Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
3 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: Miten tässä itseään hoitaa, jos ei hoitovälineitäkään saa?  (Luettu 20670 kertaa)

dadda

• Vieras
Vs: Miten tässä itseään hoitaa, jos ei hoitovälineitäkään saa?
« Vastaus #15 : Toukokuu 09, 2012, 23:23:09 ip »

Nykyään on ulkoistanut varastoinnin ja lähetyksen westlogille. Lulis että samasta paikasta laittavat myös sairaaloille. Päivässä yleensä tulee.

Tuo vuosikokeiden puuttuminen on käypähoidon vastaista!! Miten lekurisi perustelee sitä?!
Kirjattu

tarell

• Vieras
« Vastaus #16 : Toukokuu 09, 2012, 23:55:32 ip »

Tuo vuosikokeiden puuttuminen on käypähoidon vastaista!! Miten lekurisi perustelee sitä?!

Perustelu on se, että kun mulla on niin hyvät arvot, niin ei niitä tarvi ottaa.  Se on kyllä mielestäni ihan hyvä perustelu, siinä on vaan se vika, että mistä tietää, että ne on hyvät, jos niitä ei oteta. Hb:kin pääsi laskemaan ihan turhan alas ja toki se oli aina ennen ollutkin hyvä.
Kirjattu

emonen

• Vieras
« Vastaus #17 : Toukokuu 10, 2012, 09:02:26 ap »

Meillä jakelussa on kaksi kertaa viikossa soittoaika ja ovelta välineitä saa kolme kertaa viikossa.
Soittoaika maanantaisin 13-15 ja keskiviikkoisin 7-10 ja ilman ajanvarausta jakelu on auki ma 7-10 ja 15.30-16.30 (tuo maanantain iltapäiväaika on uutta) ja keskiviikkona 12-15.
En tiedä miten sinne jakeluun ajan saisi varattua, kun lapussa on kuitenkin kirjoitettu noin, että ilman ajanvarausta auki  ;)

Tavarat saa hakea terveysaseman aukioloaikoina neuvonnasta nimellä. Hakea voi kuka vaan joka osaa pyytää, meillä ainakin lukiota käyvä isoveli sai kerran siskolle välineet - eikä tavinnut edes kela-korttia näyttää vaikka se mukana olikin.

Tilasin juuri maanantaina tytön pumppukamat soittamalla. Peruskamat löytyy hyllystä, osa menee aina tilaukseen (meillä mm se Cavilon spray ja nyt tilasin mm patterikotelon kannen ja klipsin).
Kävin tiistaina hakemassa. Aukioloajat (8-16, perjantaisin 15) ovat sellaiset, että normaalille päivätyöläiselle tuottanee vaikeuksia. Itselläni kun on vuorotyö, onnistuu jos vaan ehtii soittaa soittoaikana.
Kirjattu

Snanna

• Vieras
« Vastaus #18 : Toukokuu 10, 2012, 12:43:23 ip »

Kävin tänään tk:ssa muissa asioissa ja kysyin välinejakelusta ja mahdollisuudesta saada hoitovälineitä.

En saanut, kuulemma vain d-hoitaja saa antaa hoitovälineitä ja hän on tänään koulutuksessa. Voi kuulemma soittaa hänelle suoraan ja sopia miten toimitaan, jos ei pääse määriteltyinä hakuaikoina. Oletuksena kuitenkin, että käydään vain noina määriteltyinä hetkinä.

