Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6923 jäsentä  •  417250 viestiä  •  19944 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi MikeSix, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Jäätelökesä(kö)  (Luettu 69899 kertaa)

Friita

• Lentävä kynä
Vs: Jäätelökesä(kö)
« Vastaus #15 : Toukokuu 17, 2012, 09:35:02 ap »

;D ;D Hyvä Jape! Mä aika usein kauppareissulla nappaan esimon mukaan, nyt olen huomannut, että jeeh, siitähän tullut uusiakin makuja. Päärynä on pop, ollut aina, mutku sitä ei aina tahdo pakastealtaasta saada.
Kirjattu
D1 vuodesta 1986,
Veo 2/2012 - >
MiniMed 640G 5/2015
MiniMed 670G 6/2019
+ humalog sekä joitakin tabletteja

???

• Vieras
« Vastaus #16 : Toukokuu 17, 2012, 09:41:29 ap »

Tötterö yhdellä pallolla. Vadelma, hyla jne. kävelykadulta määrätystä kioskista. 5/6 tötteröä kesässä on kulutus, normaalisti. :)
Kirjattu

Friita

• Lentävä kynä
« Vastaus #17 : Toukokuu 17, 2012, 09:47:24 ap »

Silloin tällöin ostan litran paketin pakastimeen, syön siitä palasen ja sen jälkeen se onkin sen näköinen n. kuukauden päästä, ettei siitä ilkeä toista palasta ottaakaan  :o
Kirjattu
D1 vuodesta 1986,
Veo 2/2012 - >
MiniMed 640G 5/2015
MiniMed 670G 6/2019
+ humalog sekä joitakin tabletteja

RAR

• Lentävä kynä
« Vastaus #18 : Toukokuu 17, 2012, 11:34:52 ap »

Nykyisin jäskit on vähän syrjässä ja tilalla enemmän sorbetit. Se on se fosfori ::).

Soijajäätelö on todella hyvää ja sopii myös munuaisvaivaisille.  :)
Me syömme sitä koko perhe marjojen kanssa.
Kirjattu

dadda

• Lentävä kynä
  • DM1v.-91->/Veo+humalog+metformiini/KHH
« Vastaus #19 : Toukokuu 17, 2012, 12:34:24 ip »

Joo, mulla se vaan on myös supernopeaa ilman rasvan hidastavaa vaikutusta, mikä taas jädessä auttaa. Kiinnitin vaan huomiota siihen "sokerittomuuteen", sitähän se ei ole.

Mulle jätski kuumana kesäpäivänä puistossa tms. on hyvinkin tarkoituksenmukaista ;)
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

Ultsi

• Lentävä kynä
« Vastaus #20 : Toukokuu 17, 2012, 13:07:24 ip »

Soijajäätelöä, kaurajäätelöä ja sorbetteja ei ihan pienestä lähikaupasta saa tai hyvin rajoitettu valikoima.
Hyvä tietää, että soijajäätelö on hyvää.
Kirjattu
D2

Kirppuli

• Jäsen
« Vastaus #21 : Toukokuu 17, 2012, 14:41:38 ip »

Täytyy myöntää että itse alotin jätskikesän parisen viikkoa sitten, ja olen joka päivä syönyt jäätelöä :D Tällä hetkellä suurkulutuksessa magnumin infinityt (ne uudet) :D Minulla on oikeastaan aina ne tietyt jäätelöt joita syön, suklaatuutit tai triotuutit, minttu puffet ja sitte nuo erilaiset magnumit. Nämä siis irtojäätelöistä. Saatanpa silloin tällöin vetästä paketillisen ainoakin naamaan. Tötteröissäkin on vain ne tietyt maut mitä syön :) tarkka jäätelömaku..
Kirjattu

dadda

• Lentävä kynä
« Vastaus #22 : Toukokuu 17, 2012, 14:56:18 ip »

Pirkalla ja lidlillä ainakin on niitä pakkauksia, joissa monta pientä magnum-tyyppistä puikkoa, ne olis mulle sopivan kokoisia...
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

Kirppuli

• Jäsen
« Vastaus #23 : Toukokuu 17, 2012, 15:07:35 ip »

