Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6912 jäsentä  •  417189 viestiä  •  19933 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Savoost, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Jäätelökesä(kö)  (Luettu 69566 kertaa)

Jape

• Lentävä kynä
Jäätelökesä(kö)
« : Toukokuu 16, 2012, 14:17:52 ip »

Mites on, maistuuko kesällä, mitenkä paljon ja millaista ?
Ite oon aika perinteinen, valion tuutit ja jäätelöautosta jätskiveneitä. Nyt on vaan iskeny monen vuoden jälkeen mehujää-himo. Appelsiini, nam... ;)

Tosin jos ite tekis vaikka tuoremehusta niin saisi sokeritonta helposti. Millasia mehujäämuotteja lienee kaupoissa ?
Kirjattu
Jape, vanha pessimisti.

Snanna

• Vieras
Vs: Jäätelökesä(kö)
« Vastaus #1 : Toukokuu 16, 2012, 14:42:32 ip »

Maistuu ja hyvin maistuukin.  :P

Laktoositon ruokavalio vaan rajoittaa ihan liikaa. Oikeastaan ainoa asia, mistä kärsin laktoosin sietokyvyn puutteessa on rajoittunut jäätelönsyöntimahdollisuus.  ::) Viime vuosina on kyllä tullut kiitettävästi laktoosittomiakin vaihtoehtoja. Harmi vaan, että uutudet ovat yleensä tarjolla vain sen yhden kesän.   :(

Litran kotipakkauksesta saa sivallettua sopivan annoksen ihan oman fiiliksen ja hiilarihalujen mukaan.

Jape, tässä aika kätevänoloiset mehujäämuotit, taidan pistää tilaukseen.

http://www.coolstuff.fi/KitchPro-Mehujaamuotit
Kirjattu

Friita

• Lentävä kynä
« Vastaus #2 : Toukokuu 16, 2012, 14:49:35 ip »

Mä olen niin onneton ihminen, että sellainen jäde, mistä mä vähänkin tykkään, poistuu heti kesän jälkeen markkinoilta liian vähäisen myynnin takia :( Mun suussa maistuu kai sen verran oudolta ;D Nyt olen sitten ihan vain muruna :P
Kirjattu
D1 vuodesta 1986,
Veo 2/2012 - >
MiniMed 640G 5/2015
MiniMed 670G 6/2019
+ humalog sekä joitakin tabletteja

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #3 : Toukokuu 16, 2012, 14:52:14 ip »

Kyllähän jätski aina maistuisi. Olen sellainen perusmakujen suosija.

Nykyisin jäskit on vähän syrjässä ja tilalla enemmän sorbetit. Se on se fosfori ::). Mutta toivottavasti taas jonain kesänä voin herkutella ihan perinteisellä kermajäätelöllä ilman huonoa omaatuntoa ;)
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

PateT

• Lentävä kynä
« Vastaus #4 : Toukokuu 16, 2012, 14:57:00 ip »

Olen aivan hulluna jäätelöön ollut kait ikäni  ;) Kotona maistuu illan ilona nykyään Mascarpone-jäde,mustikkapiirakka myös erittäin mieleinen.Toisaalta yritän pihistellä,kun hinta on noussut kovasti...Mutta KAIKKI jäätelö maistuu ja menee sulavasti alas!
D-asiaan>kunhan muistan lykätä Humalogia tarpeeksi,jos illalla syön,sillä aamulla on aikas korkealla VS  8)(yhdistelmä proteiini+valkuaiset) :P
Kirjattu
Elämä on kuin kameli.Sen saa tekemään mitä tahansa paitsi peruuttamaan.
-Marcelene Cox

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #5 : Toukokuu 16, 2012, 15:15:10 ip »

Jätski sinänsä, varsinkaan mun ehdoton lemppari, vaniljapehmis, ei mulla paljon nosta sokereita. Enemmän nostaa se muu, mitä jäätelöön on sotkettu, kinuski, keksinpalat, lakritsakastike tai hillo. Tykkään toki muustakin jäätelöstä, mutta tuo vanlijapehmis on se vakio ja kiposta syötynä, ei vohvelia. Pyydän muutenkin yleensä kioskista jätskin kiposta, koska en niin kamalasti tykkää vohvelista ja se nostaa sokruja peljon enemmän kuin itse jätski (ellei ole ns paperivohvelia). Joku kesä oli tervajäätelöä, se oli kyllä piristävää. Ja mustikka sopii jäätelöön tosi hyvin.
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

Jape

• Lentävä kynä
« Vastaus #6 : Toukokuu 16, 2012, 17:10:40 ip »

Maistuu ja hyvin maistuukin.  :P

Laktoositon ruokavalio vaan rajoittaa ihan liikaa. Oikeastaan ainoa asia, mistä kärsin laktoosin sietokyvyn puutteessa on rajoittunut jäätelönsyöntimahdollisuus.  ::) Viime vuosina on kyllä tullut kiitettävästi laktoosittomiakin vaihtoehtoja. Harmi vaan, että uutudet ovat yleensä tarjolla vain sen yhden kesän.   :(

Litran kotipakkauksesta saa sivallettua sopivan annoksen ihan oman fiiliksen ja hiilarihalujen mukaan.

