Kohtauspaikka



Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6973 jäsentä  •  418236 viestiä  •  19999 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Hanttapoika, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Mtv3, katsomo.fi, Pekka Puska ja Antti Heikkilä  (Luettu 6700 kertaa)

lomalle

  • Vieras
Mtv3, katsomo.fi, Pekka Puska ja Antti Heikkilä
« : Helmikuu 20, 2012, 17:32:38 ip »

Ei tietenkään samassa ohjelmassa www.katsomo.fi 20.2.12
Huomenta Suomi, Pekka Puska
Studio 55, Antti Heikkilä

Molemmat ovat huonoja hiilareita vastaan, vain ruisleipä erottaa.
Alkaa pikkuhiljaa jankutus tehoamaan viralliselle tahollekkin.

Kirjattu

mätäomena

  • Aktiivinen
  • Viestejä: 464
Vs: Mtv3, katsomo.fi, Pekka Puska ja Antti Heikkilä
« Vastaus #1 : Helmikuu 22, 2012, 16:17:58 ip »

Itselleni ei viljat vaan sovi ja tunnen paljon ihmisiä, joille ei sovi. VHH:lla en ole, vaan syön kaikkea muuta. Voi kun olisi ollut Heikkilä kertomassa totuuksia meille jo 25 vuotta sitten, niin olisimme kaikki paljon terveempiä.

Syön paljon kasviksia ja marjoja ja vaikka mitä.

http://personal.inet.fi/koti/remeli/viljat.htm
 
Kirjattu

mätäomena

  • Aktiivinen
  • Viestejä: 464
Vs: Mtv3, katsomo.fi, Pekka Puska ja Antti Heikkilä
« Vastaus #2 : Helmikuu 25, 2012, 18:06:01 ip »

Puska jossain uutisissa tai jossain kertoi ruokavaliostaan, niin hyväkarppausta se minusta oli. Ei juurikaan leipää ja tuskin syö margariinia.
Kirjattu

mätäomena

  • Aktiivinen
  • Viestejä: 464
Vs: Mtv3, katsomo.fi, Pekka Puska ja Antti Heikkilä
« Vastaus #3 : Helmikuu 25, 2012, 18:10:53 ip »

Hyvät ja pahat rasvat
Vähähiilihydraattisella ruokavaliolla syödään etenkin laihdutusvaiheen jälkeen runsaasti rasvaa, joten rasvan laatuun kannattaa kiinnittää erityistä huomiota. Valtion vanhentunut rasvaoppi jaottelee rasvat hyviin ja pahoihin niiden rasvahappojakauman eli "kovuuden" ja "pehmeyden" perusteella. Todellisuudessa rasvahapoilla on varsin vähän tekemistä rasvojen terveellisyyden kanssa. Niiden sijaan huomio kannattaa kiinnittää siihen, kuinka paljon tai vähän rasvaa on käsitelty teollisesti, ja mitä kaikkea erilaiset rasvapitoiset elintarvikkeet sisältävät kokonaisuutena. Seuraavassa on esitelty muutamia fiksuja ja vähemmän fiksuja rasvavalintoja.

Hyvät rasvat

Rasvainen kala - Kalan, esimerkiksi lohen rasva, sisältää runsaasti välttämättömiä omega-3-rasvahappoja hyvin imeytyvässä muodossa. Kala on muutenkin hyvin ravinnepitoista ruokaa. Yksi menestyksekkäimmistä ruokavaliotutkimuksista, Oslon tutkimus, perustui vahvasti kalaan. Suosi kuumentamatta kypsytettyjä kalatuotteita tai keittämistä tai uunissa paistamista pienellä lämmöllä.

Pähkinät, mantelit ja siemenet - Nämä kaikki sisältävät rasvaa luonnon omassa paketissa ja niitä voi syödä sellaisenaan, käsittelemättä. Ne sisältävät välttämättömiä rasvahappoja. Niissä on runsaasti ravintoaineita ja kuitua. Niiden terveellisyydestä on runsaasti tutkittua tietoa.

Avokado, oliivit ja muut rasvaiset hedelmät - Kuten pähkinöissä, myös rasvapitoisissa hedelmissä on rasvaa luonnon omassa paketissa ja niitä voi syödä sellaisenaan.

