Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6539 jäsentä  •  412311 viestiä  •  19575 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Wiljami, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Rakentaminen ja sisustaminen  (Luettu 111441 kertaa)

julia

• Vanha tekijä
Vs: Rakentaminen ja sisustaminen
« Vastaus #675 : Marraskuu 28, 2016, 16:56:32 ip »

Facebookissa on ihan mahtavia remontti/korjaus/askartelu ym. videoita Tips Best -sivulla.

OMG, mä haluaisin kokeilla vaikka mitä näistä. Oli pakko jakaa niitä itselle, että varmasti löytää myöhemmin.
Kirjattu
"Lujaa laatua LADA"

HeikkiJ

• Aktiivinen
« Vastaus #676 : Joulukuu 04, 2016, 23:12:49 ip »

Jos maalaa koko huoneen pinkiksi, niin on tunnelmaltaan ehkä vähän tuhma. Ainakin kun on hämärä. Väri on nimeltään K336 karamel. Tämä siis likan valinta omaan huoneeseen. Onneksi se siitä vähän rauhottuu kun tulee tavarat sisään. Ja väliovi  ;D

Kuvia tiputtelen tänne si kun on valmiita huoneita. Saattaa sisältää järkyttävää materiaalia oppikirja sisustajille. Ainakin lasten huoneiden osalta. Mun valtakunta on jo ehkä muodista pois mennyttä mustavalkosta.
Kirjattu

Friita

• Lentävä kynä
« Vastaus #677 : Joulukuu 05, 2016, 08:39:17 ap »

Jokainen sisustaa niin kuin omaa silmää miellyttää, mulla kotoinen sisustus, jos sitä voi sisustuksessa kutsua ;D
Kirjattu
D1 vuodesta 1986, (Paradigm Veo 02/2012) MiniMed 640G 05/2015 + Humalog.

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #678 : Joulukuu 05, 2016, 09:29:52 ap »

Jokainen sisustaa niin kuin omaa silmää miellyttää, mulla kotoinen sisustus, jos sitä voi sisustuksessa kutsua ;D

Samoin. En edes haluaisi asua "liian hienosti", kodikkuus on tärkeintä.

Hienoa Heikki kun annat lasten itsensä päättää huoneittensa värit ja sisustukset. :) Näin meilläkin aikoinaan tehtiin ja jossain vaiheessa sai taas ottaa pensselin käteen kun värimaailma muuttui mutta sehän on... elämää. :)
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #679 : Joulukuu 05, 2016, 09:50:41 ap »

Hienoa Heikki kun annat lasten itsensä päättää huoneittensa värit ja sisustukset. :) Näin meilläkin aikoinaan tehtiin ja jossain vaiheessa sai taas ottaa pensselin käteen kun värimaailma muuttui mutta sehän on... elämää. :)

Joo, se pinkki vaihe on tärkeä pikkutyttöjen elämässä. Helppo vetää päälle toinen väri tai tapetti, kun vähän kasvaa. Jos tulee kerralla iso harppaus murkkumaailmaan, seuraava väriyhdistelmä voi olla vaikka pinkki-musta. :D

Tapetointi on nykyään niin helppoa, että sitä voi tehdä vaikka kerran vuodessa: liisteri seinään, tapetti seinälle, katkaisu ja tasoittelu. Just vedettiin yhteen huoneeseen yksi seinä uudella tapetilla. Kun vielä ompelin uudet verhot ja uuden päiväpeiton, huone muuttui kertaheitolla ihan uudeksi. Minä sisustan usein tekstiileillä, kun se on mun laji.

Heikki, eikö ole hieno tunne, kun valmista tulee ja ihan itse tehtyä? Milloin pääsette muuttamaan sisään?

Kirjattu
“Every cloud has a silver lining”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

HeikkiJ

• Aktiivinen
« Vastaus #680 : Joulukuu 05, 2016, 22:58:38 ip »

Tänä vuonna muutetaan, vuokrakämppä on irtisanottu.  Loppukuusta muuttotarkastus, sano.

Kirjattu

HeikkiJ

• Aktiivinen
« Vastaus #681 : Joulukuu 16, 2016, 22:35:52 ip »

Onnea on kun tulee vettä hanasta ja menee viemäriin.
Kirjattu

HeikkiJ

• Aktiivinen
« Vastaus #682 : Helmikuu 20, 2017, 20:54:47 ip »

Eipä oo tännekkään tullunna päivitettyä. Saunaa tehty isäukon kanssa. Panelointi on valmis, kiuas on pihalla ensipoltossa. Ihan kunnon maalin käryt siitä lähti, ettei sitä turhaan käsketä ulkona tekeen. Näillä näkymin sitä pääsee omaan saunaan viikonloppuna.
Kirjattu

rasvis

• Lentävä kynä
« Vastaus #683 : Helmikuu 21, 2017, 09:24:59 ap »

Kyselin tätä täällä jo aikoja sitten aiemmin, mutta kysytään nyt uudestaan, kun olisi vihdoin tarkoitus ryhtyä toimeen: Kyseessä siis 4 kpl muovilattian pinnan läpi mennyttä punaviinitahraa (aiheutunut siitä, kun tuoliin viereen kaatui lasi punaviiniä, joka kyllä pyyhittiin heti pois, mutta unohdin siirtää tuolia ja viiniä pääsi tuolin jalkojen alle, josta se oli sitten imeytynyt lattian pinnan läpi, jonka huomasin vasta myöhemmin).
Ostin apteekista aksaalihappo liuosta. Uskaltaako tällä/kannattaako tällä nyt oikeasti kokeilla hinkata lattiaa ja/tai onko yleensä olemassa mitään muuta keinoa, jolla muovilattiaa voisi jotenkin "täsmä" hinkata/hioa siten, että nuo tahrat saisi pois ?
Kirjattu

Masa

• Aloittelija
« Vastaus #684 : Huhtikuu 27, 2017, 20:49:31 ip »

Kyselin tätä täällä jo aikoja sitten aiemmin, mutta kysytään nyt uudestaan, kun olisi vihdoin tarkoitus ryhtyä toimeen: Kyseessä siis 4 kpl muovilattian pinnan läpi mennyttä punaviinitahraa (aiheutunut siitä, kun tuoliin viereen kaatui lasi punaviiniä, joka kyllä pyyhittiin heti pois, mutta unohdin siirtää tuolia ja viiniä pääsi tuolin jalkojen alle, josta se oli sitten imeytynyt lattian pinnan läpi, jonka huomasin vasta myöhemmin).
Ostin apteekista aksaalihappo liuosta. Uskaltaako tällä/kannattaako tällä nyt oikeasti kokeilla hinkata lattiaa ja/tai onko yleensä olemassa mitään muuta keinoa, jolla muovilattiaa voisi jotenkin "täsmä" hinkata/hioa siten, että nuo tahrat saisi pois ?

Ei taida kannattaa hinkata, kysymyksessä on ilmeisesti muovimatto - yksi keino on yrittää klooripitoisella aineella hyvin miedolla liuoksella aluksi - liian vahva klooriliuos voi tehdä valkoisen läntin muovimattoon.
Kirjattu

Linkkejä

Virkeyttä hoitoon senioreille

Julkaistu 18.07.2017 | 08:52