Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6877 jäsentä  •  416685 viestiä  •  19911 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Fiina, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Ihan viimeisin verensokru tulos  (Luettu 512618 kertaa)

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
Vs: Ihan viimeisin verensokru tulos
« Vastaus #30 : Maaliskuu 03, 2012, 10:05:45 ap »

Friita, jes!  ;D ;D ;D

Mulla illalla ennen nukkumaanmenoa 6.9, aamulla herätessä 6.3 ja nyt klo 9.55 aamupalan ja tunnin aamulenkin jälkeen 6.9. Outoa kun on näin tasaista?  ::)
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

Tea

• Lentävä kynä
« Vastaus #31 : Maaliskuu 03, 2012, 10:19:48 ap »

Onnittelut hyvistä lukemista monelle - oma aamun mittaus oli 16.0.

Eilinen oli kuitenkin suht hyvillä lukemilla (eli olen lukenut vaihteluja suht' kohdilleen), joten kävipä mielessä, että selittäisikö allerginen reaktio nousua:

Join eilenillalla pari lasia punaviiniä ja saan joistain viineistä (myös valkkareista, kuohuviineistä en ole tätä havainnut) reippaan nenän tukkoisuuden (siis ontelot turpoavat umpeen & hengittämisen kanssa tekee tiukkaa, jollei sitten turvaudu suun kautta hengitykseen). Etukäteen on paha sanoa, mikä viini tuon aiheuttaa (ei ole kiinni rypäleestä, maasta, väristä, luomusta/normista, jne. - kaikenlaista kirjanpitoa on pidetty  :o ) Välillä tuo siis vaan iskee ja sen huomaa jonkun tunnin sisään nauttimisesta. Kävipä siis mielessä, että mahtaisiko tuo reipas reaktio vaikuttaa sokereihinkin..?
Kirjattu
Tea
DM tyyppi1 (Levemir & Humalog)

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #32 : Maaliskuu 03, 2012, 10:31:47 ap »

Mulla oli eilen illan viimeinen 5,3 mmol/l, johon söin muutaman viinirypäleen (n. 7gHH) ja tän aamun eka klo 8:17 5,2 mmol/l.

Sitten köllöttelin vielä vuoteessa ja vasta  klo 9:38 mittasin ns. ennen aamiaista arvon, joka olikin sitten 7,2 mmol/l.
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

Jape

• Lentävä kynä
« Vastaus #33 : Maaliskuu 03, 2012, 11:04:06 ap »

Ei hevon v**tu oo nyt kaikki kondiksessa. Olo mitä mainioin, ja taas äsken 19,7. Eilen meni valehtelematta tuplat molempia insuja normaaliin verrattuna eikä puhettakaan että alle 10 arvoja silti tulisi jos vähänkään jotain syö. Onneks on maanantaina isolla talolla käynti, ei tosin D-polilla, mutta täytyy poiketa sielläkin kysymässä että mikä helvetti mättää. Alkaa risoa että aina kun mittaa, saa huoletta oottaa 2-3 tuntia että pystyy sitten jotain syömään kunhan on tarpeeksi työntänyt ainetta koneeseen...... >:( >:( >:(PERKELE
Kirjattu
Jape, vanha pessimisti.

Friita

• Lentävä kynä
« Vastaus #34 : Maaliskuu 03, 2012, 11:35:33 ap »

Friita, jes!  ;D ;D ;D

Mulla illalla ennen nukkumaanmenoa 6.9, aamulla herätessä 6.3 ja nyt klo 9.55 aamupalan ja tunnin aamulenkin jälkeen 6.9. Outoa kun on näin tasaista?  ::)

Se on se... KEVÄT!!!! ;D
Kirjattu
D1 vuodesta 1986, MiniMed 640G + Novorapid  sekä muutama muu ylimääräinen tabu

Jape

• Lentävä kynä
« Vastaus #35 : Maaliskuu 03, 2012, 11:45:15 ap »

Friita, jes!  ;D ;D ;D

Se on se... KEVÄT!!!! ;D

V*t...kettujen kevät, sanon minä. Sori. ???
Kirjattu
Jape, vanha pessimisti.