Nyt kaipais vaniljajäätelöä kun lautasella juuri uunista tullutta kuumaa marjapiirakkaa :P
Kirjattu

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #24 : Toukokuu 17, 2012, 18:03:57 ip »

Tykkäisin syödä jotain muutakin kuin pakettijäätelöä, mutta kun niissä on nykyään niin paljon kaikenmaailman makeaa härpäkettä ja strösseliä mukana. Ne magnumitkin heitän ennen loppua roskikseen, kun en tykkää, että viimeiseksi mauksi jää jäätelön sijasta. Mä vannon irtojäätelön ja vanhanajan vaniljan nimiin. Parempiin pakettijäätelöihin on tullut myös paljon uusia makuja, hyviäkin - kunhan ei vilkaise litrahintaa.  ;) :P
Kirjattu
“Allways Look on the Bright Side of Life”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu Spirit 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

Tea

• Lentävä kynä
« Vastaus #25 : Toukokuu 17, 2012, 18:17:21 ip »

Joo, kun mennään jätskille, mennään irtojätskin puolelle ja mieluusti aidolla vohvelilla. Maku ratkaisee :)

En ole maailman isoin jäätelön ystävä, mutta tulipa tänäänkin kesken fillariretken lasten kanssa pysähdyttyä jätskille (ei tosin irtojätskikiskalle, kun se kohteena ollut olikin kiinni, mutta R:ltä sitten). Kyllä jäätelö kesään kuuluu. Ja jollei saa irtojätskiä, niin sitten Kingistä, jotain salmiakkijätskiä tai viime kädessä mitä tahansa muuta kuin Magnumia. Sain sen merkin jätskeihin pysyväisrokotuksen mainoskamppistensa ansiosta.
Kirjattu
Tea
DM tyyppi1 (Levemir & Humalog)

dadda

• Lentävä kynä
« Vastaus #26 : Toukokuu 17, 2012, 18:48:34 ip »

Mulle sutuuntuma on tärkeä, niin tykkään kaikista kuorrutteista yms. puikkojädeistä...
Kirjattu

kivitatti

• Lentävä kynä
« Vastaus #27 : Toukokuu 18, 2012, 00:26:35 ap »

Vinkki:
Mun makuun paras jäätelö syntyy, kun tökkää puulusikan/puisen jätskitikun/puisen voiveitsen ihan tavallisen pienen purkkijogurtin kannen läpi ja pistää pakkaseen. Kun se on jäätynyt, irrottelee kuoret ja herkku on valmis syötäväksi tikun nokasta. Nopea, helppo, halpa ja hiilarimäärä hallittavissa.
• Siksi puinen kapusta, koska metallilusikka johtaa lämpöä niin, että jäätelö tippuu tikusta ennen kuin sen on syönyt.
• Pikkujogurtteja saa kohtuullisilla hiilarimäärilläkin. Rasvattomina mainostetut on usein 5-6ghh/100g.
Kirjattu
- D1, hypotyreoosi, astma, ibs - ♀
- Accu-Chek Spirit Combo Humalogilla, Thyroxin ja Pulmicort -

Bebe

• Veteraani
« Vastaus #28 : Toukokuu 18, 2012, 13:13:13 ip »

Mulle jätski kuumana kesäpäivänä puistossa tms. on hyvinkin tarkoituksenmukaista ;)

Tämä minua alkoi kovasti (ja terveellisesti) naurattaa, että joopa, juuri näin :)  Mikä sitä nyt sitten kulloinkin on.

Bebe, nuiva askeetikko :)
Kirjattu
Ei ikinä periksi
Bebe, D1 vuodesta 1970
Tresiba kokeilussa + Humalog 1-5 kY / vrk 
ja liikuntaa niin paljon kuin ehtii. Ja  ruokatarkkuus

dadda

• Lentävä kynä
« Vastaus #29 : Toukokuu 18, 2012, 13:29:15 ip »

Ja kenellekin ;)

Noissa vähärasvaisissa jugurteissa on aspartaamia, tärkkelystä ja lisäaineita- mutta niin on sitä sun tätä jädeissäkin...hmm luonnonjugurtti-marjasmoothiesta tehty jäädyke alkaa kuulostaa hyvältä...ja jäätelökone!
Kirjattu

Linkkejä