Neitsytoliiviöljy - Oliiviöljy, yksi välimeren ruokavalion kulmakivistä, sisältää runsaasti antioksidantteja. Se myös kestää hyvin kuumentamista, joten se on hyvä paistorasva. Sen terveellisyydestä on runsaasti tutkittua tietoa.

Kylmäpuristettu rypsiöljy - Rypsiöljyllä on tietyissä piireissä huono maine sen melko korkean omega-6-rasvahappojen pitoisuuden vuoksi, mutta tutkitun tiedon mukaan se vaikuttaa siitä huolimatta terveelliseltä. Se oli toisen menestyksekkään ruokavaliotutkimuksen, Lyonin tutkimuksen kulmakivi ja se vähentää LDL-kolesterolin hapettumista. Lisäksi rypsiöljyssä on runsaasti myös omega-3-rasvahappoja. Muista ostaa nimenomaan kylmäpuristettua rypsiöljyä äläkä kuumenna sitä. Se sopii hyvin esim. salaatinkastikkeeseen.

Rasvainen liha - Myös lihassa on rasva luonnon omassa paketissa. Lihaa täytyy tosin yleensä kuumentaa, mutta suosi keittämistä ja uunissa paistamista pienellä lämmöllä. Lihassa on myös runsaasti ravintoaineita ja sianrasvassa reilusti välttämättömiä rasvahappoja. Naudanlihan terveellisyys on tällä hetkellä kysymysmerkki, joten lihaa kannattaa käyttää monipuolisesti. Käytä kokolihaa käsiteltyjen lihajalosteiden sijaan. Suosi riistaa ja luomulihaa mikäli mahdollista.

Kananmunat - Kananmunat ovat yksi ravintopitoisimmista elintarvikkeista ja ne sisältävät myös runsaasti rasvaa. Keltuaisen voi jättää löysäksi, jolloin kuumennusaika lyhenee.

Tumma suklaa - Tässä välipaloihin ja jälkiruokiin sopivassa herkussa on runsaasti pahamaineista "kovaa" rasvaa, mutta se on havaittu lukuisissa tutkimuksissa terveelliseksi. Suklaa sisältää runsaasti antioksidantteja. Pyri valitsemaan sellaista suklaata, joka sisältää vähintään 70 % kaakaota. Pienempään makeuteen tottuu ajan mittaan.

Raakamaito, tilamaito - Maidon rasvahapoilla on runsaasti terveysvaikutuksia, ne mm. vähentävät haitallisten pienten LDL-hiukkasten pitoisuutta veressä ja väestötutkimuksissa ovat yhteydessä pienempään kokonaiskuolleisuuteen ja joidenkin syöpien riskiin. Lapsilla ne ehkäisevät astmaoireita ja atooppisia tauteja. Raakamaidossa ovat maidon rasvahapot ja hyödylliset bakteerit sekä entsyymit tallella käsittelemättöminä.

Muut maitotuotteet - Jos raakamaitoa ei ole saatavilla, niin suosi maitotuotteita, joita on käsitelty mahdollisimman vähän ja joihin ei ole lisätty sokeria. Erityisesti juustot ja jogurtit vaikuttaisivat olevan terveellisiä. Myös maitotuotteet ovat ravintoainepitoisia. Voi sopii hyvin matalalla lämmöllä paistamiseen.

Pahat rasvat

Margariini - Edellinen margariinisukupolvi, jota sitäkin mainostettiin terveellisenä, sisälsi suuren määrän terveydelle erittäin haitallista transrasvaa. Valmistusprosessia on sen jälkeen muutettu, mutta margariini on edelleen teollisesti pitkälle käsiteltyä kasvirasvaa. Nykyisten margariinien epäillään vaikuttavan kielteisesti mm. rasva- ja sokeriaineeinvaihduntaan. Kasviöljyä voi aivan hyvin syödä käsittelemättömänä, joten margariini on turha tuote. Jos syöt leipää, niin leivän päällä voi on margariinia terveellisempi vaihtoehto.

Kermakkeet ja muut pitkälle käsitellyt kasvirasvat - Nämä sisältävät usein samoja teollisesti käsiteltyjä kasvirasvoja kuin margariinit tai huonoimmassa tapauksessa jopa transrasvoja. Sovella Michael Pollanin nyrkkisääntöä: Vältä ruokia, joita mummosi ei tunnistaisi. Näitä tuotteita on usein sijoiteltu kaupassa esim. kerma- tai juustohyllylle, mutta niitä kuitenkaan kutsuta kermaksi tai juustoksi. Kaikki nämä ovat myöskin aivan turhia tuotteita - elintarviketeollisuus on luonut ne halpojen raaka-aineiden ja pitkän hyllyiän vuoksi.

