Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: Pumputtoman päiväkirja  (Luettu 7105 kertaa)

Antsu1

• Lentävä kynä
Vs: Pumputtoman päiväkirja
« Vastaus #30 : Heinäkuu 02, 2012, 17:20:59 ip »

No avoin persoonahan minäkin olen ;), kokeilin tuota kainaloakin, mutta oli mulla vaan niin hankala paikka, tuntui möykky koko ajan ja se mun hihaton mekko oli sellanen, että pumppu veti sitä totaalisen "vinoon" ja "yukevammassa" paikassa tuo Spiritin klipsi olisi painanut melkoiset jäljet, se kun on aika kolho ::).
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

dadda

• Lentävä kynä
  • DM1v.-91->/Veo+humalog+metformiini/KHH
« Vastaus #31 : Heinäkuu 02, 2012, 22:23:09 ip »

Fuengirola  ;D
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

applefigure

• Lentävä kynä
« Vastaus #32 : Heinäkuu 03, 2012, 11:18:31 ap »

Ai mutta sehän minulta jäi sanomatta, että mikä on toisaalta ollut aika hyvä homma tässä pumputtomuudessa -  napostelu tai semmonen on kyllä jäänyt vähemmälle, kun patalaiskana ihmisenä en jaksa olla aina hakemassa kynää ja pistämässä (siis minulla on oma visu vakipaikkansa kotona kynille, ei tästä muuten mitään tämmösellä hattarapäällä tulis) niin jää semmoset "kourallinen tuosta ja hyppysellinen tästä" jutut pois. Pumpun kanssa se on niin helppoa tykittää ihan pikkasen inskaa ja heittää kourallinen herkkua naamaan, minulla ainakin. Ja siis minähän en voi edes katsoa hiilareita pistämättä, varsinkaan aamupäivisin.

Ja tähän väliin muuhun elämiseen liittyvä tietoisku: Miinus yheksän kiloa helmikuusta! Hibii! Enää noin viisi, niin olen suht tyytyväinen ja jos vielä kymmenen saan puristettua, niin sithän mä joudun vaihtaan nimimerkkiä!  8)
Kirjattu
I don't care what you think as long as it's about me.....

applefigure

• Lentävä kynä
« Vastaus #33 : Heinäkuu 06, 2012, 15:37:32 ip »

Ja nyt alkoi viiden viikon kesäloma!!  8) Tässä pääsevät kynät uudenlaisen testin eteen - muistanko ensinnäkin ottaa ne koko lomalle mukaan (onneksi on e-reseptit) ja niihin neuloja, muistanko lomapaikassa kanniskella kyniä mukanani, muistanko ottaa Leviksen säännöllisesti jne jne jne....

Insuliinintarpeeni on muuten laskenut - en tiiä, että johtuuko se laihtumisesta vai siitä, että elimistö alkaa tottua tähän pitkä- ja lyhytvaikutteisen vaikutukseen. Ilta-annosta on jo pitänyt pienentää ja pitänee pienentää edelleen, muutamana viime päivänä olen herännyt aamuyöstä hypoihin tai aamulla kakkosen sokereihin. Ei hyvä, vähemmän insuliinia riittää kiitos! Aamuannos lienee tässä vaiheessa suht sopiva, säätämisen varaa alkaa olla siinäkin.

Tähän alkaa tottua. Hyvässä ja pahassa. Se vapauden tunne, kun pumppu ei koko ajan roiku mukana, on ihan mukava, mutta se ei enää herätä sellaista hämmentynyttä ihmetystä kuin ihan alussa. Eikä pelästymisen hetkiä, että apua, nymmäkuolen, missä pumppu!!! Alan tottua pistoksiin - siihen, että asioita pitää ennakoida. Pumpun kanssa kun oli, niin kahvipöytään (töissä) sai aika huoletta lompsia rohmuamaan kaiken, mikä ei päässyt karkuun, mutta nyt täytyy vähän tuumailla, että mitähän siellä on tarjolla ja pistää huoneessaan sitä ennen. Ei - julkipistäminen kahvipöydässä vaan ei ole mun juttu, vaikken diabetestani mitenkään häpeä enkä salaile. KAIKKI työkaverini tietävät taudistani ja pumpustani ja pumputtomuudestani oikein hyvin. Ehkä jopa enemmän kuin välittäisivät  ::)

Koitan päästä runoilemaan reissuistani lomallakin, mutta välillä voin olla nettipimennossa. Siispä toivotan varmuuden vuoksi mukavaa kesää kaikille KP:laisille!  :)
Kirjattu
I don't care what you think as long as it's about me.....

