Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: Saan sen pumpun!  (Luettu 17350 kertaa)

dadda

• Lentävä kynä
  • DM1v.-91->/Veo+humalog+metformiini/KHH
Vs: Saan sen pumpun!
« Vastaus #120 : Heinäkuu 28, 2012, 16:47:53 ip »

Olenko ymmärtänyt pikein että nuo nopeat muutokset onmuutenkin sellaisia että sekoittaa sensoria, eikä elimistökään kyllä tykkää. Korjailun on tosiaan syytä olla maltillista, ite korjaan ehkä 0,3 ky tms...Hienoa että on tasaisempaa!
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

Ninski

• Vanha tekijä
« Vastaus #121 : Heinäkuu 28, 2012, 17:31:30 ip »

Korjasin varmaan molempiin suuntiin liikaa...
Mulle diab.hoitaja juuri maanantaina sanoi, että korjauksia aterioiden väleissä tulisi välttää, koska silloin ei saa luotettavasti selville basaalitasoja, kun on jatkuvasti bolusten häntiä vaikuttamassa. Minähän siihen tietty intin vastaan, että miten voi olla korjaamatta sokereita jos ne huitelee jossain 15+, mutta toki niitä sitten. Eli jos aterioiden jälkeen on 10-15, niin niitä suositteli olemaan korjaamatta, kunnes näkee mihin se bolus loppujen lopuksi sokerit laskee. Mulla ainakin väheni vuoristoratailu huomattavasti, kun vähensin noita korjailuja (ja yritän koko ajan muutenkin ottaa nyt lunkimmin tän pumpun kanssa).

Tsemiä!
Kirjattu
D1 vuodesta 1996 - ♀
Hypotyreoosi
Thyroxin ja Medtronic Paradigm Veo Humalogilla 6/2012 ->

Friita

• Lentävä kynä
« Vastaus #122 : Heinäkuu 28, 2012, 17:51:48 ip »

Mä olen vältellyt muutaman vuoden tuota korjailua kesken kaiken. Tampereen kursseilla näin neuvottiin, että useimmilla HbA1c laskee 1%:nkin näin, ei tosin tepsinyt muhun. Löysin itse tosi helposti basaalin, ehkä kun noiden sokereiden kanssa on tapellut monta vuotta ja huomannut, mihin tarvitsisi lisää ja missä mennään matalille, niin kehittyi tuo näkemys. En tosin osaa olla hikari näiden sokereiden suhteen, niin en ole sitä kympin tasapainoa sitten löytänyt, mutta en anna sen haitata elämää, pitää elääkin ja elämässä pitää olla muutakin kuin diabetes.
Kirjattu
D1 vuodesta 1986,
Veo 2/2012 - >
MiniMed 640G 5/2015
MiniMed 670G 6/2019
+ humalog sekä joitakin tabletteja

milja2010

• Vanha tekijä
« Vastaus #123 : Heinäkuu 28, 2012, 20:08:05 ip »

Mulla on mennyt tässä muutama päivä ihan persiilleen... Tietty hormonit ja mieliala on ihan sekaisin tuon keskenmenon vuoksi... Olen syönyt kaikkea mitä en normaalisti syö liiemmiten, eli sipsejä, karkkeja, suolapähkinöitä, jäätelöä jne... kuin pieni porsas ja sitten on kyllä pakko korjaillakin.Varsinainen tunnesyöppökohtaus siis ollut päällä. :( Eli normitilanteessa itsekin yritän malttaa olla tekemättä suuria korjailuja muuta kuin ruokailun yhteydessä. Eli tästäkin johtuen tätä vuoristorataefektiä. Tänään ollut huomattavasti jo parempi päivä. Syömiset menneet mun normi ohjelman mukaan ja sokeritkin aamupalan jälkeisen marjanpoimintaretken lievää hypoa lukuunottamatta 4,5 - 7 välillä. Hypoihin syöminen on ehkä vaikein kohta mulla... Tosi helposti tulee ammuttua yli siinä, ettei malta odottaa, että nostaako tarpeeksi joku 10g hiilareita, vaan meinaa aina syödä liikaa ja sitten on pakko korjata takaisin päin...
Kirjattu

dadda

• Lentävä kynä
« Vastaus #124 : Heinäkuu 28, 2012, 20:49:43 ip »

Hurjaan väliin sulla se sensorointi osui kun on muutakin mietittävää  :'( Kyllä tossa tilanteessa jää sokerit kakkoseksi...ainakin on dataa erilaisista päivistä?

Se hyposyömisten kohtuullisina pitäminen on toosi vaikeeta. Tosinkoejailun vähentämisen myötä niitä on ollutmyös vähemmän ja lievempiä, niin ei pääse päälle se Syön koko maailman -olo. Nykyään kyllä myös rutiinisti pistän hetken kuluttua jos hypoeväs pään seljettyä tuntuu liian isolta..
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

milja2010

• Vanha tekijä
« Vastaus #125 : Heinäkuu 29, 2012, 20:00:28 ip »

Dadda: Mä sain nipun noita sensoreita kotiin, kun mun pumppuilu aloittettiin. Laitoin sensorin nyt sen vuoksi, että mun on helpompi pelata näiden muuttuvien sokereiden kanssa tässä kohtaa... Ei tarvii mitata jatkuvasti, kun sokerien seuranta motivaatio ei ehkä oo päällimmäisenä mielessä ja toisaalta koska haaveissa on uus raskaus mahdollisimman nopeasti, niin ei haluais että sokerit menee ihan pepulleenkaan...
Kirjattu

Snanna

• Vieras
« Vastaus #126 : Heinäkuu 30, 2012, 11:54:14 ap »

Sensorointi ohi ja ihan lupaavalta vaikuttaa.  :)

Hobis tippunut taas reilusti, kuukaudessa 8,2 -> 7,5!

