Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6862 jäsentä  •  416379 viestiä  •  19889 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Liisa1, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Lasten sairaalan diabetesvastaanoton kokemuksia?  (Luettu 5682 kertaa)

mayaliini

• Vieras
Lasten sairaalan diabetesvastaanoton kokemuksia?
« : Toukokuu 26, 2012, 17:24:51 ip »

Millaisia kokemuksia teillä on ollut HKI Lastensairaalan diabetesvastaanotolta?
Itse olen lasta vuoden päivät siellä käyttänyt ja
alkaa kohta olla valmis siirtymään yksityiselle.
Hoitaja/lääkäri valittaa jatkuvasti jo ekasta käynnistä lähtien miten on kiire ja ei ehdi mitään.
Tottakai juuri sairastuneen teinin kanssa ei aina niin helppoa ja kun yritin hoitajalta/lääkäriltä neuvoja saada diabeteksen kanssa elämiseen teinin kanssa, he totesivat etteivät ehdi siellä huolia kuuntelemaan.
Lääkäri vaihtuu jatkuvasti ja taitaapa jotkut olla pihalla kuin lumiukot kun eräskin oli hoitokertomukseen kirjannut lapsellani olevan syömishäiriö vaikka todellakaan ei ole eikä ole kukaan meille edes sellaista koskaan maininnut.
Käsittämätöntä touhua välillä!
Vastaanottoajat eivät pidä vaan odotella saa useita tunteja jne.
Onko muilla ollut tällaista?
Kirjattu

cirkus

• Jäsen
Vs: Lasten sairaalan diabetesvastaanoton kokemuksia?
« Vastaus #1 : Toukokuu 27, 2012, 22:46:03 ip »

Hei,
olemme käyneet poikamme kanssa kohta 15 vuoden ajan Lasten sairaalan diabetesvastaanotossa - ja olemme olleet erittäin tyytyväisiä. Koska poika oli sairastuessaan vasta vuoden ikäinen, oma aluesairaalamme ohjasi meidät Lasten sairaalaan. Siellä olemme pysyneet vaikka välillä oma sairaalamme kyselikin meitä takaisin.
Tyttäremme sairastui muutama vuosi myöhemmin 14-vuotiaana ja hänet on hoidettu tässä paikallissairaalan lastenpolilla kunnes 18-vuotiaana siirtyi aikuisten puolelle. Kyllä tietotaito lasten diabeteksesta on aivan toista luokkaa tuolla Lasten sairaalan diabetespolilla. Ja toki ihan ymmärrettävää. Paikallissairaalan lastenlääkäri ei ollut erikoistunut diabetekseen, vaan pienessä sairaalassa hänelle kuuluivat diabeteksen lisäksi monet muutkin lastentaudit.

Kiire taitaa hoitajilla ja lääkäreillä olla joka paikassa. Mutta kiireestä huolimatta olemme saaneet henkilökunnalta aina tarvittaessa apua. Hoitajat ja lääkärit ovat ystävällisiä ja heillä on aina riittänyt aikaa meille.Erityisesti teini-ikäisen taitavaa kohtelua olen tyytyväisenä seurannut. Poika uskoo ja kuuntelee lääkäreitä ja hoitajia paljon paremmin kuin meitä vanhempia.
Toki lääkärit vastaanotoilla vaihtelevat vaikka hoitava lääkäri on meillä pysynyt samana jo monta vuotta. Yleensä olemme päässeet vastaanotolle ilman suurempia odotteluja. Joskus on jouduttu odottelemaan, kun lääkäri on hälytetty yllättäen osastolle. Mutta mielestäni tämäkin on ihan ymmärrettävää.
Iso kiitos hoitajille ja lääkäreille kun tekevät vaativaa työtä kiireessä ja paineen alla.
Kirjattu

mayaliini

• Vieras
« Vastaus #2 : Heinäkuu 19, 2012, 00:44:57 ap »

Kiire on niin suhteellista..Olen nähnyt kun olisimme vastaanotolle tulossa, hoitaja katselee matkatoimistojen sivua....
Kirjattu

Annu-80

• Intoilija
  • D1 todettu 1981, Levemir ja Humalog
« Vastaus #3 : Elokuu 21, 2012, 09:58:42 ap »

Viestini alkuun pahoittelen, että osallistun tähän keskusteluun. Mutta tuli vaan niin muistot mieleen. Minut ns. potkittiin silloiselta Lastenklinikalta ulos reilu 10 vuotta sitten kun olin täyttänyt 20 vuotta. Taisi olla aikakin... Reilu vuoden vanhasta minua oli siellä hoidettu. Lääkäreitä oli toki erilaisia ja välillä vaihtui, mutta oli kyllä pitkiä aikoja (useita vuosia), että lääkäri oli sama. Ja diabeteshoitajat ja yhden laboratorion tädinkin muistan. Aikaa siellä kyllä kului aina useampi tunti kun piti odottaa labraan ja hoitajalle ja lääkärille ja taas hoitajalle. Mutta muuten sain sieltä kyllä paljon apua. Ja myös muihin kuin suoraan diabetes-ongelmiin. (esim. kerran kipeän ranteen kanssa röntgeniin ja toiselle lääkärille ja kipsaukseen d-lääkärin jälkeen). Säännöllisesti oli silmälääkäriä, jalkahoitajaa, ravitsemusterapeuttia, joskus psykologiakin ym. Vuosikontrollit automaattisesti ilman eri pyyntöjä. Kerralla labra, hoitaja, lääkäri ja seuraava aika. Ja taustat tiedettiin, koska samassa talossa hoidettiin vuodesta toiseen. Aikaisemmat tiedot löytyi ja oli käytettävissä tarvittaessa.

Olen jäänyt kaipaamaan kokonaisvaltaista hoitoa, mitä kyseisestä talosta sain. Nyt täytyy aina muistaa itse varata ja kysellä kaikki erikseen. Kiire siellä talossa varmasti on ja monella. Ja kuten muuallakin, myös siellä välillä kohdalle osuu lääkäreitä, joiden kanssa ei kemiat kohtaa. Mutta tietoa ja kokemusta siitä talosta pitäisi kyllä löytyä.
Kirjattu

Linkkejä