Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6989 jäsentä  •  418480 viestiä  •  20020 aihetta

Kirjoittaja Aihe: Hyvä ovulaatiotesti?  (Luettu 8782 kertaa)

Pussukka-81

• Vanha tekijä
Hyvä ovulaatiotesti?
« : Maaliskuu 30, 2012, 15:05:48 ip »

Selailin tuossa erilaisia ovistestejä ja nyt olen ihan pyörällä päästäni. Tuli sama ongelma kuin karkkihyllyllä eli aivan hirveä valinnanvaikeus, kun vaihtoehtoja on niin paljon. Aattelinkin kysyä täältä suosituksia hyväksi havaituille testeille eli mihin olette olleet tyytyväisiä? Entä mitä ette ainakaan suosittelisi?

Terveisin
Pussukka, joka harkitsee elämänsä ensimmäisiä ovistestailuja :)
Kirjattu
DM1 vuodesta 1986
Pumpussa Humalog

Pussukka-81

• Vanha tekijä
Vs: Hyvä ovulaatiotesti?
« Vastaus #1 : Maaliskuu 30, 2012, 17:08:28 ip »

Vai onko niillä ees muuta eroa kuin hinta? ;)
Kirjattu
DM1 vuodesta 1986
Pumpussa Humalog

sinppu

• Aktiivinen
« Vastaus #2 : Maaliskuu 30, 2012, 17:50:55 ip »

mä ainakin tilaan aina mammaksi.fi:stä paketteja jossa sekä ovis-että raskaustestejä saa ison tukun :D taitaa olla david merkkisiä.. hyviä ja halpoja, taisi olla just tarjouksessa 24 ovistestiä ja 9 raskaustestiä 28e.. ja mielestäni hintalaatu suhde toimii :) ja oviksen olen saanut aina bongattua ja eikös se ole se pääasia :)
Kirjattu

Pussukka-81

• Vanha tekijä
« Vastaus #3 : Maaliskuu 30, 2012, 18:22:54 ip »

Kiitos sinpulle! Laitoin juuri paketin tilaukseen :)
Kirjattu
DM1 vuodesta 1986
Pumpussa Humalog

dadda

• Lentävä kynä
  • DM1v.-91->/Veo+humalog+metformiini/KHH
« Vastaus #4 : Maaliskuu 30, 2012, 23:45:00 ip »

Mulle jostain syystä gynepoli neuvoi käyttämään digitaalisia, niissä ei ole tulkinnanvaraa. Mut mie oonki ovulaatiohäiriöinen, ja LH-huippu lääkitykselläkin niin nopea että piti testata 2 krt päivässä, ja ovispäivänäkin vain toinen näytti plussaa...kalliiksi tuli... Raskaustestejä ostin muinoin mammaksi.fi, ja ne oli kyllä helppo+nopea hankkia sieltä ja toimi ok :)
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

Pikkulintu

• Jäsen
« Vastaus #5 : Maaliskuu 31, 2012, 17:22:03 ip »

Mä oon tilannut kotitesti.fi sekä noita liuskatestejä ja digitestejä. Mä käytän liuskoja niin kauan kun alkaa ovis lähestyy ja näkyy jotain viivoja ja sitten siirryn digitesteihin. Pelkkien digitestien käyttö tulee niin kalliiksi kun joudun myös tikuttaa 2 kertaa päivässä. Kannattaa vertailla noita verkkosivuja kun niissä välillä on ovistestit tarjouksessa ja sain joskus digitestien mukana raskaustestejä kaupan päälle.
Kirjattu
D1 vuodesta 1982
Levemir ja Novorapid

dadda

• Lentävä kynä
« Vastaus #6 : Maaliskuu 31, 2012, 22:21:27 ip »

Olisinpa keksinyt tuon...loistoidea!
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

TH-74

• Matkailija
« Vastaus #7 : Huhtikuu 01, 2012, 11:31:46 ap »

Mä olen käyttänyt myös rinnakkain digi- ja liuskatestejä. Liuskatesteillä en saanut kunnon viivoja mutta digillä se ovis kyllä löytyy. Halpatestin sivuilla on muistaakseni 7 digitestiä 30 € eikä postikuluja, apteekissa on n. 36 €:n tietämillä hinta tuolla paketilla muistaakseni. Olen kokenut kyllä noi digit varmemmiksi kuin liuskat, jää se tulkinta pois kun on joko hymynaama tai ei. Itselläni riittää toi 7 digitestiä hyvin 3-4 kiertoa kun liuskojen varmistuksena käytän.

Onnea metsästykseen!
Kirjattu
D1 vuodesta 1978. Novorapid ja Lantus

zebra1

• Lentävä kynä
« Vastaus #8 : Huhtikuu 01, 2012, 22:28:37 ip »

Oon käyttänyt vuosikausia (ja tulen käyttämään vaihdevuosiin asti, valitettavasti) ovistestejä. Enää ei oo raskaus edes mahdollinen, mutta diabeteksen takia täytyy olla mielellään satavarma oviksen ajankohdasta.

Pitkään meni Persona-laitteen kanssa, joka oli loistava vehje. Kallista hommaa vaan, 25 e / kk. Eikä sitä voinut käyttää imetysaikoina. Siirryin sitten halvempiin Mammaksi.fi:n kautta tilattaviin halpisliuskoihin. Ehkä kaksi kertaa on ovis mennyt niiden kanssa ohi, ja silloinkin omaa laiskuuttani. Eli niitä käyttöohjeita on syytä noudattaa!

