Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: Saan sen pumpun!  (Luettu 17436 kertaa)

Snanna

• Vieras
Vs: Saan sen pumpun!
« Vastaus #90 : Heinäkuu 09, 2012, 10:55:28 ap »

Itsekseni tänään lääkäristä lähtiessäni hihittelin sitä, että roima pudotus hobiksessa on ainoastaan Kohtauspaikalta saatujen oppien ansiota.  ;D

Näin myös täällä. Kannattais lääkäreidenkin käydä täällä lukemassa hyviä neuvoja  ;)

Voisivat myös opetella huomioimaan ihmisen ainutlaatuisena kokonaisuutena. En ole tähän päivään mennessä tavannut diabeetikkoa, jonka sairaus talttuisi kirjaopin mukaan.  ::)
Kirjattu

Tilulilu

• Intoilija
« Vastaus #91 : Heinäkuu 09, 2012, 10:59:11 ap »

Tässä ollaan ihan pihalla!
Bolukset päin honkia. Yritän tänään vetää daddan ideoilla ja jätän lounaan väliin.
Kirjattu
Pumppu Humalogilla kesästä 2012.

zalagadulla

• Aloittelija
  • DM1, Combo & Novorabid
« Vastaus #92 : Heinäkuu 09, 2012, 15:24:51 ip »

Jos tarvii laittaa 80% esim neljän tunnin päästä neljäksi tunniksi, niin lähimmäs pääsee varmaan, kun laittaa 90% koko ajaksi, niin ei tarvi herätä.
Joo kokeiltu on, mutta korkeelle menee. Olen nyt laittanut 80% ja syönyt pienesti just ennen nukkumista, ilman boluksia. Tällä toimi ainakin viime yönä eikä menny hypoille. Pelkään noita hypoja, kun saan aina niin karmeen migreenin niistä. Ei oo joo helppoa näiden hormoni pyörteiden keskellä ja varmaan vaan hurjemmaksi muuttuu, kun lähestytään vaihtareita.  :-\

Tilulilu, mulla auttoi sopivien bolusten löytymisessä että muutettiin pumppuun sopivat hiilari suhteet ja insuliini herkkyydet yhdessä d-lääkärin ja hoitajan kanssa. Tuoreena pumppulaisena itsekin olen vielä aika ulapalla kaikesta, mutta ehä siellä hoitopaikassa osattaisiin neuvoa suo myös noissa. Tai siis mikä pumppu sulla oli? Onko tuo mahdollista kaikilla pumpuilla? Ehkä joku täällä osaa neuvoa.
Kirjattu

zalagadulla

• Aloittelija
  • DM1, Combo & Novorabid
« Vastaus #93 : Heinäkuu 09, 2012, 15:47:38 ip »

Ääh, tyhmä minä. Varmaan moinen ominaisuus on aika välttämätön pumpussa kuin pumpussa. Joo nyt vaikenen ja lueskelen mitä konkarit kirjoittaa.
Kirjattu

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #94 : Heinäkuu 09, 2012, 16:09:06 ip »

Ääh, tyhmä minä. Varmaan moinen ominaisuus on aika välttämätön pumpussa kuin pumpussa. Joo nyt vaikenen ja lueskelen mitä konkarit kirjoittaa.

Nykyisin taitaa tuo "annoslaskuri" olla jo pumpussa kuin pumpussa. Käytössä vielä on toki vanhempiakin malleja, joissa moista hienoutta ei ole, esim. itse käytän vielä sellaista. Sillon se on tää oma pää, joka toimii "annoslaskurina" ;), siis bolusten annostelun apuna :).
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

Tilulilu

• Intoilija
« Vastaus #95 : Heinäkuu 10, 2012, 10:05:51 ap »

Yritin soittaa hoitopaikkaan. Ovat sitten lomalla aina tuonne 20.7 asti.
Hienoa!
Luulin jo tosiaan päässeeni jyvälle, mutta tän aamun sokerit (15,2) sai aikaan valtavan mielipahan, kyyneleet ja päänsäryn...(klo 0:30 oli sokeri samoissa kuin nukkumaan mennessä eli 6,5)
Ketutus on maksimissaan!

La-su yö meni niin hienosti sokereilla:
klo    sokeri
23     6,1
1:00  6,2
2:30  5,7
4:14  6,1
6:30  7,3
9:00  6,8 sängystä ylös
9:30  7,2

What to doooo????
Kirjattu

Tilulilu

• Intoilija
« Vastaus #96 : Heinäkuu 10, 2012, 10:07:29 ap »

Ja kokeneemmat! Onko teidän ateriainskat muuttuneet rajusti pumpun myötä?
Kirjattu

dadda

• Lentävä kynä
  • DM1v.-91->/Veo+humalog+metformiini/KHH
« Vastaus #97 : Heinäkuu 10, 2012, 11:36:44 ap »

Ihan kuin olisin tuohon jälkimmäiseen jo avstannut? Pitäisikö sittenkin koota kaikki kysmykset sinne pumppukysymyksiä koekmattomalta-ketjuun, kun tulee samoja moneen paikkaan...
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

Jalari

• Vanha tekijä
« Vastaus #98 : Heinäkuu 10, 2012, 13:10:20 ip »

Luulin jo tosiaan päässeeni jyvälle, mutta tän aamun sokerit (15,2) sai aikaan valtavan mielipahan, kyyneleet ja päänsäryn...(klo 0:30 oli sokeri samoissa kuin nukkumaan mennessä eli 6,5)
Ketutus on maksimissaan!
Ei kannata hötkyillä. ei muutamien päivien outouksien takia kannata mitään muuttaa, vaan sitten kun on "havaintoaineistoa" vähän pidemmältä ajalta, niin sitten tsekkailemaan että mitä yhteisiä asioita olisi mahdollista löytää mahdollisten korkeiden suhteen. Sitten mietitään korjauksia ja sellaisia.
Kirjattu

milja2010

• Vanha tekijä
« Vastaus #99 : Heinäkuu 10, 2012, 16:08:06 ip »