Friita

• Lentävä kynä
« Vastaus #34 : Heinäkuu 06, 2012, 16:23:02 ip »

Vastaava kokemus, mä en ole enää hetkeen ajatellut klo 21.00, että nyt olis iltapiikin aika. Eli kaikkeen tottuu ja varsin nopeastikin  ;D
Kirjattu
D1 vuodesta 1986,
Veo 2/2012 - >
MiniMed 640G 5/2015
MiniMed 670G 6/2019
+ humalog sekä joitakin tabletteja

Ninski

• Vanha tekijä
« Vastaus #35 : Heinäkuu 16, 2012, 10:08:22 ap »

Mä taas vielä eilen illallakin mietin, että "voi ei, unohin taas pistää iltapiikin - eiku - eihän  mun tarvikaan" :D Pumppu nyt kuudetta viikkoa ;)

Niin - ja laihtuessa insuliinin tarve vähenee kilojen myötä. Sehän on selvää kun aineenvaihduntakin pienenee kilojen mukana, eli et tarvitse enää samaa energiamäärää pelkästään peruselintoimintoihin ja näin ollen vähempi insuliinikin riittää niiden toimintojen ylläpitoon :)
Kirjattu
D1 vuodesta 1996 - ♀
Hypotyreoosi
Thyroxin ja Medtronic Paradigm Veo Humalogilla 6/2012 ->

KisKis83

• Jäsen
« Vastaus #36 : Syyskuu 06, 2012, 14:06:31 ip »

Mites täällä on mennyt kesä? Aihe kiinnostaa muakin sikäli, kun pumpusta loppui käyttöaika just tänään ja joudun "tyhjän päältä" säätämään lonkalta omat levemir ja humalog annokset  :o Puolen päivän aikaan olen pistänyt ekan levemirin ja puolen tunnin välein mittaan sokereita että tiiän ees vähän missä mennään.. ja korkeillahan sitä mennään, humalogin pistämisistä huolimatta  :-[ voi olla että jossain vaiheessa siis tullaan rytinällä alaskin.
Kirjattu
DM1 jo vuodesta 1988, A-C Spirit Combo+Humalog
Elän diabeteksen kanssa -en sairasta sitä

dadda

• Lentävä kynä
« Vastaus #37 : Syyskuu 06, 2012, 16:06:43 ip »

Onko tilanne sulle ok, vai harmittaako? Ihme toimintaa hoitopaikasta! Olisivat sanoneet suoraan jos et saa uutta, ja silloin niiden olisi pitänyt miettiä annokset ja katsoa siirtymä hallitusti jos kerran ovat sitä mieltä ettet pumppua tarvitse :(
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #38 : Syyskuu 06, 2012, 16:41:58 ip »

Mites täällä on mennyt kesä? Aihe kiinnostaa muakin sikäli, kun pumpusta loppui käyttöaika just tänään ja joudun "tyhjän päältä" säätämään lonkalta omat levemir ja humalog annokset  :o Puolen päivän aikaan olen pistänyt ekan levemirin ja puolen tunnin välein mittaan sokereita että tiiän ees vähän missä mennään.. ja korkeillahan sitä mennään, humalogin pistämisistä huolimatta  :-[ voi olla että jossain vaiheessa siis tullaan rytinällä alaskin.

Oliko se sulta itseltäsi tietoinen valinta, ettei uutta pumppua tule, vai hoitopaikan vaatimus pumpusta luopumiseen vaiko vaikka hoitopaikan moka uuden hommaamisen aikataulun kanssa? Kovasti kiinnostaisi mitätuollaisen takana on.
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

hogan

• Vanha tekijä
« Vastaus #39 : Syyskuu 06, 2012, 18:57:36 ip »

Nää Minimed-pumput ei taida olla mitenkään päivämääräkoodattuja... vai onko ? Entinen AccuCheck kyllä ilmoitti ainakin kuukautta, ellei kahta ennen että "your time's out" ;-) Lisäähälyt tuli sitten ehkä 2 viikkoa ennen ja sit vielä monta kertaa. Kummallista, jos sammuminen tulee ihan yks-kaks. Tosin osa hälyistä saattaa tulla puoliunessa kuitattua jotenkin 'kevyesti'.

