Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6916 jäsentä  •  417191 viestiä  •  19934 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Lucas56, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Pakuri, beetaglukaani?  (Luettu 23538 kertaa)

Antsu1

• Lentävä kynä
Vs: Pakuri, beetaglukaani?
« Vastaus #15 : Toukokuu 31, 2012, 13:39:15 ip »

Ovelaa laittaa tuo IHERB alennuskoodisi tuonne allekirjoitukseen ::).

Varo kuitenkin, ainakin ihan teksteistähän niitä on poistettukin joskus. Sinähän saat siitä jonkinlaista korvausta tai jotain...
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

nopal

• Jäsen
  • DM1. Remission venytystä jo vuodesta 2011.
« Vastaus #16 : Toukokuu 31, 2012, 14:43:02 ip »

Jep alkuvaiheessa hyvinkin, ja voihan olla että noilla keinoilla vaihe venyy pitkäksikin. Vaikka löytyisi keino diabeteksen puhkeamisen estämiseen/pysäyttämiseen!

Halusin vain tarkentaa, että kun insuliinintuotantoa ei ole jäljelle ei ulkoiselle inskalle ykköstyypillä ole vaihtoehtoja, että vaihtoehtohoidoista puhuminen on harhaanjohtavaa noin yleisemmin vaikka kohdallasi toimiikin, varsinkin jos joku guuglaaja ei lue koko ketjua tms. Kyse kun on kehon omasta hormonista eikä lääkkeestä - lääkkeiden kohdalla vaihtoehtohoidoista puhuminen tarkoittaa, että tiettyyn kehon toimintoon koitetaan vaikuttaa joko lääkkeellä tai muilla keinoin.

Aivan, yksilölliset kokemukset ovat aina yksilöllisiä kokemuksia. Ei tosiaan ollut tarkoitus julistaa korvaavaa hoitomuotoa. Bloginraakileessani olen tuon maininnut, että kaikki ykköstyypit eivät voi olla täysin ilman insuliinia.

Ovelaa laittaa tuo IHERB alennuskoodisi tuonne allekirjoitukseen ::).

Varo kuitenkin, ainakin ihan teksteistähän niitä on poistettukin joskus. Sinähän saat siitä jonkinlaista korvausta tai jotain...

Olen minä vaan aika ovela -> Uusi täällä, enpä edes arvannut että siitä poikisi puheenaihetta. Tuo alekoodin jako taitaa olla joillakin foorumeilla ennemminkin sääntö kuin poikkeus, teksteissä, allekirjoituksissa, kuvissa jne. eikä sitä yleensä pidetä kaupallisena toimintana ainakaan allekirjoitukseen liitettynä. Eri asia on, jos spämmää palstat täyteen pelkästään sitä koodia, ilman että on oikeasti mitään sanottavaa mistään.
Jos se alennuskoodi jotakuta oikeasti harmittaa niin poistan sen mukisematta. Vielä tarkennukseksi, että en itse myy mitään. Paitsi nyt joskus kirpparilla tarpeetonta tavaraa.
Kirjattu
remissioni.blogspot.fi

dadda

• Lentävä kynä
  • DM1v.-91->/Veo+humalog+metformiini/KHH
« Vastaus #17 : Toukokuu 31, 2012, 21:52:46 ip »

Sori ei ollut tarkoitus korjailla sun tekstiä vaan ikäänkuin täydentää.

Täällä on joissain asioissa aika tiukka ylläpito, ja kaikenlainen terveystiedon ja markkinoinnin yhdistäminen on kyllä tässä aihepiirissä aika herkkä juttu. Mulle henk.koht. nuo alennuskoodit ei sano mitään eikä herätä minkäänlaisia tunteita.
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

Eppuli

• Aktiivinen
« Vastaus #18 : Toukokuu 31, 2012, 21:59:48 ip »

Et se sinäkään nopal voi olla ilman pistoksia kuin jonkun aikaa, vaikka hyvällä ruokavaliolla jotenkin voisit autoimmuunireaktiota hivenen jarruttaakin. Tai olisit ensimmäinen ykkönen ikinä. Mutta olen kiinnostunut kuulemaan, kauan onnistuu!!!

