätodennäköistä onnetonta asiaa samaan myttyyn. Toivottavasti siellä kunnassa laittavat leiman paperiin suosiolla ja pian. Palaan taas tähän mulle rakkaseen asiaan: Hoitava taho määrittelee, mitä hoitosuunitelman hoitotavoitteiden saavuttamiseksi tarvitaan; pumppu, sensorointi jne... Laskun maksajalla, eli kunnalla, ei ole tässä oikeutta sanoa ei. Ei ole. EI. Jos vetoavat rahan puutteeseen tai johonkin muuhun tekosyyhyn, niin sitten valitusta peliin. Olen luvannut, että autan tarvittaessa (valituksen kanssa). Ja lupaan vieläkin  8)

Hölmöä tässä koko rumbassa on se, että peruspalveluministerikin juuri taannoisessa D-lehdessä kehotti valittamaan. Eli tilanne on semmonen, ettei ministerillä ole oman hallinnonalansa jutut hanskassa, vaan pyytää kansalaisia kääntymään muiden tahojen puoleen  :(
Kirjattu
D1 1972-->
Hoitosurffailija
Muutin uuteen kotipaikkaan voidakseni
jatkaa asianmukaista diabeteshoitoa.

dadda

• Lentävä kynä
  • DM1v.-91->/Veo+humalog+metformiini/KHH
« Vastaus #48 : Syyskuu 10, 2012, 14:36:39 ip »

Kiskis, nythän sulla on dataa että ilman pumppua on sokerit huonot vaikka mittaat miten!! Eikö sinne polille voi soittaa nyt kun lomat on ohi!?

Mites aplarin pumppuloman loppufiilikset? Vai loppuuko loma..?  ;D
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

KisKis83

• Jäsen
« Vastaus #49 : Syyskuu 17, 2012, 08:16:10 ap »

Tänään ollaan (ehkä) viisaampia kun on aika d-lääkärille  ::) Kyselen kyllä mikä ihme mättää kun ei pumppua kuulu. Ja saapa siinä sivussa kuulla myöskin vuosikokeitten (tammikuussa tk:ssa kyllä jo otettu, mut tieto ei ollut mennyt sairaalaan asti) uusimmat tulokset.
Kirjattu

KisKis83

• Jäsen
« Vastaus #50 : Syyskuu 22, 2012, 21:58:43 ip »

Wuhuu! Pumppu is back!  ;D Tosin tämä on väliaikainen pumppu, mut I-H-A-N-A-A kun on takas tutussa ja turvallisessa hoitomuodossa! Sainpa kuulla tutulta joka näki mut tässä männäviikolla, että olin kuulemma ollut piikityksen aikaan ihmeen pöhöttynyt  :o ei ollut sitten kehdannu kysyä et mikä mua oikein vaivas.. No mut, nyt alkaa jo elämä oleen kohdillaan, ja mikä parasta: hobis oli jopa laskenut, vaikka olivat n. 3 viikkoa melkein  20 huonommalla puolella vs kun niitä mittailin  8) Niin, ja kaikki ihotulehdukset sekä kurkkukipu flunssineen katosivat kuin taivaan tuuliin  :P Nyt oottelen d-hoitajan soittoa et millon sinne sairaalaan saapuu mun uus ihq Spirit Combo  ;)
Kirjattu

Friita

• Lentävä kynä
« Vastaus #51 : Syyskuu 22, 2012, 22:44:34 ip »

Kiva kuulla, meinasin jo täällä kyselläkin, että mites sujuu. Onneksi sait pumpun :)
Kirjattu
D1 vuodesta 1986,
Veo 2/2012 - >
MiniMed 640G 5/2015
MiniMed 670G 6/2019
+ humalog sekä joitakin tabletteja

Linkkejä