Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6908 jäsentä  •  417082 viestiä  •  19928 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Anili, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Jäätelökesä(kö)  (Luettu 69377 kertaa)

Wappu

• Matkailija
Vs: Jäätelökesä(kö)
« Vastaus #30 : Toukokuu 18, 2012, 18:18:33 ip »

Jep, jäätelökone on hyvä keksintö. Minulla on semmonen pikkunen, jolla saa vaikka yhden annoksen kerrallaan tehtyä. Viime kesänä tuli käytettyä aika paljon. Just tuommoset jugurttiseokset oli usein kyseessä. Ja pari kertaa ihan kunnon vaniljakermajäätelöäkin tuli tehtyä. Oikealla vaniljalla ja kermalla. Nam.
Kirjattu
D1 vuodesta 1993
Humalog
Paradigm Veo keväästä 2014
Accu Check Spirit Combo keväästä 2010

dadda

• Lentävä kynä
  • DM1v.-91->/Veo+humalog+metformiini/KHH
« Vastaus #31 : Toukokuu 18, 2012, 18:19:33 ip »

Oo...saako kysyä inkä merkkinen. Ja hintainen..
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

Wappu

• Matkailija
« Vastaus #32 : Toukokuu 19, 2012, 08:02:33 ap »

Vaalean sininen OBH Nordicahan tuo. Maksoi n. 50€ viime keväänä. Omalla kohdalla ensimmäinen heräteostos, jota on tullut enemmänkin käytettyä  8) Jaa, minäkö jäätelöaddikti...
Kirjattu
D1 vuodesta 1993
Humalog
Paradigm Veo keväästä 2014
Accu Check Spirit Combo keväästä 2010

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #33 : Toukokuu 19, 2012, 09:15:09 ap »

Perinteinen vaniljajätski ja tuoreet mansikat on lyömätön yhdistelmä!  :)

Sitä odotellessa saatan syödä kioskin päärynätötterön ruskealla, rapealla vohvelilla tai murueskimon. Myös Valion puikkojätskit on mun makuuni, siis Eskimot. Ovat sopivan kokoisia. Sitä Kuningatar-Eskimoa ei vaan taida enää olla myynnissä? Se oli paras!

Mustikkametsäreissun jälkeen kotona  on ollut tapana nautiskella yksi Valion suklaatuutti kahvin kanssa. Varsinkin jos on oikein kuuma ja sokerit laskussa...

Aika harvoin silti syön jätskiä, ehkä kerran parissa viikossa. Talvella en ollenkaan.

Muoks: Ja syön kyllä jätskin jätskinä ja jukurtin jukurttina. Piste.  ;)
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 19, 2012, 11:59:04 ap kirjoittanut Toukokuu1965 »
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

rasvis

• Lentävä kynä
« Vastaus #34 : Toukokuu 25, 2012, 15:06:46 ip »

Nythän ei tartte sitten jäätelöstäkään maksaa,kun Mikael Jungner lupailee jäähyväislajoinaan tarjoilla ilmasia jäätelöjä "koko kansalle" Jäätelökesän merkeissä,liekö varastanut ideansa täältä??
Aion jokatapauksessa mennä Miihkalin jäätelöjakelutilaisuuksiin ja ihan törkeästi PIIKITTÄÄ itseäni siellä "koko kansan" silmien edessä,saa nähä,tiäs vaikka pääsisin Maijan kyytiin?
Kirjattu

dadda

• Lentävä kynä
  • DM1v.-91->/Veo+humalog+metformiini/KHH
« Vastaus #35 : Toukokuu 25, 2012, 15:52:08 ip »

Hieno idea! Kuhan et syleskele Mikaelin päälle ;D
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

Friita

• Lentävä kynä
« Vastaus #36 : Toukokuu 25, 2012, 16:25:57 ip »

Eilen käväsin kaupan jädekaappia tutkimassa ja siellä huomasin tälläisen Ingmanin pienen purkin, Kevyt vanilja-mansikka. Hiilareita 5 hhg/100g. Ostin, mutten ole maistanut. Enkä sitten tiedä, onko kovin uutuus, kun en kovin usein kattele mitä myydään, enkä varsinkaan uutuuksia :)
Kirjattu
D1 vuodesta 1986,
Veo 2/2012 - >
MiniMed 640G 5/2015
MiniMed 670G 6/2019
+ humalog sekä joitakin tabletteja

Jape

• Lentävä kynä
« Vastaus #37 : Toukokuu 25, 2012, 18:12:30 ip »

Vähän jäätelöä sivuten, tuli tänään ostettua elämäni ensimmäinen tehosekoitin.... :D  pirtelöitä rupes mieli tekemään. Ja eihän siinä muuta kuin kokeilemaan, pakasteesta mustikkaa, jätskiä ja maitoa, ripaus sokrua, ja avot, ois voinu juoda vaikka litran kerralla. Uskon että tehiksestä ja minusta tulee hyvät kaverit.....