Kun kirjoitat, että "Bloginraakileessani olen tuon maininnut, että kaikki ykköstyypit eivät voi olla täysin ilman insuliinia.". Hyvin monet voivat alkuvaiheessa, itsellä tuo vaihe oli noin puoli vuotta ja sittenkin oli annokset pitkään hyvin pieniä (olin tosin lapsi). LADAlaisilla kai hyvin tyypillistä tuo hidas kehittyminen... Oletko kumminkin LADA? Millaiset ovat verensokerisi nyt? Entä hoba? Mutta siis älä tuudittaudu ajatukseen, että tuo välttämättä kauaa enää kestää, ettet rysähdä liian korkealta alas. Hyvää ruokavaliotahan toki kannattaa jatkaa sitten insuliinin tultua mukaan kuvioihin.

Mutta pakuriin palatakseni. En ole havainnut sen vaikuttavan millään tavoin insuliinintarpeeseen. Juon sitä aika paljon (kausittain kylläkin), koska se on kivan makuista. Kokeilin aikoinaan poskiontelovaivojen tukihoidoksi, mutta en huomannut mitään helpotusta silloin siihen tulehdukseen. Ne vaivat tosin loppuivat, kun sisäilmaongelmaisesta paikasta lähdin. Mutta pakuritee siis jäi. Kokeilemallahan tuon vain tietää... Itsellä muuten kahvi laski aikoinaan jostain syystä verensokeria tehokkaasti (siis hanimuunin aikana). Aloin juoda sen takia kahvia tuolloin noin kymmenen vanhana.  ::)
Kirjattu
DM1, pumppailija, kilppari sökö

dadda

• Lentävä kynä
« Vastaus #19 : Toukokuu 31, 2012, 22:17:02 ip »

Niin joo, on aika kevyesti sanottu kyllä että kaikki ykköstyypit eivät voi olla täysin ilman insuliinia. Oikeammin voisi sanoa että lyhyemmän tai pidemmän alkuvaiheen jälkeen yksikään ykköstyyppi ei selviä ilman tiettyä määrää pistettyä insuliinia. Insuliinin määrää voi kyllä vähentää ja minimoida, ja sen vaikutusta tehostaa. Mutta ykköstyypin määritelmähän on että omaa insuliinintuotantoa ei ole, eikä tätä voi muulla aineella korvata.
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

nopal

• Jäsen
« Vastaus #20 : Kesäkuu 06, 2012, 14:23:44 ip »

Oletko kumminkin LADA? Millaiset ovat verensokerisi nyt? Entä hoba?

Juu en ole lada. Kysyin vielä asiaa diab.hoitajan käynnillä, sanoi että ei ole pienintäkään epäilystä asiasta. Aamuisin verensokeri yleensä 4.5-5.5, hoba viimeksi 6.2. (viime kesänä diagnoosivaiheessa 13,6, sairaalaan joutuessani verensok.25).

Oli tuossa juuri äskettäin viikon kestänyt verensokerin sensorointi, ihan mielenkiintoista oli seurata "reaaliajassa" mm. syömisen ja liikunnan vaikutusta sokereihin. Sain labralähetteen, missä testataan pari tuntia aamiaisen jälkeen haiman toiminta.

Vielä pakurista, itse pidän beetglukaania merkityksellisempänä pakurin huikeaa antioksidanttipitoisuutta, (ORAC-luku 52452, vrt. mustikka 2400, jota siis yleisesti luonnehditaan antioksidanttipommiksi). Itseäni kiinnostaa erityisesti tutkimukset (ja henkilökohtaiset tarinat), oli ne sitten tieteellisiä tai ei, joissa antioksidanttipitoisella ruokavaliolla on nähty vaikutusta 1-tyypin diabeteksen etenemiseen, tai kuten itse haluan asian nähdä -"remission venyttämiseen niin pitkälle kuin mahdollista".

Niin joo, on aika kevyesti sanottu kyllä että kaikki ykköstyypit eivät voi olla täysin ilman insuliinia. Oikeammin voisi sanoa että lyhyemmän tai pidemmän alkuvaiheen jälkeen yksikään ykköstyyppi ei selviä ilman tiettyä määrää pistettyä insuliinia. Insuliinin määrää voi kyllä vähentää ja minimoida, ja sen vaikutusta tehostaa. Mutta ykköstyypin määritelmähän on että omaa insuliinintuotantoa ei ole, eikä tätä voi muulla aineella korvata.
Se on tällä hetkellä oma kokemukseni, että kaikki eivät voi olla ilman insuliinia. Itse voin olla.

Nyt menee jo aika tieteelliseksi ja off-topic, mutta onhan insuliinin "vaihtoehdoksi" hiirikokeissa tutkittu myös glukagonin blokkaamista ykköstyypin diabeteksen hoitomuotona. (Without glucagon, you don't need insulin. (Dr. Young Lee, assistant professor of internal medicine at UT Southwestern)).

