Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6933 jäsentä  •  417408 viestiä  •  19955 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi hirax, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Karppauksen hyödyt ja haitat -luento Helsingissä 15.3.2012  (Luettu 6067 kertaa)

vivianv

• Veteraani
Vs: Karppauksen hyödyt ja haitat -luento Helsingissä 15.3.2012
« Vastaus #15 : Maaliskuu 13, 2012, 22:18:47 ip »

Siilipuolustus ei ole tervettä.

Siilipuolustus on tässä asenneilmastossa silkkaa itsesuojeluvaistoa. Karppaan kirjaimellisesti henkeni edestä, ja olen totaalisen kyllästynyt asiasta syyllistämiseen ja varmuuden vuoksi kauhisteluun. Koen olevani ruokavalioni kanssa niin ahtaalle ajettu, että vietän jo tammikuun 27. päivää omana merkkipäivänäni.

Muoks: Jatkanpa vielä lämpimikseni

Lainaus
Varsinkin omia käsityksiä on hyvä tuulettaa kuuntelemalla niitä, jotka ovat eri mieltä.

Luuletko sinä, ettei karppaaja ja etenkin d1-karppaaja ole kuullut, ihan erityisesti kuuntelemattakin, VHH-asiasta eri mieltä olevia käsityksiä? Siis luuletko oikeasti? Ja luuletko, että D1 karppaa huvikseen, jotain jollekulle todistaakseen? Luuletko että on hauskaa mennä tällaisessa asiassa vastavirtaan ilman erityisempää ideologista paloa, ihan vaan siksi että kaikesta hankaluudesta huolimatta elämä sujuu paremmin ja kauemmin niin?

Kukaan ei sitä paitsi voi olla ratkaisevasti eri mieltä siitä, että suositushiilareilla hobani on 9,5 ja karppaamalla 7,5. Se, mitä joku besserwisserpalstailija tai ravitsemustieteilijä siihen vastakkaista todistaa, on pelkästään ärsyttävää kohinaa ja lisäksi erittäin alentuvaa.

Lainaus
Siilipuolustus ei ole tervettä.
Ei varmaan terveellistäkään.

Onko hyvä mieli, kun tämän sait todettua? Todellinen vertaistuen helmi tuokin tölväisy. Arvaa mitä, mä en ole terve. Mulla on d1. Siinä rinnalla siilipuolustuksen epäterveellisyys on pientä. Mutta sun mieliksesi voin kyllä avata sanaisen arkkuni jatkossa vastaavaan sävyyn mitä tuossa yllä esittelit. Olen kuule, sen lisäksi että olen sairas, melkoisella verbaaliarsenaalilla varustettu ja tarvittaessa varsin hankala.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 13, 2012, 23:08:46 ip kirjoittanut vivianv »
Kirjattu
D1 v:sta -77, karppaaja, kynäilijä ja kilpparivaivainen
Levemir&Humalog&Thyroxin

Vox audita perit, littera scripta manet.

zebra1

• Lentävä kynä
« Vastaus #16 : Maaliskuu 13, 2012, 22:35:49 ip »

Menisin ihan mielelläni kuuntelemaan, mutta kun olen just samaan aikaan kertomassa insuliinihoidosta tutkijoille. En jaksa nyt alkaa sitä aikaa siirtämään. Pöh.

Sinänsä en kyllä tarvitse todistelua kumpaankaan suuntaan. Vs-mittari, rasva-arvot, puntari ja peili kertovat varsin selvästi, että mun kannattaa jatkaa karppausta. Mutta olisihan se ollut mielenkiintoista kuulla, mitä mieltä nämä miehet ovat asiasta. :)
Kirjattu
Levemir, Humalog ja metformiini
Keinotekoisesti hengissä, mutta tiukasti elämässä kiinni

NooNoo

• Vieras
« Vastaus #17 : Maaliskuu 14, 2012, 03:11:24 ap »

Ma taidan rakastaa vivianv:tä <3

Muokki huumorintajuttomille: En siis voisi olla enempää hänen kanssaan samaa mieltä. Tuntuu kuin joku olisi osannut kaivaa sisältäni kaiken sen mitä en itse osaa sanoiksi muuttaa.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 14, 2012, 03:14:10 ap kirjoittanut NooNoo »
Kirjattu

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #18 : Maaliskuu 14, 2012, 09:04:47 ap »

Eikös nämä luennot ole tapana videoida? 16.3. ne ovat jo varmaankin kaikkien nähtävillä.

Onko näin? Missä olisivat nähtävillä?
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

Diabetesliiton tiedotus

• Administrator
  • Veteraani
« Vastaus #19 : Maaliskuu 14, 2012, 09:55:00 ap »

Hei hyvät kirjoittajat!