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #36 : Maaliskuu 03, 2012, 12:36:44 ip »

Se on se... KEVÄT!!!! ;D

Niinpä taitaa olla!  ;)
Kirjattu

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #37 : Maaliskuu 03, 2012, 12:38:08 ip »

Ei tarvii pyydellä anteeksi. Kyllä muakin v-tuttais sun lukemat ja varsinkin se, ettei mitään syytä ole.  ::) :(
Kirjattu

Jape

• Lentävä kynä
« Vastaus #38 : Maaliskuu 03, 2012, 12:46:44 ip »

Ei tarvii pyydellä anteeksi. Kyllä muakin v-tuttais sun lukemat ja varsinkin se, ettei mitään syytä ole.  ::) :(

Ainakaan näkyvää syytä.....miten lie, mullakin on kuukausi sitten haettu pikaa 3 kk:n annos, ne ei varmaan pelkän epäilyn takia anna uusia jos siis epäilee että on mennyt pilalle. Tai sitten sekään ei onnistune, että ostaisi esim. novorapidia rahalla lootan kun ei ole sille reseptiä ?
Kirjattu
Jape, vanha pessimisti.

Eppuli

• Aktiivinen
« Vastaus #39 : Maaliskuu 03, 2012, 14:45:11 ip »

Tea: Olisiko kyseessä viinin (pinnan) homejäämä? Olen itse altistunut homeelle töissä ja nyt parantuneena huomaan samanlaisen reaktion silloin tällöin. Näin olen itse järkeillyt. Varsinkin täyteläisistä viineistä tuota tuppaa tulemaan. Valkkareista joskus myös, mutta enempi punaisista. Kuoharista ei koskaan - sitä kyllä juon tosi harvoin, viimeksi uutena vuotena.
Ja viimeisin lukema oli aamupalan jälkeen 5,4.
Kirjattu
DM1, pumppailija, kilppari sökö

Tea

• Lentävä kynä
« Vastaus #40 : Maaliskuu 03, 2012, 16:14:23 ip »

Eppuli: kuulostaa mielenkiintoiselta selitykseltä - tosin, en tietääkseni ole altistunut homeelle (siis että olisin siitä ollut itse tietoinen tai oirehtinut). Saatko mistään muusta oireita tuon vuoksi? Ja näkyykö reaktio sinulla verensokereissa..?

Täyteläisyyden osalta en osaa johtopäätöksiä vetää, en ole tosiaan itse kyennyt yhdistämään tätä mihinkään tiettyyn piirteeseen viinissä. Eilinen esim. oli Chianti Classicoa.
Kirjattu
Tea
DM tyyppi1 (Levemir & Humalog)

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #41 : Maaliskuu 03, 2012, 16:26:54 ip »

8,8 ton vaelluspätkän jälkeen. Vaelluksen aikana oli sama 8,8. Mä pyrin siihen, että pitkillä lenkeillä/vaelluksilla tms ei olisikaan sokrut alle 6, koska sitten tulee kiire, jos alkaa jostain syystä äkkiä laskemaan. Noiden mittausten välissä söin 2 sokeripalaa ja yhden siripirin.
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #42 : Maaliskuu 03, 2012, 16:30:48 ip »

Tietyt punkut saa mullakin posket ja kaulan tulipunaisiksi, nenän tukkoon ja mielettömän migreenityyppisen päänsäryn.  :( Siksi nautinkin harvoja, itselleni sopivaksi todettuja punaviinejä harvoin ja vähän. Valkkarista en edes tykkää ja skumppa-puolikin on vähäistä mutta oireita siitä ei ole (onneksi) tullut.

Ja näinhän tässä taas kävi: Ihan puun takaa sokerit pomppasi 20,2!  >:( Olen kyllä semmoisten tautipöpöjen piirittämä etten yhtään ihmettelisi jos kaatuisin kipeänä punkan pohjalle itsekin.  ::)
Kirjattu

Jape

• Lentävä kynä
« Vastaus #43 : Maaliskuu 03, 2012, 17:25:43 ip »

Nyt jo kaks peräkkäistä arvoa alle kympin, 8.7 ja 4.7....mitähän tämä vielä tietää..... :)
Kirjattu
Jape, vanha pessimisti.

Rensuli

• Jäsen
« Vastaus #44 : Maaliskuu 03, 2012, 18:07:59 ip »

Nyt jo kaks peräkkäistä arvoa alle kympin, 8.7 ja 4.7....mitähän tämä vielä tietää..... :)
Toivottavsti ei laske liian alas. Mulla käy usein niin ja sitten se on ylämäkialamäkiylämäki...
Kirjattu

Linkkejä