Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
3 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: Miten tässä itseään hoitaa, jos ei hoitovälineitäkään saa?  (Luettu 20665 kertaa)

Snanna

• Vieras

Kylläpä taas ottaa kupoliin.

Tänään siis olisi pitänyt mennä hakemaan neuloja ja liuskoja terveysasemalta. Tiistai on ollut pitkään ainoa päivä, jolloin välijakelu armeliaasti on auki 16-17. NO EIPÄ OLE ENÄÄ.  >:(

Huomasin tässä juuri, että välinejakelu on avoinna enää ti 15-16 ja pe 10-11. Enpä oikein ehdi enää juoksemaan toiselle puolelle kaupunkia. Ja miten helkutissa työssäkäyvän ihmisen oletetaan käyvän noin rajoiteluilla ajoilla tuolla? Mulla ei ole edes autoa päivittäisessä käytössä ja kävellen edestakaiseen reissuun menee vähintään 45 min. Silloin kun mulla auto on, olen yleensä jossakin 200 km säteellä kotikaupungistani työjuttujen takia.

En edes muista, milloin olen viimeksi itse edes tuonne välinejakeluun päässyt, tarvittaessa työtön puoliso on käynyt siellä. Nyt hänkään ei ole enää työtön. Ja D-hoitajalta on saanut tarvikkeita käyntien yhteydessä. Pari kertaa olen saanut liuskoja soittamalla tk:n ilmoittautumistiskille hieman ennen neljää haettavaksi, mutta kuulemma "ei saa tulla tavaksi".  :-\

Olkoon tämä yleinen avautumisketju hoitovälinejakelun ihanuuksista. Kiitos ja anteeksi.
Kirjattu

joe2jaentti

• Vieras
Vs: Miten tässä itseään hoitaa, jos ei hoitovälineitäkään saa?
« Vastaus #1 : Toukokuu 08, 2012, 16:14:48 ip »

Olkoon tämä yleinen avautumisketju hoitovälinejakelun ihanuuksista. Kiitos ja anteeksi.

Vaikuttaa aivan siltä, että palvelua on parannettu  ;)
Täytynee tästä lähin puhua hoitamattomasta välinejakelusta  8)
Kirjattu

tarell

• Vieras
« Vastaus #2 : Toukokuu 08, 2012, 16:16:48 ip »

Snanna, tuo on törkeetä  >:( Kun sairastamme tällaista sairautta, jossa nyt muutenkin koko ajan syyllistetään, että pitää tehdä sitä ja tätä, mutten tulee sitä ja tätä, niin vähintä, mitä voidaan tehdä, niin kaikille diabeetikoille aina riittävästi omahoitovälineitä. Itselläni on myös ollut paljon näiden kanssa ongelmia ja jatkuvasti saa olla uusia lähetteitä laittamassa ja tavaroita saa välillä odottaa viikkotolkulla. Olen sitten myös pitänyt isoa ääntä asiasta ja aion pitää jatkossakin, koska itseään ei tosiaankaan pysty hoitamaan, jos ei saa näitä elintärkeitä välineitä.
Kirjattu

heira12

• Vieras
« Vastaus #3 : Toukokuu 08, 2012, 16:19:21 ip »

No ohoh, on tosi lyhyet aukioloajat!
Törkeää tosiaankin!
Kirjattu

Snanna

• Vieras
« Vastaus #4 : Toukokuu 08, 2012, 16:42:41 ip »

Kyllä niitä hoitovälineitä saa riittävästi, silloin kun niitä saa. Erityisen suuri paino sanalla kun.

On täällä pari muutakin tk:ta, joista voisi hakea välineitä, mutta ovat a) ihan helkutin kaukana ja b) jakeluajat ovat yhtä "loogiset".

Jos mulle se pumppu nyt tässä kesän korvilla siunautuu, niin mitenköhän on pumppuvermeiden saamisen laita...

Olen sitten myös pitänyt isoa ääntä asiasta ja aion pitää jatkossakin, koska itseään ei tosiaankaan pysty hoitamaan, jos ei saa näitä elintärkeitä välineitä.

Kuin myös, muistan aina mainita tästä epäloogisuudesta tilaisuuden tullen. Viimeksi olin puolisen vuotta sitten vaahtosin raivon partaalla kun kunta siirtyi halvempiin, mielestäni huomattavasti huonompiin kynäneuloihin. Nyt olen torstaina menossa lääkäriin tuonne tk:seen diabetekseen liittymättömistä asioista, mutta ajattelin kysäistä siitä neuvontatiskistä, että saisinko mitenkään neuloja ja liuskoja nyt, sillä mulla seuraava käytännön mahdollisuus käydä siellä on ensi viikon perjantai...  ???
Kirjattu

Friita

• Vieras
« Vastaus #5 : Toukokuu 08, 2012, 17:04:27 ip »