Ei siis aamutestiä, vaan vasta myöhemmin päivällä. Ja olis syytä jättää nelisen tuntia väliin edellisestä vessareissusta. Näillä ohjeilla ne halpisliuskat on näyttäneet tosi hyvin. :)

Kirjattu
Levemir, Humalog ja metformiini
Keinotekoisesti hengissä, mutta tiukasti elämässä kiinni

dadda

• Lentävä kynä
« Vastaus #9 : Huhtikuu 01, 2012, 23:14:11 ip »

Ehkä tuossa on syy miksi mun on pitänyt tehdä ne 2 testiä päivässä - digitestin ohjeessa kun lukee että aamuvirtsa kelpaa...aamutestissä ei koskaan ollut plussaa, saman päivän iltapäivänä kyllä. Huijausta  >:( !! Lekuri on vaan sanonut että mun LH-huippu on niin lyhyt mutta epäilen proosallisempaa selitystä...

Mullahan on loppuiäksi sitten miettimistä, kun PCO:n kanssa ei ole säännöllistä kiertoa eikä ovulaatiota, niin aika ennakoimatonta on tuo sokrujen käytös, onneksi ei niin radikaalia vaikutusta kylläkään kuin monella...ja sitten kun ei ovuloi ja kierrot venyy niin on pitkiä aika tasahormonisia vaiheita.
Kirjattu

Pussukka-81

• Vanha tekijä
« Vastaus #10 : Huhtikuu 02, 2012, 13:06:18 ip »

Kiitos kaikille vastailijoille! Tässähän viisastuu vaikka millä mitalla, kun näitä vastauksia lueskelee :) .

Täytyy tunnustaa, että mulla ei ole mitään tietoa omista ovulaatioistani. Kierto on suht tasainen ja olen tunnistavinani ovulaatio-oireita silloin, kun sen ainakin laskennalliseti pitäisi tapahtua. Mutta toivottavasti saisin niitä ihan testiliuskallekin näkyviin. Tilasin tosiaan tuolta mammaksi.fi-sivustolta noita halpisliuskoja eli testaan nyt ensin niitä. Samalla tilasin jo raskaustestejäkin (paketti sisälsi kumpiakin). Toivottavasti tällainen "hätäily"/ennakointi ei tuo huonoa onnea...minähän en varsinkaan noilla raskaustesteillä tee vielä mitään. Toivottavasti kuitenkin pian "saisi luvan" niitäkin testailla. ::)
Kirjattu
DM1 vuodesta 1986
Pumpussa Humalog

Pussukka-81

• Vanha tekijä
« Vastaus #11 : Huhtikuu 06, 2012, 09:02:13 ap »

Jahas, eilen kolahti postiluukusta kirjekuorellisen verran ovistestejä. Teki mieli heti testata, mutta onneks tulin järkiini enkä lähtenyt niitä turhaan tuhlailemaan. Menkkoja nimittäin odottelen pääsiäisenä alkaviksi, joten ei taida olla ihan otollisin ovisaika ;D . Ja sitä paitsi se "lupalappukin" on vielä lääkärillä, joten ei sitä ovista pääsisi vielä edes hyödyntämäänkään ::) .
Kirjattu
DM1 vuodesta 1986
Pumpussa Humalog

20vuotta

• Aloittelija
« Vastaus #12 : Marraskuu 18, 2014, 18:43:59 ip »

Ei siis aamutestiä, vaan vasta myöhemmin päivällä. Ja olis syytä jättää nelisen tuntia väliin edellisestä vessareissusta. Näillä ohjeilla ne halpisliuskat on näyttäneet tosi hyvin. :)

Heippa kaikki
Nostan tätä aihetta esiin. Olen etsinyt luotettavaa ovulaatiotestiä ja ostanut jo niitä liuska mallisia. Olen miettinyt, et miten ne toimis mahdollisimman luotettavasti ja miten voin itse vaikuttaa siihen. Käyttöohjeessa sanotaan, että tulis tehdä 10-20 välillä ja 2 h ennen olis syytä vähentää juomista.
Nyt bongasin Zebran vastauksen nettiä selaillessani ja olisinkin kysynyt, et miten tuo 4 h edellisestä vessareissusta kannattais toteuttaa?
Tarkoitan, jos siis syön lounaan kello 11.30-12 ja juon siinä runsaastikin. Meniskö sitten niin, että söis ja jois ja sen jälkeen yrittäis pidättää 4 h ja vielä 2 h ennen ei enää jois mitään?
Jotenkin miellän tuon lounaalla juomisen niin, että tarttis saada tyhjennettyä sen jälkeen rakko jonkin ajan kuluttua ja sit vasta aloittaa se laskeminen 4 h. Mut sit tulee taas välipala-aika/kahvi ja siitä taas lähtee uus 2 h.
Onpas haasteellista.
Mut tosiaan ongelmana ollut se, että ei saa testissä näkyviin niitä 2 viivaa ja ajattelinkin, että pitää varmistaa ettei virtsa ole liian laimeaa ja et on ollut rakossa tarpeeksi kauan.
Kirjattu

zebra1

• Lentävä kynä
« Vastaus #13 : Marraskuu 24, 2014, 12:06:54 ip »

Mä itse syön aika harvoin (aamupala klo 7, lounas klo 12, päivällinen klo 17 ja joskus iltapala klo 20). Kahvit ruokailujen yhteydessä, ei välipaloja. Tähän rytmiin on ollut aika helppo sovittaa se vessatauko.

Enkä juo lounaalla yleensä mitään muuta kuin jälkkärikahvin. Mun juomiset sijoittuu yleensä aterioiden väleihin, ja silloin vaan jätän juomatta, kun on testi tehtävä. :)

Testailen siis edelleen niillä samoilla halpisliuskoilla, ja tätä pitää jatkaa vaihdevuosiin asti eli ehkä 10 vuotta...

Kirjattu
Levemir, Humalog ja metformiini
Keinotekoisesti hengissä, mutta tiukasti elämässä kiinni

Linkkejä