Tavalliset kasviöljyt - Tavallisia kasviöljyjä on käsitelty kuumentamalla, mikä heikentää niiden laatua. Kasviöljyissä on usein runsaasti monityydyttymättömiä rasvahappoja, jotka eivät kestä hyvin kuumentamista. Suosi kylmäpuristettua kasviöljyä tai neitsytoliiviöljyä.

http://vahahiilihydraattinen-ruokavalio-vhh.blogspot.com/2012/02/hyvat-ja-pahat-rasvat.html
Kirjattu

d1-nainen

  • Lentävä kynä
  • Viestejä: 18915
Vs: Mtv3, katsomo.fi, Pekka Puska ja Antti Heikkilä
« Vastaus #4 : Helmikuu 25, 2012, 19:43:55 ip »

Puska jossain uutisissa tai jossain kertoi ruokavaliostaan, niin hyväkarppausta se minusta oli.

Karppaako Puskakin? Jess  8)
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

lomalle

  • Vieras
Vs: Mtv3, katsomo.fi, Pekka Puska ja Antti Heikkilä
« Vastaus #5 : Helmikuu 26, 2012, 03:47:45 ap »

Luulee karppavansa, suosii kuitenkin ruisleipää.

Kirjattu

mätäomena

  • Aktiivinen
  • Viestejä: 464
Vs: Mtv3, katsomo.fi, Pekka Puska ja Antti Heikkilä
« Vastaus #6 : Helmikuu 26, 2012, 07:12:52 ap »

Luulee karppavansa, suosii kuitenkin ruisleipää.

Mediassa on aina suosinut ruisleipää. Tuskin sitä 6-9 palaa vetää päivässä margariinin kera.

Kertoi syövänsä paljon kasviksia ja kalaa sekä riistaa. Eli Heikkilän oppini mukaan minusta  :)

Totuuden tietäisi, jos näkisi hänen jääkaappinsa sisällön, mutta miehen ulkuodon mukaan tuskin elää leivällä ja margariinilla.
Kirjattu

lomalle

  • Vieras
Vs: Mtv3, katsomo.fi, Pekka Puska ja Antti Heikkilä
« Vastaus #7 : Helmikuu 26, 2012, 15:55:07 ip »

Pakottaa kuitenkin suomalaiset sairaat, vanhukset, päiväkoti lapset, koululaiset, vangit jne. syömään leipää ja margariinia, perunoita, makaroonia sekä muita huonoja hiilareita. Kevytlevitteitä ja kevyttuotteita unohtamatta.

Itse syö vain terveellistä ruokaa.

Kirjattu

mätäomena

  • Aktiivinen
  • Viestejä: 464
Vs: Mtv3, katsomo.fi, Pekka Puska ja Antti Heikkilä
« Vastaus #8 : Helmikuu 26, 2012, 16:41:54 ip »

Pakottaa kuitenkin suomalaiset sairaat, vanhukset, päiväkoti lapset, koululaiset, vangit jne. syömään leipää ja margariinia, perunoita, makaroonia sekä muita huonoja hiilareita. Kevytlevitteitä ja kevyttuotteita unohtamatta.

Itse syö vain terveellistä ruokaa.

Tällä tavalla saadaan kansa syömään lääkkeitä. Siitä saa rahaa.

Tavallista kansalaista huijataan kaikilla elämän alueilla ja todistetaan erilaisten johtajien tai muiden auktoriteettien sanomisilla vääriä asioita oikeiksi. Meille esitetään uskottavaksi erilaisia totuuksia: erilaisten valkotakkisten totuus, tieteellinen totuus, lääketeollisuuden totuus, elintarviketeollisuuden totuus, virkamiesten totuus ja monta muuta ns. virallista totuutta.

Virallinen taho ei muuta kantaansa vaan valehtelee ja pelottelee kansaa milloin milläkin, jotta margariini maistuisi ja kansa söisi lääkkeensä kiltisti ja olisi hiljaa.