Noi aukiolotajat on just persuksista, muutenhan tää on ihan ok, tavaraa saa niin paljon kuin mahdollista, mutku mä unohdan aina hoitajan soittoajan ma-ke, klo 8-9 ja näemmä diabeetikkojen tilanne on se, että enempää ei tarvi. Tuolta saa varata ajan, jolloin niitä vermeitä hakis. Tämä ei palvele yhtään, jos on jo valmiiksi huono motivaatio, niin ja varusteiden haku on tehty mahdottomaksi, niin ei se ainakaan paranna tilannetta. Muutenkin mua omalla kohdalla ärsyttää mennä niitä hakemaan, kun kaikki, jotka odottaa labraan näkee, minkä oven taakse mä meen ja mä en halua tästä kovin julkista. Vaikka mä elänkin ihan silleen, että kaikki melkein tietävät asiasta, niin kuitenkaan mä en halua niitä sääliviä katseita labran puolelta.

Nyt mä sain alkuviikosta kiinni puhelimitse hoitajan ja latelin sille, mitä pumpputarvikkeita tarvitsen ja hän teki tilauksen ja käski hakea keskusvarastolta vermeet. Meen sieltä ens viikolla hakemaan. Sain tänään s-postiosoitteen hoitsulle, niin tästä lähdin laitan sitä sähköpostia ja haen ne kamat sitten aikoinaan jostakin :P
Kirjattu

Heli

• Vieras
« Vastaus #6 : Toukokuu 08, 2012, 22:21:02 ip »

Onpas erikoista, ettei tollanen onnistu. Siis neuvontatiskiltä haku.  :o
Asun ite pienellä paikkakunnalla ja vielä ainakin on onnistunut, että soitan d-hoitajalle, joka laittaa mulle sinne kyseiselle neuvontatiskille pussin tai laatikon, jossa on tarvikkeita ja mä pyydän sen sieltä nimellä. Tosin paikallinen tk menee kiinni muuten klo 16, mutta perjantaisin jo klo 15. Vielä on onnistunut haku noiden aikojen puitteissa...
Kirjattu

jester

• Vieras
« Vastaus #7 : Toukokuu 09, 2012, 04:15:45 ap »

kemikaali kauppa on auki  8.00-21.00 joka paiva  sielta niita saa, tavallisesti ilman tilaamista
Kirjattu

???

• Vieras
« Vastaus #8 : Toukokuu 09, 2012, 10:33:55 ap »

kemikaali kauppa on auki  8.00-21.00 joka paiva  sielta niita saa, tavallisesti ilman tilaamista

No, toisten se kelpaa, kempparista hakee hoitovälineet. Kade oon, ei meilläpäin...

Välinejakelu auki torstaisin 08.00-16.00, Marjoniemessä. Ei etukäteen tilaamista, roinat puhtaana käteen. Joillakin on myös tilaa&posti zydeemi. Pumppailijat hakee Kuusaalt tarvikkeet. Enkä  minä nykyisen "kouvostoliiton" kaikkia käytäntöjä tiedä...

D-hoitsun kautta vuosikokeisiin,vastaanotolle. Vastaa puhelimeen arkisin, yhden tunnin ajan, ei tahdo usein päästä läpi :-X
Kirjattu

tarell

• Vieras
« Vastaus #9 : Toukokuu 09, 2012, 10:43:17 ap »

Täällä Helsingissä olen todellakin usein joutunut viikkoja odottamaan välineiden tuloa Saksasta, vai mistä sitten tilataankin, kun niitä tilataan (kuulemma) yhdelle ihmiselle kerralaan. Tosin monet muut eivät ole joutuneet odottamaan, niin en ihan ymmärrä, mistä on kyse, mutta täytyy vaan sitten huomata tilata ajoissa. Vuosikokeita ei ainakaan multa oteta, mutta nyt sain puhuttua, että tuo Krea mitattaisiin. Vetosin tähän silmähommaan, että jos nyt voisi sitä munuaisarvoakin katsoa, kun silmätkin on jo tässä kunnossa. Ihmeissään täältä luen, mitä kaikkia ihmisiltä mitataankaan, kun minulta mitataan yleensä vain hobis ja joskus pissakoe. Mutta D-hoitajalle pääsee helposti arkisin puhelimella  :)
Kirjattu

aprisj

• Vieras
« Vastaus #10 : Toukokuu 09, 2012, 10:53:01 ap »

Täällä Helsingissä olen todellakin usein joutunut viikkoja odottamaan välineiden tuloa Saksasta, vai mistä sitten tilataankin, kun niitä tilataan (kuulemma) yhdelle ihmiselle kerralaan. Tosin monet muut eivät ole joutuneet odottamaan, niin en ihan ymmärrä, mistä on kyse, mutta täytyy vaan sitten huomata tilata ajoissa.