Joskus sitä ihmettelee, että vanhaksi täytyy elää että jonkin asian hoksaa vasta sitten..... ;D
Kirjattu
Jape, vanha pessimisti.

KisKis83

• Jäsen
« Vastaus #38 : Toukokuu 26, 2012, 00:31:06 ap »

Mulla jäätelömaku korreloituu suoraan kk-rytmiini: toisinaan tuntuu että vain se kaikkein ällömakein jäätelö on tarpeeksi makeaa, ja niitä pitäs sitte heti ostaa kaks!  ::) Ja välillä sitten menee pitkiäkin aikoja etten haikaile jäätelön perään..
Geisha-jätskistä tykkäsin viime kesinä, tänä kesänä näyttäs olevan Fazerina-versiotakin saavan joten sellanen seuraavaksi kokeiluun  8) Myös kaikki lakritsi-salmiakkijätskit maistuu, suurena herkkuna nämä minttujäätelöt, ah! Eli olen kuiteski aika perso makealle sitten kun sellaista satun syömään  ;)
Kirjattu
DM1 jo vuodesta 1988, A-C Spirit Combo+Humalog
Elän diabeteksen kanssa -en sairasta sitä

zebra1

• Lentävä kynä
« Vastaus #39 : Toukokuu 28, 2012, 10:24:26 ap »

Syön kyllä jäätelöä, vaikka en siitä mitenkään erityisesti tykkää. Mutta se on suunnilleen ainoa jälkiruoka, jota tädit ja mummot voi mulle tarjota, kun siinä ei ole sitä tärkkelystä. :) Vähälaktoosinen on kyllä pakko olla.

Eikä voi olla kevytjäätelö! Niissä on tosiaan tärkkelystä, ja maistuvat muutenkin ihan sairaan pahalle. Jouduin kerran jättämään yhden tuliaiseksi tuodun kevytjäätelön ekan lusikallisen jälkeen kesken, koska se oli niin oksettavan makuista. Puuh, vieläkin puistattaa.

Eilen maistoin laktoositonta rommi-rusinajäätelöä. Mulla oli mielikuva siitä, että rommirusina on ihanaa, rakastin sitä ennen tätä laktoosivaivaa. Mutta se olikin ihan järkyttävän makeaa, keinotekoisen makuista ja suorastaan pahaa.

Kermajäätelöistä parhaita ovat mun makuun ihan perusvanilja, jotkut suklaat ja kinuski.

Kirjattu
Levemir, Humalog ja metformiini
Keinotekoisesti hengissä, mutta tiukasti elämässä kiinni

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #40 : Toukokuu 28, 2012, 17:58:00 ip »

Joo, kevytjäätelöt on ihan kuraa. Mulle tulee niistä vatsa kipeäksi.  :(

Ja eikös kasvirasvajäätelöissä ole kovetettua kasvirasvaa? Ei kuulosta hyvältä. Mieluummin syön vähän mutta laadukasta.  ;)
Kirjattu

CallMe

• Vieras
    • Mendor Discreet -verensokerimittari
« Vastaus #41 : Toukokuu 28, 2012, 18:35:37 ip »

Joo, kevytjäätelöt on ihan kuraa. Mulle tulee niistä vatsa kipeäksi.  :(

Ja eikös kasvirasvajäätelöissä ole kovetettua kasvirasvaa? Ei kuulosta hyvältä. Mieluummin syön vähän mutta laadukasta.  ;)

Kasvirasvajäätelö on ainakin mun hyvin terveystietoisen naisystäväni top-10 No-No -listalla :)

Kirjattu
*Triviat* Tyypin 1 diabeetikko vuodesta 1997. Kirjoittelee yksityisesti. Työskentelee Mendorilla keväästä 2012.

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #42 : Toukokuu 28, 2012, 19:11:22 ip »

Kasvirasvajäätelö on ainakin mun hyvin terveystietoisen naisystäväni top-10 No-No -listalla :)

Oikein!  ;)
Kirjattu

Friita

• Lentävä kynä
« Vastaus #43 : Toukokuu 28, 2012, 20:28:23 ip »

Tuo mainitsemani kevyt-jäde on hyvin riittoisaa ::) Ei oikein iske, eli uutta jädeä en osta pakkaseen, ennen kuin vanhemmat on syöty ;D
Kirjattu
D1 vuodesta 1986,
Veo 2/2012 - >
MiniMed 640G 5/2015
MiniMed 670G 6/2019
+ humalog sekä joitakin tabletteja

Jape

• Lentävä kynä
« Vastaus #44 : Heinäkuu 08, 2012, 16:38:19 ip »

Lidlissä kun on myynnissä näitä Gelatelli-merkkisiä mehujäitä ja tuutteja sun muuta, niin sanoisin että ei kannata ostaa. Voi olla edullisia, mutta pirun sokerisia. Mehujääkin melkein tarttuu kitalakeen. Kotimaiset valmistajat on parempia tässä asiassa.
Kirjattu
Jape, vanha pessimisti.

Linkkejä