Meillä on Suomessa muutama lääkäri, monta terveysbloggaria ja muutama laillistettu ravitsemusterapeutti, jotka kertovat totuuden ja valistavat meitä tieteellisten tutkimusten ja satojen tuhansien parantuneiden potilaiden kertomusten valossa.


Miten voikin jossain maassa olla virallinen taho eli THL ja VRN niin läpimätä ja korruptoitunut kuin meillä Suomessa ja suurin osa kansasta vielä uskoo ihan kirkkain silmin, mitä nuo laitokset suoltavat suustaan. Sieltä se totuus tulee ja muita ei ole, vaikka tutkittua tietoa löytyy pilvin pimein.

Henkilötasolla kun rupeaa kaivelemaan, niin porukalla on kytköksiä lääketeollisuuteen, elintarviketeollisuuteen ja maatalouspolitiikkaan, joten ei ole lainkaan ihme, että ruisleipä, margariini ja rasvaton maito on terveysruokaa ja moni luonnollisemoi ruoka ei ole. Ja D-vitamiini on myrkkyä, jonka puutteen johdosta edelleen ihmisä sairastuu ihan joka päivä.

Ja lääkärille kun menet, niin on sormet valmiina näpyttelemään jotain reseptiä, vaikka suurin osaa sairauksista voitaisiin hoitaa ja jopa estää ruokavaliolla. Ja näinollen menisi vähemmän lääkkeitä, terveydehuollon resursseja ja loppujen lopuksi meidän työtätekevien veromarkkoja.
Kirjattu

mätäomena

  • Aktiivinen
  • Viestejä: 464
Vs: Mtv3, katsomo.fi, Pekka Puska ja Antti Heikkilä
« Vastaus #9 : Helmikuu 26, 2012, 17:36:59 ip »

Gary Taubes pureutuu teoksessaan Why We Get Fat: And What to Do About It lihomisen syihin ja siihen, miten päästä kiloista eroon. Erityisesti hän paneutuu kysymykseen siitä, minkä vuoksi ihmiset lihovat lihomistaan huolimatta tutkijoiden ja terveysviranomaisten suosituksista. Neljänkymmenen vuoden ajan ihmisten päähän on taottu yksinkertaista mantraa: syö vähemmän rasvaista ruokaa, niin laihdut. Samalla ylipainoisten määrä esimerkiksi Yhdysvalloissa on kasvanut 13 prosentista 33 prosenttiin.

Taubes uskoo tietävänsä syyn lihavuuteen. Hänen mukaansa jokainen, joka perehtyy tutkimuksiin, huomaa ettei rasva ole laihduttajan vihollinen. Nopeat hiilihydraatit sen sijaan ovat.

Ihmisille on markkinoitu rasvatonta jogurttia laihdutusruokana, minkä lisäksi heitä on kehotettu vähentämään voin ja kerman kanssa läträämistä ruuanlaitossa sekä syömään perunan ja pastan ilman kastiketta tai juustokuorrutetta.

Kaikki nämä neuvot johtavat siihen, että ruumis varastoi rasvaa entistä tehokkaammin. Sen sijaan pahamaineisina pidettyjen ruokien kuten pihvien, hampurilaisten, juuston ja kermaviilin nauttiminen voi edesauttaa painon putoamista ja torjua sydän- ja verisuonitauteja.

jatkuu

http://www.rd.fi/vahahiilihydraattinen-ruokavalio-toimiiko-se
Kirjattu

dadda

  • Lentävä kynä
  • Viestejä: 12263
  • DM1v.-91->/Veo+humalog+metformiini/KHH
Vs: Mtv3, katsomo.fi, Pekka Puska ja Antti Heikkilä
« Vastaus #10 : Helmikuu 27, 2012, 17:26:17 ip »

Kyllähän hamppiksessa on riittämiin huonoja hiilareita? Ite jätän sen sämpylän syömättä silloin harvoin kun hamppikseen haksahdan...
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

mätäomena

  • Aktiivinen
  • Viestejä: 464
Antti Heikkilä
« Vastaus #11 : Toukokuu 17, 2012, 17:23:56 ip »

MTV3 To 24.05.2012 klo: 5.50 ja 09.25

Uskomaton elämänmuutos,
Antti Heikkilä ja Raakel Lignell
Kirjattu
 

Linkkejä








Haastaako korona arkea diabeteksen kanssa?

Julkaistu 02.04.2020 | 10:14