Pakko sitten soitella huomenna sille d-hoitajalle ja yrittää lahjoa joku tuttava mun puolesta ne hoitovälineet hakemaan. Itse olen taas koko päivän n. 100 km päässä kotoa. :(

Mutta jotakin positiivistakin kuulin ilmoittautumistiskillä: meidän d-hoitaja on jo vuoden yrittänyt startata systeemiä, jolla välineet voi tilata puhelimitse ja ne tuodaan kotiin tai lähimpään postiin! :D Kunta ei vaan suostu kun siitä tulee kustannuksia. Totesin siinä, että olen kyllä valmis maksamaan, jos saisin vain hakea paketin lähikaupan postista silloin kun itselleni sopii. Vie kuulemma terveiset eteenpäin.
Kirjattu

Friita

• Vieras
« Vastaus #19 : Toukokuu 14, 2012, 16:17:39 ip »

Mä käväsin tänään omia kamojani kyselemässä, kysäsin neuvonnasta, että missähän on keskusvarasto, pitäis sieltä hakea pumppukamoja. Tyrkkäs mut hissiin ja käski kävellä käytävän päähän ;D No, varastolla kamat eivät olleet vielä tulleet, kuulema huomenna ehkä tulevat. Siellä täti ei tiennyt ollenkaan, että mun piti ne sieltä hakea, hän lupasi pitää tavarat siellä, kun tulevat, menen keskiviikkona kyselemään. Puhelinnumero oli kyllä ovessa ja jotakin aikataulua torstain takia, joita en sitten tietenkään ylös ottanut. Tajusin sitten autolla, että olisi vissiin pitänyt niitä katsoa tarkemmin. No, tavaraa on onneksi kotona, että selviän vielä pari viikkoa :)
Kirjattu

Toukokuu1965

• Vieras
« Vastaus #20 : Toukokuu 14, 2012, 16:34:20 ip »

Mutta jotakin positiivistakin kuulin ilmoittautumistiskillä: meidän d-hoitaja on jo vuoden yrittänyt startata systeemiä, jolla välineet voi tilata puhelimitse ja ne tuodaan kotiin tai lähimpään postiin! :D Kunta ei vaan suostu kun siitä tulee kustannuksia. Totesin siinä, että olen kyllä valmis maksamaan, jos saisin vain hakea paketin lähikaupan postista silloin kun itselleni sopii. Vie kuulemma terveiset eteenpäin.

Toivottavasti toteutuu! Meillä kyseinen systeemi toimii ihan loistavasti alkukangertelujen (inhimillisiä) jälkeen.  :D

iis lyhyesti tilaan kamat s-postitse, saan kuittauksen ja posti tuo tarvikkeet kotiin parin päivän sisällä. Jos ketään ei ole kotona, niin posti jättää lapun postilaatikkoon ja haen kamppeet postista. Ihan loistavaa!

Kaikki muut saan netistä tilaamalla paitsi lansetit ja ketomittarin liuskat. Niitä sitten haen jakelusta kun muistan... Nytkin on taas ketoliuskat ehtineet vanhentua.  :P
Kirjattu

Snanna

• Vieras
« Vastaus #21 : Toukokuu 15, 2012, 12:41:12 ip »

Toivottavasti toteutuu! Meillä kyseinen systeemi toimii ihan loistavasti alkukangertelujen (inhimillisiä) jälkeen.  :D

iis lyhyesti tilaan kamat s-postitse, saan kuittauksen ja posti tuo tarvikkeet kotiin parin päivän sisällä. Jos ketään ei ole kotona, niin posti jättää lapun postilaatikkoon ja haen kamppeet postista. Ihan loistavaa!

Kaikki muut saan netistä tilaamalla paitsi lansetit ja ketomittarin liuskat. Niitä sitten haen jakelusta kun muistan... Nytkin on taas ketoliuskat ehtineet vanhentua.  :P

Voi kun lähtisi toimimaan. Jos kaupunki nyt sitten vaan lopettaisi vielä tuon systeemin vastustamisen.  :-\

Tänään saan onneksi lisää hoitovälineitä. Sain avopuolison maaniteltua hakemaan vermeet kun itse olen juurikin tuona armon aukioloaikana fysioterapiassa...
Kirjattu

aneki

• Vieras
« Vastaus #22 : Elokuu 30, 2013, 09:24:17 ap »

Kävin eilen kaupunkini hoitotarvikejakelussa ensimmäistä kertaa hakemassa pumpputarvikkeita. Se meni juuri niin huonosti kuin etukäteen arvelinkin  >:(

Mulle oli lähetteeseen laitettu Inset II -infuusiosettejä, 9 mm/60 cm. Niitä ei löytynyt, koska "ei aikuiset käytä tuollaisia". Oli niitä kuulemma tilattu, mutta eivät ehdi tulemaan ennen kuin niitä tarvitsisin. Tarvikejakelun hoitaja oli sitä mieltä, että aloituksessa pitää olla pumppufirman edustajan paikalla ja sen kuuluu antaa mulle tarvikkeet...