D-hoitajan mukaan olisi kuulemma mahdollista saavuttaa vielä parempiakin tuloksia pistoshoidolla, mutta hoito on nyt jo todella työlästä.

Sensorointi meni hyvin, kuulemma erityisen hyvin olin kaiken merkannut ylös ja säätänyt tarpeen mukaan aterioita ja inskoja, mikä taas osoittaa sen, että olen motivoitunut pumppuhoitoon ja hallitsen tilannetta. Oli varovaisen positiivinen pumpun saamisen suhteen.  ;D

Parin viikon päästä lääkäri tekee sitten lopullisen päätöksen.
Kirjattu

Snanna

• Vieras
« Vastaus #127 : Elokuu 13, 2012, 14:20:03 ip »

No nyt voin todeta saman kuin tämän viestiketjun otsikko:

Saan sen pumpun!!

Lääkäri piti kokeilun arvoisena asiana ja parin viikon päästä lähtee tilaukseen. Puhui Medtronicin laitteesta, eli oletan Veon olevan tulossa.  :)

Tekisi mieli huuta ilosta. Vedin jo voitontanssia keskussairaalan pihalla sieltä poistuessani.  ;D

Muoks. Hätäisen kirjoitusvirheet.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 13, 2012, 14:58:10 ip kirjoittanut Snanna »
Kirjattu

milja2010

• Vanha tekijä
« Vastaus #128 : Elokuu 13, 2012, 14:39:39 ip »

JEEEE Snanna!  ;D
Kirjattu

dadda

• Lentävä kynä
« Vastaus #129 : Elokuu 13, 2012, 15:05:17 ip »

:D
Kirjattu

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #130 : Elokuu 13, 2012, 15:55:08 ip »

Saan sen pumpun!!

Hienoa! Pumppu on hyvä työväline tarkempaan säätöön.  :)
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

Snanna

• Vieras
« Vastaus #131 : Elokuu 13, 2012, 17:52:46 ip »

Saan sen pumpun!!

Hienosäätöä vaille valmista tässä alkaa ollakin. Nyt olen kynäilemällä päässyt siihen asti, että sokeri on tasainen ollessaan 7-8, näin ehkä 60 % ajasta, muuten 10 % korkea ja 30 % hypoilla.

Jos sitä pääsisis sekä hypoista että korkeista ja saisi viilattua tasaista vaihetta pari pykälää alaspäin. :)
Kirjattu

Ninski

• Vanha tekijä
« Vastaus #132 : Elokuu 21, 2012, 12:18:10 ip »

Saan sen pumpun!!

Hienosäätöä vaille valmista tässä alkaa ollakin. Nyt olen kynäilemällä päässyt siihen asti, että sokeri on tasainen ollessaan 7-8, näin ehkä 60 % ajasta, muuten 10 % korkea ja 30 % hypoilla.

Jos sitä pääsisis sekä hypoista että korkeista ja saisi viilattua tasaista vaihetta pari pykälää alaspäin. :)

Hienot tavoitteet on sinulla kyllä! :) Itsestä tuntuisi, että olisi helpompi ihan ensimmäisenä päästä noista paljoista hypoista eroon ja sitten alkaa säätää kokonaistasoa alaspäin. Pystyt siihen kyllä! :)
Kirjattu
D1 vuodesta 1996 - ♀
Hypotyreoosi
Thyroxin ja Medtronic Paradigm Veo Humalogilla 6/2012 ->

JKD1

• Intoilija
« Vastaus #133 : Elokuu 21, 2012, 20:13:19 ip »

Tänään oli normaali käyntiaika diabeteslääkärilleni.

Sanoin heti session aluksi, että haluan ja tarvitsen pumpun.

Puolen tunnin jälkeen oli jo lähete valmiina, ja siirryin hoitajalle pumpun värin valitsemiseen.

Lokakuussa saan pumpun ja alkukoulutuksen, joka kestää muutaman tunnin.

(Minimed Paradigm Veo tulossa)
Kirjattu
Minimed Paradigm Veo & Apidra 11/2012->,

[(Levemir&Apidra 03/2012-11/2012), (Lantus&Apidra 09/2010-03/2012), D1 (9/2010->)]

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #134 : Elokuu 21, 2012, 20:17:52 ip »

Sanoin heti session aluksi, että haluan ja tarvitsen pumpun.

Puolen tunnin jälkeen oli jo lähete valmiina, ja siirryin hoitajalle pumpun värin valitsemiseen.

(Minimed Paradigm Veo tulossa)

Määrätietoista toimintaa ja hyvä lopputulos!  ;)
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

Linkkejä

Osallistu Diabetes arjessa -kyselyymme

Julkaistu 07.08.2020 | 10:59