Pointtini edellä mainitun postaamiseen on se, että kaikki se mitä tiedämme nyt, ei välttämättä ole kaikki, mitä on.

Olen ehkä väärällä foorumilla näiden ajatusteni kanssa, tulin lähinnä katsastamaan löytyykö muita samalla tavoin ajattelevia ja toimivia.
Kirjattu
remissioni.blogspot.fi

Pussukka-81

• Vanha tekijä
« Vastaus #21 : Kesäkuu 06, 2012, 14:56:38 ip »

Tää on mielenkiintoista, vaikka onkin itselleni täysin mahdotonta ;D .

Aamuisin verensokeri yleensä 4.5-5.5, hoba viimeksi 6.2. (viime kesänä diagnoosivaiheessa 13,6, sairaalaan joutuessani verensok.25).

Oli tuossa juuri äskettäin viikon kestänyt verensokerin sensorointi, ihan mielenkiintoista oli seurata "reaaliajassa" mm. syömisen ja liikunnan vaikutusta sokereihin. Sain labralähetteen, missä testataan pari tuntia aamiaisen jälkeen haiman toiminta.
Minua kiinnostaisi tietää, miten paljon verensokerisi nousevat ruokailujen jälkeen? Ja paljonko syöt yleensä hiilareita kerralla? Ja ilmeisesti likunnalla on suuri osuus "hoitomuodossasi", joten minkälaista liikuntaa harrastat ja montako kertaa päivässä, jotta saat sillä koko päivän kestävän vaikutuksen? Mitä teet työksesi tai minkälaiset ovat arkirutiinisi, kun pystyt ilmeisesti erittäin säännölliseen liikkumiseen? Entä sellaiset päivät, kun likuntaa ei olekaan, nousevatko sokerisi liikaa? Entä etkö koskaan sorru syömään enempää kerralla tai jotain sellaista, joka nostaakin sokerisi liian korkealle? Mustelin vain, että jossain kirjoitit ns. tavallisen diabeteshoitosuosituksen mukaisen elämän rajoittavan liikaa elämääsi. Eikö tämäkin ole tavallaan aika rajoittavaa?

Niin ja millaista käyrää sensorointi sinulla piirsi? Matalin sokeri, korkein sokeri? Oliko tasaista vai kovasti heittelevää?

Ja sori kun on hirveä määrä kysymyksiä. Kiinnostaisi vain kuulla tarkemmin, koska en ole ennen kuullut kaltaisestasi ykköstyypistä.
Kirjattu
DM1 vuodesta 1986
Pumpussa Humalog

BlueDeath

• Vieras
« Vastaus #22 : Kesäkuu 06, 2012, 15:02:45 ip »

nopal, onko sinulta mitattu C-peptidi-arvoja? Koska käsittääkseni vaikka söisikin todella vähän hiilihydraatteja, keho tarvitsee jonkin verran insuliinia rajoittamaan maksan pukkaamista sokeria verenkiertoon.
Kirjattu

nopal

• Jäsen
« Vastaus #23 : Kesäkuu 06, 2012, 15:32:14 ip »

nopal, onko sinulta mitattu C-peptidi-arvoja? Koska käsittääkseni vaikka söisikin todella vähän hiilihydraatteja, keho tarvitsee jonkin verran insuliinia rajoittamaan maksan pukkaamista sokeria verenkiertoon.
Ei ole mitattu ainakaan sairaalahoidon jälkeen (en muista mitattiinko sairaalassa).
En ole koskaan laskenut tarkalleen paljonko hiilareita menee päivässä, arvelen että vaihtelee 50-80g välillä. Mielenkiintoinen pointti, täytyy perehtyä asiaan (omaa insuliinintuotantoa on edelleen, joten siltä osin en ole ollut huolissani).