No, sitten oli lähetteessä myös insuliinisäiliöitä. Kolmen kuukauden tarpeeksi oli merkitty 4 x 10 säiliötä. Hoitaja haki toisesta huoneesta yhden laatikollisen eli siis 10 kpl. Kysyin viattomasti, että oliko tarkoitus saada kerralla kolmen kuukauden tarvikkeet. Johon hän, että "Ai olisitko ottanut enemmän?". Tavallaan olisin.

Lähetteeseen oli merkitty myös tarvikesarja 1 kpl. Kysyin, että mitä se pitää sisällään, mihin vastattiin ettei sellaisia olekaan. Paristoja sain 2 kpl, kun lähetteessä luki 4.

Pumppuinnostuksestani haihtui arviolta 89 % sen takia, että joudun nyt asioimaan tuolla hoitotarvikejakelussa  :(
Kirjattu

Cane

• Vieras
« Vastaus #23 : Elokuu 30, 2013, 09:45:28 ap »

Täällä on ihan ok toiminut, tosin on "yleinen" omahoitotarvikejakelu kyseessä ja opiskellessa ei ne aikataulutkaan haittaa. Ei töissäkään ollessa, kun kolmivuorotyö, mutta jos olis 8-16, vois olla jo aikalailla vaikeaa......... Itse asun parin kilsan päässä pisteestä, eli kävelen sinne, mutta jos asuisin kauempana, voisin edelleen olla eri mieltä... 50min bussilla esim ja piste oliskin kiinni  ???

Rekloja olen tehnyt suht koht useasti itse hoitovälineistä, ja pisteestä on saanut uuden tilalle melkeinpä heti. Tai siis olen kyllä aina saanut käydessäni siinä uuden tilalle, vaikkei viallinenkaan olisi mukana, kunhan palautan myöhemmin sinne viallisen, ja niin olen tehnyt.

Kun olin tk-puolella hoidossa, en päässyt d-hoitajalle puhelimitse läpi, enkä edes oven takaa hakemaan kaavakkeita/vihkoja. Sispolilla asia on huomattavasti paremmin.

Miten annami, olitko tilannut ne kaikki tarvikkeet jotka lähetteessä? Mulle tulee pyydetyt, elleivät ole jostain syystä loppu. Muuten ihan käsittämätöntä toi toiminta... ei se sille tarvikejakelijalle kuulu/ole hänen päätettävissään miten itse kukin itseään parhaiten hoitaa, taikka mitkä välineet kuuluvat settiin taikka mistä se setti tulee -sehän pitäisi tulla tarvikejakelusta, jos se on sieltä tilattu.
Kirjattu

aneki

• Vieras
« Vastaus #24 : Elokuu 30, 2013, 09:55:12 ap »

Miten annami, olitko tilannut ne kaikki tarvikkeet jotka lähetteessä?

En ymmärtänyt, että olisi pitänyt etukäteen tilata, kun tosiaan olin ekaa kertaa tällä asialla. Että siinä mielessä ehkä osaksi oma moka, mutta eipä sitä kaikkea tule ajatelleeksi. Tilaamisessakin tulee olemaan omat hankaluutensa, koska puhelinaika tuonne on tunti tiistaisin ja tunti perjantaisin. Sähköpostia ei saa käyttää esim. näiden infuusiosettien tilanteen tiedustelemiseen, koska "siinä lukee henkilötietoja"...  :o

Täytynee nyt vaan heti opetella ennakoimaan tarpeensa ja yrittää saada joku luurin päähän tuolta. Toisaalta, nythän heillä on tiedossa mitä tarvitsen, ei pitäisi tulla enää puskista että aikuisetkin käyttää juttuja  ;)
Kirjattu

kuissi-3

• Vieras
« Vastaus #25 : Elokuu 30, 2013, 10:53:37 ap »

Miten annami, olitko tilannut ne kaikki tarvikkeet jotka lähetteessä?