Karppauskeskusteluja on jo useampi tässäkin Diabetes ja ravinto -osiossa. Tämän aloituksen oli tarkoitus kertoa, että tällainenkin tilaisuus on olemassa. Itse sisällöstä: karpatako vai ei ja kuinka ja miksi jne... on parempi keskustella toisissa ketjuissa.

Kirjattu

Dad

• Vanha tekijä
« Vastaus #20 : Maaliskuu 14, 2012, 10:47:27 ap »

Hei hyvät kirjoittajat!

Karppauskeskusteluja on jo useampi tässäkin Diabetes ja ravinto -osiossa. Tämän aloituksen oli tarkoitus kertoa, että tällainenkin tilaisuus on olemassa. Itse sisällöstä: karpatako vai ei ja kuinka ja miksi jne... on parempi keskustella toisissa ketjuissa.

Hei Tiedotus,

Tämän ketjun kaikki viestit yhtä lukuun ottamatta koskevat ko. luentoa, luennoitsijoita, vaihtoehtoisia luennoitsijoita tai miksi kannattaa mennä tai olla menemättä ko. luennolle. Aiheessa ollaan pysytty poikkeuksellisen hyvin Kohtauspaikan normaaliin keskusteluun verrattuna.

Aika erikoista, että keskustelupalstalla ei saa otsikon aiheesta keskustella. Mikäli haluatte vain kertoa, että tällainenkin luento on ja turvat kiinni sen laadusta, kannattanee ilmoittaa siitä jossain muualla kuin keskustelupalstalla.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 14, 2012, 10:54:26 ap kirjoittanut Dad »
Kirjattu
"Well managed diabetes is the leading cause of nothing", Dr. William Polonsky

"It never ceases to surprise me at the infinite capacity of the human mind to resist the introduction of useful knowledge." Thomas Raynesford Lounsbury

vivianv

• Veteraani
« Vastaus #21 : Maaliskuu 14, 2012, 12:38:09 ip »

Itse sisällöstä: karpatako vai ei ja kuinka ja miksi jne... on parempi keskustella toisissa ketjuissa.

Eli karppaajia saa haukkua tässä ketjussa mutta puolustautua ei saa. Selevä!
Kirjattu
Levemir&Humalog&Thyroxin

rasvis

• Lentävä kynä
« Vastaus #22 : Maaliskuu 14, 2012, 13:19:00 ip »

Ihmetyttää täällä Dadit ja VivianV.t yms,eikös se nyt kannattaisi sitten mennä itse live in person esittämään vastaväitteensä tähän tilaisuuteen?
Sinänsähän koko tilaus on ns.räätälöity varmaan Kampin eläkeskuksen asiakkaille lähinnä,heihin varmaan uppoaa tämä sydänliitto ja vilja propaganda kuin veitsi voihin.
Kirjattu

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #23 : Maaliskuu 14, 2012, 13:37:40 ip »

heihin varmaan uppoaa tämä sydänliitto ja vilja propaganda kuin veitsi voihin.

;D 
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

Diabetesliiton tiedotus

• Administrator
  • Veteraani
« Vastaus #24 : Maaliskuu 14, 2012, 13:40:32 ip »

Rauhaa!
Kirjattu

vivianv

• Veteraani
« Vastaus #25 : Maaliskuu 14, 2012, 15:09:51 ip »

heihin varmaan uppoaa tämä sydänliitto ja vilja propaganda kuin veitsi voihin.
;D

Eiku margariiniin.  ;D

Mut joo, en mä jaksa, en kertakaikkiaan jaksa. Hyvä kun jaksan puolustaa itseäni ja valintojani aiheen tiimoilta täällä KP:lla.
Kirjattu
Levemir&Humalog&Thyroxin

rasvis

• Lentävä kynä
« Vastaus #26 : Maaliskuu 15, 2012, 12:39:34 ip »

EnergianPUUTE saattaakin olla yleinen oire niillä,jotka vetävät karppauksen vähän överiksi ;D ;D
Kirjattu

lomalle

• Vieras
« Vastaus #27 : Maaliskuu 15, 2012, 14:23:00 ip »

Pakko on juoda aitoa tinkimaitoa kun lähtee raskaalle lenkille ja kun palaa sieltä. Tietenkin siihen voi lisätä proteiinijauhetta jos oikein tarvis.

En tarkoita tässä maratoonia koska en ainakaan itse aio sitä juosta.

Kirjattu

dadda

• Lentävä kynä
  • DM1v.-91->/Veo+humalog+metformiini/KHH
« Vastaus #28 : Maaliskuu 15, 2012, 18:13:33 ip »

Noooh, ehkä tutkijatkin joskus oppivat jotain uutta ja muokkaavat käsityksiään...? Yritystä ainakin otsikossa on! Parempi niin.
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

lomalle

• Vieras
« Vastaus #29 : Maaliskuu 16, 2012, 11:01:24 ap »

Koska video tulee nähtäville?

Kirjattu

Linkkejä