Jape, tässä aika kätevänoloiset mehujäämuotit, taidan pistää tilaukseen.

http://www.coolstuff.fi/KitchPro-Mehujaamuotit

Kitumarketista löyty neljän pakkauksia hintaan 2,95, otin niitä pari. Nyt ei sitten muuta kuin pakastamaan omppu-, ja appelsiinimehuja, muun muassa.  :D
Kirjattu
Jape, vanha pessimisti.

ergava

• Veteraani
  • D2 Keliakia
« Vastaus #7 : Toukokuu 16, 2012, 18:07:12 ip »

Jos ei kumminkaan
Kirjattu
D2 vuodesta 1997 ja Keliakia n.1995
Menee toistaiseksi : Levemir 14yks, Metforem 750mg 1,Trajenta 1 aamulla, Met 2 illalla,  ASA-ratiopharm 50mg, Magnesium,  vitamiineja

Jape

• Lentävä kynä
« Vastaus #8 : Toukokuu 16, 2012, 18:13:03 ip »

Jos ei kumminkaan

Mistä noin heikkolaatuisen kuvan onnistuit löytämään ?  ;)
Kirjattu
Jape, vanha pessimisti.

ergava

• Veteraani
  • D2 Keliakia
« Vastaus #9 : Toukokuu 16, 2012, 18:22:09 ip »

Suurentelin kuvaa ja liioittelin kauhistusta.
OikeaKarppi
Kirjattu
D2 vuodesta 1997 ja Keliakia n.1995
Menee toistaiseksi : Levemir 14yks, Metforem 750mg 1,Trajenta 1 aamulla, Met 2 illalla,  ASA-ratiopharm 50mg, Magnesium,  vitamiineja

dadda

• Lentävä kynä
  • DM1v.-91->/Veo+humalog+metformiini/KHH
« Vastaus #10 : Toukokuu 16, 2012, 19:48:18 ip »

Tuoremehustahan tehtynä mehujäästä tulee melkoinen hiilaripommi - vaikkei lisättyä sokeria olekaan, on muuten tuhtia jo omilta sokereiltaan. Mutta kyseessähän on herkku :)

Itellä iskee juuri nyt kaikki salmiakkijäätelöt! nam! Jäätelö on muutenkin suklaan lisäksi mun suosikkiherkku, sääli että siinä on yleensä niin paljon kovetettua kasvirasvaa yms.
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

Bebe

• Veteraani
« Vastaus #11 : Toukokuu 16, 2012, 21:55:04 ip »

En syö jäätelöä kuten en muitakaan "turhuuksia" käytännössä lainkaan. Jossain pakkotilanteessa, jos nyt joku täti pahastuisi kuolettavasti, saatan livetä, mutta muuten ei. Se minkä syön, on yleensä melko tarkoituksenmukaista eli tämmöset hylkään.
Kirjattu
Ei ikinä periksi
Bebe, D1 vuodesta 1970
Tresiba kokeilussa + Humalog 1-5 kY / vrk 
ja liikuntaa niin paljon kuin ehtii. Ja  ruokatarkkuus

Aa-si

• Aktiivinen
« Vastaus #12 : Toukokuu 16, 2012, 22:52:58 ip »

Jos ihminen on sitä mitä hän syö, niin mä oon jäätelö, oikein herkku semmoinen ;D Jos oon ihan rehellinen niin kesällä (toukokuusta-elokuuhun) ei mene montaa päivää ilman jätskiä. Mä syön monasti eskimoita, tai lidlin pikkuisia suklaa tikkuja, tai sitten jottain oikein herkkua pakettijätskiä marjoilla. Hiilarit mun jäätelö herkuttelussa mennee 10-20 g välliin. Jätskin oon saanu sopimaan inskan kanssa. Onkelmaa tuottaa enemmän jauhopitoiset herkut kuten pullat yms. Anoppi ja äiti tietää jo, että jos varaavat mulle jotain kahviherkkua kyläreissulla, niin jättäävät keksit ja pullat tarjoamatta, mutta jätski kelpoo. Pahimmassa jädehimossa oon laittanut rahkaa marjoilla pakkaseen ja kohmeisena nauttinut. Haaveissa ois jädekone, vois makeuttaa sitten vaikka stevialla omat jädet.
Kirjattu
D1

emonen

• Lentävä kynä
« Vastaus #13 : Toukokuu 16, 2012, 23:03:02 ip »

Kyllä meilläkin jäätelö uppoaa. Pakastimen täyttäjän roolini on semmoinen, että aina on tyhjää  ;)
D-tyttö rakastaa jätskikiskan koristeltuja annoksia. Ja koko porukka syö kyllä jäätelöä hyvinkin laajalla haitarilla. Lempparit vaihtelee, mutta aina jäätelö uppoaa.
D-tytön sokerit kestää jäätelön paremmin kuin höysteet tai muut herkut. Mutta kyllä jäätelönkin jälkeen rakettikorkeita tulee kun ei arvata hiilareita oikein ja/tai myöhästytään "lähdössä".
Kirjattu
Diabeetikkotytön äiti

Jape

• Lentävä kynä
« Vastaus #14 : Toukokuu 17, 2012, 09:14:06 ap »

Tuoremehustahan tehtynä mehujäästä tulee melkoinen hiilaripommi - vaikkei lisättyä sokeria olekaan, on muuten tuhtia jo omilta sokereiltaan. Mutta kyseessähän on herkku :)

Itellä iskee juuri nyt kaikki salmiakkijäätelöt! nam! Jäätelö on muutenkin suklaan lisäksi mun suosikkiherkku, sääli että siinä on yleensä niin paljon kovetettua kasvirasvaa yms.

Tuoremehussahan on noin 10 grammaa hiilareita desin määrässä, ja tuo muotit mitä eilen ostin on 0,8 desin kokoisia. Eli ei siinä nyt ole kuin about 8 grammaa per tikku. Neljällä tikulla vois jättää yhden lounaan väliin.... :D
Kirjattu
Jape, vanha pessimisti.

Linkkejä

Lääkehoito onnistuu yhdessä

Julkaistu 08.10.2019 | 15:07