Pussukka-81:
Paljon hyviä kysymyksiä, vastaan mielelläni vähän myöhemmin, nyt en ehdi kaikkiin vastata. Sensorointi tuotti tosi tasaista jälkeä, diab.hoitaja sanoi, että sensorointi on syytä tehdä uudestaan kun/jos alan käyttämään inskaa. Hoitajan mukaan tasainen verensokeri saattaa aiheuttaa sen, että mittaustulos on epätarkka. Matalin arvo oli yhtenä yönä 2,9 mikä oli virhelukema, (tarkistin sormesta 6,1). Korkein arvo oli jossain 14 hujakoilla, kun testausmielessä söin reilun kokoisen korvapuustin. (ennen pullaa sokeri 4,3). Koko viikon keskiarvo taisi olla kuuden kieppeillä.
Kirjattu
remissioni.blogspot.fi

nopal

• Jäsen
« Vastaus #24 : Kesäkuu 06, 2012, 15:34:18 ip »

Vai hetkinen, onkos tuo c-peptidi nimenomaan se, missä mitataan haiman insuliinintuotanto, siihen sain labralähetteen.
Kirjattu
remissioni.blogspot.fi

BlueDeath

• Vieras
« Vastaus #25 : Kesäkuu 06, 2012, 15:36:29 ip »

Vai hetkinen, onkos tuo c-peptidi nimenomaan se, missä mitataan haiman insuliinintuotanto, siihen sain labralähetteen.
Joo, juuri se.
Kirjattu

nopal

• Jäsen
« Vastaus #26 : Kesäkuu 06, 2012, 15:39:51 ip »

No niin, tästä mainitsinkin ketjussa aiemmin, en vaan muistanut lähetteestä tuota hormonin nimeä. Mielenkiinnolla odotan mitä siitä selviää.
Kirjattu
remissioni.blogspot.fi

BlueDeath

• Vieras
« Vastaus #27 : Kesäkuu 06, 2012, 16:18:53 ip »

No niin, tästä mainitsinkin ketjussa aiemmin, en vaan muistanut lähetteestä tuota hormonin nimeä. Mielenkiinnolla odotan mitä siitä selviää.
Joo, niin odotan minäkin. C-peptidi ei muuten ole hormoni vaan peptidi joka irtoaa proinsuliinista (proinsuliinista tulee siis insuliinia kun C-peptidi irtoaa siitä, näin minä olen ainakin ymmärtänyt) kun insuliinia valmistetaan haimassa. Ja tämä ei siis mitenkään pahalla, pidän vain saivartelusta  ::)  ;)
Kirjattu

dadda

• Lentävä kynä
« Vastaus #28 : Kesäkuu 06, 2012, 18:53:03 ip »

Mua ainakin kiinnostaa! Ja nimenomaan, kaikki mitä tiedämme ei ole kaikk imitä on, siksikin kokeilusi kiinnostaa, nimenomaan vaikkapa alkavan diabeteksen ehkäisyssä/puhkeamisen hidastamisessa - kuulostaa loogiselta että se onnistuisi immuunijärjestelmään vaikuttamalla.

Minäkin kuulisin sitten mielelläni tarkempia yksityiskohtia! Vaikka itseäni ei enää saarekesolujen tuhoutumisen estäminen auta, muuten ruokavalioasiat yms. kiinnostavat aina. Ja tietysti pienikin toivo viitteistä puhkeamisen estämiskeinon löytymisestä, vaikkapa omien lasten kohdalla...ei sillä että alkaisin heillä pakurikääpäkokeiluja, mutta yksittäisistä havainnoista ja kokeiluista kaikki lääketieteen keksinnöt saavat alkunsa.
Kirjattu

ergava

• Veteraani
  • D2 Keliakia
« Vastaus #29 : Tammikuu 11, 2013, 10:27:53 ap »

Tinktuuran teosta ja rasvauuttamisesta.

Pakuriteekupin vierestä.
Lueskelin linkkejä ja hakutuloksia sekä kerran vielä tämänkin juttusarjan. Tinktuurat ovat juttujen mukaan toimivampia, kuin tee.
Siitä:
Miten tinktuura tehdään oikeasti. Joku kertoi, että luomuvotkaan ja lähdeveteen. Tuolla kaapissa on ainakin 20v vanha koskenkorvapullo. Käykö se %. (Väittävät ettei siinä olisi tislauksien jälkeen gluteeniakaa). Miten kauan uutetaan. Lähde olisi 60km päässä.

Kookosrasvaa ja oliiviöljyä olisi. Miten niiden kanssa uutetaan ja miten tulosta hyödynnetään kun kuumentaessa menee hyödyt mopelle ja kylmänä. HYI.
Kirjattu
D2 vuodesta 1997 ja Keliakia n.1995
Menee toistaiseksi : Levemir 14yks, Metforem 750mg 1,Trajenta 1 aamulla, Met 2 illalla,  ASA-ratiopharm 50mg, Magnesium,  vitamiineja

Linkkejä

Lääkehoito onnistuu yhdessä

Julkaistu 08.10.2019 | 15:07