Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6912 jäsentä  •  417187 viestiä  •  19933 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Savoost, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Pakuri, beetaglukaani?  (Luettu 23517 kertaa)

hogan

• Vanha tekijä
Vs: Pakuri, beetaglukaani?
« Vastaus #60 : Huhtikuu 13, 2013, 03:34:46 ap »

Remission venytykseen suosittelen HITON RUNSAASTI D-VITAMIINIA. Mieluusti toki ennen koko sairastumista. Itselläni elämä valitettavasti alkoi juuri sen jälkeen, kun joku kirjaviisas oli päättänyt 60-luvulla, ettei D-vitamiinia saa antaa lapsille (liikaa). 50-luvulla Ylpön ohjeiden mukaan annettiin D-vitamiinia runsain mitoin. Virallinen totuus ei kai suosittele sitäkään, että kilpparin alkavaan autoimmuunioireisiin annetteisiin hoidoksi D-vitamiinia.
Kirjattu
D1 1972-->
Hoitosurffailija
Muutin uuteen kotipaikkaan voidakseni
jatkaa asianmukaista diabeteshoitoa.

rasvis

• Lentävä kynä
« Vastaus #61 : Huhtikuu 13, 2013, 10:52:01 ap »

juu ja itellä Testosteroniarvot nousi yli 60%:lla,kun aloin syodä D vitamiinia n.100-120ug/perp pv jokunen vuosi sitten... mutta eiköhän P.Puska/d-liitto/sydänliitto löydä tästäkin jotain negatiivista "tutkimuksissaan" kohtpuoliin,kolesterolit ja verenpainekin laski Vhh:n myötä=Huono homma ja vaatii uutta tutkimuskomiteaa!
Kirjattu

dadda

• Lentävä kynä
  • DM1v.-91->/Veo+humalog+metformiini/KHH
« Vastaus #62 : Huhtikuu 13, 2013, 13:46:18 ip »

Olet rasvis sitten tullut sinäkin virallisesti kaapista tuon vhh:n kanssa :). Kiva kuulla että arvot kunnossa. Saako kysyä, millainen malli sulla on toiminut, hiilarimäärät ja muut?

Mehän deethän tarvitaan enemmän vitamiineja kuin muut, kun jotenkin imeytyy huonommin kuin terveillä. Siksikö autoimmuunisairaudet kasautuu ykkösille, kun muutenkin liian vähäinen d-vitamiinin saanti vielä vähenee? Vai meneekö kasautuminen toisinkin päin, sairastuuko vaikka reumaatikot useammin myös deehen?
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

rasvis

• Lentävä kynä
« Vastaus #63 : Huhtikuu 15, 2013, 10:46:33 ap »

no en nyt varsinaisesti ole varsinaisella Vhh:lla,lähinnä syön entistä ns.hiilihydraattitietoisesti pikemminkin ja välillä saattaa mennä isompiakin
määriä hiilareita,mun täytyy nyt tällä hetkellä syödä myös taloudellisesti
halvalla,joka ei tod.tarkoita mitään D1:sen ihanneruokaa.
Kirjattu

dadda

• Lentävä kynä
  • DM1v.-91->/Veo+humalog+metformiini/KHH
« Vastaus #64 : Huhtikuu 15, 2013, 16:26:40 ip »

Joo, se on ikävä ristiriita. Valkoinen hiilari on halpaa :(

Mut pakurihan tosiaan on ilmaista, vai? Millaisia lupia olette kyselleet keräilyyn? Kun oikein tarkasti ottaenhan se ei ole erillinen sieni, vaan puun loinen, jolloin puu- ja kääpäkudos on sekaisin - silloinhan pakurin ottaminen vaatii itse puuhun kajoamista, joka ei kyllä jokamiehen oikeuksilla onnistu?
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

???

• Vieras
« Vastaus #65 : Huhtikuu 15, 2013, 16:38:28 ip »

Kannataa tosiaan kysyä maanomistajalta lupa,ennenkuin käy kirveen ja sahan kanssa koivun kimppuun. Tosin, enhän minä tiedä, kuinka nopeita olette metsässä juoksemaan ;)
Kirjattu

mmol/L 5.0

• Vanha tekijä
« Vastaus #66 : Huhtikuu 15, 2013, 19:11:08 ip »

Kannataa tosiaan kysyä maanomistajalta lupa,ennenkuin käy kirveen ja sahan kanssa koivun kimppuun. Tosin, enhän minä tiedä, kuinka nopeita olette metsässä juoksemaan ;)

Koivuja ei kyllä voi mennä kaatamaan toisen maalta ilman lupaa. Pakuri-kääpää on vain aika kookkaissa 10-20 metrin koivuissa. Sitäpaitsi se on kyllä niin kovaa, että vaatii kunnon työkalut irroittamiseen. (kirves)

Kaadoin omalta mökkitontilta koivuja ja otin talteen Pakuri-kääpää. Aika veikeää ainetta. Kaadetuista puista muuten näkee miten kääpä on vahingoittanut koivua. (Sisällä tumma alue ja laikukas)
Kirjattu

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #67 : Huhtikuu 16, 2013, 11:20:49 ap »

Pakuri-kääpää on vain aika kookkaissa 10-20 metrin koivuissa.

Ehkä etelässä näin, Lapissa löytyy pienemmistäkin koivuista, kun isompia ei ole  ;)
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

Linkkejä

Lääkehoito onnistuu yhdessä

Julkaistu 08.10.2019 | 15:07