Oisko Tilulilu sulla mahdollisuuksia saada sensoria tähän alkuun? Itsellä ainakin sen käyrien vertailu vuorokausikohtaisesti on helpottanut annosten hakemista... Nyt esim kolmena peräkkäisenä päivänä lähtenyt laskuun sokerit pari tuntia aamupalan jälkeen niin laskin just basaaleja siitä kohtaa. Saas nähdä mikä on tilanne huomenna sitten. Huomenna on taas tyksin keikka ja pääsee d-hoitsun kanssa sumplimaan...
Kirjattu

Tilulilu

• Intoilija
« Vastaus #100 : Heinäkuu 10, 2012, 19:01:19 ip »

Aamun jälkeen sokerit käyttäytyneet mallikkaasti. Koko päivä menty 6-7 pinnassa.  :) Tosin pari kanamunaa, kalaa ja salaattia nauttien voin sanoa, että ON NÄLKÄ!
Nyt jännitän jo iltaa ja aamua. Toivottavasti vedellä selviän aamuun asti.

Tosiaan se sensori vois olla hyvä idea, mutta mulla on siitä kyllä sellainen kokemus, että näyttää mitä sattuu. Hoitopaikka on kiinni pari viikkoa, joten täytyy itse tehdä kaikki pähkäilyt.
Kirjattu

milja2010

• Vanha tekijä
« Vastaus #101 : Heinäkuu 10, 2012, 19:28:31 ip »

Kyllähän se sensori vähän jälkijunassa tulee eikä kaikessa pysy mukana, mutta karkeat linjat musta näyttää ihan kivasti...
Kirjattu

Snanna

• Vieras
« Vastaus #102 : Heinäkuu 12, 2012, 12:46:23 ip »

Nopeaa toimintaa!

Eilen tuli aika sensorointiin, jonka pohjalta tehdään päätöksiä. Harmi vaan, että se on päällekkäin ensiviikkoisen kesälomamatkan kanssa ja olen kaukana poissa kun tuo sensori pitäisi laittaa nahkaan kiinni. :(

Ilmeisesti ei ole kuitenkaan mitään hirveää ryysistä kun polilta todettiin, että soittelen sitten vaan kun tulen lomalta ja sovitaan uusi aika. Eivät nyt jostakin syystä pystyneet antamaan heti uutta aikaa.

Tunnen itseni niiiiiin epäonnistuneeksi ihmiseksi kun jouduin perumaan tuon ajan. :'( Kerrankin kun on jonkin asian puolesta vääntämällä vääntänyt, niin sitten pitää itse jarruttaa. Matkaakaan ei voi enää perua. Tai voi, mutta rahaa ei saa takaisin penniäkään. Sensoroinnille tulisi melkoisesti hintaa... Ja eihän ne voi evätä multa koko sensorointia tai pumppuhoidon arviota siksi, että joudun siirtämään ekaa aikaa?!?!?!

Mutta toisaalta odotettelin aikaa joskus kolmen kuukauden päähän tk-lääkärin arvion perusteella. Ja varoaikakin on alle viikko ajan saapumisesta. Äh, en tiedä. Pitäisi nyt kai vaan nauttia matkasta ja keskittyä sitten taas pumppuun.  ::)
Kirjattu

Tilulilu

• Intoilija
« Vastaus #103 : Heinäkuu 12, 2012, 12:53:26 ip »

Nyt nautit matkasta Snanna!

Mä tein just sen virheen tossa sensoroinnissa aikanani, että mä otin sen viikolle jolloin olin harjoittelussa (kaikki poikkes normaalista päivärytmistä syömisiin jne.). Sen takia multa sit evättiin koko pumppu. Vaikkakin sensoroinnista oli selvästi nähtävissä aamunkoittoilmiö. Hiton idiootit! Siinä ei paljon selittelyt auttaneet sitten... (hieman katkeran tilitystä ilmassa  :P )

Matkan jälkeen on ehdottomasti levänneenä parempi ryhtyä sensorointiin.  8)
Kirjattu

Snanna

• Vieras
« Vastaus #104 : Heinäkuu 12, 2012, 13:04:01 ip »

Nyt nautit matkasta Snanna!

Mä tein just sen virheen tossa sensoroinnissa aikanani, että mä otin sen viikolle jolloin olin harjoittelussa (kaikki poikkes normaalista päivärytmistä syömisiin jne.). Sen takia multa sit evättiin koko pumppu. Vaikkakin sensoroinnista oli selvästi nähtävissä aamunkoittoilmiö. Hiton idiootit! Siinä ei paljon selittelyt auttaneet sitten... (hieman katkeran tilitystä ilmassa  :P )

Matkan jälkeen on ehdottomasti levänneenä parempi ryhtyä sensorointiin.  8)

Tätä minäkin mietin. Vaikka olenkin vielä lomalla matkan jälkeen, on päivärytmini ja toiminta muutenkin huomattavasti normaalimpaa kuin matkalla. Siellä tulee kuitenkin oltua liikkeessä koko ajan ja syötyä mitä sattuu ja milloin sattuu. Ja yleensä mulla on huomattavasti tasaisemmat sokerit matkoilla! Kai se jatkuva liike tekee sen.

Taisteluväsymystä on selkeästi ilmassa kun pienetkin jutut saavat itkun irtoamaan.

Pitänee vain yrittää rauhoittua ja keskittyä huomenna alkavaan lomaan.  8)
Kirjattu

Linkkejä