Juu, kummallista on ::)

Täällä Helsingissä minä olen saanut kaiken aina ihan sovitusti, pumpputarvikkeet on olleet viikossa noudettavissa, kuten luvattu. Joskus nopeamminkin. Ja pelkät verensokeriliuskat olen saanut soitostani suunnilleen seuraavana päivänä. Tosin en tuohon luota, koska toimitusajan on sanottu olevan kuitenkin se viikko eli tilaan ajoissa.
Kirjattu

Snanna

• Vieras
« Vastaus #11 : Toukokuu 09, 2012, 14:50:26 ip »

Hmm, taitaa olla niin monta käytäntöä kun on kuntaakin.  :P

Meilläpäin välineitä on kaappi täynnä d-hoitajalla, jos niitä vaan ehtisi hakemaan. Pariin otteeseen, tosin muutamia vuosia sitten, sain jopa vanhoja liuskoja suoraan välinejakelusta. Hienosti niitä siellä kaapissa hillotaan kun kukaan ei kerkiä hakemaan.

Tarjolla on käsittääkseni vain yksi liuskatyyppi, yksi lansettimalli (jonka merkistä ei mitään hajua kun sitä saa vaan sellaisen pienen muovipussin kerrallaan, eikä siinä lansetissa itsessään lue mitään) ja yksi kynäneula parilla pituudella. Perusteltuihin pyyntöihin näistä välineistä poikkeamiseksi olen aina saanut kielteisen vastauksen. :/

En kyllä osaa yhtään arvioida, että kuinka moni meidänkin kunnassa pääsee hakemaan välineitä noina aikoina. En ole esim. lääkärin vastaanotolla tai d-hoitajalle jonottaessani nähnyt itseni ikäisiä d-ihmisiä ollenkaan, vain eläkeläisiä tai (vapaasti päätellen) työuransa loppupuolella olevia henkilöitä.

Pitäisi varmaan kysäistä paikalliselta d-yhdistykseltä, että mikä on heidän käsitys välinejakelun tilanteesta.
Kirjattu

aprisj

• Vieras
« Vastaus #12 : Toukokuu 09, 2012, 16:19:43 ip »

Mulla on ollut hyvä tilanne työnantajan puolelta. Olen saanut kaikessa rauhassa käydä kunnallisen puolen lekurit ym. silloin, kun ajan on saanut eli yleeensähän se on ollut klo 09-15 välillä. Ja takaisin ei ole tunteja tarvinut tehdä eikä käynneistä ole urputettu.

Nyt viimeksi, kun tosi tiheään jouduin ramppaamaan, niin sovittiin pomon kanssa, että laitan ennakkotietoa vaan niistä käynneistä heti, kun ajankohdat tiedän. Siinä se. On kait noita ison työnantajan etuja :D
Kirjattu

kuissi-3

• Vieras
« Vastaus #13 : Toukokuu 09, 2012, 22:10:40 ip »

Täällä Helsingissä olen todellakin usein joutunut viikkoja odottamaan välineiden tuloa Saksasta, vai mistä sitten tilataankin, kun niitä tilataan (kuulemma) yhdelle ihmiselle kerralaan.

Hassua, että sinun kohdallasi tilataan erikseen ja vielä Saksasta, vaikka valmistaja Roche on sveitsiläinen yhtiö.  ;)
Tänne Lahden hoitotarvikejakeluun Accu-Chekin tuotteet tulevat Suomen Rochelta, joka sijaitsee Kehä II:n ja Turun moottoritien liittymän tuntumassa. Olen joskus nimittäin Spirit-aikoinani saanut sieltä postitse jotakin suoraan.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 09, 2012, 22:12:22 ip kirjoittanut äskoo »
Kirjattu

tarell

• Vieras
« Vastaus #14 : Toukokuu 09, 2012, 22:22:54 ip »

Täällä Helsingissä olen todellakin usein joutunut viikkoja odottamaan välineiden tuloa Saksasta, vai mistä sitten tilataankin, kun niitä tilataan (kuulemma) yhdelle ihmiselle kerralaan.

Hassua, että sinun kohdallasi tilataan erikseen ja vielä Saksasta, vaikka valmistaja Roche on sveitsiläinen yhtiö.  ;)
Tänne Lahden hoitotarvikejakeluun Accu-Chekin tuotteet tulevat Suomen Rochelta, joka sijaitsee Kehä II:n ja Turun moottoritien liittymän tuntumassa. Olen joskus nimittäin Spirit-aikoinani saanut sieltä postitse jotakin suoraan.

Joo, olen siellä käynytkin ja Rochella on myös isompi varasto jossain olikohan Naantalissa. Mutta näin minulle siis on perusteltu sitä, miksi pitää odottaa niin kauan välineitä, että kun jokaiselle tilataan yksitellen Saksasta ja sieltä tavaran tulo kestää niin kauan. Mutta pääasia, että olen tavarat kuitenkin lopulta saanut.
Kirjattu

Linkkejä