Kirjattu
D1 1972-->
Hoitosurffailija
Muutin uuteen kotipaikkaan voidakseni
jatkaa asianmukaista diabeteshoitoa.

Pussukka-81

• Vanha tekijä
« Vastaus #40 : Syyskuu 06, 2012, 19:25:41 ip »

Nää Minimed-pumput ei taida olla mitenkään päivämääräkoodattuja... vai onko ?
Eivät oo päivämääräkoodattuja! Toimii siis niin kauan kunnes hajoaa. Takuuaika on muistakseni 4 vuotta(?), mutta se ei ole suoraan yhteydessä käyttöiän kanssa. Takuuaikana saa vain uuden pumpun suoraan firmalta, jos siis hajoaa takuun aikana. Mutta käyttää voi niin kauan kuin pumpussa riittää "tehoja". :)
Kirjattu
DM1 vuodesta 1986
Pumpussa Humalog

Friita

• Lentävä kynä
« Vastaus #41 : Syyskuu 06, 2012, 20:45:18 ip »

Eivät oo päivämääräkoodattuja! Toimii siis niin kauan kunnes hajoaa. Takuuaika on muistakseni 4 vuotta(?), mutta se ei ole suoraan yhteydessä käyttöiän kanssa. Takuuaikana saa vain uuden pumpun suoraan firmalta, jos siis hajoaa takuun aikana. Mutta käyttää voi niin kauan kuin pumpussa riittää "tehoja". :)

Tästä tuli mulle kauhuskenaario heti, eli jos pumppuni hajoaa joskus 4 vuoden päästä, ehkä. niin joudunko taas aloittamaan tappelut pumpun saamiseksi, vai onko tämä hoitopiirikohtaista?
Kirjattu
D1 vuodesta 1986,
Veo 2/2012 - >
MiniMed 640G 5/2015
MiniMed 670G 6/2019
+ humalog sekä joitakin tabletteja

JKD1

• Intoilija
« Vastaus #42 : Syyskuu 07, 2012, 15:57:31 ip »

Tästä tuli mulle kauhuskenaario heti, eli jos pumppuni hajoaa joskus 4 vuoden päästä, ehkä. niin joudunko taas aloittamaan tappelut pumpun saamiseksi, vai onko tämä hoitopiirikohtaista?

Ei.

Pumppu on sairaanhoitopiirin omaisuutta, ja he hankkivat korvaavan, ehjän, tuotteen.

Vähän samanlainen kuin työnantajan antama leasing-auto: kaikki huollot, vakuutukset ja rahoitus ovat työnantajan vastuulla. Kun auto tulee leasing-sopimuksessa määritellyn käyttöiän loppuun (tai ajetaan lunastukseen), haetaan autokaupasta uusi auto.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 07, 2012, 17:05:36 ip kirjoittanut JKD1 »
Kirjattu
Minimed Paradigm Veo & Apidra 11/2012->,

[(Levemir&Apidra 03/2012-11/2012), (Lantus&Apidra 09/2010-03/2012), D1 (9/2010->)]

dadda

• Lentävä kynä
« Vastaus #43 : Syyskuu 07, 2012, 20:10:52 ip »

Mie en oikeasti ymmärrä, miten Kiskissin leasing-sopimuksen kanssa sitten kävi näin, että jäi ilman pumppua!!
Kirjattu

JKD1

• Intoilija
« Vastaus #44 : Syyskuu 07, 2012, 20:38:11 ip »

Mie en oikeasti ymmärrä, miten Kiskissin leasing-sopimuksen kanssa sitten kävi näin, että jäi ilman pumppua!!

Joku on nyt mokannut. (death timerin loppupäivää ei ole kirjattu ylös)
Kirjattu
Minimed Paradigm Veo & Apidra 11/2012->,

[(Levemir&Apidra 03/2012-11/2012), (Lantus&Apidra 09/2010-03/2012), D1 (9/2010->)]

Linkkejä

Osallistu Diabetes arjessa -kyselyymme

Julkaistu 07.08.2020 | 10:59