En ymmärtänyt, että olisi pitänyt etukäteen tilata, kun tosiaan olin ekaa kertaa tällä asialla. Että siinä mielessä ehkä osaksi oma moka, mutta eipä sitä kaikkea tule ajatelleeksi. Tilaamisessakin tulee olemaan omat hankaluutensa, koska puhelinaika tuonne on tunti tiistaisin ja tunti perjantaisin. Sähköpostia ei saa käyttää esim. näiden infuusiosettien tilanteen tiedustelemiseen, koska "siinä lukee henkilötietoja"...  :o

Täytynee nyt vaan heti opetella ennakoimaan tarpeensa ja yrittää saada joku luurin päähän tuolta. Toisaalta, nythän heillä on tiedossa mitä tarvitsen, ei pitäisi tulla enää puskista että aikuisetkin käyttää juttuja  ;)

Joo, ensimmäisellä kerralla pitää toimittaa ne lähetteet hoitotarvikejakeluun. Minulle se lähete tehtiin heti pumpun ensiesittelyssä ja vein samantien hoitotarvikejakeluun ja samalla tilasin ensimmäisen 3 kk:n erän. Muista pyytää hoitopaikastasi uusi lähete, jos joudut vaihtamaan jotakin tarvikkeista.

Onpas hankalaa, ettei saa käyttää sähköpostia tilaamiseen!  :( Meillä olisi tunti viikossa puhelinaikaa pumpputarvikkeiden tilaamiseen. En koskaan muistanut soittaa silloin, joten sain sähköpostiosoitteen. Hoitotarvikejakelussa ollaan ihan tyytyväisiä systeemiin. Vastaavat sähköpostiin ja kysyvät lisää, jos tarvitsevat tietoa. Ilmoittavat tekstiviestillä, kun tavarat ovat noudettavissa.
Kirjattu

Cane

• Vieras
« Vastaus #26 : Elokuu 30, 2013, 15:40:35 ip »

..ehkä täällä päin toimiva sähkönen palvelu toimiikin ihan hyvin  ::)
Kirjattu

Heiji

• Vieras
« Vastaus #27 : Syyskuu 07, 2013, 20:06:06 ip »

Mulla ei ole oikeestaan pahaa sanottavaa Kouvolan välijakelusta, on vielä tossa lähellä vajaan kilsan päässä :) Ainoa mikä mulla pinnaa kiristää on se, että kun mittaan sen 8-10 kertaa päivässä kun toi haima sotkee tätä mun säätöä niin siellä ihmettelivät että onko lääkäri määrännyt mittaamaan noin usein.. Saanut muutamaan kertaan selittää aina saman stoorin remission "ihanuudesta" ja siitä, että mittaan aika herkästi jos on vähänkään sellainen olo että sokerit on liian matalat tai korkeat. Viimeks onneks oli ihana tätsy siellä eikä se sen enempää tenttaillu tai ihmetelly. Tuntuu vaan, että pitäis osata aina kaikki heti ja että ihan kuin se olis välineiden tuhlausta mitata usein.. ::) Varmaan on muillakin samanlaisia kokemuksia?
Kirjattu

Taitsa

• Vieras
« Vastaus #28 : Syyskuu 07, 2013, 20:21:26 ip »

No jo, mä saannut aina ihan hyvin Marjoniemestä, kysyy että kuinka paljon haluat.
Kirjattu

Toukokuu1965

• Vieras
« Vastaus #29 : Syyskuu 07, 2013, 22:00:59 ip »

No jo, mä saannut aina ihan hyvin Marjoniemestä, kysyy että kuinka paljon haluat.

Samoin.  :)
Kirjattu

Linkkejä